Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 59 363 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси 2021-2027

Район за планиране: Всички

Описание

Ел Контрол EООД е средно предприятие, създадено през 1999г. Основният ни предмет на дейност е електро-монтажни, строителни и ремонтни работи в областта на енергетиката. Разполагаме със собствена административно-търговска и производствена база и квалифициран персонал и се развиваме динамично в резултат на качествената си работа и добра репутация. Общият брой лица, определени като целева група по проекта, е 128 лица, от които 22 административен и помощен персонал и 106 лица, изпълняващи производствени и строителни дейности. 
Зелените модели по този проект ще бъдат разработени за всяка длъжност и ще бъдат комуникирани с всички лица на съответната позиция. 
Всички 128 лица, обаче, имат необходимост от подобряване условията на труд по отношение на лични и колективни предпазни средства, специално работно облекло, както и социални придобивки.  
Ще бъдат закупени висок клас специализирани облекла и оборудване.
Предвидени за закупуване са модулни огради за изкопи, както и дейности за осигуряване на здравословен микроклимат в основната сграда чре сплит климатични системи, както и дейности по оптимизиране на вентилацията в основната сграда. Ще бъдат подменени и старите столове с ергономични. Всички колективни предпазни средства са подбрани след анализ на рисковете, преглед на наличното оборудване в момента и вземане на управленски решения за минимизиране и където е възможно - елиминиране на рисковете. 
Социалните придобивки са важни за удовлетвореността и повишаване работоспособността на работниците и служителите, както и запазване на здравето им. По тази причина са предвидени за закупуване 5 броя оборудвани фургони за осигуряване на условия за преобличане, хранене и почивка и ще бъдат предоставяни на дългосрочните ни обекти, съобразно броя на персонала, който работи там.  
В резултат ще осигурим безопасни и здравословни условия на труд и почивка, както и ще подпомогнем прехода си към климатично неутрални дейности с минимално негативно влияние върху околната среда.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Разработване и прилагане на "зелени" модели на организация на труд. Изготвяне на "зелени" карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група, насочено към внедряване на "зелени" модели на организация на труд. : Изпълнението на тази дейност е необходимо за постигане утвърждаването ни като зелено предприятие, в което добрите условия на труд и организиране на работата се разглеждат в контекста на екологично отговорното поведение както на ниво предприятие, така и на ниво служител. Целта на изпълнение на дейността е, да се създадат условия в Ел Контрол EООД, предвид спецификата на дейността, за посрещане на новите предизвикателства, свързани с прехода към климатично неутрална икономика и променящите се модели на работа. Освен всички мерки за околната среда, които се вземат на европейско и национално ниво, необходимо е да се прояви отговорност и на ниво работодател, с цел създаване на такъв начин на организацията на труда, че да се постигне устойчиво развитие. В ежедневните ни дейности, особено в последните години, се стараем непрекъснато да въвеждаме зелени модели на работа, особено по отношение на минимизиране на отпадъците, както и максимално разделното им събиране с цел последващо утилизиране и рециклиране на тези, за които това е възможно, както и коректно депониране на останалите на определените за тези цели места. Зеленият и дигиталният преход променят икономиката, придвижвайки я към ресурсно-ефективна, кръгова, цифровизирана и климатично неутрална и с това — трансформират пазара на труда, в който се очаква новите технологии, дигитализацията, изкуственият интелект и роботиката да създават нови работни места, да променят съществуващи или да заменят други. Тези процеси изискват постоянни и динамични промени в набора от умения на млади и възрастни в процеса на придобиване, надграждане и актуализиране на уменията, които да са в крак с потребностите на икономиката и пазара на труда. Строителният сектор играе важна роля в европейската икономика, тъй като през последните 10 години генерира почти 10% от брутния вътрешен продукт (БВП) и осигурява приблизително 20 милиона работни места. Заетостта в строителството нараства непрекъснато, независимо, че темпът не е един и същ. Нашето дружество не прави изключение, като въпреки усилията ни, към момента нямаме цялостни изградени и разписани модели за зелено работно място за съответните длъжности. В изпълнение на тази дейност предвиждаме да бъдат направени различни анализи на особеностите на ключови длъжности, като те бъдат оптимизирани в контекста на установените възможности по отношение на разписване и въвеждане на ежедневни практики, свързани със спестяване на енергия, вода, материали, ресурси и консумативи, разделно събиране на отпадъци, съответно да бъдат измерени и еквивалентите на спестени въглеродни емисии от дейността ни. Чрез обучението на служителите и изнасянето на фактите по интересен за тях начин ще ги мотивираме да започнат да мислят в посока екологосъобразен начин на живот, тъй като според нас, промяната в мисленето е първата стъпка към постигането на целите на въглеродно неутрална икономика, което трябва да е цел на всеки. Зелените модели, които сме развили в компанията, макар и не регламентирани, ще бъдат допълнително надградени и разписани, въведени в "зелени" карти за съответната длъжност. Дейността включва следните четири етапа, които ще бъдат реализирани в следната логическа последователност: 1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. 7 800.00 0.00
Осигуряване на ЛПС и специално работно облекло.: Основната цел на изпълнението на дейността е осигуряването на безопасни условия на труд чрез подобряване на защитата на служителите в предприятието посредством осигуряване на специално работно облекло и лични предпазни средства за работниците в предприятието за длъжностите, за които такива се изискват и полагат, съгласно утвърден списък с ЛПС. Ще бъдат облагодетелствани 106 от общо 128 лица, всички заети със специфични производствени или строителни дейности. Всички, за които е предвидено специално работно облекло, изпълняват задачи, свързани с работа на открито или в помещенията ни, предназначени за изработка на електрическите табла, необходими за обектите, които изпълняваме. Всички лица са изложени на климатични условия и различни видове въздействия и опасности, от които е необходимо да бъдат защитени. Не малка част от тях представляват реален и непосредствен производствен риск, осезаем и с човешки сетива, както и вероятност от нараняване при работа с електрически съоръжения, вероятност от удар от тежки инструменти или предмети и др. В програмата ни за управление и минимизиране на рисковете на работното място е записано, че трябва да се осигурят ЛПС от по-висок клас и с по-висока степен на защита от осигуряваните в момента. Утвърден е и списък от Управител на компанията, съобразно видовете работа и спецификата на работните места, за които е планирано закупуване на спецаално работно облекло и ЛПС, както и срокът им на износване. Всички са съобразени с изискванията на НАРЕДБА № 3 ОТ 19 АПРИЛ 2001 Г. ЗА МИНИМАЛНИТЕ ИЗИСКВАНИЯ ЗА БЕЗОПАСНОСТ И ОПАЗВАНЕ НА ЗДРАВЕТО НА РАБОТЕЩИТЕ ПРИ ИЗПОЛЗВАНЕ НА ЛИЧНИ ПРЕДПАЗНИ СРЕДСТВА НА РАБОТНОТО МЯСТО. Необходимостта от всяко от предвидените за закупуване ЛПС е обусловена от работната позиция и вредните влияния, на които е изложен персоналът. Предвидени за закупуване са летни и зимни обувки от нов тип, с дишаща подплата, абсорбираща влагата и неметална пластина, устойчива на пробождане, от нов материал, правещи обувките значително по-леки от използваните в момента, като същевременно се осигурява по-голямо удобство при стоене прав в по-голямата част от работното време. Предвидени са и каски от нов тип, които са по-леки от използваните до сега и са с налична UV защита. Това също е от значение като се има предвид необходимостта от носене на каската през цялото работно време и свързаните рискове с тежестта й. В изпълнение на дейността ще бъдат закупени предпазни очила, ръкавици и респираторни маски от нов тип, като надграждането над сега използваните е обосновано в приложение V. Всички те имат за цел подобряване на комфорта и безопасността на работниците. Специфични лични предпазни средства са предвидени за 5 лица, работещи на длъжност "Монтажник на ел. оборудване", но с допълнителна квалификация като заварчици, в чиито задължения влиза изпълнението на задачи по заваряване. Ще бъдат закупени съвременни лични предпазни средства от висок клас, в т.ч. специални дрехи, осигуряващи защита от горещи твърди вещества и разтопени материали, които са широко разпространен риск при изпълнението на такъв тип дейности, който може да причини необратими увреждания на кожата, очите и ушите. Специалното работно облекло, съобразено със сезона - летни и зимни комплекти от якета и гащеризони/панталони е необходимо, за осигуряване на индивидуална защита за работещите от отделни професионални вредности, присъстващи в работната среда. Изработени от специални дишащи материи, с подходящи кройки, улесняващи движението и създващи комфорт, както и осигуряващи по-високи нива на защита за торса на работника, новите дрехи ще минимизират в много голяма степен рисковете на работното място, породени от микроклимата или спецификата на работата. ЛПС и специално работно облекло са разпределени по длъжности, описани в Приложение V. Не са предвидени резервни бройки. Сроковете им на износване са посочени в утвърдения списък и са съобразени с обичайните за всеки вид. 88 240.08 0.00
Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд (Част 1): Основно задължение на работодателя за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд е обезопасяването на трудовата дейност. Елемент на обезопасяването е използването на колективни предпазни средства. Колективното предпазно средство (известно още като средство за колективна защита) изолира или обезопасява пространството, в което се работи. Ел Контрол е компания, специализирана в бранш енергийно строителство и изпълнява комплексни (до ключ) проекти в областите: електроразпределение, енергетика и индустрия както на територията на страната, така и извън нея. Paзпoлaгaмe c пpoизвoдcтвeнa, cĸлaдoвa и търговска бaзa в гр. Стара Загора, oбopyдвaна в тexнoлoгичнo oтнoшeниe c вcичĸи нeoбxoдими мaшини и cъopъжeния за производствените дейности, както и с необходимата ни техника за работа по различните обекти. Строителните и ремонтни дейности, които извършваме, могат да бъдат класифицирани като сравнително рискови. За нас е от голямо значение на всеки обект, който изпълняваме, условията на труд да бъдат максимално безопасни за работниците ни, като винаги се съблюдават изискванията на Наредба № 2 от 22 март 2004 г. за минималните изисквания за здравословни и безопасни условия на труд при извършване на строителни и монтажни работи. Съгласно нормативните изисквания е направен анализ на риска и е разработена програма за управлението на идентифицираните рискове, като предвидедите за закупуване колективни предазни средства са в съответствие с нея. Модулна ограда за изкопи Поставяне на ограда и обезопасяване на изкопи е първото и най-важно условие при започване на подобни дейности, като тя е от решаващо значение, за да се гарантира основно сигурността на работниците на строителната площадка. Най-важните качества на всяка модулна ограда за обезопасяване на изкопи, са тя да е устойчива и лесна за монтаж и демонтаж. Устойчивостта гарантира, че избраните детайли за мобилна ограда може да се използват многократно за обезопасяване на различни обекти. Важно е също отделните детайли, които формират оградата, да може лесно и бързо да се монтират и пренареждат, както и да се съхраняват удобно за последваща употреба и да се транспортират без затруднения от един обект до друг. Светлоотразителните елементи на оградата са полезни особено при здрач и мъгливо време. Към момента наемаме предазни огради, които винаги използваме по предназначение, но с увеличаване броя на обектите и необходимостта от допълнително обезопасяване на изкопите, става невъзможно своевременното осигуряване на необходимият ни брой модули, за да обезпечи цялостната безопасност на всяка от строителните площадки. Тъй като обикновено работим на няколко обекта едновременно, необходимо е към съществуващото ни оборудване да се добавят поне 5 комплекта ограда, за да имаме възможност да използваме качествени ограждения на всички наши строителни площадки. Ергономия при работа - закупуване на ергономични столове - 39 бр. При оценката на риска беше установено, че столовете, които използва административния персонал, както и част от персонала в производствения сектор, който прекарва значително време пред компютър, не изпълняват изцяло нормите на за физическо натоварване на работещите и хигиенно-физиологични и ергономични изисквания за рационална организация на работното място. В тази връзка, имаме отправена препоръка за закупуване на ергономични столове, които намаляват в голяма степен риска от преумора и поява на хронични болки в долната част на гърба, усещане за скованост и общ дискомфорт. Новите столове ще разполагат с виока облегалка и възможност да бъдат фиксирани така, че да осигурят максимална опора за гърба и естествена изправена позиция, като така тялото ще може да заеме оптимална поза през цялото време на работа, което води до намаляване на напрежението и болките, като ще отговарят изцяло на НАРЕДБА № 7 ОТ 23 СЕПТЕМВРИ 1999 Г. ЗА МИНИМАЛНИТЕ ИЗИСКВАНИЯ ЗА ЗДРАВОСЛОВНИ И БЕЗОПАСНИ УСЛОВИЯ НА ТРУД НА РАБОТНИТЕ МЕСТА И ПРИ ИЗПОЛЗВАНЕ НА РАБОТНОТО ОБОРУДВАНЕ 43 519.27 0.00
Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд (Част 2): Като колективни предпазни средства ще бъдат инсталирани сплит касетъчни климатици - 2бр в общите части на сградата, както и ще бъде оптимизирана вентилационната система на основната сграда. Дейността има за цел да осигури безопасни и здравословни условия на труд, както и да повиши професионалния и здравния статус на служителите чрез подобряване на микроклимата. В програмата за минимизиране на риска и съгласно извършените замервания се установи, че температурата в общите части на административната ни сграда, които се използват и като приемна зала, не отговаря на изискванията за нормални работни условия. Съгласно отправеното към нас предписание, ще бъде изпълнена и настоящата дейност, елиминираща несъответствието. Монтирането на климатици ще осигури защита от ниските и високи температури, като така ще се подобри микроклимата в сградата. Подсигуряването на подходящ микроклимат навсякъде, независимо от сезона, е задача, с която се затрудняваме при наличната организация на отопление и охлаждане, създадена за всеки работен кабинет При напускане на конкретното работно място и преминаване през приемната зала, както и пребиваването там във връзка с разговори с клиенти и партньори, се получава навлизане в зона с голяма температурна разлика поради липсата на отопление и охлаждане там. Големите размери на сградата затрудняват постигането на необходимата температура както през зимата, така и през лятото. Не е възможно да бъдат поставени отоплителни уреди поради голямата височина, която се образува в междуетажното пространство поради архитектурните особености на сградата. Отоплителният ефект бързо би се загубил, а през лятото не може да се получи необходимата температура само чрез проветряване, тъй като фасадата на сградата е от стъкло и затоплянето на въздух при високи температури на външната среда е прекомерно. Рязката смяна на температурата при преминаване от една зона в друга е рисково за работниците и служителите както през зимата, така и през лятото. Това налага изпълнението на спешни мерки, така че да бъде създадена нормална работна среда. За да преодолеем проблемите на целевата група свързани с работа в среда с нормална температура ще монтираме 2 броя сплит климатици, състоящи се от външно и вътрешно тяло, но поради височината на сградата трябва да бъдат с мощност от поне 12,1kW при охлаждане и 13,5kW при отопление. Проучванията ни показаха, че този тип е особено подходящ за големи помещения, като енергийната ефективност е по-висока. Нивата на шум също са много по-ниски, което също е параметър, с който се съобразяваме, като се има предвид, че в сградата се работи постоянно и монотонният силен шум би бил проблем. При отоплението с климатични системи, помещението се затопля много бързо, а ефективността им е средно 1:4 вложена спрямо получена енергия. Това допринася за избора на този вид отопление, като с по-малък разход на енергия ще постигнем много добра температура. Добрата ефективност на този вид отопление ще бъде още една стъпка в посока изграждане на зелена дейност, което ще бъде свързано и със зелените модели. Закупуването на климатиците ще предпази хората от неблагоприятните последствия за човешкия организъм на ниските и високи нива на температурата. И двете флуктоации са неприемливи, защото могат да причинят редица здравословни проблеми, като често боледуване, повишаване на кръвното налягане, главоболие, спазми на белите дробове, обезводняване през лятото. Инвестицията в колективни средства за защита ще елиминира тези рискове. За да бъде оптимален ефекта от подобряването на микроклимата, необходимо е да бъде преработена и вентилацията на цялата сграда, с цел осигуряване на оптимални потоци на въздуха и подходящото му пречистване във всички помещения. Предвидено е по дейността, в рамките на допустимите СМР дейности да бъде подобрена вентилацията на приемна зала, шоурум и помещенията в крило изток-запад, като всички са функционално свързани и са предпоставка за постигане на желаните ефекти от климатичното оборудване. 30 082.32 0.00
Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията: Въвеждането на физиологични режими на труд и почивка по време на работа е задължение на работодателя и е неразделна част от цялостната фирмена политика за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд. Това е регламентирано в ЗБУТ и НАРЕДБА № 15 ОТ 31 МАЙ 1999 Г. ЗА УСЛОВИЯТА, РЕДА И ИЗИСКВАНИЯТА ЗА РАЗРАБОТВАНЕ И ВЪВЕЖДАНЕ НА ФИЗИОЛОГИЧНИ РЕЖИМИ НА ТРУД И ПОЧИВКА ПО ВРЕМЕ НА РАБОТА, издадена от министъра на труда и социалната политика и министъра на здравеопазването, Обн. ДВ. бр.54 от 15 Юни 1999г. Физиологичният режим на труд и почивка /ФРТП/ представлява научно обоснована система за продължителността, реда и начина на ползване на периодите на почивка, осигуряващи висока и трайна работоспособност, качество на извършваната дейност и опазване здравето и работоспособността на работниците. Това е задължителен елемент от цялостната ни фирмена политика за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд още от създаването на компанията. Почивките са необходими за възстановяване и поддържане на работоспособността, производителността и ефективността на труда на високо ниво при запазено здраве на работещите. Според нас, правилната организация на труда и физиологичният режим на труд и почивка, трябва да осигуряват оптимално редуване на периодите на работа и почивка в зависимост от натоварването на организма, предизвикано от характера на трудовата дейност и условията на работната среда. Основен критерий за ефективността на всички решения за оптимално протичане на трудовите процеси е състоянието на работоспособността, която зависи от множество фактори и се измерва с резултатите от изпълнението на трудовите задачи. Препоръчва се място на провеждане на почивките да се осъществява извън работните помещения, в стаи за почивка, които да осигуряват необходими условия за възстановяване на работещите. При невъзможност за организиране на стаи за почивка се допуска ползването на т.нар. “кътове за почивка”, а ако характера на работа не позволява – възстановяването се извършва на работното място. В нашата дейност, която се осъществява по различни строителни обекти, обособяването на стаи за почивка е невъзможно по обективни причини. Необходимостта от такива, обаче, е значителна, тъй като при извършване на строителни дейности се работи на открито, без значение на сезона. Работата е тежка, физическа, като в оценката и анализ на рисковете са препоръчани чести и кратки почивки. За целта е необходимо да бъдат закупени преместваеми оборудвани фургони (без двигател, тип контейнер), които да бъдат поставяни на обектите още със самото обособяване на работната площадка. Предвиденото оборудване включва климатизация, кухненски горен и долен шкаф с котлони, трапезна маса, столове, пейка, кафе-автомат, диспенсер за вода, гардеробче за дрехи, микровълнова фурна. Фургоните са със стандартен размер 240/600/250см, което ги прави лесни за пренасяне от обект на обект, като в същото време дава възможност за осигуряване на достатъчен комфорт при условия на работа на строителен обект. Фургоните ще бъдат използвани както за преобличане, така и за почивка и хранене, особено когато атмосферните условия навън са неблагоприятни, независимо дали при ниски или високи температури. На този етап са необходими общо 5 бр фургони, като на един обект ще бъдат поставяни един, два или три броя, в зависимост от числеността на хората на обекта. Предвидено е фургоните да бъдат разполагани само на по-дългосрочните обекти, като ще се съблюдава поставянето им по обекти предимно около гр. Стара Загора и в по-слабо развитите райони, без да се поставят в региони в преход. 77 367.50 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.