Идентификация

Номер от ИСУН BG05SFPR002-1.004-0746-C01
Наименование на проекта Адаптирана работна среда в АВАЛ ООД
Бенефициент 112594024 АВАЛ ООД
Източник на финансиране ЕСФ+ ==> Развитие на човешките ресурси 2021-2027
Дата на сключване на договора/заповедта 21.11.2024
Дата на стартиране 01.01.2025
Дата на приключване 01.07.2026
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП В изпълнение (от дата на стартиране)
Местонахождение
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Южен централен (BG42), Пазарджик (BG423), Пазарджик, гр.Пазарджик

Описание

Кратко описание на проекта
АВАЛ ООД е компания, чиято основна дейност е в следните направления: продажба и сервиз на електронни везни, касови и таксиметрови апарати с фискална памет и продажба, монтаж и сервиз на аудио и мултимедийни системи за автомобила, дома и офиса.
Целевата група, включена в проектното предложение са 9 заети лица в дружеството. 
Дейностите по проекта предвиждат:
•Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти  за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.
•Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло.
•Осигуряване на колективни предпазни средства , вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд.
•Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др.
Планираните дейности ще допринесат за посрещане на новите предизвикателства, свързани с осъществяването на прехода към климатично неутрална икономика и променящите се модели на работа, които рефлектират в промени в пазара на труда и предприемане на ефективни мерки за подобряване на достъпа до трудова заетост на качествени работни места и адаптиране към промените в работната среда.
Очакваните резултати са подобряване на здравословната  и безопасна работна среда в предприятието, което е ключов елемент за постигането на устойчиви условия на труд за всички работници, спомагайки за намаляване на рисковете за здравето на работното място и за подобряване на стандартите за ЗБУТ.
Дейности
  • Дейност: Дейност 1: Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.: Дейността включва следните четири етапа, които са задължителни и се реализират в посочената логическа последователност: 1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени.“ , Договорена стойност: 1 800.00 , Отчетена стойност: 895.50
  • Дейност: Дейност 3: Част 1: Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло: Част 1: Основата цел на дейността е подобряване на здравословната и безопасна работна среда в предприятието, което е ключов елемент за постигането на устойчиви условия на труд за всички работници, спомагайки за намаляване на рисковете за здравето на работното място и за подобряване на стандартите за ЗБУТ чрез закупуване на ЛПС с оглед постигане още по-добра от съществуващата защита за рисковете, идентифицирани в оценката на риска на фирмата. АВАЛ ООД развива дейност в следните направления: Продажба и сервиз на електронни везни, касови и таксиметрови апарати с фискална памет и продажба, монтаж и сервиз на аудио и мултимедийни системи за автомобила, дома и офиса. В оценката на риска са упоменатите работни места и са идентифицирани опасности от неблагоприятен микроклимат. Повишаване на защитата от студ на използваното специално работно облекло, чрез използване на ватиран плат и студоизолираща подплата със светлоотразителни елменти за максимална свобода на движение. Идентифицираните опасности създават риск от повишена заболяемост от простудни заболявания и ефекти от прегряване и травматично увреждане на организма. За предотвратяване и минимизиране на упоменатите рискове работещите получават специално работно облекло и ЛПС съгласно утвърден списък със съответни срокове на износване. По настоящия проект е предвидено да бъдат закупени такива с по-добри свойства, ергономичност и комфорт. За монтьор- 6 заети лица са предвидени закупуването на комплект яке и панталон - летен– 6 бр. и комплект яке и панталон – зимен – 12 бр. или 2 x 6 бр. за срока на изпълнение на проекта, съгласно утвърдения срок за износване, ватирана блуза– 12 бр. или 2 x 6 бр. за срока на изпълнение на проекта, съгласно утвърдения срок за износване, обувки - половинки летни - категория S3 – 6 бр. и обувки - зимни боти - категория S3 – 12 бр. или 2 x 6 бр. за срока на изпълнение на проекта, съгласно утвърдения срок за износване, предпазни ръкавици – противосрезни – 108 бр. или х 1 чифт на месец за 18 месеца за монтьор- 6 заети лица за срока на изпълнение на проекта, съгласно утвърдения срок за износване и предпазни очила – 6 бр. за монтьор- 6 заети лица В рамките на тази дейност е предвидено закупуването на суитшърт – 3 бр., и елек – 3 бр. за следната целева група управител - 1 заето лице, офис мениджър - 1 заето лице, фактурист - 1 зето лице. Заложените СРО и ЛПС са съобразени с идентифицираните опасности - неблагоприятни климатични въздействия (преохлаждане, проникващ студ); неблагоприятни климатични въздействия (прегряване), механична опасност при работа на открито, транспортни средства и осигуряване свобода на движенията при изпълнение на работни операции. , Договорена стойност: 8 882.70 , Отчетена стойност: 7 322.88
  • Дейност: Дейност 4: Част 1: Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд.: Част 1: Основата цел на дейността е подобряване на здравословната и безопасна работна среда в предприятието, което е ключов елемент за постигането на устойчиви условия на труд за всички работници, спомагайки за намаляване на рисковете за здравето на работното място и за подобряване на стандартите за здравословни и безопасни условия на труд чрез осигуряване на колективни предпазни средства, свързани с подобряване условията на труд и с оглед постигане още по-добра от съществуващата защита за рисковете, идентифицирани в оценката на риска на фирмата. КЪМ МОМЕНТА СЪСТОЯНИЕТО Е СЛЕДНОТО: В оценката на риска са идентифицирани опасности от неблагоприятен микроклимат, ергономични опасности и въздействие на биологични агенти. Работещите са изложени на цитираните опасности (Честота на експозицията) непрекъснато, през цялото работно време, вероятността от настъпване на вредата е определена като „напълно възможна“, а тежестта на вредата (последиците) е определена като „значителна“. Съгласно използваната методика за оценка на риска на работните места, рискът за здравето и безопасността за всеки един от цитираните фактори е от степен „Умерен. Необходими са мерки за намаляване и ограничаването му“. Опасностите от неблагоприятен микроклимат в климатизирани помещения са свързани най-вече със скоростта и посоката на създавания въздушен поток в режим на охлаждане. Неблагоприятните ефекти от недобре насочената хладна въздушна струя са свързани с неврологични симптоми и заболявания на периферната нервна система и водят да болки и схващания в областта на врата, раменете, кръста и др. Тази дейност е насочена към подобряване на условията на работната среда за всички заети в компанията. В нея са предвидени средства за подобряване на микроклимата като фактор на работната среда - температура, влажност, скорост на движение на въздуха. Такива мерки са записани и в програмата на АВАЛ ООД за дейността за намаляване на риска. Понастоящем в работните сервизни помещения са поставени климатици, които се експлоатират повече от 5 години. В най-студените и най-горещите месеци от годината трудно успяват да поддържат необходимия здравословен микроклимат. В рамките на дейността са предвидени за закупуване 2 – бр. климатици, тип колонен с цел подобряване на микроклимата в работното помещение (сервизните), като това е съобразено с обемите на помещението, което следва да се отоплява и охлажда, което ще обезпечи следните длъжности от целевата група: офис мениджър - 1 заето лице и монтьор - 3 заети лица. Работещите ежедневно на компютър, са застрашени от сериозни увреждания на опорно-двигателния апарат. Напрегнатата гръбначна мускулатура и многобройните движения в ръцете обаче претоварват опорно-двигателния апарат. Продължителната седяща поза при работа с видеодисплей и продължителното обездвижване се появяват след време и се локализират обикновено в гърба, ръцете, краката. Много вероятни са органични промени - гръбначни изкривявания, остеохондрози, тунелен синдром. Рискът от подобни увреждания е налице за всички работещи в трудоспособна възраст и води до нарушена работоспособност. , Договорена стойност: 39 156.24 , Отчетена стойност: 34 517.96
  • Дейност: Дейност 5: Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др.: Основата цел на дейността е подобряване на здравословната и безопасна работна среда в предприятието, което е ключов елемент за постигането на устойчиви условия на труд за всички работници, спомагайки за намаляване на рисковете за здравето на работното място и за подобряване на стандартите за здравословни и безопасни условия на труд чрез осигуряване на социални придобивки на заетите в предприятието В рамките на тази дейност е предвидено работодателят да осигури на заетите лица следните социални придобивки: • Помещения/места за хранене, съобразно рационалните норми и специфичните условия на труд Пасивните физиологичните почивки по време на работа при осигурен метеорологичен комфорт са добра колективна мярка за намаляване на риска за здравето и безопасността на работещите. За целта е необходимо да се осигури контейнер – 1 брой. По този начин за работещите ще се осигурят периоди на пълно прекъсване на дейността по време на работния ден, които да използват за отмора и възстановяване от въздействията на факторите на работната среда и трудовия процес, както и възможност за хранене съобразно рационалните норми и специфичните условия на труд. Контейнерът е оборудван с климатик за осигуряване на благоприятен микроклимат през зимния и летния сезон. Предвидено е да се закупи оборудване, необходимо за обзавеждане на помещението, а именно: микровълнова фурна – 1 бр., кафе машина – 1 бр. и хладилник – 1 бр. Заложеното в дейността закупуване на контейнер и обособяването му за помещение за отдих и почивка както и обзавеждането му е насочено към следната целева група: офис мениджър - 1 заето лице и монтьор- 3, които са позиционирани на единия обект на фирмата (сервиз). За другия обект на дружеството, което е администрация и сервиз са предвидени за обособения кът за хранене и почивка да се закупят микровълнова фурна – 1 бр., кафе машина – 1 бр. и хладилник – 1 бр. за следната целева група управител -1 заето лице, , фактурист - 1 зето лице и монтьор- 3 заети лица. Всеки успешен ръководител знае, че най-ценният актив за бизнеса са човешките ресурси. Удовлетвореността от работата е ключов фактор за задържане на хората, които са важни за успеха на компанията. Фирми с политика за предоставяне на социални придобивки се радват на удовлетворени служители, постигащи добри резултати в работата и ангажирани с постигането на целите на компанията. Това са стабилни предпоставки за постигане на устойчив просперитет в дългосрочен план. • Помещения/места за краткотраен отдих и/или рехабилитация и/или спорт За всеки от двата обекта на дружество - сервиз и администрация със сервиз има обособен кът, който може да се използва за спорт. За целта е предвидено да бъдат закупени - велоергометър - 2 бр. ИЗБОР НА ВКЛЮЧЕНИТЕ В ПРОЕКТА СОЦИАЛНИ ПРИДОБИВКИ: Изборът на включените в проекта социални придобивки е в съответствие с нуждите на предприятието и конкретно на целевата група по тази дейност. Съгласно изискванията на НАРЕДБА № 15/31 май 1999г. за условията, реда и изискванията за разработване и въвеждане на физиологични режими на труд и почивка по време на работа при работа с намалена двигателна активност, леко и умерено физическо натоварване и/или нервно-психично напрежение, монотонна и еднообразна работа, принудителна работна поза, се прилагат активни почивки по време на работа. Активните почивки включват двигателна дейност и физически упражнения за осъществяването на които е необходимо оборудвано помещение със спортни съоръжения Фирмата се стреми да осигури максимално комфортна, безопасна и недискриминационна работна среда за своите служители, като на работещите се осигуряват оптимални условия на работа. Социалните придобивки създават различни възможности и стимулират служителите по различен начин, като е доказано, че са по-ефективни дори от по-високата заплата или бонусите, защото водят до по-голяма ангажираност и съответно ефективност в работата, повишена продуктивност и баланс между професионален и личен живот. , Договорена стойност: 17 883.39 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Дейност 3: Част 2: Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло : Част 2: Заложените за закупуване специално работно облекло и ЛПС отговарят на точния брой на заетите към момента на кандидатстване лица по длъжности, които ползват средствата за защита и са планирани, съгласно срока за износване в Списъка на работните места и видовете работи, при които се използват ЛПС и специално работно облекло, за периода на изпълнение на проекта. Предвидената дейност ще подобри работната среда и намали идентифицираните опасности и рискове за здравето и безопасността на работещите, породени от обичайното изпълнение на трудовата дейност. , Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Дейност 4: Част 2: Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд. : Част 2: В рамките на дейността е предвидено и закупуване на ергономични работни столове за 7 заети лица - управител -1 заето лице, офис мениджър - 1 заето лице, фактурист - 1 зето лице, монтьор- 4 заети лица, както и 3 броя бюра, с възможност за регулиране на височината спрямо ръста на служителя (такъв тип бюра са предвидени за служители, които приоритетно работят на компютър) предназначени за следната целева група: управител -1 заето лице, офис мениджър - 1 заето лице, фактурист - 1 зето лице. Предвидените ергономични работни столове и бюрата, с възможност за регулиране на височината спрямо ръста на служителя са в контекста на изискванията за правилното устройване на работното място в съответствие с анатомичните размери на човешкото тяло, тъй като съответствието между размерите на работната мебел и анатомичните размери предотвратява неправилни и принудителни пози. Това е съответствие както с Оценката на риска, така и в синхрон с НОРМИ ЗА ФИЗИЧЕСКО НАТОВАРВАНЕ НА РАБОТНИЦИТЕ И ХИГИЕННО-ФИЗИОЛОГИЧНИ И ЕРГОНОМИЧНИ ИЗИСКВАНИЯ ЗА РАЦИОНАЛНА ОРГАНИЗАЦИЯ НА РАБОТНОТО МЯСТО И ТРУДОВИТЕ ПРОЦЕСИ № 05, Приложение № 1 ЕРГОНОМИЧНИ ИЗИСКВАНИЯ КЪМ РАБОТНАТА МЕБЕЛ, където е указано, че столовете трябва да имат подходящи размери и устройство, което да позволява приспособяване на размерите им в съответствие с антропометричните данни на работника и характера на извършваната работа. Планираните ергономични работни столове и бюра, с възможност за регулиране на височината спрямо ръста на служителя ще допринесат за правилното устройване на работното място и осигуряване на физиологично издържана работна поза, като това ще рефлектира в подобряване стойката на тялото при работа на бюрото и стола, и намаляване напрежението върху гръбначния стълб, като се осигурява удобство и стабилност. ПЛАНИРАНИЯТ ЕФЕКТ от дейността е да се подобри работната среда и намали идентифицираните опасности и рискове за здравето и безопасността на работещите, породени от обичайното изпълнение на трудовата дейност. , Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: ЧЕЪРПРО ЕВРОПА ООД , Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 10 821.30
  • Изпълнител: МКГ Клима Груп ООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 23 696.66
  • Изпълнител: БУЛТЕКС 99 ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 7 322.88
  • Изпълнител: ИМЪРДЖЪНСИ СЕРТИФИКЕЙШЪН ООД, Договорена стойност по проекта*: 1 791.00 , Отчетена стойност**: 895.50
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Заети, вкл. самостоятелно заети, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 9.00 , Достигната стойност: 9.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 74 494.56 BGN
БФП 74 494.56 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 47 009.97 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 83.81 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Няма намерени тръжни процедури

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN