Идентификация

Номер от ИСУН BG05SFPR002-1.012-0055-C01
Наименование на проекта Нови работни места и кариерно развитие за хора в неравностойно положение в сферата на търговията в гр. Пазарджик
Бенефициент 206302274 Енерджи Тийм 2020 ЕООД
Източник на финансиране ЕСФ+ ==> Развитие на човешките ресурси 2021-2027
Дата на сключване на договора/заповедта 13.09.2024
Дата на стартиране 29.09.2024
Дата на приключване 29.10.2027
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП В изпълнение (от дата на стартиране)
Местонахождение
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Южен централен (BG42), Пазарджик (BG423), Пазарджик, гр.Пазарджик

Описание

Кратко описание на проекта
"Енерджи тийм 2020" ЕООД е регистрирано през 2020 година с основна дейност търговия. Дружеството разполага със собствен магазин с площ от 600 кв. м., който се намира в гр. Пазарджик, ул. "Ст. Ангелов"119. Магазинът работи денонощно като в него се продават широк асортимент от хранителни стоки, напитки и стоки за бита. Към момента на кандидатстване във фирмата са заети 17 човека на трудов договор. Проектното предложение включва дейности за увеличаване на персонала, като създаването на нови работни места е насочено изцяло към групите в неравностойно положение на пазара на труда.
В рамките на проекта, „Енерджи тийм” 2020 ще назначи 10 лица в неравностойно положение за период от една година и ще осигури устойчивата им заетост за още 6 месеца.Проектът предвижда и работно място за човек с трайни увреждания, като предвижданите трудови задължения ще бъдат съобразени със здравословното му състояние. На тази работна позиция ще бъде .назначено лице в продължение на 24 месеца субсидирана заетост и минимум една година след това за сметка на работодателя. 
В проектното предложение е предвидено и осъществяването на менторска програма. Тя  ще осигури на новопостъпилите служители първоначална подкрепа на работното място, а от друга страна ще стимулира част от настоящите служители да участват в създаването на ефективен екип.
Проектът ще бъде реализиран в рамките на 37 месеца и ще се извърши изцяло на територията на гр. Пазарджик.
Включването на нова работна сила е от първостепенна нужда за предприятието, като в същото време ще създаде заетост за уязвимите групи в района. Проектът включва и дейности, способстващи администрирането и отчитането му, както и дейности за популяризиране на изпълнението, целите и неговите резултати. Всички предвидени в проектното предложение дейности са съобразени и напълно кореспондират със заложените в процедурата приоритети и специфични цели и изпълнението им ще допринесе за  устойчивата интеграция на пазара на труда на лица в неравностойно положение.
Дейности
  • Дейност: Наемане на лица от целевата група: Дейност 1 включва 11 безработни лица от целевите групи, които ще бъдат извадени от сектора на безработицата и ще бъдат включени в устойчива и продължителна заетост чрез осигуряване на работна заплата и осигурителни вноски в рамките на проектните дейности и след приключването им. Наемането на лицата от целевата по процедурата група е от първостепенна важност за фирмата-кандидат по следните причини: - Търговският обект на фирмата-кандидат е с денонощен режим на работа и изисква персонал, който да бъде разпределен в три работни смени. Магазинът е голям по площ и с множество отделни секции /хлебни изделия, хладилни витрини, плодове и зеленчуци, напитки, др./ Подреждането на стоките в отделните секции и проследяването на срока на годност на хиляди различни артикули е непрекъснат процес, в който са ангажирани част от служителите. Назначаването на нови хора ще спомогне този процес да се оптимизира, ще повиши качеството на обслужване и ще позволи на фирмата да разшири асортимента от предлаганите стоки, вкл. и като формира нови продуктови секции и щандове. - Към момента търговският обект се обслужва от една каса, което е недостатъчно съобразно площта и обема на работа на магазина. Пред касата се формират опашки, което от една страна затруднява клиентите, а от друга е причина за стресова работна среда за заетите на касата служители. Наемането на допълнителен персонал ще позволи на кандидата да отвори втора каса, което чувствително ще подобри както условията на труд, така и качеството на обслужване в магазина. Трудовите задачи и отговорности за работа в магазина са разписани в длъжностна характеристика за позицията „Продавач-консултант”. Тази позиция предполага високи нива на отговорност, но не изисква специално образование и квалификация, което я прави подходяща за целевите групи. В рамките на проектното предложение ще бъдат разкрити и поддържани следните работни места: 1. Десет работни места за лица в неравностойно положение за период от една година субсидирана заетост и още минимум 6 месеца след това за сметка на работодателя. Размер ът на стандартната таблица за единица разход при 8-часов работен ден, в съответствие с т. 14.3 от Условията за кандидатстване по процедурата е 3 963.00 лв. (Индекс на ИД – G,Търговия; ремонт на автомобили и мотоциклети).Десетте нови служители ще бъдат назначени на длъжност „Продавач-консултант” с Код по НКПД 5223 2001. Те ще бъдат включени в графика от три 8-часови работни смени, като се предвижда следното разпределение на работните задачи: - 6 човека /по двама на смяна/ на длъжност „Продавач-консултант”, които ще обслужват допълнително отворената втора каса и хладилната витрина до нея. - 4 човека на длъжност „Продавач-консултант”, които ще разпределят стоките по стелажите в магазина, хладилниците и хладилните витрини, ще следят наличностите, ще осигуряват правилно съхранение на стоките в търговската зала, ще оказват помощ на клиентите при избор на стока, ще участват в инвентаризациите и др. 2. Едно работно място за лице с трайни увреждания за период от 12 месеца субсидирана заетост и още минимум една година след това за сметка на работодателя. Лицето с трайни увреждания също ще бъде назначено на позиция „Продавач консултант”. Разходите за заплата и осигуровки за първите две години от заетостта му се определят спрямо размера на стандартната таблица за единица разход при 8-часов работен ден, в съответствие с т. 14.3 от Условията за кандидатстване по процедурата е 3 963.00 лв. (Индекс на ИД – G,Търговия; ремонт на автомобили и мотоциклети). За това лице са предвидени трудови отговорности от длъжностната характеристика, които не изискват интензивно движение и физически усилия. Работното място ще бъде разположено в офисната част на обекта, където лицето ще разполага с подходящ ергономичен стол и бюро. Задълженията на това новонаето лице ще включват изписване на етикетите, обозначаващи вида на стоката, цената и грамажа, както и проследяване на гаранционния срок на хранителните стоки., Договорена стойност: 190 224.00 , Отчетена стойност: 59 445.00
  • Дейност: Подкрепа на работното място чрез ментор, съгласно индивидуалните нужди на новонаетите лица от целевата група за период от 6 месеца: Колективът на дружеството ще положи старание да интегрира бързо новите си колеги в средата, да им създаде предпоставки за личностно и професионално израстване и да изгради трудовите им навици в хармония със стандартите и нормите на работа в търговския обект. Съобразно целите на проектното предложение се очаква новите служители да усвоят работните процеси и да изпълняват качествено задълженията си в рамките на изпълнение на проекта и след това. Този процес ще бъде подпомогнат чрез осъществяване на менторска програма. В нея ще участват 6 от служителите на магазина, които ще подпомогат новонаетите лица от целевата група при навлизането им в спецификата на работното място. Менторите ще бъдат определени от работодателя и ще имат задължението да отделят за тази дейност минимум 40 часа месечно. Предвиждат се по двама ментори за всяка от трите работни смени в магазина. Трима от менторите обучават шестимата новозаети от целевите групи, които ще работят на новооткритата каса. Другите трима ще подпомагат четиримата нови служителя в магазинния салон, както и лицето с трайни увреждания. Месечните разходи за възнаграждение на ментори, които ще отговарят за представители на целевата група са в размер на ½ от минималната работна заплата, установена за страната за 2024 г. - 466.5 лв. , Договорена стойност: 16 794.00 , Отчетена стойност: 16 794.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители Няма
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Участници, които при напускане на операцията имат работа, включително като самостоятелно заети лица , Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 11.00 , Достигната стойност: 3.00
Индикатор 2 Участници в неравностойно положение, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 11.00 , Достигната стойност: 11.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 227 719.80 BGN
БФП 227 719.80 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 83 862.90 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 83.81 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Няма намерени тръжни процедури

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN