Идентификация

Номер от ИСУН BG05SFPR002-2.001-0191-C03
Наименование на проекта Грижа в дома в Община Банско
Бенефициент 000024663 Община Банско
Източник на финансиране ЕСФ+ ==> Развитие на човешките ресурси 2021-2027
Дата на сключване на договора/заповедта 09.03.2023
Дата на стартиране 09.03.2023
Дата на приключване 31.03.2025
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Югозападен (BG41), Благоевград (BG413), Банско

Описание

Кратко описание на проекта
Проектното предложение ще осигури надграждане на създадения модел за предоставяне на почасови интегрирани социални услуги за възрастни хора и лица с увреждания, като ще се надградят резултатите по Проект „Независим живот в община Банско“, "Патронажна грижа в община Банско", "Патронажна грижа+ в община Банско".
Проектът ще осигури подкрепа в домашна среда за лица с увреждания и възрастни хора, зависими от грижа на територията на община Банско, с оглед пълно и гъвкаво задоволяване на индивидуалните им потребности, чрез предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги в домашна среда, вкл. и в контекста на пандемични ситуации.
В продължение на 19 месеца, минимум 66 потребители ще получават почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги като: 
- здравни грижи и медицинско наблюдение; 
- социални услуги за организиране на ежедневието и домакинска помощ; 
- психологическа подкрепа, консултиране; 
- закупуване на храни и продукти от основна необходимост със средства на потребителите и доставка до домовете; 
- информиране и индивидуални консултации с различни медицински специалисти във връзка с поддържане и контролиране на здравословното състояние. 
Предвижда се в рамките на проектното предложение да бъдат ангажирани медицински сестри, санитари, рехабилитатор, социален работник и психолог за осигуряване на потребностите на лицата от целевата група.
Дейности
  • Дейност: Предоставяне на почасови мобилни интегрирани социално-здравни услуги по домовете : Дейността ще се изпълнява на два етапа: I. Подготвителен - обхваща първите три проектни месеца и включва следните дейности: 1. Разработване на работна документация – регистър на потребителите, лични досиета, процедури, вътрешни правила, инструктажи и др., съгласно спецификата на услугата и изискванията на приложимата нормативна база. 2. Подбор на персонал - ще бъде раработена процедура и ще бъде проведен подбор на кандидати за длъжностите, които са пряко ангажирани с предоставянето на услугите - социални работници, психолози, медицински сестри, домашни помощници, масажист, шофьори. 3. Подбор на потребители - ще се извърши на база идентифицираните нужди, определени в индивидуалната оценка на потребностите за всяко лице от целевата група, подало заявление за включване в проекта. Оценките ще бъдат изготвени от назначените в екипа на услугата координатор и социален работник. II. Същински етап - стартира през четвърти проектен месец и включва следните дейности: 1. Предоставяне на почасови мобилни интегрирани социално-здравни услуги по домовете за възрастни хора в невъзможност за самообслужване и лица с увреждания. 2. Доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост, както и осигуряване на транспорт на персонала, предоставящ услугите, от/до домовете на лицата, заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотложни административни и битови услуги (със средства на потребителите). 3. Предоставяне на лицата от целевата група на информация относно превенция и профилактика на здравето и социално значими заболявания, включително консултации с диетолог и др. специалисти при необходимост. 4. Осигуряване на супервизия и обучения на служителите, предоставящи почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги в домашна среда. В продължение на 19 месеца, минимум 66 потребители ще получават почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги като: - здравни грижи и медицинско наблюдение; - социални услуги за организиране на ежедневието и домакинска помощ; - психологическа подкрепа, консултиране; - доставка на храни и продукти от основна необходимост; - информиране и индивидуални консултации с различни медицински специалисти във връзка с поддържане и контролиране на здравословното състояние. Представителите на целевата група, които предстои да се включат, като ползватели на здравно- социални услуги са лица на възраст между 50 и 95 години. Всички са с хронични заболявания, а около 30% от лицата са освидетелствани от ТЕЛК или НЕЛК и се нуждаят от чужда помощ за ежедневните им дейности. Анализът на здравословното им състояние демонстрира тежки увреждания и социално-значими заболявания като: Заболявания на сърдечно- съдовата система, заболявания на опорно- двигателния апарат, диабет, заболявания на простатата при мъжете, белодробни заболявания и др. С цел да се подпомогне достъпа до специалисти от участниците в целевата група ще бъде предоставянa информация на лицата от целевата група относно превенция и профилактика на здравето и социално значими заболявания, включително консултации с диетолог и др. специалисти при необходимост. Провеждането на въвеждащо/ надграждащо обучения на персонала, както и индивидуалните и групови супервизии ще се извършват след съгласуване на писмена заявка от координатора и социалния работник към ангажираните експерти. Логистичното осигуряване на транспорт на наетите лица от/до домовете на потребителите и от/до местата за изпълнение на услугите ще се извършва от координатора въз основа на ежемесечни графици. За транспортирането на персонала щe се използват автомобили от общинския автопарк, както и при необходимост обществен транспорт, при спазване на принципите за икономичност и целесъобразност на разходите., Договорена стойност: 558 391.55 , Отчетена стойност: 558 336.24

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители Няма
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Участници в неравностойно положение с подобрени условия на живот в резултат на интервенция от ЕСФ+, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 66.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 2 Участници в неравностойно положение, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 66.00 , Достигната стойност: 0.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 558 336.24 BGN
БФП 558 336.24 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 558 336.24 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 82.17 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Няма намерени тръжни процедури

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN