Идентификация

Номер от ИСУН BG05SFPR002-1.004-0475-C01
Наименование на проекта Подобрени условия на труд и адаптирана към промените работна среда в "Голдън фийлд" ООД
Бенефициент 201804294 ГОЛДЪН ФИЙЛД ООД
Източник на финансиране ЕСФ+ ==> Развитие на човешките ресурси 2021-2027
Дата на сключване на договора/заповедта 06.12.2024
Дата на стартиране 01.01.2025
Дата на приключване 01.07.2026
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП В изпълнение (от дата на стартиране)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Североизточен (BG33), Шумен (BG333), Каспичан, с.Златна нива

Описание

Кратко описание на проекта
,,Голдън Фийлд” ООД е концесионер на кариера "Златна нива", откъдето  добива и произвежда всички основни видове фракции за строителство. Работи с десетки фирми и общини с основни дейности като приемането на отпадъци, продажбата на инертни материали и тяхното транспортиране. Предлага лицензиран и организиран транспорт на фракции и различни видове отпадъци.
С реализирането на проекта дружеството ще подобри условията на труд и социалните придобивки за служителите си, паралелно с адаптирането на дейността си към предизвикателствата на двойния преход и климатично неутралната икономика. За целта ще бъдат изпълнени три основни групи дейности:
1. Пилотно разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд за близо 1/4 от работните места;
2. Минимизиране на констатираните здравни рискове чрез закупуване на нови и ремонт на съществуващи средства за колективна защита.
3. Създаване на нови социални придобивки за служителите и подобряване на условията в битовите помещения.
Очакван резултат от изпълнението на дейностите по проекта е подобряване качеството на работните места в предприятието успоредно с удовлетворяване на потребността на дружеството от повишаване на производителността на труда на служителите в дългосрочен план.
Дейности
  • Дейност: Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд. : В рамките на проекта се предвижда въвеждане на „зелени“ модели на организация на работните процеси за 8 работни места на длъжност "Шофьор на тежкотоварен автомобил до и над 12 тона", съобразени със специфичните задължения и отговорности на всеки от тях. Дейността включва следните четири етапа, които са задължителни и се реализират в посочената логическа последователност: 1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени., Договорена стойност: 1 600.00 , Отчетена стойност: 1 600.00
  • Дейност: Осигуряване на колективни предпазни средства , вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд.: Дейността произлиза пряко от извършената оценка на риска в предприятието и е в изпълнение на мерките, предвидени в утвърдената програма за елиминиране или минимизиране на рисковете за безопасността и здравето при работа в кариера „ Златна нива“. Измерванията на състоянието към момента на кандидатстване показват концентрация на каменен прах и пепел във въздуха на работната среда над граничните стойности в рамките на кариерата. За намаляване на неблагоприятното въздействие на този основен проблем на работната среда ще бъде изпълнен следния комплекс от действия и инвестиции в средства за колективна защита: 1. Закупуване и въвеждане в експлоатация на овлажнителна система с водно оръдие, което генерира насочен поток от микроскопични водни капки с цел слепване с пренасяните от въздуха частици за предпазване и избягване от запрашеността в околната среда. Системите за овлажняване играят важна роля в контрола на праха в каменните кариери, като предоставят може би единствения ефективен метод за намаляване на освобождаването на прах по време на различни процеси в кариерата. Оръдието е в комплект с подвижно ремарке, с помощта на което се осъществява бързото и лесното му придвижване из цялата площ на кариерата. Оръдието задължително ще се използва при взривателни мероприятия, при които обикновено малките частици се разнасят като облак на десетки метри, като директно ще въздейства от разстояние в мястото на взрива и може да стопира запрашаването още в източника му. Овлажнителна система ще бъде използвана ежедневно и постоянно за оросяване на прашните кариерни площи и основно на вътрешно кариерните пътища, тъй като придвижването по тях на наличните транспортни и товарачни машини също генерира облаци от прах. Прегледът на защитните и обслужващи съоръжения около транспортните ленти показва, че към момента на кандидатстване част от тях са компрометирани. Предпазното съоръжение (мрежа) под една от лентите е повредено и не осигурява никаква защита за работниците в района. Успоредно с това, по пътеките около лентите, които служат за преминаване на служителите, които ги обслужват, се наблюдават счупени, повредени или зле закрепени елементи. За намаляване на риска от наранявания и охлузвания, които могат да бъдат предизвикани от компрометирани компоненти на колективните предпазни средства около транспортните ленти ще бъдат изпълнени действия по модернизацията и/или реконструкцията им: 1. Премахване на около 70 линейни метра бордови дъски по обслужващите пътеки на транспортните ленти и замяната им с подходящи метални елементи. Така ще се ограничи рискът от подхлъзване, падане и пропадане, които могат да доведат до сериозни наранявания. 2. Подмяна на защитна система с дължина около 20 линейни метра, намираща се под лента №4. Това ще осигури безопасността на служителите при придвижване и преминаване под тях, минимизира възможността от нараняване от паднали каменни материали и фракции. Извършените измервания на параметрите на микроклимата показват, че в част от работните помещения в много студени или много топли дни те не съответстват на нормативните изисквания. За ограничаване на въздействието на неблагоприятния микроклимат ще бъдат доставени и монтирани климатични системи за едно от помещенията в административната сграда и за работните места на терен - два фургона, разположени в работните области на кариерата. По този начин ще се минимизира рискът от прегряване или преохлаждане на организма, влиянието върху различни органи и системи, простудни заболявания., Договорена стойност: 68 009.00 , Отчетена стойност: 14 714.00
  • Дейност: Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др.: Дейността произлиза пряко от дефинираните проблеми и нужди на лицата от целевата група и е в съответствие с нуждите на предприятието. Осигуряването и подобряването на социалните придобивки за работещите ще бъде изпълнено в две основни направление: I. Оборудване на помещение за хранене, чрез закупуване и доставка на 7 комплекта трапезни маси с по 4 трапезни стола. Предприятието е осигурило ежедневна доставка на топла и прясна храна за служителите си, както е и обособило помещение за хранене. То обаче не разполага с маси и столове и служители се хранят прави. Поставянето на маси и столове ще създаде базови условия и нива на комфорт и ще осигури на служителите нормална атмосфера за хранене и за осъществяване на социално взаимодействие. II. Обособяване и оборудване на спортно-възстановителен център. Създаването на такова помещение за спорт и физикална терапия, съчетани с релаксация, може да помогне в преодоляването на напреженията, свързани с тежката и натоварваща физическа работа. Такова място би предоставило възможност за рехабилитация и поддържане на общо здраве, като даде решение за начин за намаляване на стреса и повишаване на физическата активност на служителите. Изпълнението ще бъде на два етапа: 1. Извършване на текущ ремонт на помещение, намиращо се на приземния етаж на административна сграда. Помещението е с площ 130 кв.м. и ремонтът е необходим, тъй като то практически стои неизползваемо с години, съответно стенните покрития и подовите настилки в него са в окаяно състояние. Ремонтът ще включи промяна на ел. инсталации, сухо строителство и топлоизолация, подмяна на настилки и врати и ще създаде подходящи условия за оборудването на помещението му за новото му предназначение. 2. Доставка и монтаж на 3 броя климатици, с помощта на които ще се осигури подходящи температура, циркулация и филтрация на въздуха в помещението. 3. Доставка на уреди, оборудване и обзавеждане, които да подпомогнат в поддържането на физическата форма, предотвратяването на травми и подобряването на общото здравословно състояние на служителите: - Комбиниран фитнес уред - предимството му се състои в това, че с него може да се изпълнят широка гама от упражнения, като се натоварят отделни части от тялото – рамене, гръб, ръце, гърди и други. В допълнение, лесно може да се ползва и от жени и позволява едновременно тренировки на няколко от служителите. - Комплект дъмбели - за изпълнение на стандартни упражнения с тежести, които допълнително координират и равновесието. - Велоергометър - ползването му подобрява работата на сърдечно-съдовата система и увеличава капацитета на дихателната система. Същевременно предоставя лесен начин за трениране без значително натоварване на ставите. Това е полезно за служителите ни със здравословни проблеми или за тези, които търсят тренировка с ниско въздействие върху ставите. - Бягаща пътечка - бягането е отличен начин за изгаряне на калории и подпомагане на процеса на отслабване. Редовната тренировка на бягаща пътечка може да повиши нивата на енергия и подобри настроението на служителите чрез освобождаването на ендорфини. - Масажен стол - естествен завършек на комплексна грижа за здравето и физическото състояние на работещите. Освен че подобряват физическото състояние и премахват временни дискомфортни усещания в натоварени зони на тялото, релаксиращите масажи помагат на служителите да се освежат и да намалят стреса и напрежението. - Комплект ТВ-шкаф и телевизор - помага на служителите да забравят за умората и да продължат тренировката, предоставя разнообразие и увеличава мотивацията, като прави тренировката по-забавна., Договорена стойност: 39 341.59 , Отчетена стойност: 22 999.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: ТЕХНОПОЛИС БЪЛГАРИЯ ЕАД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 1 870.00
  • Изпълнител: ВЕНЕРА-96 ООД, Договорена стойност по проекта*: 11 279.00 , Отчетена стойност**: 11 279.00
  • Изпълнител: ЕКОРИЯ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 6 870.00 , Отчетена стойност**: 6 870.00
  • Изпълнител: ЕЕМ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 3 594.00 , Отчетена стойност**: 3 594.00
  • Изпълнител: СТЕМАР 2001 ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 1 600.00 , Отчетена стойност**: 1 600.00
  • Изпълнител: САКСО ООД, Договорена стойност по проекта*: 14 100.00 , Отчетена стойност**: 14 100.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Заети, вкл. самостоятелно заети, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 32.00 , Достигната стойност: 35.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 119 845.65 BGN
БФП 119 845.65 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 37 714.05 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 83.81 %

Финансови корекции

Основание за налагане на корекция % на наложената
финансова корекция
Стойност на наложената финансова корекция1,2 Договор с изпълнител
БФП Собствено финансиране Общо
Липса на добро финансово управление 25.00 3 525.00 0.00 3 525.00 САКСО ООД

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Няма намерени тръжни процедури

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN