Идентификация

Номер от ИСУН BG05SFPR002-1.004-2026-C01
Наименование на проекта Подобряване на работната среда в БСА Модерни опаковки ООД
Бенефициент 206861349 БСА Модерни Опаковки ООД
Източник на финансиране ЕСФ+ ==> Развитие на човешките ресурси 2021-2027
Дата на сключване на договора/заповедта 20.12.2024
Дата на стартиране 01.03.2025
Дата на приключване 01.09.2026
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП В изпълнение (от дата на стартиране)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Югоизточен (BG34), Стара Загора (BG344), Стара Загора, гр.Стара Загора

Описание

Кратко описание на проекта
БСА Модерни опаковки ООД е търговска фирма, основана през 2022г. в гр. Стара Загора. Към момента в предприятието работят 14 човека.
Ръководството на фирмата е на ясно за важността на човешкия фактор при работния процес и затова се стреми непрекъснато да подобрява условията за труд на своите служители. То е наясно, че така ще повиши тяхната работоспособност и мотивация за работа, което пък от своя страна ще окаже пряко влияние, както върху финансовите резултати на компанията, така и върху възнагражденията на служители.
По настоящия проект кандидатът предвижда да изпълни дейности, които да подобрят работния процес и удовлетвореността на служителите, чрез подобряване на условията на труд, грижа за здравето и осигуряване на благоприятна работна среда в дружеството. Чрез осъществяване на дейностите се цели осигуряване на нормален работен процес на своите служители, добри физически параметри, добре приспособена работна среда към нуждите на работниците и адаптирането им към промените в работната среда.
Социалните придобивки са от изключителна важност за заетите в предприятието лица, осигуряването на такива от работодателя внася допълнителна добавена стойност за работниците, което от своя страна пък води до подобряване качеството на работните процеси, както и поддържане на доброто им здравословно състовия в изпълнение на работните им задължения. Допълнително на това чрез внедряването на заложените в настоящото проектно предложение дейности дружеството и неговите служители ще могат да посрещнат новите предизвикателства, свързани с осъществяването на прехода към климатично неутрална икономика и променящи се модели на работа.
Всичко това от своя страна ще повиши мотивацията на служителите, ще повиши тяхната производителност и ще реши част от проблемите им свързани с работно място. Ръководството на фирмата е убедено, че персонала е най-важния ресурс за развитието на всяка една фирма и се стреми да осигури максимална удовлетвореност сред своите служители.
Дейности
  • Дейност: Дейност 1. Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.: Дейността включва следните четири етапа, които се реализират в посочената логическа последователност: 1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. Ръководството на дружеството има желание да развие насочеността на организацията към въвеждането на нова „зелена“ и екологосъобразна политика чрез внедряване на модели на организация на работните процеси с насоченост за изграждане на цялостна екологосъобразна („зелена“) фирмена култура и мотивиране на екологосъобразното мислене на служителите. „Зеленият модел на работа“ обикновено се отнася до екологично устойчиви и екологично отговорни практики на работното място. Възприемането на зелен модел на работа може да предложи различни ползи както за организациите, така и за обществото като цяло. Настоящата дейност се отнася до набор от бизнес практики и стратегии, които дават приоритет на екологичната устойчивост, социалната отговорност и етичните съображения в света на бизнеса. Това включва извършване на търговски дейности, като същевременно се минимизират отрицателните въздействия върху околната среда, опазват ресурсите и се подкрепят етични и социално отговорни практики. Целевата група на настоящата дейност са всички назначени в дружеството лица, тъй като на етап кандидатстване не са направени постъпления към идентифициране на конкретни мерки за внедряване на „Зелен модел на работа“ на организация на работните процеси в дружеството, спрямо неговата дейност. След сключването на Административен договор тази задача ще бъде възложена на външен изпълнител, който ще предложи план в резултат на извършения преглед и съобразно спецификата на работните места. Изпълнителят ще разработи съответните „зелени“ модели и карти на организация на труда. Основната необходимост от внедряването на "зелени" модели на работа е осигуряване на устойчивост на работните места и довеждане до отговорност на работници и работодатели спрямо защитата на природните ресурси, намаляването на замърсяването и минимизирането на техния екологичен отпечатък. Чрез внедряването на зелени модели на работа дружеството цели да играе активна роля в предотвратяването и решаването на проблеми свързани с околната среда. Един от най-ефикасните начини за намаляването на суровини и ресурси е внедряването на "зелени практики", т.е да се създаде щадящо за околната среда и приятно за човека място за работа., Договорена стойност: 2 000.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Дейност 3. Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло: Целта на дейността и необходимостта от изпълнение по осигуряване на лични предпазни средства и специално работно облекло е осигуряване на по-безопасни и здравословни условия на труд на служителите. Ръководството на дружеството винаги се стреми да осигурява необходимите лични предпазни средства и специализирано работно облекло, спрямо нуждите на дадения служител. При извършване на основните си дейности, работодателят осигурява на работещите необходимите лични предпазни средства, отговарящи на всички нормативни изисквания. След извършване на периодични проверки на амортизираност на предоставените лични предпазни средства и специаилизирано работно облекло, ръководството на фирмата взима решение за извършване на подмяна с по-качествени и по-добри елементи. Именно поради тази причина изниква и необходимостта от залагане на дейността по закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло. По дейността е предвидено закупуването на следните предпазни елементи за 14 служителя в производствената база: лятно яке 14 броя летен панталон 14 броя летни обувки 14 броя зимно яке 14 броя зимен панталон 14 броя зимни боти 14 броя мидообразен предпазител на слуха 14 броя синтетични ръкавици 14 броя ръкавици латекс 30 кутии, по 200 броя в кутия. След направеното проучване, дружеството получи различни оферти от двама доставчици. На база получените оферти, БСА Модерни опаковки ООД ще закупи част от предложенията в офертите като средната стойност на избраните артикули от две оферти се равнява на 11627,36 без ДДС Работодателят е осигурил специално работно облекло, обувки и Лични предпазни средства /еднократни противопрахови маски и ръкавици/, но съгласно протокол на ГУТ, работниците намират облеклото за недостатъчно вентилирано и удобно през лятото и ограничаващо движенията им през зимата. Обувките очакват да са с по-висока защита от удар от падащи предмети, по-висока защита от плъзгане, пробиване и с анатомични стелки. Освен това досегашните Специални работни облекла не осигуряват достатъчно защита от проникване на финия прах от обработката на естествен камък / прах от силициев двуокис/. Въпреки усилията на работодателят, сегашните ЛПС и СРО не отговарят на новите технологии и материали на производство, например с антиалергични подплати, физиологично съобразени материали, влаго и студоустойчиви, почистващи се лесно и др. Планираните за закупуване защитни облекла по проекта ще бъдат по-качествени – с повишена защита, модерни и удобни. Те ще се осигурят спазването на по-висок ергономичен стандарт по отношение на целевата група по проекта, за осигуряване на по-високи изисквания по отношение на хигиенното, психофизиологично и естетично въздействие на факторите на работната среда, което ще допринесе за повишаване мотивацията и удовлетвореността от работата, което от своя страна ще повиши значително производителността. Предвидените материи и покрития на СРО ще осигурят едновременно топлинен комфорт при работа, защита от прах, механични опасности и неблагоприятен микроклимат. Това ще доведе до превенция на професионални заболявания свързани с преохлаждане или претопляне на тялото, ръцете и стъпалата, защита от най-фините частици прах и защита от механични рискове при работа с камъните. По-високата категория на СРО ще осигури кройки, които са комфортни при работа, което ще доведе до цялостен комфорт при изпълняване на трудовите дейности. Всички планирани за закупуване лични предпазни средства и специално защитно облекло, техният вид и брой, са определени в утвърдената Програма за минимизиране на риска и в съответствие с утвърдения "Списък на работните места", приложен към настоящото проектопредложение. Целева група по настоящата дейност са 14 служителя, работещи в завода на фирмата. , Договорена стойност: 11 627.36 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Дейност 4. Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд.: Целта на дейността по осигуряване на колективни предпазни средства е осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд на служителите в извършването на ежедневните им дейности. Необходимостта от осигуряването на колективни предпазни средства се поражда от направените ежегодишни замервания за оценка на риска, на които дружеството ни много държи с цел постоянно осигуряване на най-добри условия на работа на служителите, както и своевременното им подобряване. Съгласно актуализираната оценка на риска и препоръките от СТМ, дружеството възнамерява да осигури по-добри колективни предпазни средства на своите служители чрез закупуване на следните предпазни средства: климатик 1 брой; ергономичен стол 1 брой; газанализатор 2 броя; пречиствател за въздух 2 броя; индустриална прахосмукачка робот 1 брой; колонен климатик 1 брой; въздушна завеса 2 броя. Ергономичните офис столове са проектирани да осигурят оптимална опора и комфорт на работниците по време на дълги часове работа на бюро. Тези столове имат за цел да предотвратят проблеми с опорно-двигателния апарат, да подобрят стойката и да подобрят цялостното благосъстояние. Заложените ергономични столове предлагат набор от регулируеми функции, включително височина на седалката, наклон на облегалката и височина на подлакътника. Тези настройки позволяват на служителите да персонализират стола според размерите на тялото си и да поддържат правилна, изправена поза. Ергономичните столове включват лумбална опора и контурна зона в долната част на гърба на стола. Тази опора помага за поддържане на естествената извивка на гръбначния стълб и намалява риска от болки или дискомфорт в долната част на гърба. Предвиденият ергономичен стол е само за служителя, който прекарва работния ден в седнало положение на бюро. Работещите на длъжност: „Машинен оператор “ са заети в производствената база на фирмата. Цеховете са с постоянно външно влияние на микроклимата, защото при зареждане с материали и изнасянето на вече готовите продукти е свързано с влизане и излизане на мотокара. Поради това вратите са отворени и помещенията са с микроклимат, зависещ от външните фактори на околната среда. Получават се въздушни течения, които са фактор за повишен риск от простудни заболявания на работещите. През лятото топлината от външната среда, в комбинация с топлоотдаването на машините оказват кумулативно влияние върху интензивността на топлообмен и динамиката на работните операции. Настъпва лесна умора и намалена трудоспособност. Предвидените климатици и въздушни завеси ще бъдат монтирани в производствената част и складовата база на фирмата. Пречистващо устройство за въздуха в работната среда ще допринесе за ефективното пречистване на работната среда от прах, акари, контакт с много хора /източник на вируси предавани по въздушно-капков път. С индустриалните прахосмукачки ще се минимизира експозицията на прах в дихателната зона и общото запрашаване в затворени помещения при производствения процес. Така ще се осигури максимална защита на работещите от здравословните рискове свързани с инхалиране на фино дисперсен прах предизвикващ алергии, астми и увреждане на горните дихателни пътища. Средната цена за дейността , изчислена на база две събрани оферти е 32 173,31лв без ДДС В Дейност 4 не са предвидени за закупуване машини и/или съоръжения, свързани с модернизация или технологично обновление на основната дейност на дружеството., Договорена стойност: 32 173.31 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Дейност 5. Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др.: След направен анализ на състоянието на служителите и на база необходимостта, ръководството на дружеството взе решение да подобри социалната си загриженост, чрез осигуряване на фургон и оборудване за местата за отдих и почивка. Очакванията на ръководството е социалните придобивки да допринесат за положителна и приятна работна среда, като по този начин ще се подобри морала и мотивацията, което пък от своя страна ще доведе до повишена производителност. За осъществяване на тази дейност ръководството на дружеството възнамерява да закупи оборудване и извърши необходимия ремонт за обособяване на социалните придобивки, както следва: С цел подобряване условията за отдих на служителите и осигуряване на качествени социални придобивки бе взето решение да се закупи следното обзавеждане и оборудване за гореописаните помещения: РАЗХОДИ ЗА ОБОРУДВАНЕ: фургон 1 брой; микровълнова печка 1 брой; ел. кана 2 броя; кафемашина 2 броя; диспенсър за вода 2 броя; хладилник 1 брой; климатик 1 брой; кухненски бокс 1 брой; комплект маса + 6 стола 1 брой; мивка 1 брой; смесител 1 брой; филтърна кана 2 броя. Средната цена за дейността, изчислена на база две събрани оферти е 15916,68лв без ДДС Целевата група по настоящата дейност са всички 14 служителя на фирмата. Социалните придобивки са от изключителна важност за заетите в предприятието лица, осигуряването на такива от работодателя внася допълнителна добавена стойност за работниците, което от своя страна пък води до подобряване качеството на работните процеси, както и поддържане на доброто им здравословно състояние в изпълнение на работните им задължения. Допълнително на това чрез внедряването на заложените в настоящото проектно предложение дейности дружеството и неговите служители ще могат да посрещнат новите предизвикателства, свързани с осъществяването на прехода към климатично неутрална икономика и променящи се модели на работа. Всичко това от своя страна ще повиши мотивацията на служителите, ще повиши тяхната производителност и ще реши част от проблемите им свързани с работно място. Към момента работниците от производствената база нямат обособено място за отдих и почивка, в базата на дружеството има стая, която ще обзаведем, за да могат служителите да се възползват от социалните придобивки. Предвиденото помещение ще бъде обзаведено с кухненски бокс, маса столове, хладилник, кафемашина, диспенсър, ел. кана, филтърна кана, микровълнова печка. Предвиденият фургон ще бъде поставен на територията на производствената база на фирмата в гр. Стара Загора. Това е преместваем обект с размери 600/240/250см , изграден от сандвич панели. Той ще служи за съблекалня и битовка по време на работния ден. Ще бъде оборудван с кафемашина, ел. кана, филтърна кана. Закупеното оборудване ще бъде поставено в предвидените помещения и всеки един от служителите в целевата група ще има достъп до тях. С осигуряването на места за отдих и почивка по време на работния процес, работниците ще могат да възстановят силите си и ще бъдат по-мотивирани да осъществяват основните си дейности., Договорена стойност: 15 916.68 , Отчетена стойност: 0.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители Няма
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Заети, вкл. самостоятелно заети, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 14.00 , Достигната стойност: 0.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 67 889.09 BGN
БФП 67 889.09 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 0.00 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 83.81 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Няма намерени тръжни процедури

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN