Кратко описание на проекта |
Настоящият проект има за цел обучи в меки умения и да насочи към сектора на производство на мебели 60 безработни/неактивни лица в неравностойно положение от Пазарджик и района. В Пазарджик има 8 мебелни производства с традиции и 18 частни социални услуги, от които 3 са за лица с увреждания в трудоспособна възраст.
Дейностите по проекта предвиждат: селектиране, психологическа подкрепа и мотивация за рестарт, придобиване на "меки" умения за труд с менторство и насочването им към заетост, посредством срещи с работодатели. Намерението ни е продиктувано текучество на персонала в бранша и често търсеното съдействие на колеги от региона за мотивация на персонала, менторство и въвежане в професията.
Крайната цел е организационна промяна към устойчивост, съчетана с придобиване на знания и умения за работа с последващо развитие.
Еренджи Груп ООД има опит в информирането, консултирането и психологическото подпомагане на персонал за придобиване на меки умения - има два реализирани проекта за обучения на персонал и разполага и със собствена вътрешнофирмена система за това, създадена по ОП РЧР. Важно е да се отбележи, че след внедряването на системата, във фирмата няма текучество, а производителността се е увеличила 3 пъти.
По проекта Еренджи Груп ООД кандидатства като социален доставчик на 3 вида услуги: Общностна подкрепа, Обучение за придобиване на умения, Подкрепа за придобиване на трудови умения.
Ще се надгради добра практика и ще мултиплицира ценен опит с подкрепата за 60 участници в неравностойно и уязвимо положение, понасящи или изложени на риск от бедност, социално изключване или дискриминация в нейните различни измерения за достоен живот.
На финал на проектите дейности 10% лицата преминали обучение в меки умения, ще бъдат включени в заетост на тр. договор.
|
Дейности |
-
Дейност: Дейност 1 „Подбор и наемане на персонал за изпълнение на дейностите“ / обвързва се с б.р. 1.1: 1.1. Селектиране и назначаване на екип
Дейността включва пряко в заетост 14 л. С всички тях ще бъдат сключени тр. договори, които ще бъдат регистрирани в НАП в законоустановения срок. Работната седмица на лицата ще е 5-дневна, до 40 ч. Тр. и осиг. отношения ще бъдат уредени при условията на бълг. тр. и осиг. законодателство при условията на вр. тр. договор по чл. 61 - 114 от КТ. При назначаването на лицата ще се спазват принципите на равнопоставеност и недопускане на дискриминация.
I. Разходи за тр. възнаграждения:
1.1 Социален работник - 2 л. / Организиране на дейноситите по психологическо подпомагане, цялостния обучителен процес и наблюдения на работата с лицата от целевата група. В работа в екип с психолога се изготвя оценка на възможностите и потребностите на всяко лице, както и индивидуален план. Води се лично дело за всеки участник, в което се събират материали за изготвяне на оценките. Съвместно с психолога, соц. работник организира подходяща по вид мотивация, съобразена с възможностите и потребностите на потребителите и насочена към развитие на способностите им за независим живот. Социалният работник ще поддържа регулярни контакти с останалите членове на екипа като ги информира за напредъка на работата с лицата от целевите групи, координира изпълнението на индивидуалния план, консултира за използването на различни техники.
1.2 Социален психолог - 2 л. / Изготвя становища и програми за терапия и емоционално развитие и баланс организира подходяща по вид терапия, съобразена с възможностите и потребностите на потребителите и насочена към развитие на способностите им за независим живот. Осъществява психологическо подпомагане на целевите групи и мотивирането им към нова заетост.
1.3 Социален педагог - 4 л. / Осъществява обучителните дейности.
1.4 Ментори / трудотерапевти - 4 л. / Подпомагат лицата с въвеждане в същността на тр. процес конкретно за мебелното производство, разясняват особеностите на тр. процес, работата с машини, работата в екип, йерархичността в организацията, възможностите за творчество, израстване в професипта и др.
1.5 Технически сътрудник - 1 л./ координира дейностите по проекта.
1.6 Еерготерапевет - 1 л. / Работи с лица с физ. увреждания и ментални проблеми в търсене на решения за преодоляване на затрудненията и подобряване качеството на техния живот. Основната роля на ерготерапевта е да оцени затрудненията в изпълнението на ежедневните дейности, свързани със самообслужването.
* Задачи на експертите, които ще обучават: да подпомогнат участниците от целевата група в осъзнаване, приемане и подкрепа на индивидуалността им; да съдействат за премахване на пречките в неформалната среда; да предоставят компетентен съвет, актуална информация, опит, знания и умения; да взаимодействат с целевите групи спрямо конкретните й нужди.
* В изискванията за заемане на длъжностите са заложени специални умения, като: умения за водене на случай; умения за работа с уязвими групи; умения за бърза, адекватна реакция и вземане на решение в ситуация на криза, емоционален конфликт, осъществяване на кризисни интервенции, умения за адекватно поведение при работа с лица с агресивно/автоагресивно поведение и други; добри комуникативни умения и умения за работа в самата услуга и при междуинституционално сътрудничество и взаимодействие.
При първоначалния подбор на екипа, ще се вземе под внимание предишна им работа и професионален опит - участия в проекти и други инициативи, през време на които специалистите са осъзнали, че подобряване на качеството на живот на личностите с проблеми в развитието се е превърнало в тяхна кауза. Подборът ще се осъществява под формата на свободен разговор.,
Договорена стойност: 102 229.12
,
Отчетена стойност: 0.00
-
Дейност: Дейност 2 - "Единна ставка - дейности свързани с извършване на разходи по единната ставка" / обвързана с б.р. 2.1: Дейности „Планирани дейности от група единна ставка"
Единна ставка - в размер на 40 % от допустимите преки разходи за персонал за покриване на останалите допустими разходи по дадена операция, съгласно чл. 56 параграф 1 от Регламент 2021/1060.
1. Единна ставка по проиекта включва всички присъщи разходи, свързани с изпълнение на проектните дейности, а именно:
- разходи за закупуване на материали и консумативи - принтерна хартия, тонери, офис консумативи, хигиенни консумативи и др.
- разходи за оборудване и обзавеждане - модулно офис обзавеждане, което да обезпечава работата на екипа с условия за това; мутифункционално устройство - принтер, скенер и копир;
- разходи за наем на помещенията;
- режийни разходи и разходи за поддръжка на помещенията, в които се предоставя услугата (разходите са допустими, при условие, че същите не са включени в наема на помещенията);
- разходи за трудова медицина;
- разходи за организация и управление;
- разходи за видимост, прозрачност и комуникация;
- разходи за социален маркетинг;
- разходите за логистика (осигуряване на кафе-паузи, кетъринг и материали) за участниците при изпълнение на съответната дейност „Активна работа с потенциални работодатели за намиране на работа на лицата от целевите групи"
- други разходи, свързани и необходими за изпълнението проектните дейности. ,
Договорена стойност: 40 891.65
,
Отчетена стойност: 0.00
-
Дейност: Дейност 2 - "Планирани дейности":
(1) Идентифициране на лица от целевата група и определяне на индивидуален набор от мерки (план) за тяхното активно приобщаване, вкл. и по отношение на достъпа до
и предоставяне на социални услуги;
(2) Психологическо подпомагане на лицата от целевите групи.: I. ЕТАП 1 - Идентифициране и подбор на лицата от целевата група, както и разработване на индивидуален набор от мерки/план за действие за тяхното активно приобщаване.
Включването в дейностите по проекта ще става след попълване на заявление.
1. Идентифицирането на лица от целевата група ще се извършва по няколко начина:
1.1. След обявление за старт на проектните дейности в социалните мрежи и бюрата по труда.
1.2. За старта на проектните дейности и намерението на екипа на проекта, ще бъдат информирани по и-мейл и по телефон всички доставчици на социални услуги от Велинград, Пазарджик и региона, за да могат да информират семействата на своите потребители, в случай че са безработни или неактивни и имат желание да получат нови умения за нова заетост, да се включат.
Специално внимание ще бъде отдадено на социалните услуги за младежи предвид ноу-хауто, което притежава кандидатът: за Производствена трудотерапия за ресоциализация на лица с увреждания. Посредством услугата „Подкрепа за придобиване на трудови умения“ може да осигури подготовка на пълнолетни лица за придобиване на умения за самостоятелност, независим живот, самостоятелно справяне с проблеми и затруднения; умения за труд в зависимост от възможностите и способностите на лицата, съобразено с конюнктурата на пазара на труда. Дейностите за “Подкрепа за придобиване на трудови умения“, които ЕРЕНДЖИ ГРУП ООД ще профитира чрез социалната услуга за лица с увреждсния повече от 50% ще включват:
(1)Производствена трудотерапия за ресоциализация.
(2)Менториране и внедряване на добри социални практики в производствения сектор.
2. Съществен и ключов момент в реализацията на проектните дейности е психологическото подпомагане и мотивацията на целевите групи за гъвкава заетост, промяна на възгледите, повишаване на самочувствието и нагласите за учене през целия живот. Мерките и дейностите, които предвиждаме се основават на принципите на "Образование през целия живот" и стратегията за гъвкава заетост на Европейската комисия.
II. ЕТАП 2 - Същинска работа на терен:
1./ С бюрата по труда и институциите, ще работи социалният работник. Той ще се занимава и с обработването на заявленията за включване и организирането на последващите дейности за дефиниране на потребностите на лицата от целевите групи и изработването на Индивидуални програми за подкрепа за всяко от тях.
2./ Психолозите ще работят по мотивирането на целевите групи за включване в проектните дейности - на всяко лице ще бъде изготвен личностен профил.
* Дейността на терен на екипа на проекта попада в обсега на услугите, за които кандидатът следва да притежава лиценз от АКСУ (имаме лицензи за "Обучение за придобиване на умения", "Подкрепа за придобиване на трудови умения" - за хора с ТЕЛК над 50%, и "Общностна работа".)
* Ще се води регистър на потребителите.
III. ЕТАП 3 - Психологическо подпомагане: ще се извършва от психолозите на проекта, които ще работят индивидуално и групово с целевите групи неактивни лица / разработване на планове за методическа подкрепа; прилагане на техники за справяне със стреса и повишаване самооценката; помощ за лесно адаптиране към работните условия работодателите от мебелния производствен сектор в районите на проекта.
Важно: целта на дейностите по идентифициране и последващо психологическото подпомагане, е да насърчи и подкрепи активното включване на лицата от целевите групи в дейностите за осъществяване на социално включване и последваща заетост на групите лица, с които ще работим. ,
Договорена стойност: 0.00
,
Отчетена стойност: 0.00
-
Дейност: Дейност 2 - "Планирани дейности" - продължение / Включване в обучения за предоставяне на „меки“ умения (1) за личностно развитие и (2) за въвеждане в професията на мебелиста.: Кандидат-бенефициентът е лицензиран доставчин на социалната услуга "Обучение за придобиване на умения" и "Подкрепа за придобиване на умения" за лица с 50 и над 50% ТЕЛК и предвижда по проекта да се организират обучения в смесени групи до 10 човека през модерни подходи, използвайки иновативни методи като: учене чрез добри практики, споделяне на опит и менторство. Всичко ще се реализира чрез активна комуникация и работа с оценка и самооценка.
I. Дейността предвижда всички лица от целевите групи да преминат обучения в два вида "меки" умения:
1.1. Умения за независим живот свързани с възможността за взимане на решения, правене на избори, поемане на отговорност
- умения за учене през целия живот
- насърчаване и развиване на творчески умения
- умения за работа и изпълняване на задачи
- умения за взаимопомощ
- умения за комуникации с институции – на живо и в дигитална среда
1.2. Умения за самостоятелно справяне с проблеми и затруднения / Стъпки за справяне и разрешаване на проблеми: (1) Идентифициране на проблем; (2) Разработване на възможни решения; (3) Визуализиране на последици от изборите; (4) Избор на решение; (5) Апробиране.
Модули - умения за самостоятелност:
- работа в екип и самостоятелно
- дърводелство и творчески професии
- семейство и работа
- планиране на времето и резултати
II. КЛЮЧОВ ПРИНОС НА ДЕЙНОСТТА ЗА ОБЩНОСТТА: менториране на социални услуги и внедряване на добри социални практики в производствения сектор.
Видове менторство, които ще се използват:
- по-опитни хора помагат на по-млади и неопитни по подходяща система за менторство с въвеждащи знания за професията на мебелиста;
- опитни работници споделят опит с хора без работа и разказват за страховете и грешките си;
- прилагаме опита на Да Винчи - изследване през работа
* "Преди около 500 години Леонардо се е опитал да разкрие тайната на гравитацията и връзката ѝ с ускорението чрез поредица от гениални експерименти, ръководени единствено от неговото въображение и майсторски експериментални техники", пишат изследователите. "Единственото нещо, което е попречило на експериментите на Леонардо да обяснят окончателно гравитацията, са били ограничените инструменти, с които е разполагал - липсвали са му средства за точно измерване на момента, в който обектите падат. Скиците показват експерименти, демонстриращи, че гравитацията е форма на ускорение."
Процесът включва: преподаване, обучение, коучинг и помага да се изгради висока степен на доверие и увереност. Но това, което носи пълната магия на наставничеството, е чувството на привързаност и топлото приятелство, което се изгражда.
III. В частта придобиване на трудови умения. лицата с увреждания от целевите групи ще се запознаят с основни задължения на общия работник - мебелист и ще имат възможност за създадат шкаф:
- мебелиста следва стриктно получените указания, съществуващите политики и процедури касаещи сглобяване на мебелите;
- извършва коректно повърхностна обработка на изделието, като нанася ръчно защитно декоративни покрития съобразно предназначението им;
- обработва дървесина с ръчни инструменти и извършва ръчно шлифоване, като следва стриктно технологичните изисквания и указанията;
- извършва първично разкрояване на дървесина и плочи, като спазва правилата и изискванията за безопасна работа;
- извършва отговорно и надлежно спомагателни дейности с дървообработващи машини;
- извършва сглобяване на несложни мебелни детайли и агрегати като следва приетата практика;
- прилага различни техники за обработка на материалите според вида, състава и свойствата им. Обработва материалите като избира най-подходящия и ефективен начин според очаквания резултат и следва стриктно технологичните изисквания и инструкции за работа и обработка.,
Договорена стойност: 0.00
,
Отчетена стойност: 0.00
-
Дейност: Дейност 2 - "Планирани дейности" - продължение / Активна работа с потенциални работодатели за намиране на работа на лицата. Действия за промяна на нагласите на работодателите към конкретните лица в неравностойно положение, обект на подкрепата.: Дейността предвижда да се работи активно с всички работодатели от сектора на мебелното производство от Пазарджик и региона с цел преодоляване на дискриминационните нагласи и даване на шанс за нова заетост с едномесечни тр. договори предвид образованието върху, което натрупваме меките умения и нови знания.
В Пазарджик има 8 мебелни производства с традиции и 18 частни социални услуги, от които 3 са за лица с увреждания в трудоспособна възраст.
Фокусът ни ще бъде върху достъпността и устойчивостта на работното място, формиране на съзнание за проблемите на хората в неравностойно положение и възможно най-ранното им включване в трудовия процес за преодоляване и превенция на зависимостта от конюнктурата на социалната ни икономика, която е в стагнация и застой.
Етапи:
1./ Създаване на график и подготовка за провеждане на работни срещи с работодатели, за да се даде гласност с похватите на директния маркетинг на дейностите по проекта.
2./ Организиране на 2 бр. уебинари (в началото и в края на проекта) с работодатели и институции за: нуждите на потребителите, които те трудно удовлетворяват, предизвикателства, с които се налага да се борят ежедневно; възможности за организиране на демонстрации за нов подход в социалната работа през профитиране на добри практики за меки умения.
3./ Действия за промяна на нагласите на работодателите към конкретните лица в неравностойно положение, обект на подкрепата - работа в мрежа.
* В тази връзка предвиждаме разходи за социален маркетинг в дейност "Единна ставка".,
Договорена стойност: 0.00
,
Отчетена стойност: 0.00
|