Идентификация

Номер от ИСУН BG05SFPR002-1.004-1890-C01
Наименование на проекта Здравословна и безопасна работна среда в ОФИС В ООД
Бенефициент 124510429 ОФИС В ООД
Източник на финансиране ЕСФ+ ==> Развитие на човешките ресурси 2021-2027
Дата на сключване на договора/заповедта 02.06.2025
Дата на стартиране 01.07.2025
Дата на приключване 01.01.2027
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП В изпълнение (от дата на стартиране)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Североизточен (BG33), Добрич (BG332), Добрич-град, гр.Добрич

Описание

Кратко описание на проекта
Настоящото проектно предложение има за цел да финансира мерки за повишаване на безопасността и сигурността на работните места в ОФИС В ООД, както и подобряване на условията на труд.

Това ще бъде постигнато чрез изпълнение на следните дейности:
1) Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд в ОФИС В ООД и обучение на служителите, насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд;
2) Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло;
3) Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/ или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд;

С реализирането си, настоящият проект ще допринесе за изпълнение на целите на процедурата, а именно ще се подобри работната среда в ОФИС В ООД.
Финансирането на проекта ще подкрепи една нова за предприятието дейност - "зелена" дейност в областта на ресурсната ефективност.
Освен по-добри условия на работа и по-високо качество на защита, като резултат от проекта, ще се увеличи производителността на труда, което ще повиши конкурентноспособността на предприятието.
Фирмата ще продължи да финансира със свои средства осигуряването на ЛПС, специално работно облекло, колективни предпазни средства, както и различни социални мерки за служителите.
Дейности
  • Дейност: Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.: Дейност 1 е насочена към въвеждане на „зелени“ модели на организация на работните процеси в ОФИС В ООД, които ще доведат до повишаване на ресурсната ефективност и намаляване на въздействието на работните процеси върху околната среда. Дейността включва следните четири етапа, които са задължителни и се реализират в посочената логическа последователност: 1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. Основната цел при изпълнението на тази дейност е намаляване на използваните ресурси и намаляване замърсяването на околната среда. Планира се новите "зелени" модели на работа да бъдат свързани с екологосъобразни дейности на някои работни места, където е възможно това да стане. Предприятието цели да мотивира работниците и служителите да прилагат новите модели на екологосъобразно поведение по време на работа чрез провеждане на обучение., Договорена стойност: 5 400.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло.: Целта на тази дейност е да се осигурят по-висококачествени ЛПС и специално работно облекло за работниците и служителите в предприятието. Закупените по проекта ЛПС и специално работно облекло ще бъдат с по-висока защита от тези, които се използват до момента. Съгласно оценката на професионалия риск, направена от СТМ, предвидените за закупуване ЛПС и специално работно облекло са свързани със следните рискове за работещите: - Механични травми на долните крайници; подхлъзване и падане - Неблагоприятни климатични въздействия - Прегряване,измръзване при работа на открито - Предотвратяване на забаволявания на костно-мусколната система Чрез настоящия проект, ОФИС В ООД иска да надгради минималните изисквания за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд, като затова е необходимо да се закупят нови ЛПС и СРО с по-високи характеристики за защита. Използваните в момента отговарят на минималните изисквания за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труда, но са с по-ниска защита и ще бъдат износени до планирания период на стартиране на проекта. Броят на ЛПС заложен в проекта е изготвен съгласно броя на заетите лица, съгласно списъка на ЛПС и специално работно облекло, и съгласно срока на ползване/износване. В рамките на проекта няма да бъдат закупувани резервни ЛПС и СРО. Новите ЛПС и СРО ще бъдат с по-висока степен на защита, ще осигурят по-добър комфорт на работещите, което от своя страна ще запази добрата работоспособност на работещите. В Приложение V е представена конкретна обсновка за всяко едно от личните предпазни средтва и специално работно облекло, с посочени конкретни характеристики. Чрез изпълнение на дейността ще се осигури по-добра защита на служителите, по-добри условия на труд, повишена мотивация и удовлетвореност. Закупуването на нови, с по-висока защита ЛПС и СРО ще доведе до намаляване трудовите злополуки на работното място и до по-голяма удовлетвореност и безопасност на служителите. Описаните в проекта ЛПС и СРО са планирани за Работник зареждане на рафтове 10 бр., както следва: - Лятно яке - Летен панталон - по 2 бр. - Ватиран полугащеризон - по 2 бр. - Яке в яке, зимно, мембранирано - Защитни обувки, Договорена стойност: 13 505.50 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, техно логични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд.: Дейността има за цел да подобри условията на труд в ОФИС В ООД, в резултат на направени препоръки след оценка на риска на работните процеси в предприятието. Предвиждат се следните мерки: 1. Ергономичен стол - 15 бр. за следните длъжности: Отчетник счетоводство 1 бр., Продавач консултант 7 бр., Специалист маркетинг и реклама 1 бр., Помощен персонал финансово-счетоводна информация 1 бр., Работник зареждане на рафтове 5 бр. Закупуването на ергономични работни столове ще спомогне за осигуряване на защита от забаволявания на костно-мусколната система, в резултат от продължителното неравномерно натоварване на мускулите и сухожилията. За тези длъжности е установено, че имат принудителна работна поза – седяща и монотонност на работните операции. Новите столове ще са снабдени с Лумбална опора за кръста, Висока подвижна облегалка за глава, Регулируема височина на седалката, механизъм за повече свобода на движението на седящия, висока облегалка, следващаформата на гръбначния стълб, Регулируеми подлакътници. 2. Климатик - сплит система - 2 бр. за складовото помещение с размер 430 м2. Монтаж на климатиците за работното складово помещение се налага за да се постигне осигуряване на по-благоприятен микроклимат в помещението - по-ефективно охлаждане през летните месеци и по-добро отопление през зимата. 3. Дограма и врата Складово помещение 1 бр. Наличната към момента дограма е стара и амортизирана и не е добре уплътнена, което е предпоставка за въздушни течения и навлизане на студен или топъл външен въздух. Посоченото създава риск от неблагоприятен микроклимат за работещите в складовото помещение. Предвидените колективни предпазни средства ще допринесат за повишаване на здравето и безопасността на работещите лица в ОФИС В ООД., Договорена стойност: 195 558.29 , Отчетена стойност: 0.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители Няма
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Заети, вкл. самостоятелно заети, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 27.00 , Достигната стойност: 0.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 235 910.17 BGN
БФП 235 910.17 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 0.00 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 83.81 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Няма намерени тръжни процедури

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN