Идентификация

Номер от ИСУН BG05SFPR002-1.004-1014-C01
Наименование на проекта Адаптирана работна среда в ТИП ООД
Бенефициент 200347377 ТИП ООД
Източник на финансиране ЕСФ+ ==> Развитие на човешките ресурси 2021-2027
Дата на сключване на договора/заповедта 12.11.2024
Дата на стартиране 12.11.2024
Дата на приключване 12.05.2026
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП В изпълнение (от дата на стартиране)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северозападен (BG31), Видин (BG311), Видин, гр.Видин

Описание

Кратко описание на проекта
Основната цел на проектното предложениe е подобряване на работната среда и качеството на работните места в дружеството, което ще се постигне чрез изпълнението на следния комплекс от допустими по процедурата дейности:
- разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд; 
- осигуряване на  превенция и профилактика на „бърнаут“ на работното място и „ефекти от COVID пандемията върху менталното здраве“ - психологическа подкрепа.
- осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др. 
Реализирането на дейностите е насочено към постигането на заложените цели, като осъществяването на предвидените резултати ще допринесе за постигане на индикаторите по проекта. 
Предвидените дейности се очаква да допринесат за подобряване на здравословната и безопасна работнa среда в предприятието, което е ключов елемент за постигането на устойчиви условия на труд за всички работници, спомагайки за намаляване на рисковете за здравето на работното място и за подобряване на стандартите за здравословни и безопасни условия на труд.
Дейности
  • Дейност: Дейност 1 „Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд: Целта на дейността е да разкрие същностните черти и характеристиките на зеленият модел като средство за решаването на проблемите със забавянето на икономическият растеж и загубата на работните места, както и продължаващото влошаване на качеството на околната среда и деградацията на екосистемите. Идеята е екосъобразна, конкурентноспособна, зелена икономика, като принос към устойчивото развитие на ефективно използване на ресурсите. „Зелените“ модели на организация на труд, съобразно спецификата на конкретните дейности и изготвянето на „зелени“ карти за организация на работни процеси и на конкретните работни места, ще намалят екологичният отпечатък. Това ще доведе до намаляване потреблението на енергия, генерирането на отпадъци, потреблението на ресурси и генерирането на въглеродни емисии. Дейността ще бъде насочена към 52 служителя от компанията, обединени в една целева група (описана в т. 9 Допълнителна информация необходима за оценка на проектното предложение ). 'Дейността' включва следните четири етапа, които са задължителни и се реализират в посочената логическа последователност: 1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. Провеждане на вътрешен одит с екип от специалисти в областта и оценка на моментното състояние на фирмата по отношение на организацията на труд, възможностите за цялостно прилагане на 'зелени модели' на управление и изграждане на цялостна екологосъобразна („зелена“) фирмена култура и мотивиране на екологосъобразното мислене на служителите. Изготвяне на доклад с резултати от проведения одит, с конкретни цели и задачи, предвидени да се изпълнят по отношение дейностите описани в Проекта, както и залагане на срокове и конкретни отговорни лица. 1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. На база извършената оценка на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики, ще бъдат разработени „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, където е приложимо и съгласно обхвата на конкретната дейност. 1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. На база извършения вътрешен одит, оценка на моментното състояние на предприятието и прилагането на 'зелени' модели, ще бъде разработен план от мерки за поетапно изпълнение на поетите ангажименти и преминаване към 'зелен 'модел на управление, както на отделни звена, така и по отношение на управление на човешките ресурси. 1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. • Разработване и провеждане на обучение „Устойчиво развитие“ и влияние на дейността на фирмата върху околната среда, начини и методи за намаляване на въглеродния отпечатък и индивидуалният принос на всеки служител; • Разработване и провеждане на обучение за видове генерирани отпадъци от цялостната дейност на фирмата, методи и средства за рециклиране и редуциране; • Извършване на извънредни инструктажи във връзка с въведените промени, касаещи опазване на околната среда и устойчивото развитие, както и функционирането на „зелените модели“ във всяко едно направление на предлаганите от фирмата дейности и услуги; • Изграждане на цялостна екологосъобразна („зелена“) фирмена култура и мотивиране на екологосъобразното мислене на служителите; • Въвеждане на Модел за зелено управление на човешките ресурси. , Договорена стойност: 10 400.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Дейност 2 "Осигуряване на превенция и профилактика на „бърнаут“ на работното място и „ефекти от COVID пандемията върху менталното здраве“ - психологическа подкрепа.": Според Международната организация на труда (МОТ) "бърнаут" е "професионално състояние на хронично емоционално, физическо и психическо изтощение, което се развива в резултат на дългосрочен стрес на работното място, който не е успешно преодолян". COVID пандемията също има сериозни ефекти върху менталното здраве на работещите. Според проучване на Световната здравна организация (СЗО) от 2021 г., близо 1 в 3 души в света са съобщили за психично здраве или проблеми със свързаното с психичното здраве поведение през първата година от пандемията. Проектът предвижда предоставяне на психологическа подкрепа на работещите в предприятието "ТИП" ЕООД . Психологичната подкрепа ще се осъществява чрез индивидуални психологически профили и групови сесии. , Договорена стойност: 10 400.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Дейност 5 "Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др.": ТИП ООД е със седалище град Видин. Основната и дейност от 2010 г. е търговия с горива на дребно. Бензиностанциите на ТИП работят без прекъсване и осигуряват на своите клиенти качествено обслужване. Политиката на компанията е насочена към безопасни условия на труд и опазване на околната среда. Ръководството на компанията се стреми непрекъснато да гарантира и повишава сигурността по време на работа и така да сведе до минимум риска от трудови злополуки. За целта в компанията се извършва непрекъснат контрол на трудовата дисциплина и спазване на условията за безопасност при работа, свързана с търговията с горива. В нашите обекти, обаче липсват обособени места за хранене, почивка и преобличане. Това са обекти са с непрекъснат денонощен режим на работа и смените обичайно са по 12 часа дневни и нощни, а и няколко работещи редовна смяна. През цялото време се обслужват клиенти в търговско помещение и/или на вън. Този непрекъснат режим на работа предполага стъпаловидни почивки от членовете на работната смяна. Няма как да се определи едно време за почивка за всички. За да осъществи политиката си да мотивира и да инвестира в най-ценния си капитал - работниците, ръководството на дружеството взе решение да осигури в трите си обекта места за отдих, хранене и почивка. Наличието на такива места /фургони/ ще допринесе съществено за подобряване условията за труд и почивка. И трите контейнера/фургони ще бъдат оборудвани допълнително с по една микровълнова фурна, хладилник и климатик. Наличието на кухненско оборудване във фургоните ще подобри условията за хранене особено за нощните смени. Обектите, на които ще бъдат поставени фургоните са със следните адреси: Обект 1: гр.Видин, ул.Широка № 100 Обект 2: гр.Видин, ул. Пътя за ферибота № 1 Обект 3: гр.Видин, бул. Панония № 120, Договорена стойност: 59 647.20 , Отчетена стойност: 0.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители Няма
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Заети, вкл. самостоятелно заети, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 52.00 , Достигната стойност: 0.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 88 491.92 BGN
БФП 88 491.92 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 0.00 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 83.81 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Закупуване на фургони/контейнери за почивка и хранене с микровълнови фурни, климатици и хладилници - 3 бр., Прогнозна стойност: 59 647.20
  • Обособена позиция 1: Закупуване на фургони/контейнери за почивка и хранене с микровълнови фурни, климатици и хладилници - 3 бр.
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN