Идентификация

Номер от ИСУН BG05SFPR002-1.004-0279-C01
Наименование на проекта Адаптирана работна среда в БУЛ - ИТ ГЛАС ООД
Бенефициент 103573821 БУЛ - ИТ ГЛАС ООД
Източник на финансиране ЕСФ+ ==> Развитие на човешките ресурси 2021-2027
Дата на сключване на договора/заповедта 19.11.2024
Дата на стартиране 19.11.2024
Дата на приключване 19.11.2025
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП В изпълнение (от дата на стартиране)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Североизточен (BG33), Варна (BG331), Аксаково, гр.Аксаково

Описание

Кратко описание на проекта
Проектът е насочен към осигуряването на прехода на БУЛ - ИТ ГЛАС ООД към модерно, ресурсно ефективно и конкурентоспособно предприятие, в контекста на прехода към зелена икономика определен в Европейският зелен пакт. Дейностите на проекта са насочени към прилагане на "зелени" модели  на организация на труд, осигуряването на атрактивна, здравословна и устойчива трудова среда в БУЛ - ИТ ГЛАС ООД, която отчита специфичните нужди и благоприятства развитието на заетите лица, като същевременно допринася за растежа на предприятието. БУЛ - ИТ ГЛАС ООД непрекъснато изследва и идентифицира нуждите и проблемите на служителите си с цел осигуряване на качествени работни места и адаптирането им към промените в работната среда.

Основната потребност на фирмата е осигуряване на подобрена работна среда и по-здравословни и безопасни условия на труд за служителите си, представители на целевата група. Удовлетворяването на тази потребност е и една от целите на проекта.

В проекта са предвидени комплексни интегрирани мерки, насочени към:
- разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията
- осигуряване на социални придобивки

Очакваните положителни ефекти от реализацията на проекта са свързани с приспособена работна среда към професионалните нужди на служителите, което предоставя и възможности за удължаване участието на работниците в пазара на труда, както й промени в дружествената политика в контекста на прехода към зелена икономика и цифровия преход.

БУЛ - ИТ ГЛАС ООД разполага с оперативен капацитет за изпълнение на проектното предложение и ще използва натрупания през годините опит в изпълнението на дейностите включени в проектното предложение.

Целевата група включена в проекта обхваща само заети лица в дружеството към момента на подаване на проектното предложение 64 лица.
Дейности
  • Дейност: Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд : Целта на дейността е насочена към въвеждане на „зелени“ модели на организация на работните процеси, които имат връзка с повишаване на ресурсната ефективност и/или за намаляване въздействието върху околната среда и/или за повишаване устойчивостта на предлаганите продукти и услуги. Въвеждането на нови „зелени“ модели на организация на работните процеси ще бъде свързано с: 1.внедряване в предприятието на нови екологични производствени инвестиции, поради които се променя организацията на труда в предприятието и/или 2.въвеждане на промени в организацията на работа за включване на екологосъобразни дейности в конкретни работни процеси и на определени работни места и/или 3.изграждане на цялостна екологосъобразна („зелена“) фирмена култура и мотивиране на екологосъобразното мислене на служителите. Предвидено е дейността да се реализира в посочената логическа последователност: 1.1 Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 1.2 Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на БУЛ-ИТ ГЛАС ООД и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 1.3 Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 1.4 Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. Всяка „зелена“ карта ще съдържа набор от действия за изпълнение на работните процеси, водещи до положителен ефект по отношение на повишаване на ресурсната ефективност и/или за намаляване въздействието върху околната среда и/или за повишаване устойчивостта на предлаганите продукти и услуги. Фирмата за собствена сметка ще запознае всички останали служители към момента на изпълнение на проекта с извършените промени и ще им проведе инструктаж и/или обучение за въвеждането на съответните мерки. Дейността ще обхваща служителите на следните работни места (целева група за дейността), които са част от целева група по проекта: Главен счетоводител – 1 лице Оперативен счетоводител – 1 лице Счетоводител – 1 лице Служител човешки ресурси – 1 лице Интериорен дизайнер – 1 лице Заместник- управител – 1 лице Технически сътрудник – 5 лица Началник производство – 1 лице Заместник- ръководител обособено производство – 1 лице Ръководител / мениджър качество – 1 лице Технолог приемане на поръчки -1 лице Оператор въвеждане на данни – 1 лице Организатор производство - 2 лица Общо 18 лица, заети във фирмата към момента на подаване на проектното предложение. Основните проблеми и нужди на целевата група са свързани с необходимост от въвеждане на промени в работната среда за осигуряване на по-екологосъобразна работна среда и по-ефективно използване на ресурсите. Избраните като целева група работни места се характеризират с автономност по отношение на разходваните ресурси, поради което е от изключителна важност служителите на тези длъжности да въведат зелени практики, чрез които да се подобри ресурсната ефективност на работните места. Въвеждането на „зелени“ практики за длъжностите от целевата група ще отговори на нуждите на служителите, които ги заемат, като имат положителен ефект върху качеството на работното място и ще разрешат идентифицираните проблеми на целевата група, свързани с необходимостта от внедряване на екологосъобразни дейности за подобряване на работната среда и по-ефективно използване на ресурсите. Дружеството счита, че описаните по-горе работни места на служители като част от целевата група са подходящи за изследване и въвеждане на „зелени“ модели на работа, които в последствие ще могат да се разгърнат и в останалите работни звена на дружеството. Продължава в т. Начин на изпълнение., Договорена стойност: 2 970.00 , Отчетена стойност: 2 970.00
  • Дейност: Осигуряване на социални придобивки за работещите: За осигуряване на подобрена работна среда за служителите си, БУЛ - ИТ ГЛАС ООД предвижда да осигури социални придобивки за служителите си (място за хранене, място за краткотраен отдих и прилежащи място за преобличане със санитарно-хигиенни помещения) чрез закупуване на: 1. Фургон за осигуряване на условия за краткотраен отдих – 1 бр. 2. Фургон за осигуряване на условия за хранене – 1 бр. 3. Фургон за осигуряване на условия за преобличане със санитарно-хигиенни помещения за мъже – 1 бр. 4. Фургон за осигуряване на условия за преобличане със санитарно-хигиенни помещения за мъже и жени – 1 бр. Чувството за удовлетвореност на работника е все по-значим фактор за подобрена производителност на труда в съвременният свят на дигитализация и роботизация. Социалните придобивки допринасят изключително много за изграждане на лоялност на служителите към фирмата. При всички случаи, те са важен елемент от общата мотивация, която фирмата предоставя на персонала. А мотивацията е ключът към професионално израстване, гаранция за това, че служителите ще приемат за своя мисията на фирмата и ще работят по-ефективно. Това обуславя и нуждата на предприятието да осигури социалните придобивки, част от дейността, за служителите си. Дейността цели осигуряване на места за хранене, краткотраен отдих и преобличане (с включени санитарно-хигиенно помещения) за част от служителите на фирмата, за които към момента няма осигурени такива и е изцяло съобразена с нуждите им. До момента, със собствени средства фирмата осигури условия за хранене и краткотраен отдих за административния персонал. Към момента за служителите, които работят в производството и обслужват производствените помещения няма осигурени места за хранене, краткотраен отдих и преобличане. Това създава неудобства за персонала като: - възпрепятства качественото им хранене по време на работния ден - възпрепятства възможността им за почивка - възпрепятства възможността им за уединено и комфортно преобличане в началото и края на работния ден За да подобри условията на труд за служителите си, фирмата планира да осигури като социална придобивка места за хранене, краткотраен отдих и преобличане (с включени санитарно-хигиенно помещения) чрез закупуване на 4 броя оборудвани и обзаведени Фургона. Предвидените за закупуване Фургони (4 броя) ще са преместваеми и няма да са моторно превозно средство с двигател. Техните размери, обзавеждане и оборудване са съобразени с броя на служителите, които ще ги ползват и закупуването им ще осигури подходящи условия на работниците за хранене, краткотраен отдих и преобличане (с включени санитарно-хигиенно помещения). Целева група при изпълнението на дейността ще са служители на фирмата работещи на следните работни места: Водач мотокар – 1 лице Главен механик – 1 лице Електромеханик – 1 лице Кранист - 1 лице Машинен оператор закаляване на стъкло – 1 лице Машинен оператор матиране(гланциране) на стъкло - 1 лице Машинен оператор производство на стъклени изделия - 26 лица Машинен оператор рязане на стъкло – 3 лица Машинен оператор шлифоване на стъкло – 2 лица Общ работник промишлеността – 1 лице Портиер - 3 лица Работник сглобяване на детайли - 2 лица Шофьор тежкотоварен автомобил - и повече тона - 3 лица Общо 46 лица, заети към момента на подаване на проектното предложение. Предвидени за закупуване са следните фургони: 1. Фургон за осигуряване на условия за краткотраен отдих – 1 бр., оборудван с: 2 бр. дървени маси, 8 бр. бар столове, 4 бр. масажни столове, 1 бр. кухненски плот, 1 бр. климатици, 1 бр. хладилник, 1 бр. кафемашина, 2 бр. телевизори Размерите и оборудването на фургона са съобразени с общия брой на служителите за които е предназначен и разпределението на почивките, които им се полагат по време на работния ден. Продължава в т. НАЧИН НА ИЗПЪЛНЕНИЕ, Договорена стойност: 180 150.00 , Отчетена стойност: 180 150.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: ЕКСЕЛЕНТ БИЛД ГРУП ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 180 150.00 , Отчетена стойност**: 180 150.00
  • Изпълнител: ИВ САТИН ООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 2 970.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Заети, вкл. самостоятелно заети, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 64.00 , Достигната стойност: 69.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 201 432.00 BGN
БФП 201 432.00 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 201 432.00 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 83.81 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: „Закупуване на ДМА, както следва: 1. Фургон за осигуряване на условия за краткотраен отдих, оборудван – 1 бр. 2. Фургон за осигуряване на условия за хранене, оборудван – 1 бр. 3. Фургон за осигуряване на условия за преобличане със санитарно-хигиенни помещения за мъже, оборудван – 1 бр. 4. Фургон за осигуряване на условия за преобличане със санитарно-хигиенни помещения за мъже и жени, оборудван – 1 бр.”, Прогнозна стойност: 180 150.00
  • Обособена позиция 1: „Закупуване на ДМА, както следва: 1. Фургон за осигуряване на условия за краткотраен отдих, оборудван – 1 бр. 2. Фургон за осигуряване на условия за хранене, оборудван – 1 бр. 3. Фургон за осигуряване на условия за преобличане със санитарно-хигиенни помещения за мъже, оборудван – 1 бр. 4. Фургон за осигуряване на условия за преобличане със санитарно-хигиенни помещения за мъже и жени, оборудван – 1 бр.”
    Изпълнител: ЕКСЕЛЕНТ БИЛД ГРУП ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 180 150.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN