Идентификация

Номер от ИСУН BG05SFPR002-1.004-2030-C01
Наименование на проекта Подобряване на условията на труд и въвеждане на "зелени" модели на организация на труда в КОМПО АД
Бенефициент 106033691 КОМПО АД
Източник на финансиране ЕСФ+ ==> Развитие на човешките ресурси 2021-2027
Дата на сключване на договора/заповедта 31.10.2024
Дата на стартиране 31.10.2024
Дата на приключване 31.10.2025
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП В изпълнение (от дата на стартиране)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северозападен (BG31), Враца (BG313), Враца, гр.Враца

Описание

Кратко описание на проекта
Изпълнението на настоящия проект ще допринесе за подобряване на здравословната и безопасна работна среда в КОМПО АД, което е  ключов елемент за постигането на устойчиви условия на труд за всички работници, спомагайки за намаляване на рисковете за здравето на работното място и за подобряване на стандартите за здравословни и безопасни условия на труд. В допълнение, изпълнението на проекта ще помогне на предприятието да посрещне новите предизвикателства, свързани с осъществяването на прехода към климатично неутрална икономика и променящите се модели на работа. 
Основните дейности на проекта ще се извършват в гр. Враца. Целевата група по проекта включва всички заети лица в предприятието (34 души). В рамките на проекта ще бъдат постигнати следните резултати:
- Разработени и приложени „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятието. Изготвени „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучени лицата от целевата група към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд;
- Осигурена  превенция и профилактика на „бърнаут“ на работното място и „ефекти от COVID пандемията върху менталното здраве“ - психологическа подкрепа;
- Осигурени колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд.

Изпълнението на предвидените дейности е ключов елемент за постигането на устойчиви условия на труд за всички работници, спомагайки за намаляване на рисковете за здравето на работното място и за подобряване на стандартите за здравословни и
безопасни условия на труд.
Дейности
  • Дейност: Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятието. Изготвяне на „зелени“карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение налицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организацияна труд: Дейността е насочена към въвеждане на „зелени“ модели на организация на работните процеси, които имат за цел намаляване въздействието върху околната среда , както и повишаване устойчивостта на предлаганите услуги. Въвеждането на нови „зелени“ модели на организация на работните процеси ще бъде насочено към: - въвеждане и утвърждаване на промени в организационната структура на човешките ресурси по отношение на: начините на работа, работните взаимоотношения, съответно длъжностните характеристики, процесите по подбор на персонала; нови модели на екипна работа и взаимодействието между служителите, и др.; - въвеждане на промени в работата на отделни работни единици в предприятието, насочени към намаляване на използваните ресурси, въвеждане на практики за опазванена околната среда, осигуряване на по-екологосъобразна работна среда и др.; - въвеждане на екологосъобразни практики в цялостната организация на работа впредприятието, в т.ч. насочени към генериране и изпълнение на дейности за корпоративна социална отговорност със „зелена“ насоченост, мотивиране на индивидуалния служител за прилагане на екологосъобразно поведение по време наработа чрез информационни и други фирмени събития или създаване на бонусна система за отличаване и възнаграждаване на „зелено“ поведение на служителите или генериране от служителите на идеи за екологосъобразно поведение и др. Избраният изпълнител ще извърши преглед на дейността на предприятието– продукти и технологичен процес, организация на труда, правна и регулаторна рамка, съществуващи практики и процедури за управление на човешките ресурси във връзка с въздействието върху околната среда. В резултат на извършения преглед и съобразно спецификата на работните места, изпълнителят следва да разработи съответните „зелени“ модели на организация на труда, които да предложи на фирмата, заедно с план от мерки за прилагането им. Изпълнителят изготвя и „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места.Изпълнението на дейността ще включва следните четири етапа: 1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси,съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на„зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели наорганизация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени., Договорена стойност: 6 800.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Осигуряване на превенция и профилактика на „бърнаут“ на работното място и „ефекти от COVID пандемията върху менталното здраве“ (психологическа подкрепа);: В рамките на тази дейност КОМПО АД ще осигури за заетите при него лица психологическа подкрепа във връзка с превенция и профилактика на стреса на работното място, професионалното прегаряне и ефектите от COVID пандемията върху менталното здраве на работещите. Целите на дейността са обвързани и със запознаване на участниците с наличието на явлението "бърнаут", подпомагайки откриването на проявите му и осъществяването на ранна превенция на състояния, свързани с физическо, емоционално и психическо изтощение. Следва да бъдат преодолени нагласи свързани с отрицателно и критично отношение към работата, нежелание за започване на работа, раздразнение към членовете на екипа или към клиентите, емоционално отдръпване от колеги и клиенти, както и мисли, свързани с липсата на смисъл, значение и приносът за извършваните работни процеси, водещи вкл. до напускане на работа. Не на последно място, страхът от разболяване - от Ковид-19 или друга инфекция, са силно тревожни при работа на част от служителите с крайни клиенти. В рамките на дейността ще бъдат изготвени психологически профили на заетите лица, които да послужат като основа за адресиране на подходящи мерки за психологическа подкрепа. Психологическата подкрепа трябва да се извършва от лице/а със специалност „Психология“, „Трудова и организационна психология“ или „Психиатрия“ и може да бъде под формата на групови семинари/тренинги за профилактика и/или индивидуални консултации, при провеждането на които, участниците задължително следва да бъдат запознати с подходящи методи и техники за управление на професионалния стрес, съответстващи на естеството на трудовите процеси в предприятието. Максималният брой участници при групови занимания е до 10 лица в група. , Договорена стойност: 6 800.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси,машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд.: В рамките на тази дейност кандидатът ще осигури колективни средства за защита с цел подобряване на работната среда и намаляване на рисковете за здравето на работниците. Всички включени в дейността средства за колективна защита се основават на извършена оценка на риска в предприятието и са препоръчани в утвърдената програма за минимизиране на риска. Предвидените мерки ще бъдат изпълнени в ресторант Тракийска принцеса и в сладкарница ЗАХАРА - и двата обекта са собственост на КОМПО АД и се намират в идеалния център на гр. Враца. В тях се осъществява производствената и търговска дейност на фирмата. Следвайки политиката за постигане на по-високо качество на работните места и условия на труд се предвижда закупуване на следните средства за колективна защита: ЗАЩИТА ОТ НЕБЛАГОПРИЯТЕН МИКРОКЛИМАТ: - Поставяне на нови климатици в производствената база и търговските обекти с цел постигане на по- добри параметри на микроклимата - температура на въздуха, относителна влажност и скорост на движение на въздуха съгласно изискванията на Наредба № РД-07-3/18.07.2014 г. за минималните изисквания за микроклимата на работните места. Отоплението и охлаждането в производствената база и фирмените магазини се осъществява чрез локална климатизация. Наличните климатици са силно амортизирани и не работят достатъчно ефективно както при отопление, така и в режим на охлаждане. В резултат в някои от помещенията в производствената база през лятото става прекалено топло и неприятно за работа предвид и топлината, която се отделя от работата на работните пещи и фурни, а пък през зимата отоплението се оказва недостатъчно. Според обема на предвидените помещения, където ще се монтират, са предвидени нови климатици с различна мощност, както следва: Ресторант Тракийска принцеса (в него са обособени кухненско помещение + сладкарска част): - 2 броя външни тела за климатик - отдавана мощност отопление - охлаждане 25/22.4 - 6 броя вътрешни тела с обем 24 000BTU Сладкарница ЗАХАРА (има кухненска част + сладкарска част): - 1 брой инверторен климатик с обем 48 000BTU ЗАЩИТА ОТ БИОЛОГИЧНИ АГЕНТИ В РАБОТНА СРЕДА: - закупуването и поставянето на пречистватели за въздуха в заведенията на КОМПО АД ще повлияе изключително благоприятно на персонала. От една страна ще намалеят боледуванията, от друга страна ще се намали нивото на стрес, относно притеснение от разпространение на зарази. Планирано е закупуване на 3 бр. пречистватели - 2бр ще бъдат поставени в ресторант Тракийска принцеса, а 1 бр ще бъда в сладкарница ЗАХАРА. Конкретно сладкарницата е в непосредствена близост до начално училище и е изключително посещавана от деца. В тази връзка, те често боледуват и разпространяват вируси навсякъде. Със закупуването на пречиствателя ще бъдат решени редица проблеми на персонала на заведенията. ЗАЩИТА ОТ ПОЖАР И ВЗРИВ: - Карта И за опасност от пожар / Контакт с открит огън или горещ предмет или среда препоръка за закупуване и монтиране на кухненски смукатели и електростатичен филтър, съгласно изискванията на НАРЕДБА № Iз-1971 от 29.10.2009г. за строително-технически правила и норми за осигуряване на безопасност при пожар. И двата уреда спомагат активно да премахване наслояването на мазнини, пречистване на въздуха и минимизиране опасностите от възникване на пожари., Договорена стойност: 71 345.31 , Отчетена стойност: 71 270.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: ГАЛЯ МУТАФОВА ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 6 800.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: ФИНИДИС ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 6 800.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: САГО ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 71 270.00 , Отчетена стойност**: 71 270.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Заети, вкл. самостоятелно заети, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 34.00 , Достигната стойност: 34.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 93 439.84 BGN
БФП 93 439.84 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 78 397.00 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 83.81 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Закупуване и доставка на средства за колективна защита, свързани с подобряване условията на труд в КОМПO АД, в две обособени позиции: ОП 1: Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на Климатици и Пречистватели на въздуха; ОП 2: Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на Кухненски смукател и Електростатичен филтър., Прогнозна стойност: 71 345.31
  • Обособена позиция 1: ОП 1: Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на Климатици и Пречистватели на въздуха;
    Изпълнител: САГО ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 61 260.00
  • Обособена позиция 2: ОП 2: Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на Кухненски смукател и Електростатичен филтър.
    Изпълнител: САГО ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 10 010.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN