Идентификация

Номер от ИСУН BG05SFPR002-1.004-1513-C01
Наименование на проекта Адаптирана работна среда в БЕЛЛА БЪЛГАРИЯ АД
Бенефициент 115141090 БЕЛЛА БЪЛГАРИЯ АД
Източник на финансиране ЕСФ+ ==> Развитие на човешките ресурси 2021-2027
Дата на сключване на договора/заповедта 19.12.2024
Дата на стартиране 19.12.2024
Дата на приключване 19.06.2026
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП В изпълнение (от дата на стартиране)
Местонахождение
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Южен централен (BG42), Пловдив (BG421), Марица, с.Костиево
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Южен централен (BG42), Пловдив (BG421), Пловдив, гр.Пловдив
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Югоизточен (BG34), Ямбол (BG343), Ямбол, гр.Ямбол
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Южен централен (BG42), Хасково (BG422), Свиленград, гр.Свиленград
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Североизточен (BG33), Добрич (BG332), Добрич-град, гр.Добрич

Описание

Кратко описание на проекта
Реализирането на настоящия проект ще позволи да се удовлетвори потребността от осигуряване на адекватни и привлекателни условия на труд в БЕЛЛА БЪЛГАРИЯ АД и ще помогне на предприятието да посрещне новите предизвикателства, свързани с осъществяването на прехода към климатично неутрална икономика и променящите се модели на работа.
Целевата група по проекта включва 1399 заети лица в предприятието в 5 населени места. В рамките на проекта ще бъдат изпълнени следните дейности:
- Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.
- Подобряване санитарно битовите условия във фирмата чрез осигуряване на социални придобивки-кътове за отдих и хранене.

Изпълнението на предвидените дейности е ключов елемент за постигането на устойчиви условия на труд за всички работници, повишаване мотивацията за работа и работоспособността на служителите.
Дейности
  • Дейност: Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятието. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд: Дейността е насочена към въвеждане на „зелени“ модели на организация на работните процеси, които имат за цел намаляване въздействието върху околната среда , както и повишаване устойчивостта на предлаганите продукти и услуги.Фирмата ни винаги е била ангажирана с опазване на околната среда като прилагаме разделно събиране на отпадъци, имаме фотосоларна инсталация за ел. енергия и участваме в различни екологични мероприятия. Въвеждането на нови „зелени“ модели на организация на работните процеси ще бъде насочено към: - въвеждане и утвърждаване на промени в организационната структура на човешките ресурси по отношение на: начините на работа, работните взаимоотношения, съответно на длъжностните характеристики, процесите по подбор на персонала; нови модели на екипна работа и взаимодействието между служителите, и др.; - въвеждане на промени в работата на отделни работни единици в предприятието, насочени към намаляване на използваните ресурси, въвеждане на практики за опазване на околната среда, осигуряване на по-екологосъобразна работна среда и др.; - въвеждане на екологосъобразни практики в цялостната организация на работа в предприятието, в т.ч. насочени към генериране и изпълнение на дейности за корпоративна социална отговорност със „зелена“ насоченост, мотивиране на индивидуалния служител за прилагане на екологосъобразно поведение по време на работа чрез информационни и други фирмени събития или създаване на бонусна система за отличаване и възнаграждаване на „зелено“ поведение на служителите или генериране от служителите на идеи за екологосъобразно поведение и др. Избраният изпълнител ще извърши преглед на дейността на предприятието– продукти/услуги, организация на труда, правна и регулаторна рамка, съществуващи практики и процедури за управление на човешките ресурси във връзка с въздействието върху околната среда. В резултат на извършения преглед и съобразно спецификата на работните места, изпълнителят следва да разработи съответните „зелени“ модели на организация на труда, които да предложи на фирмата, заедно с план от мерки за прилагането им. Изпълнителят изготвя и „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. Изпълнението на дейността ще включва следните четири етапа: 1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. Целта от деността е да мнимизираме негативното влияние от нашата дейност върху околната среда чрез оптимизиране изпозлване на ресурсите и мотивиране на екологосъобразното мислене на служителите., Договорена стойност: 20 000.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Осигуряване на социални придобивки за работещите под формата на оборудване на места за отдих и хранене: Еднообразната двигателна дейност може да има негативно влияние върху умственото здраве и психичното състояние - тя води до досада, липса на интерес, психична монотония, намалена концентрация на вниманието, и др. Умората е нормално, физиологично, обратимо състояние, предизвикано от интензивна или продължителна работа. Характеризира се с временно понижение на работоспособността, при което количеството и качеството на изпълняваната работа намалява, броят на грешките се увеличава.В зависимост от характера на извършваната работа умората може да е физическа, умствена в тесния смисъл на думата, нервно-двигателна, нервно-сензорна (зрителна, слухова), емоционална, психична и др.При продължително натрупване на умора, обаче възможно да се стигне до преумора. Тя е съвкупност от трайни функционални нарушения в организма на човека, и се проявява със значително понижена работоспособност, обща изтощениена организма, чувство на дискомфорт.Работодателят трябва да предприеме подходящи организационни мерки и да осигури използването на подходящи средства и оборудване.Наредба № 15 за физиологичните режими на труд и почивка препоръчва мястото на провеждане на почивките да се осъществява извън работните помещения, в стаи за почивка, които да осигуряват необходими условия за възстановяване на работещите.Към момента почивките се извършват извън фирмата по преценка на служителите, тъй като в обектите предмет на проекта все още не са обособени места за отдих и хранене. Цеховете ни работят на извънредно натоварен режим на работа често на 3 смени без прекъсвания целогодишно. Трудът е физически и еднообразен. Това налага специфичен график на почивка в работното време. Въпреки стремежът ни да осигурим добри здравословни исловия на труд в привлекателна среда за момента не разполагаме с кътове з аотдих в целевите обекти.Служителите следва да се хранят навън , което отнема от времето им за почивка, а и нямат условия за хранене със собствени продукти от вкъщи. Дейността цели подобряване на условията на работа и социалния климат в дружеството чрез осигуряване на допълнителни социални придобивки за служителите под формата на обособяване и оборудване на места за хранене и отдих. В рамките на проекта предвиждаме да обособим 8 къта за отдих и хранене 5 населени места както следва: в обекти Обект Фермата, с. Костиево Обект Пастьоризация, с. Костиево, Обект Идеа, Пловдив и Обект Сачи, Пловдив, Обект Орехите, Добрич, Обект Тестени Кори, Ямбол и Обект Тестени Бутер, Ямбол, Обект Тестени , Свиленград. Така ще удовлетворим потребностите на служителите за пълноценна почивка в уютна среда в рамките на производствените бази, без да се налага излизане от границите на заводите и търсене за почивките, с което се губи ценно време за отдих и е свързано с допълнителни разходи. На място ,където е възможно ще се приготвя храна и закуски, които ще се предлагат за служителите на купонен принцип. Очакваме изпълнението на проекта ще допринесе за цялостно подобряване организацията в компанията и повишаване ресурсната ефективност, подобряване на здравният статус на служителите и ефективността на техния труд и респективно подобряване на конкурентоспособността на компанията като цяло. Ще се закупят: Конвектомат 5 Столове 148 Маси 37 Шкафчета за дрехи - 6 клетки 222 Шкафчета за лични вещи - чанти - 20 клетки 7 Шкафчета за лични вещи GSM - 30 клетки 5 Предивдените за закупуване активи са необходими за приготвяне на храна, маси и столове за хранене и поради високите хигиенни изиксвания в цеховете, в кото се произвеждат хранителни продукти и се достъпва само със специално работно облекло, с което не може да се движат извън цеховете- шкафчета за преобличане на входа с цел да облекат други дрехи за времето на почивката и след това обратно работното облекло за връщане в цеховете., Договорена стойност: 337 382.59 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Превенция и профилактика на "бърнаут" на работното място и ефекти от COVID пандемията: Целева група на проекта са 164 служители в Пловдив. В резултат на изминалите няколко години изпълнени със силно стресови събития и ситуации: COVID пандемията и риск за живота и здравето, война и промени в пазарите и свръхинфлация, рязък скок в енергийните източници и др. повечето служители се оплакват от състояние на физическо, емоционално и умствено изтощение, причинено от продължителното излагане на стрес. Стресът и прегряването може да има сериозни последици върху психическото и физическото здраве на индивида, както и върху неговата продуктивност. Освен това определени лични обстоятелства и личностни черти, като перфекционизъм и високи нива на тревожност, могат да увеличат риска от прегаряне. Прегарянето може да има тежки последици за психическото и физическото здраве на индивида. Може да доведе до депресия, тревожност и други психични проблеми, както и физически симптоми като главоболие, умора и безсъние, паник атаки. Прегарянето вияе негативно на продуктивността на служиъелите, което води до намаляване на производителността на работата и увеличаване на отсъствията от работа. Освен това прегарянето може да повлияе на личния живот, което води до обтегнати взаимоотношения и понижено качество на живот. В отговор на тези проблеми смятаме да осигурим за заетите психологическа подкрепа във връзка с превенция и профилактика на стреса на работното място, професионалното прегаряне и ефектите от COVID пандемията върху менталното здраве на работещите. Целите на дейността са насочени към изпозлване помощта на специалисти за запознаване на служителите с наличието на явлението "бърнаут", подпомагайки откриването на проявите му и осъществяването на ранна превенция на състояния, свързани с физическо, емоционално и психическо изтощение. Следва да бъдат преодолени нагласи свързани с отрицателно и критично отношение към работата, раздразнение към членовете на екипа или към клиентите, емоционално отдръпване от колеги и клиенти, както и мисли, свързани с липсата на смисъл, значение и приносът за извършваните работни процеси, водещи вкл. до напускане на работа и др. негатовни ефекти. В рамките на ще бъдат изготвени психологически профили на заетите лица, които да послужат като основа за адресиране на подходящи мерки за психологическа подкрепа. Психологическата подкрепа ще се извършва от лице/а със специалност „Психология“, „Трудова и организационна психология“ или „Психиатрия“ и ще бъде под формата на групови семинари за профилактика и индивидуални консултации, при провеждането на които, участниците задължително следва да бъдат запознати с подходящи методи и техники за управление на професионалния стрес, съответстващи на естеството на трудовите процеси в предприятието. Максималният брой участници при групови занимания ще е до 10 лица в група. Стъпки на изпълнение: -Избор на изпълнител и договор-месец 1 -Изпълнение на услугата-месец 2-12 -Анкета за удовлетвореност от участниците-месец 12, Договорена стойност: 16 600.00 , Отчетена стойност: 0.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители Няма
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Заети, вкл. самостоятелно заети, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1 399.00 , Достигната стойност: 0.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 411 380.85 BGN
БФП 329 104.68 BGN
Собствено финансиране 82 276.17 BGN
Общо реално изплатени суми 0.00 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 83.81 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: „Доставка на шкафчета за лични вещи, дрехи и мобилни телефони на персонал_v2“, Прогнозна стойност: 311 514.00
  • Обособена позиция 1: Доставка на шкафчета за лични вещи, дрехи и мобилни телефони на персонал_v2
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: „Доставка на шкафчета за лични вещи, дрехи и мобилни телефони на персонал“, Прогнозна стойност: 388 152.50
  • Обособена позиция 1: Доставка на шкафчета за лични вещи, дрехи и мобилни телефони на персонал
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN