Идентификация

Номер от ИСУН BG05SFPR002-1.004-1015-C01
Наименование на проекта „МОНОЛИТ – 2001“ ЕООД
Бенефициент 115609086 МОНОЛИТ - 2001 ЕООД
Източник на финансиране ЕСФ+ ==> Развитие на човешките ресурси 2021-2027
Дата на сключване на договора/заповедта 17.12.2024
Дата на стартиране 01.02.2025
Дата на приключване 01.08.2026
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП В изпълнение (от дата на стартиране)
Местонахождение
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Южен централен (BG42), Пловдив (BG421), Марица, с.Царацово

Описание

Кратко описание на проекта
„МОНОЛИТ – 2001“ ЕООД е компания с дългогодишен опит, специализирана в производството и продажбата на изделия от естествен и изкуствен камък: мрамор, гранит, травертин, технически камък, оникс и други екзотични каменни материали.
Целевата група, включена в проектното предложение са 8 заети лица в дружеството. 
Дейностите по проекта предвиждат:
•Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти  за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.
•Осигуряване на колективни предпазни средства , вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд.
•Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др.
Планираните дейности ще допринесат за посрещане на новите предизвикателства, свързани с осъществяването на прехода към климатично неутрална икономика и променящите се модели на работа, които рефлектират в промени в пазара на труда и предприемане на ефективни мерки за подобряване на достъпа до трудова заетост на качествени работни места и адаптиране към промените в работната среда.
Очакваните резултати са подобряване на здравословната  и безопасна работна среда в предприятието, което е ключов елемент за постигането на устойчиви условия на труд за всички работници, спомагайки за намаляване на рисковете за здравето на работното място и за подобряване на стандартите за ЗБУТ.
Дейности
  • Дейност: Дейност 1: Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.: Дейността включва следните четири етапа, които са задължителни и се реализират в посочената логическа последователност: 1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени.“ , Договорена стойност: 1 600.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Дейност 4/ Част 1: Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд.: Част 1: Основата цел на дейността е подобряване на здравословната и безопасна работна среда в предприятието, което е ключов елемент за постигането на устойчиви условия на труд за всички работници, спомагайки за намаляване на рисковете за здравето на работното място и за подобряване на стандартите за здравословни и безопасни условия на труд чрез осигуряване на колективни предпазни средства, свързани с подобряване условията на труд и с оглед постигане още по-добра от съществуващата защита за рисковете, идентифицирани в оценката на риска на фирмата. КЪМ МОМЕНТА СЪСТОЯНИЕТО Е СЛЕДНОТО: Основната дейност на фирмата е свързана с проектиране, изработка и монтаж на богата гама изделия от скално облицовъчни материали . Производствената база се намира с. Царацово, общ. Марица, обл. Пловдив, местност "Сърджалийка". Фирмата разполага със собствена производствена и складова база, както и офис помещения, които с в отделни сгради. В оценката на риска са идентифицирани опасности от неблагоприятен микроклимат, ергономични опасности и производствен прах, който поради своите характеристики трудно се утаява и се задържа дълго във въздуха на работната среда. Спецификата и технологията на производството е такава, че при много работни операции и процеси се отделя, разпръсква в околно пространство и се вдишва от работещите прах от профилирането на скално облицовъчни материали. Работещите са изложени на цитираните опасности (Честота на експозицията) непрекъснато, през цялото работно време, вероятността от настъпване на вредата е определена като „напълно възможна“, а тежестта на вредата (последиците) е определена като „значителна“. Съгласно използваната методика за оценка на риска на работните места, рискът за здравето и безопасността за всеки един от цитираните фактори е от степен „Умерен. Необходими са мерки за намаляване и ограничаването му“. Опасностите от неблагоприятен микроклимат в климатизирани помещения са свързани най-вече със скоростта и посоката на създавания въздушен поток в режим на охлаждане. Неблагоприятните ефекти от недобре насочената хладна въздушна струя са свързани с неврологични симптоми и заболявания на периферната нервна система и водят да болки и схващания в областта на врата, раменете, кръста и др. Осигуряването на нови климатици ще подобри значително микроклимата в работна среда, тъй като неблагоприятния микроклимат оказва голямо негативно влияние върху здравето, работоспособността и комфорта на работещия и нормалното протичане на работните процеси. При промени на температурата се променят съотношенията на топлинния баланс на организма. При високи температури в работната среда и прегряване на тялото, организмът реагира с разширяване на повърхностните кръвоносни съдове, а това води до увеличаване на притока на кръв към тях, до увеличаване на температурата на повърхността натялото и работата на потните жлези. В резултат на това нараства топло отдаването, нарушава се водно-солевия баланс на организма и обмяната на веществата в резултат, на което настъпват изменения в сърдечно-съдовата система. , Договорена стойност: 240 424.58 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Дейност 5/Част 1: Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др.: Част 1: Основата цел на дейността е подобряване на здравословната и безопасна работна среда в предприятието, което е ключов елемент за постигането на устойчиви условия на труд за всички работници, спомагайки за намаляване на рисковете за здравето на работното място и за подобряване на стандартите за здравословни и безопасни условия на труд чрез осигуряване на социални придобивки на заетите в предприятието В рамките на тази дейност е предвидено работодателят да осигури на заетите лица следните социални придобивки: • Помещения/места за хранене, съобразно рационалните норми и специфичните условия на труд „МОНОЛИТ – 2001“ ЕООД е компания, която се стреми да осигури максимално комфортна, безопасна и недискриминационна работна среда за своите служители, като за тази цел на работещите се осигуряват оптимални условия на работа. Фирмата използва помещения, които са разположени в три отделни сгради като в една от тях е обособено помещение, което ще бъде съблекалня със санитарен възел към нея. Другото помещение, което е непосредтвено до съблекалнята ще е кухненски кът, където ще бъдат поставени електроуредите предвидени в тази дейност, а на втория етаж е третото помещение, в което ще се позиционират масата и столовете. Това разделение произтича от факта, че в кухненския кът няма достатъчно място за мебелите, които са заложени в проектното предложение. За осигуряване на маскимален комфорт и благоприятен микроклимат в тази дейност е заложено закупуването на 3 броя климатици за трите помещения. Заложено в тази дейност е закупуването и на: комплект маса + 8бр. столове, кафе машина – 1 бр., хладилник - 1 бр., електрическа кана – 2 бр., микровълнова– 2 бр., масичка– 2 бр., диван - 2 бр., метален шкаф за съблекалня – 7 бр., еър фрайер– 1 бр. Като металните шкафове ще се позиционират в съблекалнята. Целевата група към която е насочена тази дейност е следната: управител - 1 заето лице, кранист- 2 заети лица, общ работник - 1 заети лица, оператор, машина за рязане на скални материали - 3 заети лица, шлайфист - 1 заето лице. Всеки успешен ръководител знае, че най-ценният актив за бизнеса са човешките ресурси. Удовлетвореността от работата е ключов фактор за задържане на хората, които са важни за успеха на компанията. Фирми с политика за предоставяне на социални придобивки се радват на удовлетворени служители, постигащи добри резултати в работата и ангажирани с постигането на целите на компанията. Това са стабилни предпоставки за постигане на устойчив просперитет в дългосрочен план. • Помещения/места за краткотраен отдих и/или рехабилитация и/или спорт В помещение определено за отдих на персонала е предвиден за поставяне и на 2 бр. масажни столове. , Договорена стойност: 29 010.83 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Дейност 4/ Част 2: Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд. : Част 2: При преохлаждане, тялото реагира с треперене на мускулите, свързано с голямо отделяне на топлина. Охлаждането на организма предизвиква простудни заболявания, общо отслабване на организма и др. Допълнително се повишава нивото на стрес и умора поради климатичния дискомфорт. За нормалното протичане на работните процеси е необходимо да се спазват изисквания за температура и относителна влажност в определени по-тесни граници от естествените климатични колебания на тези параметри. Тази дейност е насочена към подобряване на условията на работната среда за всички заети в компанията. В нея са предвидени средства за подобряване на микроклимата като фактор на работната среда - температура, влажност, скорост на движение на въздуха. Такива мерки са записани и в програмата на „МОНОЛИТ – 2001“ ЕООД за дейността за намаляване на риска. Понастоящем офис помещенията и производствения цех са климатизирани, но климатиците се експлоатират повече от 7 години и не са достатъчно ефективни за площа, която трябва да отопляват и оглаждат. В най-студените и най-горещите месеци от годината трудно успяват да поддържат необходимия здравословен микроклимат. В рамките на дейността са предвидени за закупуване 5 броя - климатици тип сплит колонен като разпределението им е следното: 2 бр. ще бъдат монтирани в офис помещенията, които са около 150кв.м с цел подобряване на микроклимата в работното помещение, като това е съобразено с обемите на помещението, което следва да се отоплява и охлажда, което ще обезпечи следните длъжности от целевата група: управител - 1 заето лице и останалите длъжности, които са приходящи в тези помещения, а именно кранист- 2 заети лица, общ работник - 1 заети лица, оператор, машина за рязане на скални материали - 3 заети лица, шлайфист - 1 заето лице. Останалите 3 броя климатици ще бъдат монтирани в производствената база, която е около 300 кв.м. като това е съобразено с обемите на помещението, което следва да се отоплява и охлажда, което ще обезпечи следните длъжности от целевата група: кранист- 2 заети лица, общ работник - 1 заети лица, оператор, машина за рязане на скални материали - 3 заети лица, шлайфист - 1 заето лице. Спецификата и технологията на производството е такава, че при много работни операции и процеси се отделя и разпръсква в околно пространство и се вдишва от работещите прах от профилирането на скално облицовъчни материали. За да се минимизира неблагобриятния ефект от производствения прах, който поради своите характеристики трудно се утаява и се задържа дълго във въздуха на работната среда в рамките на дейността е предвидено закупуване на аспирационнa прахоулавяща стена - 3 броя, които ще бъдат монтирани на външната стена на производствената база, където се профилират скално облицовъчни материали за следната целева група: общ работник - 1 заето лице, оператор, машина за рязане на скални материали - 3 заети лица, шлайфист - 1 заето. , Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Дейност 4/ Част 3: Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд. : Част 3: Работещите ежедневно на компютър, са застрашени от сериозни увреждания на опорно-двигателния апарат. Напрегнатата гръбначна мускулатура и многобройните движения в ръцете обаче претоварват опорно-двигателния апарат. Продължителната седяща поза при работа с видеодисплей и продължителното обездвижване се появяват след време и се локализират обикновено в гърба, ръцете, краката. Много вероятни са органични промени - гръбначни изкривявания, остеохондрози, тунелен синдром. Рискът от подобни увреждания е налице за всички работещи в трудоспособна възраст и води до нарушена работоспособност. В рамките на дейността е предвидено и закупуване на ергономичен работен стол – 1 брой за 1 заето лице - управител, както и 1 брой бюро за 1 заето лице - управител, с възможност за регулиране на височината спрямо ръста на служителя (такъв тип бюра са предвидени за служители, които приоритетно работят на компютър предназначени за горецитираните длъжности. Предвидените ергономичен работен стол и бюро, с възможност за регулиране на височината спрямо ръста на служителя са в контекста на изискванията за правилното устройване на работното място в съответствие с анатомичните размери на човешкото тяло, тъй като съответствието между размерите на работната мебел и анатомичните размери предотвратява неправилни и принудителни пози. Това е съответствие както с Оценката на риска, така и в синхрон с НОРМИ ЗА ФИЗИЧЕСКО НАТОВАРВАНЕ НА РАБОТНИЦИТЕ И ХИГИЕННО-ФИЗИОЛОГИЧНИ И ЕРГОНОМИЧНИ ИЗИСКВАНИЯ ЗА РАЦИОНАЛНА ОРГАНИЗАЦИЯ НА РАБОТНОТО МЯСТО И ТРУДОВИТЕ ПРОЦЕСИ № 05, Приложение № 1 ЕРГОНОМИЧНИ ИЗИСКВАНИЯ КЪМ РАБОТНАТА МЕБЕЛ, където е указано, че столовете трябва да имат подходящи размери и устройство, което да позволява приспособяване на размерите им в съответствие с антропометричните данни на работника и характера на извършваната работа. Планираните ергономични работни столове и бюра, с възможност за регулиране на височината спрямо ръста на служителя ще допринесат за правилното устройване на работното място и осигуряване на физиологично издържана работна поза, като това ще рефлектира в подобряване стойката на тялото при работа на бюрото и стола, и намаляване напрежението върху гръбначния стълб, като се осигурява удобство и стабилност. ПЛАНИРАНИЯТ ЕФЕКТ от дейността е да се подобри работната среда и намали идентифицираните опасности и рискове за здравето и безопасността на работещите, породени от обичайното изпълнение на трудовата дейност. , Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Дейност 5/Част 2: Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др. : Част 2: ИЗБОР НА ВКЛЮЧЕНИТЕ В ПРОЕКТА СОЦИАЛНИ ПРИДОБИВКИ: Изборът на включените в проекта социални придобивки е в съответствие с нуждите на предприятието и конкретно на целевата група по тази дейност. Съгласно изискванията на НАРЕДБА № 15/31 май 1999г. за условията, реда и изискванията за разработване и въвеждане на физиологични режими на труд и почивка по време на работа при работа с намалена двигателна активност, леко и умерено физическо натоварване и/или нервно-психично напрежение, монотонна и еднообразна работа, принудителна работна поза, се прилагат активни почивки по време на работа. Активните почивки включват двигателна дейност и физически упражнения за осъществяването на които е необходимо оборудвано помещение със спортни съоръжения Всеки успешен ръководител знае, че най-ценният актив за бизнеса са човешките ресурси. Удовлетвореността от работата е ключов фактор за задържане на хората, които са важни за успеха на компанията. Фирми с политика за предоставяне на социални придобивки се радват на удовлетворени служители, постигащи добри резултати в работата и ангажирани с постигането на целите на компанията. Това са стабилни предпоставки за постигане на устойчив просперитет в дългосрочен план Фирмата се стреми да осигури максимално комфортна, безопасна и недискриминационна работна среда за своите служители, като на работещите се осигуряват оптимални условия на работа. Социалните придобивки създават различни възможности и стимулират служителите по различен начин, като е доказано, че са по-ефективни дори от по-високата заплата или бонусите, защото водят до по-голяма ангажираност и съответно ефективност в работата, повишена продуктивност и баланс между професионален и личен живот , Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители Няма
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Заети, вкл. самостоятелно заети, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 8.00 , Достигната стойност: 0.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 298 138.95 BGN
БФП 298 138.95 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 0.00 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 83.81 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Доставка и монтаж на: 1. Аспирационна прахоулавяща стена- 3 броя., Прогнозна стойност: 212 400.00
  • Обособена позиция 1: Доставка и монтаж на 1. Аспирационна прахоулавяща стена- 3 броя.
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN