Предоставяне на грижа в дома: Обхваща следните дейности, с които ще бъдат обхванати минимум 35 лица,представители на целевата група - възрастни хора в невъзможност за самообслужване и лица с увреждания: предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги по домовете и психологическа подкрепа; доставка на храна, хранителни продукти от първа необходимост, както и осигуряване на транспорт на персонала, предоставящ услугите, от/до домовете на лицата, заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотложни административни и битови услуги (със средства на потребителите); предоставяне на лицата от целевата група на информация относно превенция и профилактика на здравето и социално значими заболявания, включително консултации с диетолог и др. специалисти при необходимост. Освен това се предвижда осигуряване на супервизия и обучения на служителите, предоставящи почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги в домашна среда.
Дейността ще стартира с едномесечна подготовка за предоставяне на услугите на лицата в домовете им, като през този период ще бъде извършена оценка на кандидатите за персонал и на кандидатите за потребители от Екипа за управление на услугата, състоящ се от 1 щ.бр. "Сътрудник-социална работа" и 1/2 бр. "Координатор".
Извършването на индивидуална оценка на потребностите на потенциалните потребители на услугата, за удовлетворяване на конкретните им нужди ще включват оценка на общото физическо и психическо състояние на потенциалния потребител, способността му за справяне с ежедневни дейности, интереси и социална активност, условия на живот, рискове, допълнителни потребности и други. В резултат на направената оценка на потребностите, на всеки потребител ще бъдат предложени конкретни услуги в зависимост от индивидуалните му нужди.
За лицата ще бъде проследявано условието за недопускане на двойно финансиране. Услугите ще обхващат потребители от всички населени места на общината.
Предоставянето на грижата в дома ще се осъществява по график от екип състоящ се от 1/2 щ.бр. здравен специалист - "фелдшер", 1/2 щ.бр. "снабдител" и 9 щ.бр. "домашен помощник".
За снабдителя ще има изискване да притежава свидетелство за управление на МПС с цел адекватно и навременно обслужване на потребителите заявили доставка на хранителни продукти, доставка на лекарства, заплащане на битови сметки и административни услуги (със собствени средства на потребителите). Графикът на снабдителя ще бъди съобразен с местоживеенето на потребителите - отдалеченост, честота на посещения и др. Тъй като общината не разполага с развита междуселищна мрежа за обществен транспорт, персонала ще използва служебен автомобил на Общинска администрация. При превоза на персонала - до и от дома на потребител ще се спазва принципа за най-икономичен маршрут.
След сключване на договори с лицата, предоставящи услугите, за тях ще бъде проведено обучение, в случай че същите не са преминали подобно обучение по друг проект.
В дейностите е включена и психологическа подкрепа, която ще се реализира чрез наемане на 1 бр. "психолог" на граждански договор, който ще предоставя до 25 часа месечно психологическа подкрепа, като същия ще извършва и супервизия на персонала, която ще бъде на всеки 6 месеца (два пъти за периода на проекта).
Ще бъдат осигурени лични предпазни средства и работно облекло на наетия персонал.
По проекта се предвижда да се предоставят SIM-карти на домашните помощници и на снабдителя, с цел оказване на своевременна помощ от страна на персонала при извършването на планираните дейности.Контролът върху спазването на графика, неговата промяна, включването на нови лица и отпадането на други, мониторинг върху предоставянето на услугата ще се осъществява от екип за управление на услугата.
Услугата "Грижа в дома" ще бъде предоставяна, съгласно приета от Общински съвет "Методика за предоставяне на интегрирана здравно-социална услуга "Грижа в дома".За наетия персонал по проекта ще бъде сключен договор с трудова медицина. |
384 628.22
|
366 291.73
|