Идентификация

Номер от ИСУН BG05SFPR002-1.004-2304-C01
Наименование на проекта Добри условия на труд в Аутсорс Пойнт ЕООД
Бенефициент 204108670 Аутсорс Пойнт ЕООД
Източник на финансиране ЕСФ+ ==> Развитие на човешките ресурси 2021-2027
Дата на сключване на договора/заповедта 29.11.2024
Дата на стартиране 29.11.2024
Дата на приключване 29.11.2025
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Прекратен (към дата на прекратяване)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северозападен (BG31), Враца (BG313), Враца, гр.Враца

Описание

Кратко описание на проекта
Реализирането на настоящия проект ще позволи да се удовлетвори потребността от осигуряване на адекватни механизми за превенция на професионалните и здравни рискове в Аутсорс Пойнт ЕООД и ще помогне на предприятието да посрещне новите предизвикателства, свързани с осъществяването на прехода към климатично неутрална икономика и променящите се модели на работа.
Целевата група по проекта включва всички заети лица в предприятието. В рамките на проекта ще бъдат изпълнени следните дейности:
- Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.
- Осигуряване на средства за колективна защита, свързани с подобряване условията на труд
- Закупуване на лични предпазни средства и специално работно облекло съгласно Списъка на работните места и видовете работи, при които се използват ЛПС и специално работно облекло

Изпълнението на предвидените дейности е ключов елемент за постигането на устойчиви условия на труд за всички работници, спомагайки за намаляване на рисковете за здравето на работното място и за подобряване на стандартите за здравословни и безопасни условия на труд.
Дейности
  • Дейност: Дейност 1: Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятието. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.: Дейността е насочена към въвеждане на „зелени“ модели на организация на работните процеси, които имат за цел намаляване въздействието върху околната среда , както и повишаване устойчивостта на предлаганите продукти и услуги.Фирмата ни винаги е била ангажирана с опазване на околната среда като прилагаме разделно събиране на отпадъци, имаме фотосоларна инсталация за ел. енергия и участваме в различни екологични мероприятия. Въвеждането на нови „зелени“ модели на организация на работните процеси ще бъде насочено към: - въвеждане и утвърждаване на промени в организационната структура на човешките ресурси по отношение на: начините на работа, работните взаимоотношения, съответно на длъжностните характеристики, процесите по подбор на персонала; нови модели на екипна работа и взаимодействието между служителите, и др.; - въвеждане на промени в работата на отделни работни единици в предприятието, насочени към намаляване на използваните ресурси, въвеждане на практики за опазване на околната среда, осигуряване на по-екологосъобразна работна среда и др.; - въвеждане на екологосъобразни практики в цялостната организация на работа в предприятието, в т.ч. насочени към генериране и изпълнение на дейности за корпоративна социална отговорност със „зелена“ насоченост, мотивиране на индивидуалния служител за прилагане на екологосъобразно поведение по време на работа чрез информационни и други фирмени събития или създаване на бонусна система за отличаване и възнаграждаване на „зелено“ поведение на служителите или генериране от служителите на идеи за екологосъобразно поведение и др. Избраният изпълнител ще извърши преглед на дейността на предприятието– продукти/услуги, организация на труда, правна и регулаторна рамка, съществуващи практики и процедури за управление на човешките ресурси във връзка с въздействието върху околната среда. В резултат на извършения преглед и съобразно спецификата на работните места, изпълнителят следва да разработи съответните „зелени“ модели на организация на труда, които да предложи на фирмата, заедно с план от мерки за прилагането им. Изпълнителят изготвя и „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. Изпълнението на дейността ще включва следните четири етапа: 1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. Целта от деността е да мнимизираме негативното влияние от нашата дейност върху околната среда чрез оптимизиране изпозлване на ресурсите и мотивиране на екологосъобразното мислене на служителите., Договорена стойност: 8 200.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Осигуряване на средства за колективна защита, свързани с подобряване условията на труд, необходими за осъществяване на Дейност 4: В рамките на тази дейност фирмата ще осигури колективни средства за защита с цел подобряване на работната среда и намаляване на рисковете за здравето на хората.Всички включени в дейността средства за колективна защита се основават на извършена оценка на риска и са препоръчани в утвърдената програма за минимизиране на риска. Следвайки политиката за постиганена по-високо качество на работните места и условия на труд се предвижда закупуване на: - Ергономични офис маси и столове за всички служители, които изпълняват продължителна принудително седяща работа- 41 бр. Ергономичните мебелли ще позволяват на работещия с видеодисплей, свобода на движенията и удобна работна поза и ще осигурят спазване на изискванията за рационална организация и ергономично окомплектоване на работното място. Ергономичните столове са специално създадени да отговорят на нуждите на хората, които по една или друга причина се налага да прекарват дълго време седнали. Столът е основната офис мебел, която служителите, работещи принудително седнали използват. Поради различните антропологични особености на работещите, нуждите за височина, дълбочина и наклон също са различни и е необходим стол с променящи се настройки.Високите потребители ще имат нужда да отдалечат седалката от облегалката на стола; обратното важи за хората с по-ниско телосложение. По-добрите възможности на столовете ще облекчат и предпазят работещите с продължителен трудов стаж от увреждане и заболявания на мускулно-скелетната система. Работещите прекарват седнали около 8 часа на ден, а този заседнал начин на живот носи със себе си висок рист от развитието на дългосрочни здравословни проблеми. Затова сме предвидили осигуряване на ергономични бюра с опция за промяна на височината, които ще помогнат да се подобрят здравословните навици в работна среда, като улесняват движението през работния ден. С помощта на контролен панел служителите ще могат да настройват желаната височина,така че да преминават от седнала към изправена позиция и обратно. - Подсигуряване на нови и качествени шумоизолиращи панели между работните маста- към момента има подсигурени шумоизолиращи стени между работните места, но са доста стари и не са функционални.Един от водещите фактори, които влияят на продуктивността и концентрацията на служителите е околният шум. Именно за това шумоизолацията на офиса е ключова за дейността и удовлетворението на хората в компанията. - Инверторни климатици с цел подобряване на микроклимата- предвижда се монтиране на климатици за подобряване на микроклимат- температура, влажност, скорост на движение на въздуха в работните помещения, неподсигуряващи нужните параметри на микроклимата съгласно нормативните изисквания за такива помещения. При провеждания контрол на параметрите намикроклимата, стойностите на относителната влажност на въздуха в работнитепомещения на администрацията са близки до долната граница .Сухият въздух в работната среда води до изсушаване на лигавиците на дихателните пътища и на очитесъс съответните последици ( дразнене на лигавиците, благоприятстваразпространението на респираторните инфекции, нарушава зрението).Според обема на предвидените помещения, където ще семонтират, са предвидени нови висок клас инверторни климатици с различна отопляема и охлаждащамощност, както следва: Инверторен климатик колонен с капацитет 48000BTU - 2 бр Инверторен Климатик с капацитет 15000BTU- 3 бр - Закупуване на 3 бр. въздухопречистватели за работните помещения- при работа в закрити помещения с многочислен персонал е нужно постоянен приток на чист въздух. Симптомите от замърсения въздуха в помещенията варират от хронични настинки до астма и различни респираторни инфекции Подсигуряване на пречистватели на въздух ще помогне да се елиминират опасни вируси и бактерии , алергени, както и вредни летливи газове. Уредите пречистват въздуха от редица замърсявания и опасни миризми, като по този начин намаляват симптомите на алергии, астми, дихателни затруднения и разпространението на зарази, Договорена стойност: 116 093.41 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Дейност 3: Закупуване на лични предпазни средства и специално работно облекло съгласно Списъка на работните места и видовете работи, при които се използват ЛПС и специално работно облекло: Дейността цели минимизране на риска за здравето при извършване на служебните задължения на служителите ни. Извършена оценка на риска установява завишени нива на шум в работните помещения, които са тип отворен офис.Работи се на комптър и в оценката на риска ни е препоръчано да осигурим предпазни очила за работа с компютър. Към момента не сме осигурили тези лични предпазни средста, което крие рискове за здравето на нашите служители. В рамките на проекта ще се закупят следните лични предпазни средства съгласно утвръдения списък на работните места при които се използват ЛПС и СРО: Очила за работа с компютър- очилата за компютър имат стъкла със защита от синята светлина (Blue Light Protection), UV защита и предпазване от компютърно облъчване на очите и доказано осигуряват до 90% по-малко умора в очите при работа с видео дисплей. Синята светлина има много къса дължина на вълната и по този начин произвежда по-голямо количество енергия. Проучванията показват, че с течение на времето експозицията на синия край на светлинния спектър може да причини сериозни дългосрочни увреждания на очите .Има много изкуствени, вътрешни източници на синя светлина, включително флуоресцентно и светодиодно осветление, телевизори с плосък екран, компютри, лаптопи, мобилни телефони и други. Най-силно забележима е синята светлина излъчвана от екранните изображения на компютри, електронни ноутбуци, смартфони и други цифрови устройства. Те излъчват значителни количества синя светлина и е важно да защитаате очите си, особено ако работата и ежедневието Ви е свързана с продължително гледане в такива източници на вредни и уморителни за очите лъчи. Очилата са най-добрата защита за очите при продължителна ежедневна работа с компютри, лаптопи, таблети или телефони излъчващи вредни и уморителни за очите лъчения. Външни антифони с устройство за двустранна комуникация 41бр. - Работещите използват в работния процес слушалки с които провеждат разговори с клиенти, но не са шумоизолиращи и се чува страничен шум от говорене на другите служители. Работата в офис изисква висока концентрация от страна на всички служители. Всяка позиция има своите специфики и оптималната среда е тази, която дава възможност на всеки от присъстващите да извършва дейността си по спокоен и комфортен начин. Един от водещите фактори, които влияят на продуктивността на служителите е околният шум. Високите нива на шум пречат и разсейват екипите и като понижават цялостната продуктивност. Именно за това външните антифони с устройства за комуникация не само помагат на служителите да се предпазят от наднормения околен шум, но също така улесняват провеждането на телефонни разговори със свободни две ръце в шумна среда. , Договорена стойност: 55 121.22 , Отчетена стойност: 0.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители Няма
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Заети, вкл. самостоятелно заети, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 41.00 , Достигната стойност: 0.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 0.00 BGN
БФП 0.00 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 0.00 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 0.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Няма намерени тръжни процедури

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN