Дейности |
-
Дейност: Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.: Дейността е насочена към въвеждане на „зелени“ модели на организация на работните процеси в СТИЙЛ ПРОДАКШЪН ЕООД, които да доведат до намаляване на въздействието върху околната среда. Кандидатът полага постоянни усилия и извършва инвестиции водещи до намаляване и устойчиво използване на суровините и материалите и намаляване на отпадъците от производството чрез внедряване на решения за рециклиране, пазещи околната среда.
Реализирането на Дейност 1 по проекта ще надгради реализираните до момента мерки и ще отговори на нуждата от по-активно включване на служителите на дружеството при посрещане на новите предизвикателства, свързани с осъществяването на прехода към климатично неутрална икономика, променящите се модели на работа и постигането на по-екологосъобразна работна среда в компанията. Въвеждането на новите „зелени“ модели в дейността на кандидата ще бъде свързано с изграждане на цялостна екологосъобразна („зелена“) фирмена култура и мотивиране на екологосъобразното мислене на служителите. По-конкретно, дейността ще бъде фокусирана върху въвеждане на екологосъобразни практики в цялостната организация на работа в предприятието, насочени към мотивиране на служителите за прилагане на екологосъобразно поведение по време на работа, като например:
- информационни и други фирмени събития;
- създаване на система за отличаване на „зелено“ поведение на служителите;
- генериране от служителите на идеи за екологосъобразно поведение.
Дейността включва следните четири етапа, които са задължителни и се реализират в посочената логическа последователност:
1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики.
1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места.
1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието.
1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени.
Реализирането на тази дейност ще се възложи на изпълнител, избран по реда на Глава четвърта от ЗУСЕФСУ. Избраният изпълнител ще извърши преглед на дейността на СТИЙЛ ПРОДАКШЪН ЕООД – произвеждани продукти, организация на труда, правна и регулаторна рамка, съществуващи практики и процедури за управление на човешките ресурси във връзка с въздействието върху околната среда. В резултат на извършения преглед и съобразно спецификата на работните места, изпълнителят ще разработи съответните „зелени“ модели на организация на труда, които да предложи на кандидата, заедно с план от мерки за прилагането им. Изпълнителят ще изготви и „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. Всяка „зелена“ карта ще съдържа набор от действия за изпълнение на работните процеси, водещи до положителен ефект по отношение на намаляване въздействието върху околната среда. Служителите ще бъдат запознати с предложените мерки и ще им бъде проведен инструктаж за въвеждането на съответните мерки. ,
Договорена стойност: 2 800.00
,
Отчетена стойност: 0.00
-
Дейност: Осигуряване на превенция и профилактика на „бърнаут“ на работното място и „ефекти от COVID пандемията върху менталното здраве“ - психологическа подкрепа: В условията на натоварено, стресиращо и динамично ежедневие възниква необходимост от осигуряване на психологическа помощ и подкрепа на служителите на СТИЙЛ ПРОДАКШЪН ЕООД, относно превенция и профилактика на стреса на работното място. Някои от тях са емоционално изтощени и недоверчиви към околните. Чувството на раздразнителност и стрес води до тежко физическо и психическо претоварване. Работещите не са способни да се ангажират нормално с работата си. Нарушава се производствения процес. Наблюдава се по-ниска ефективност на работното място. Понижената ангажираност в работния процес води до по-голям риск от трудови злополуки, по-ниско качество на резултатите и голямо текучество на персонал. Проучването OSH Pulse, проведено от EU-OSHA през 2022 г., показва, че 27 % от работниците изпитват стрес, тревожност или депресия, причинени или влошавани от работата. Стресът на работното място е сред основните фактори, влияещи на продуктивността, както на отделния човек, така и на организацията. Той е причина за 30% от напусканията на работното място и за 80 млн. лв. загуби за бизнеса на година в България.
На следващо място, въпреки че изминахва вече 3 години, пандемията от COVID все още е факт и е сериозен здравен и икономически проблем. Въпреки надеждата за нормализиране на създалата се ситуация, някои от служителите все още изпитват психоза в резултат на случващото се около тях. По време на пандемията редица големи компании разшириха своите предложения за грижа за психично здраве, за да накарат служителите си да се чувстват по-комфортно и спокойно в работната среда. Въпреки това все повече стават хората, които избират доброволно да напуснат компанията, за да рискуват някъде другаде, което води до безпрецедентни нива на неангажираност и текучество.
Всичко това налага осигуряване на профилактика и психологическа подкрепа на работещите в СТИЙЛ ПРОДАКШЪН ЕООД за преодоляване на „бърнаут“ синдрома на работното място и негативните ефекти от COVID пандемията върху менталното им здраве. Тези проблеми са преодолими чрез предприемане на стъпки за повишаване на психичното благосъстояние и устойчивост на служителите.
Ето защо, в рамките на дейността работодателят ще осигури за заетите при него лица психологическа подкрепа във връзка с превенция и профилактика на стреса на работното място, професионалното прегаряне и ефектите от COVID пандемията върху менталното здраве на работещите. Представителите на целевата група ще бъдат запознати с наличието на явлението "бърнаут", подпомагайки откриването на проявите му и осъществяването на ранна превенция на състояния, свързани с физическо, емоционално и психическо изтощение. Подкрепата ще бъда насочена към преодоляване на нагласи свързани с отрицателно и критично отношение към работата, нежелание за започване на работа, раздразнение към членовете на екипа, емоционално отдръпване от колеги, както и мисли, свързани с липсата на смисъл, значение и приносът за извършваните работни процеси, водещи вкл. до напускане на работа. Психологическата подкрепа ще бъде под формата на групови семинари/тренинги за профилактика и/или индивидуални консултации (в зависимост от предпочитанията на служителите). При провеждането на мероприятията участниците задължително ще бъдат запознати с подходящи методи и техники за управление на професионалния стрес, съответстващи на естеството на трудовите процеси в предприятието. Психологическата подкрепа ще бъде предоставена от лице/а с необходимото образование и квалификация.
Съществува разлика между предлагането на ползи за психичното здраве и създаването на работно място, което предоставя на служителите подкрепата за психично здраве, която те най-много ценят. СТИЙЛ ПРОДАКШЪН ЕООД приема психичното здраве като организационен приоритет и иска да отговори на очакванията на служителите си, за да окаже благоприятно въздействие върху културата на работното място и бизнес резултатите, защото екипът е ядрото на една компания, без който тя не би могла да функционира.,
Договорена стойност: 2 800.00
,
Отчетена стойност: 0.00
-
Дейност: Осигуряване на колективни предпазни средства: Естеството на дейността на кандидата е свързано с извършване на редица металообработващи процеси – рязане, струговане, фрезоване, шлайфане, заточване и др. При тези процеси се освобождават замърсители във въздуха (като метален прах, вредни газове и летливи частици), които могат да навредят на здравето на работниците. От друга страна, високата скорост на работа на съвременните металообработващи машини води до интензивно изпарение и образуване на маслен филм, който се отделя в работно пространство около машината. Вдишването на отделените по време на производството вещества е опасно за здравето и може да причини различни заболявания (треска, белодробно възпаление, задух). Използването на защитни маски е важно, но те защитават в определена степен единствено работника, извършващ съответния процес. Използването на ЛПС не е достатъчно и не може да премахне тези опасни изпарения, които се вдишват от околните и замърсяват околната среда.
Ето защо, от изключително значение за намаляване на рисковете за здравето на работниците и за повишаване на тяхната безопасност при работа е изграждането на вентилационна система в двата цеха на дружеството. Към момента в тях няма изградена нито вентилационна, нито аспирационна система, не се използват и други съоръжения/апарати за аспирация или филтрация на въздуха. Изграждането на вентилационна система като колективно средство за защита от вредни изпарения, газове и прахови отлагания ще доведе до запазване здравето на работниците чрез създаване на по-безопасна работна среда. Вентилацията ще засмуква и извежда замърсения въздух и ще нагнетява свеж въздух в помещенията, като преди това той е филтриран. Тя ще подобри въздуха, който се вдишва директно от работника, извършващ съответния процес и ще повлияе положително върху качеството на въздуха в производствените помещения като цяло. За нейното изграждане е небходимо извършването на текущ ремонт на двете помещения. Те се намират в монолитна промишлена сграда и са с обща площ от 310 м2. СМР, които трябва да се извършат включват изграждане на тръбна инфраструктура от въздуховоди (колена, преходи, втулки, чадъри), монтиране на агрегатите (нагнетателен и центробежен вентилатор, ел. калорифер) и закрепване на отделните елементи на стени/тавани.
Следващата мярка е свързана с подобряване на вътрешния микроклимат в двата цеха. В тях няма изградено парно, помещенията не се отопляват, което налага работниците да работят с връхни дрехи, което е неудобно и опасно (захващане на дрехите от машините). През зимния период се отчита завишаване на заболеваемостта от простудни заболявания на работниците, което е причина често да отсъстват от работа. Проблемът се изостря особено през летните месеци, тъй като нямаме климатизация. През лятото температурите са високи, а работата при горещини доказано увеличава риска от инфаркт и инсулт, особено при по-възрастните работници. При настоящото положение, осигуряването и поддържането на оптимална работна температура в цеховете е невъзможно и това води до неблагоприятни условия на труд за служителите ни. Това се потвърждава от направените замервания. За да променим това и осигурим оптимален благоприятен микроклимат и максимално добри условя на труд за нашите служители, се предвижда закупуване на 2 колонни сплит климатика с мощност 48000 BTU за 2-та цеха. Мощността им е съобразен с размера на помещенията, които ще отопляват/охлаждат. Те ще осигуряват подходяща за работа температура, както през зимата, така и през лятото. Така трайно ще се подобрят условията на труд в цеха и се очаква драстично да намалее заболеваемостта на работниците през зимата и да се намали до минимум риска за здравето на работници през лятото. Благодарение на тази мярка ще се подобри значително микроклимат в работните помещения, ще се даде възможност за поддържането му в оптимални граници и ще се подобри работната среда.,
Договорена стойност: 30 124.00
,
Отчетена стойност: 0.00
-
Дейност: Осигуряване на социални придобивки за работещите: В рамките на дейността работодателят ще осигури социални придобивки на своите служители – оборудвани мобилни единични контейнери за отдих, хранене и преобличане и място за спорт.
В изпълнението на своите основни дейности служителите на СТИЙЛ ПРОДАКШЪН ЕООД са подложени на различни натоварвания. За съжаление, те не могат да използват пълноценно времето си за почивка, защото съществуващите условия на го позволяват. Служителите нямат почти никаква възможност за удобна почивка и икономично и здравословно хранене в рамките и в района на предприятието. Редовно обядват на работните си места или на открито. Липсват условия за преобличане. Всичко това рефлектира негативно върху здравето, мотивацията и произовдителността на служителите. В тази връзка, от съществено значение за осигуряване на високо и трайно качество на извършваната дейност е създаването на условия за ефективна почивка и качествено хранене на служителите на компанията. В рамките на настоящата дейност, кандидатът планира да закупи 2 бр. мобилни единични контейнери за отдих, хранене и преобличане на своите служители, с каквито не разполага в момента. Броят им е съобразен с характера на работа, продължителността на почивките, броя на служителите и размерите на базата. Контейнерите ще бъдат разположени близо до произоводствените помещения така, че да грантират ефективна почивка и спестяване на почивно време за достигане до мястото за хранене, отдих и преобличане. Закупуването на два мобилни контейнера ще осигури необходимото пространство за едновременното им използване от представители на целевата група (14 служители), така че всеки служител да може да се наслади на качествено хранене, удобна почивка и възможност за безпроблемно преобличане. И двата контейнера ще бъдат оборудвани с хладилник, микровълнова, мивка с кухненски плот и батерия с бойлер, 8 шкафа, сет за хранене (маса със столове) и камера за видеонаблюдение.
На следващо място, с цел физическо раздвижване и психическо разтоварване от натоварения работен процес, СТИЙЛ ПРОДАКШЪН ЕООД планира осигуряване на място за спорт за своите служители. До момента кандидатът не разполага с подобно място. С осъществяването на дейността, на територията на компанията ще се създаде напълно оборудвана спортна зала, включваща кардио и силова зона. Кандидатът разполага със собствено помещение с размер 78 кв.м., което е в добро състояние, но за да бъде превърнато в напълно функционално и задоволяващо нуждите от спортни занимания на служителите, се нуждае от оборудване. Предвижда се закупуването на следните уреди:
i/ силови уреди: 1 силова лежанка, 3 подвижни пейки, 1 пек-дек, 1 смит машина, 1 верикална преса с плочки, 1 рамо латерал + вертикал пек флайс, 1 тяга с опора и подвижни ръкохватки, 1 пул овър машина, 1 комбиниран уред, 1 комбинирана бицепс + трицепс машина, 1 силов квадрат с подиум, 1 бедрен разгъвач, 1 бедрен сгъвач, 1 унилатерал лег преса, 1 адуктор машина, 1 абдуктор машина, 1 глутеус машина, 1 комбиниран скрипец, 1 стойка дъмбели, 1 дъмбели шестограми комплект (11 чифта), 1 комплект дискове гумирани с дръжки, 1 комплект малки щанги, 2 лоста олимпийски, 2 S-образни лоста
ii/ кардио уреди: 1 бягъща пътека, 1 велоергометър вид 1, 1 велоергометър вид 2, 1 гребен тренажор и 1 стълби.
Закупуването на съответния брой и вид от посочените уреди и оборудване ще обезпечи осигуряването на качествена среда за кардио и силови упражнения. Обособяването на отделни зони ще даде възможност на служителите да практикуват различни занимания в зависимост от своите предпочитания и ниво на физическа подготовка. Редовните упражнения и тренировки не само укрепват тялото и подобряват кондицията, те оказват положително въздействие върху психиката, координацията и способностите за концентрация, а от там и върху ефективността и работоспособността.
Осигуряването на социалните придобивки ще допринесе за възстановяване и поддържане на работоспособността, производителността и ефективността на труда при запазено здраве на работещите.,
Договорена стойност: 130 765.00
,
Отчетена стойност: 0.00
|