Идентификация

Номер от ИСУН BG05SFPR002-1.004-0138-C01
Наименование на проекта Адаптирана работна среда в "Палфингер Продукционстехник България" ЕООД
Бенефициент 114141414 ПАЛФИНГЕР ПРОДУКЦИОНСТЕХНИК БЪЛГАРИЯ ЕООД
Източник на финансиране ЕСФ+ ==> Развитие на човешките ресурси 2021-2027
Дата на сключване на договора/заповедта 17.12.2024
Дата на стартиране 17.12.2024
Дата на приключване 17.02.2026
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП В изпълнение (от дата на стартиране)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северозападен (BG31), Плевен (BG314), Червен бряг, гр.Червен бряг

Описание

Кратко описание на проекта
Настоящото проектно предложение е насочено към осигуряване на добри и безопасни условия на труд и подобряване на работната среда за служителите на "Палфингер Продукционстехник България" ЕООД, както и подобряване на екологичната устойчивост на предприятието и намаляване на негативните екологични въздействия от работата на организацията. Целевата група по проекта са 705 служители на предприятието, наети на трудов договор. За постигането на заложените цели са предвидени следните дейности:
1) Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятието. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.
2) Осигуряване на колективни предпазни средства - подобряване на параметрите на микроклимата в производствените цехове чрез закупуване на 24 бр. въздушни отоплителни завеси.
3) Осигуряване на социални придобивки - помещения за отдих за служителите от производството и административния персонал.
Заложените дейности и резултатите от тях са в унисон с поставените цели на проектното предложение и процедура "Адаптирана работна среда".
Дейности
  • Дейност: Дейност 1: Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.: "Палфингер Продукционстехник България" ЕООД е предприятие, което допринася за изграждането на устойчива бъдеща икономика, като взема предвид не само своите бизнес цели, но и широката си обществена отговорност и влияние върху околната среда. При избора на всички инвестиции в производствено оборудване през последните години се вземат предвид и факторите, свързани с околната среда като подобряване на енергийната ефективност, намаляване на отпадъка от производствения процес, възможността за използване на суровини от рециклирани материали, по-пълно оползотворяване на суровините и др. Компанията има реализирани няколко проекта в тази насока, както и внедрено ISO 14001. Чрез изпълнението на настоящата дейност и внедряването на „зелени“ модели на организация на труд се предвижда да се надгради постигнатото до момента. Целта на дейността е да се подпомогне "Палфингер Продукционстехник България" ЕООД при прехода към климатично неутрална икономика и променящите се модели на работа посредством разработване и въвеждане в предприятието на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на дейността и конкретните работни места. Дейността ще включва следните четири етапа, които ще се реализират в посочената логическа последователност: 1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. Целева група при изпълнение на дейността ще бъдат 563 заети на трудов договор служители в предприятието в гр. Червен бряг (производствен персонал), а самото изпълнение ще бъде възложено на външен изпълнител. Не се предвижда административният персонал да бъде обхванат от дейността, тъй като ефектът от въвеждането на зелени модели и зелени карти за работните места там няма да бъде толкова осезаем. Етапите за изпълнение на дейността са следните: Етап 1: Избор на изпълнител – от 1 до 3 м. вкл. Етап 2: Изпълнение на дейността от страна на изпълнителя - преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики, разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места, разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието разработване на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели – от 4 до 8 м. вкл. Етап 3: Въвеждане и прилагане на разработените и утвърдени „зелени модели“ и зелени карти, вкл. обучение на персонала - от 9 до 14 м. вкл. Считаме, че за прилагането на разработените „зелени модели“ и зелени карти е необходимо активно участие и от страна на предприятието. Поради факта, че към момента на кандидатстване не е известно какви ще бъдат предвидените мерки за прилагане на „Зелени модели“, предвиждаме прилагане на разработените и утвърдени „зелени модели“ и зелени карти от 6 месеца, тъй като е възможно да ни бъдат предписани мерки, които отнемат по-дълъг срок за имплементиране предвид и обхвата на целевата група., Договорена стойност: 20 000.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Дейност 5: Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др.: Основна цел на дейността е подобряването на качеството на работното място за служителите на Палфингер в гр. Червен бряг, подобряване на здравословния им статус и осигуряване на устойчиви работни места. Целева група на дейността са всички 705 служители в предприятието. Предвижда се в рамите на проекта да се обособят следните помещения: - Стая за отдих (релакс стая), която да се ползва от служителите в администрацията – 142 лица, наети на трудов договор към момента на кандидатстване. - Помещения за отдих и хранене (контейнери), които да се ползват от служителите в производствените цехове – 563 лица, наети на трудов договор към момента на кандидатстване. Администрацията на предприятието не разполага с достатъчно място за отдих. Има обособена 1 стая с около 12 седящи места, която е крайно недостатъчна за нуждите на администрацията (142 служители). Предприятието не разполага с много свободни помещения, поради което вариантът да се обособи допълнително място за краткотраен отдих, е свободно помещение с площ 70 м2. Планира се то да бъде оборудвано в рамките на проекта с подходящи мебели за отдих. Поради малката площ на помещението и големия брой на служителите, повечето от мебелите следва да са по поръчка, за да може да се усвои максимално добре пространството като в същото време служителите, които го посещават, да се чувстват уютно. Предвижда се закупуването на 3 бр. модулна мека мебел по поръчка, 3 бр. маси за хранене с 6 стола, пейки с място за книги над тях, висока тапицирана мебел за сядане с плот (масичка) за хранене по проект и 3 бр. пуф (барбарони) за сядане. Предвижда се текущ ремонт и монтаж на 70 м2 мокет, както и анти-стрес облицовка на стена с приятни и успокояващи цветове, която ще може да се използва и за облягане. По този начин ще се създаде уютно и приятно помещение, в което служителите ще могат да прекарват времето си за краткотраен отдих, както и да се хранят ако желаят. Предвижда се помещението да побира около 25 служители едновременно като то ще се използва от всички 142 служители от администрацията, но по различно време, за да не се получава струпване на хора и за да може служителите да прекарват времето си приятно и пълноценно в това помещение. Предприятието разполага със столова, където служителите могат да си закупят храна, но голяма част от работниците в производството предпочитат да си носят храна от вкъщи, когато имат тази възможност. Районът е беден и въпреки, че храната в столовата не е на високи цени, хората предпочитат да спестят този разход доколкото е възможно. Служителите от производството, които си носят храна от вкъщи, се хранят "на крак" на работното си място или в близост до цеха, в зависимост от атмосферните условия и няма къде да затоплят храната си, поради което консумират основно сандвичи и "бързи храни". Поради тази причина в рамките на проекта се предвижда поставянето на 3 бр. контейнери, с размери 1200х300 см. (36 м2) за отдих и хранене на служителите от производството. Всеки от трите контейнера ще бъде разположен до един от трите цеха (Цех 1, Цех 2 и Цех 3) като ще се ползва от служителите, работещи в съответните халета. Служителите, работещи в Цех 1 са 207 бр., в Цех 2 – 182 бр. и в Цех 3 – 174 бр. Всеки контейнер ще бъде оборудван с 4 маси, 16 стола и 1 микровълнова печка. По този начин служителите, които предпочитат да си носят храна от вкъщи, ще могат да се хранят спокойно, да изпият кафето си или да затоплят храната си. Служителите работят на различни смени и ще ползват местата за хранене и отдих в различни часове като се предвижда да бъдат използвани от всички служители в трите цеха. Етапите на изпълнение на дейността са следните: - Подготовка за провеждане, провеждане на процедури за избор на изпълнители за доставки и СМР и сключване на договори с избраните изпълнители – от 1 до 5 месец вкл. - Извършване на текущ ремонт на помещение, доставка на контейнери и оборудване за тях и доставка на оборудване за зала за отдих и хранене в администрацията – от 6 до 11 м. вкл.;, Договорена стойност: 170 868.06 , Отчетена стойност: 0.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: "ТОП ХАУС" ООД, Договорена стойност по проекта*: 99 960.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: "ЦЕНТЪР ЗА ИЗПИТВАНЕ И ЕВРОПЕЙСКА СЕРТИФИКАЦИЯ" ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 15 764.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: „СЕДЕМ ЦВЯТА“ ООД, Договорена стойност по проекта*: 34 832.59 , Отчетена стойност**: 0.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Заети, вкл. самостоятелно заети, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 705.00 , Достигната стойност: 0.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 209 954.87 BGN
БФП 167 963.90 BGN
Собствено финансиране 41 990.97 BGN
Общо реално изплатени суми 0.00 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 83.81 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: „Доставкa на обзавеждане на стая за отдих и помещения за отдих и хранене – контейнери / фургони“, Прогнозна стойност: 34 832.59
  • Обособена позиция 1: „Доставка на обзавеждане на стая за отдих и помещения за отдих и хранене – контейнери / фургони“
    Изпълнител: „СЕДЕМ ЦВЯТА“ ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 34 832.59
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: „Доставка и монтаж на помещения за отдих и хранене – контейнери / фургони - 3 бр.“, Прогнозна стойност: 129 000.00
  • Обособена позиция 1: „Доставка и монтаж на помещения за отдих и хранене – контейнери / фургони - 3 бр.“
    Изпълнител: "ТОП ХАУС" ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 99 960.00
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд. , Прогнозна стойност: 20 000.00
  • Обособена позиция 1: Извършване на услуга по Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.
    Изпълнител: "ЦЕНТЪР ЗА ИЗПИТВАНЕ И ЕВРОПЕЙСКА СЕРТИФИКАЦИЯ" ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 15 764.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN