Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 59 442 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси 2021-2027

Район за планиране: Всички

Описание

Проектното предложение е насочено към подобряване и адаптиране на работната среда чрез подобряване на ресурсната ефективност, осигуряване на по-добри и безопасни условия на труд и осигуряване на социални придобивки  за всички служители, работещи в Северен Централен регион на Монимекс ЕООД, на база идентифицираните конкретни нужди на персонала.

Проектът ще подобри работната среда на база основните рискове и нужди на персонала, чрез следните дейности, всяка от които, обхваща всички 20 лица от целевата група, строители, работещи в Северен Централен Регион.
1. Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд за по-ефективно оползотворяване на използваните материални и човешки ресурси
2. Осигуряване на надграждащи лични предпазни средства - различно най-необходимо работно облекло
3. Осигуряване на колективни предпазни средства за най-необходимите области на работа, без това да представлява модернизация или технологично обновление на основната дейност - обезопасяване и укрепване на изкопи и обезопасяване на работа на височина в строителството
4. Осигуряване на социални придобивки за работещите, които не съществуват към момента - 4 преместваеми контейнери за отдих, хранене на строителните обекти

Целевата група на проекта се състои от 20 човека, работещи в Северен Централен регион, разпределени както следва по длъжности:
- Работник строителство - 4 лица
- Технически ръководител, строителство - 2 лица
- Водопроводчик, външно снабдяване - 4 лица
- Машинист, еднокофов багер - 2 лица
- Работник копач канали - 5 лица
- Шофьор, тежкотоварен автомобил - 2 лица
- Машинист, пътно строителни машини - 1 лице

В резултат на предприетите мерки ще се подобрят условията на труд, ще се повиши безопасността на работа, ще се подобри ресурсната ефективност и ще бъдат осигурени социални придобивки на служителите.

Всички дейности са съобразени с потребностите на целевите групи и ще доведат до резултати, пряко свързани с изпълнение на заложените цели.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд: Сериозните и неоспорими климатични промени през последното десетилетие налагат все повече адаптирането на всички работни и производствени процеси към постигането по-висока ресурсна ефективност, намаляване въздействието върху околната среда и за повишаване устойчивостта на предлаганите продукти и услуги. Основната цел на дейността е да се прилага по-ефективна политика по опазване на околната среда чрез въвеждане на работещ иновативен модел на организация на труда, водещ до увеличаване производителността при минимизиране на човешкия отпечатък върху околната среда. Целевата група в рамките на дейността са 20 служители на фирмата работещи в Северен Централен район. Настоящата дейност има за цел да повиши корпоративната социална отговорност на фирмата по отношение на ефективно използване на човешките ресурси чрез редуциране на човешкия отпечатък върху околната среда. Необходимостта от това се поражда от факта, че през последните години компанията непрекъснато се разраства и се превръща в лидер в своята сфера, което предполага организационни промени, свързани със засилване на КСО и в частност – внедряването на по-сериозна политика по опазване на околната среда, както и създаването на „зелени" модели и работни места и „зелени" умения за служителите. От друга страна, тенденцията през последните години показва непрекъснато увеличаване на персонала, което изисква по-добра организация на труда във връзка с постигането на по-висока производителност. В рамките на дейността се предвижда изготвянето на програма за въвеждане на иновативен модел за организация на труда, насочен към повишаване на производителността и опазване на околната среда в предприятието. Този модел ще се основава на идентифицирането и създаването на „зелени“ работни места и „зелени“ умения за служителите. Програмата ще има за цел да идентифицира възможности за трансформиране на обикновени работни места в „зелени“, както и да идентифицира нуждата от обучения, свързани със „зелени умения“ за служителите. В резултат ще бъде създадена програма, съдържаща основни възможности за реорганизация на трудовия процес, позволяващи трансформирането на обикновени работни места в "зелени", както и да бъдат обучени служителите за придобиването на „зелени“ умения. По този начин ще се създаде възможност за повишаване на производителността, което няма да е за сметка на околната среда. Реорганизацията в трудовия процес, както и заложените в програмата обучения ще бъдат насочени към следните приложими за предприятието основни приоритети: - Намаляване потреблението на енергия и суровини; - Намаляване на отпадъците и замърсяването на околната среда; - Корпоративна политика по внедряване и използване на иновативни технологии, ограничаващи негативното въздействие върху природата и водещи до устойчиво развитие при повишена производителност. Дейността включва следните четири етапа, които ще се реализират в следната логическа последователност: 1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелените“ практики. 1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. Предвижда се това да се случи чрез приемане на заповед от управителя за изпълнение и прилагане на разработените "зелени" модели, с която всички ангажирани служители да бъдат запознати. 1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. и обучение на персонала свързан с въвеждането на съответните промени. 4 000.00 0.00
Осигуряване на колективни предпазни средства , вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд.: Настоящо положение и нужди: Съгласно Програмата за минимизиране на риска в Монимекс ЕООД, дейност - строителство (приложена към проектното предложение) е препоръчано, чрез колективни предпазни средства обезопасяване на строителни площадки с използване на огради, оградни пана и укрепителни системи при изкопи, както и парапети за временно обезопасяване на работниците при строителство на височина, необходими за обезопасяването на всеки един от обектите. Съществуващите такива отговарят на нормативните изисквания, според българското законодателство, като осигуряват нормативно определената степен на защита за целевата група - 20 строителни работници, но не покриват най-добрите практики за безопасност в строителния сектор. Нуждата от най-високо ниво на безопасност на строителните площадки е водеща за работниците и Монимекс ЕООД ще надгради съществуващите колективни средства за защита с качествено по-сигурни, които осигуряват най-висок клас на обезопасяване. Цел и краен ефект на дейността: Основна цел на Монимекс ЕООД е да осигури нови средства за колективна защита съгласно изискванията на Програмата за минимизиране на риска, като закупи нови ограждения и укрепителни системи за защита при работа около и в изкопи намалявайки риска от трудови злополуки свързани с падане и/или затрупване /при срутване/. Предвидените парапети и окомплектовка към тях, които осигуряват най-висока степен на защита при работа на височина минимизират идентифицираните индивидуални рискове. Предвидените ограждения, парапети, огради и укрепителни системи ще създадат много по-безопасна среда за работа, според най-добрите световни практики за осигуряване на колективни средства за защита на строителните обекти. Посоченото оборудване лесно се монтира/демонтира/премества, което позволява да се използва многократно и на различните строителни обекти. Това гарантира обхвата му за цялата целева група, независимо от конкретното разпределение на строителните работници на различните обекти. Това ще подобри и адаптира работната среда в предприятието в съответствие със СПЕЦИФИЧНА ЦЕЛ 4 по настоящата процедура и в унисон с целите ПРОГРАМА „РАЗВИТИЕ НА ЧОВЕШКИТЕ РЕСУРСИ“ 2021-2027 Времевият обхват и етапи: Етапи на изпълнение: Дейността ще стартира през 1 проектен месец и ще включва следните етапи: 1. Избор на външни изпълнители за доставка на предвидените средства за колективна защита - 6 месеца 2. Сключване на договор за доставка на оборудването с избраните външни изпълнители - 5 месец 3. Доставка на оборудването от външния изпълнител - 6 месеца 4. Разпределяне на оборудването по различните обекти на Монимекс ЕООД на територията на Северен централен район - 1 месец Предвидените за закупуване машини и съоръжения не са свързани с модернизация или технологично обновление на основната дейност на предприятието 177 436.96 0.00
Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др.: Настоящо положение и нужди: Към момента Монимекс ЕООД не разполага с преместваеми контейнери за отдих и хранене на строителните си обекти. Добрите практики отдавна налагат осигуряването на подобни преместваеми обекти като социални придобивки. Строителните дейности се извършват през всички сезони на годината като това е тежка физическа дейност. На строителните площадки почти липсват условия за почивка и хранене като работниците приспособяват различни части от площадката и подръчни средства за почивка и хранене. Това налага осигуряването на преместваеми, оборудвани за нуждите помещения за отдих и хранене. Цел и краен ефект на дейността: С цел осигуряване на места за краткотраен отдих и хранене за служителите си Монимекс ЕООД ще закупи 4 бр. преместваеми контейнери (2 бр. за отдих и 2 бр. за хранене), които ще се използват едновременно на различни обекти на кандидата. Те не се припокриват със задължителните обекти по ЗБУТ, които осигуряват безопасни условия на труд, а са социална придобивка за работниците. Преместваемите контейнери позволяват гъвкавост, защото лесно се преместват от един строителен обект на друг, според натовареността и нуждите на работниците. Така кандидатът ще има възможност да осигури места за краткотраен отдих и хранене на различните обекти и по този начин ще обхване всички 20 строителни работници от целевата група по проекта. Закупуването на преносимите контейнери е социална придобивка за целевата група, която ще подобри значително условията на труд, според най-високите и съвременни стандарти. Преместването и поставянето на преместваемите контейнери не изисква строителни или други специални разрешителни. Това ще позволява използването на контейнерите през цялата година, като по този начин се осигуряват по-добри условия за хранене, краткотраен отдих - всеки съответен контейнер според конкретното си предназначение. Преместваемите контейнери ще бъдат оборудвани само с най-необходимото според идентифицираните потребности на работниците, така че да изпълняват най-пълно функциите си, съгласно принципите за ефикасност, ефективност и икономичност, както следва: - 1 бр. преместваем контейнер за отдих 300/240/250 см. - малка маса и 6 стола, климатик - 1 бр. преместваем контейнер за отдих 240/600/250 см. (две помещения) - малка маса и 6 стола, триместен диван, климатик - 2 бр. преместваеми контейнери за хранене 240/600/250 см. (едно помещение) - трапезарна маса, 6 стола, микровълнова фурна, кафемашина, хладилни, диспенсър за вода, климатик Всеки един преместваем контейнер ще може да се използва едновременно от най-много 6 работника, което може да е причина на определени обекти да се поставят по повече от един преместваем контейнер от вид, с цел осигуряване на текущите нужди на работниците от хранене и краткотраен отдих. Времеви обхват и етапи: Дейността ще бъде реализирана на следните няколко етапа: 1. Избор на доставчик специализирани преместваеми контейнери чрез публична покана на по реда на глава 4-та от ЗУСЕФСУ (от 3-ти до 5-ти проектен месец) 2. Сключване на договор с избрания доставчик на контейнерите 6-ти проектен месец 3. Доставка на контейнерите и подписаване на приемо-предавателен протокол през 7 проектен месец 4. Избор на доставчик за оборудване за контейнерите по реда на глава 4-та от ЗУСЕФСУ (от 8-ми проектен месец) 5. Доставка на оборудването за контейнери през 9 проектен месец 6. Разполагане на доставените оборудвани контейнери на различните обекти на Монимекс ЕООД от 10-ти до 13 проектен месец 7. Подготовка на документи за отчитане на извършените разходи за контейнери и оборудване - 14 проектен месец Общо 12 месеца за изпълнение 79 898.52 0.00
Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло: Настоящо положение и нужди: Към настоящият момент Монимекс осигурява базовите, минимално регламентирани ЛПС и специално работно облекло на работниците според българското законодателство, но една от основните идентифицирани нужди е надграждането им с такива от по-висок клас, осигуряващи по-голяма защита и комфорт на служителите според най-актуалните стандарти. Минималните законови изисквания за защита на работните процеси значително изостават от най-добрите практики за безопасен труд в строителството, при положение че строителството е секторът с най-висок трудов травматизъм. Това е основният идентифицирани риск в Монимекс ЕООД, следван от заболеваемост в следствие на неблагоприятни атмосферни условия, тъй като често работата се извършва на открито - риск от преохлаждане на тялото през зимата и от слънчеви изгаряния през лятото. Анализът на утвърдения Списък на ЛПС и специално работно облекло установи като най-ефективен инструмент за предотвратяване на идентифицираните рискове спрямо конкретните нужди на работниците необходимостта от надграждане само на част от ЛПС и специалното работно облекло - каски, зимно яке, зимен полугащеризон, лятно яке, летен полугащеризон, предпазни зимни и летни работни обувки. Това ще повиши безопасността при работа за всички 20 лица от целевата група строителни работници на строителните площадки изпълнявани от фирмата: - Работник строителство - 4 лица - Технически ръководител, строителство - 2 лица - Водопроводчик, външно снабдяване - 4 лица - Машинист, еднокофов багер - 2 лица - Работник копач канали - 5 лица - Шофьор, тежкотоварен автомобил - 2 лица - Машинист, пътно строителни машини - 1 лице Нуждата от надграждането на тези средства е включено в програмата за оценка на риска и приложения списък за осигуряване на по-висок клас ЛПС. Цел и краен ефект на дейността: Чрез осигуряване на ЛПС и защитно облекло (каски, зимно яке, зимен полугащеризон, лятно яке, летен полугащеризон, предпазни зимни и летни работни обувки със защитно бомбе) с качествено по-висока защита се постига основната цел на дейността - да се минимизира идентифицираният риск за здравето на всички 20 служители, чиито работни функции са свързани с работа на открито на строителните площадки. Предвиденият най-висок клас защитно облекло ще надгради защитата на работещите от големи температурни амплитуди, вятър, дъжд, сняг, слънце и др. Това ще подобри и адаптира работната среда в предприятието в съответствие със СПЕЦИФИЧНА ЦЕЛ 4 по настоящата процедура и в унисон с целите ПРОГРАМА „РАЗВИТИЕ НА ЧОВЕШКИТЕ РЕСУРСИ“ 2021-2027. Списъкът и характеристиките на предвиденото специално работно облекло е детайлно разписан в Приложение V Информация за ЛПС. Времевият обхват и етапи: 1. Изготвяне и провеждане на процедура за избор на изпълнител - 2 месеца 1. Избор на изпълнител и сключване на договор за закупуване и доставка съгласно действащата нормативна уредба - 1 месеца 2. Доставка на предвиденото ЛПС и специално работно облекло, оценка на съответствието с изискванията, подписване на двустранен приемно-предавателен протокол; - 2 месеца 3. Предоставяне на работниците и служителите за ползване закупените ЛПС и СРО като за целта ще бъде съставен надлежен списък с цел отчитане на дейността - 1 месеца 4. Подготовка на документи за отчитане на дейността - 1 месец Общо 7 месеца за изпълнение. Дейността ще стартира през 7-ви проектен месец, тъй като това е основна дейност в изпълнението на настоящето проектно предложение. 10 239.24 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.