Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 59 442 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси 2021-2027

Район за планиране: Всички

Описание

Настоящото проектно предложение е обвързано с предприемане на ефективни мерки за подобряване на достъпа до трудова заетост на качествени работни места и адаптиране към промените в работната среда. Дейностите ще допринесат за подобряване на здравословната и безопасна работна среда в ПЪТИНЖЕНЕРИНГ ООД, което е ключов елемент за постигането на устойчиви условия на труд за всички работници, спомагайки за намаляване на рисковете за здравето на работното място и за подобряване на стандартите за здравословни и безопасни условия на труд. Проектът предвижда инвестиции в:
1. Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд.
2. Закупуване на лични предпазни средства и специално работно облекло.
3. Осигуряване на колективни предпазни средства, свързани с подобряване условията на труд
4. Осигуряване на социални придобивки за работещите чрез закупуване и оборудване на помещения за отдих и хранене.
В резултат на изпълнението на проекта:- Ще се въведат иновативни модели за организация на труда, насочени към повишаване на производителността и опазване на околната среда, по-лесното съвместяване на професионалния, семейния и личния живот и удължаване трудовия живот на по-възрастните работници и служители.- Ще се въведат „зелени“ модели на организация на работните процеси, които имат връзка с повишаване на ресурсната ефективност и намаляване въздействието върху околната среда и повишаване устойчивостта на предлаганите продукти.- Ще се подобрят безопасността и здравословността на условията на труд, чрез снабдяването на работещите с висококачествени ЛПС, специално работно облекло и осигуряване колективни предпазни средства, които са с по-добра защита.- Ще се осигурят нови социални придобивки, чрез закупуване и оборудване на помещения за хранене и отдих. 
Проектът ще даде принос към зелени умения и работни места и зелена икономика на територията на слабо развит регион (NUTS-2) - Южния централен район за планиране.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейност 1 „Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.“ : Настоящата дейност има за цел да постигне: Въвеждане на промени в организацията на работа за включване на екологосъобразни дейности в конкретни работни процеси и на определени работни места, подкрепа за въвеждане на „зелена“ (екологосъобразна) фирмена култура, наред с мотивиране на екологосъобразното мислене на служителите. Дружеството извършва основната си дейност свързана с изпълнение на инфраструктурни проекти и като допълнителна спомагателна дейност - добив на инертни материали. Дейността включва четири етапа за въвеждане на "зелени" практики в организацията на труда за всички работни места в предприятието, които се реализират в посочената логическа последователност: 1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. Първият етап включва преглед и анализ на настоящото състояние на организацията на труда в предприятието. Извършва се оценка на съществуващите практики, процеси и процедури, свързани с организацията на работата, управлението на човешките ресурси, използването на ресурси и материали. Целта е да се идентифицират областите, които имат потенциал за подобрение чрез въвеждане на "зелени" решения. Извършва се задълбочен анализ на настоящите практики и процеси във всички звена и отдели на предприятието. Провеждат се дискусии с ръководители и служители от всички нива за идентифициране на проблемни области. Прави се оценка на използваните материали, консумация на ресурси (енергия, вода и др.), генерирани отпадъци. Анализират се длъжностни характеристики, вътрешни правила и процедури. Преглеждат се наличните данни за ефективност, производителност и други. 2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. Вторият етап включва разработване на конкретни модели и решения за "разработване на „зелени“ модели на организацията на труда. Това може да включва промени в използваните материали, обучение на персонала и др. Разработват се подробни "зелени карти" за работните места, описващи промените. За всяко работно място се създава "зелена карта" с конкретни предложения за промени. Предлагат се решения за намаляване на използваните енергийни ресурси в предприятието. Планират се промени в използваните материали и процеси за намаляване на отпадъците. Разписват се правила при избор на ново оборудване - приоритетно по-енергийноефективно. Разработване на ясни инструкции и правила за всички нови "зелени" модели. Разработват се програми за обучение на персонала по "зелени" практики. 3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. На третия етап ръководството на предприятието разглежда и одобрява план с конкретни мерки за въвеждане на "зелените" модели на организация на труда. Определят се срокове, отговорници, необходими ресурси. Ръководството одобрява конкретен план със срокове и отговорници. Определя се необходимият финансов и човешки ресурс. Планира се пилотно въвеждане в избрани звена преди цялостното прилагане. Предвижда се редовен мониторинг и докладване на напредъка. 4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. Четвъртият етап включва практическото въвеждане на одобрените мерки и обучение на персонала за новите практики. Осъществява се мониторинг и оценка на резултатите, идентифицират се допълнителни възможности за подобрение. След отстраняване на проблемите се въвеждат промените в цялото предприятие. Извършва се регулярен мониторинг и оценка на резултатите от въведените промени. При необходимост се правят корекции в плана. 8 000.00 0.00
Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло: Целта на дейността по осигуряване на лични предпазни средства и специално работно облекло е осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд. От извършения от Службата по трудова медицина обобщен анализ на оценката на риска, идентифицираните опасности и рискове при работа, и програма за минимизиране на риска, се установи, че дейностите, които извършват значителна част от работниците в предприятието са свързани с атмосферните влияния, защото основно се работи на открито. Определянето на опасностите е съобразено с вида на използваните машини и съоръжения, видовете дейности, характера на технологичния процес, вида на използваните суровини и материали и състоянието на работните помещения. За преодоляване на изложените проблеми с настоящата дейност се предвижда доставката на съвременни ЛПС и СРО, които ще бъдат надградени от досега използваните. Дейността е разработена на база утвърден Списък на работните места и видовете работи, при които се използват ЛПС, изготвен въз основа на оценката на риска, както следва: -Зимен к-т - зимен полугащеризон, зимно яке/шуба - за защита при работа на открито в зимния сезон -Летен к-т- летен полугащеризон, лятно яке, блуза с к.р, Шапка слънцезащитна - за защита при работа на открито в летния сезон. Това е СРО, което осигурява защита на тялото на работещия от неблагоприятен климат и го предпазва от измръзване/прегряване, тъй като често работещите осъществяват своята работа на открито. Зимното РО ще бъде ватирано, а лятното - от лека, дишаща материя -предпазни противоударни каски с дюзи за вентилиране-удар от падащи и/или летящи материали. Предпазва главата на работещия от падащи предмети. Носенето й на строителен обект е задължително за работещите на него -Обувки, с устойчиви на топлина ходила - защита на краката при стъпването им върху полагания асфалт, тъй като неговата температура е от минимум 110-120 градуса и това може да доведе до сериозни травми при употребата на обикновени работни обувки - Зимни обувки с бомбета /водоустойчиви/ - Летни обувки с бомбета /дишащи/ - Санитарни обувки и Работни обувки - Сигнално яке/шуба, с. полугащеризон, с. шапка, с. блуза, с. жилетка - Дружеството изпълнява предимно обекти по пътната и уличната мрежа, която налага използването му в пълен набор, така че да бъде осигурена защита на работещите от преминаващите МПС, за по-добра видимост от работещи в близост машини, товарни автомобили или инсталации, като по този начин ще могат да бъдат предотвратени подобни злополуки. - Водозащитно яке- за предпазване от дъжд при работа на открито. Във връзка с осъществяването на своите професионални задължения по обекти на открито, работниците имат нужда от яке, което да предпази тялото им от намокряне при неблагоприятен климат. - Ръкавици потопени в нитрил, в латекс, Противосрезни ръкавици, Студоустойчиви ръкавици, Ръкавици за заварчик, Ръкавици топлозащитни, Ръкавици химически, Предпазни ръкавици - Същите ще се ползват според необходимостта по предназначение и ще защитават от различните видове рискове при работа – като работа с остри предмети или предмети със заострени ръбове, за предпазване от разливи от масла, смазочни течности, горива, грез и т.н., също така и при пренасяне на тежки предмети, за осигуряване на по-добро сцепление при работа и т.н - Престилка за заварчик, заваръчни обувки с подсилени бомбета, Заваръчен шлем и Очила за заварчици - защита при възможните рискове като искри, възможни пръски разтопен метал - Работна манта - Защитна маска с филтри /2 бр/ - защита на работещите от газове и прах при работата на инсталациите. - Предпазни очила лаборант/монтьор-предпазват очите при изследването на проби в лабораторията, а за монтьорите за защита на очите от стружки, от пръски течности и по-едри частици. Тези ЛПС и СПО ще надградят и повишат защитата на работниците и служителите от рисковете на работните места и професионалните рискове. 97 534.40 0.00
Осигуряване на колективни предпазни средства , вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд: Целевата група по тази дейност е 155 човека Строителството, ремонта и поддръжката на улици и пътища, на строежите от благоустройствената инфраструктура и хидротехническото строителство, предопределя работещите да бъдат постоянно на открито и да работят в условия с риск от възможни трудови злополуки. Основните опасности са свързани с работа в опасни зони /натоварено пътно движение, пропадане в изкопи, съпрекосновение с работеща техника, удар от падащи предмети и др./. Планираните в настоящото проектно предложение дейности за модернизация и обезопасяване на работната среда в предприятието са от изключително важно значение по отношение на обезпечаването на превантивни системи за мониторинг и контрол на рисковете за здравето и безопасността на работното място. До момента при работа по строителните обекти безопасността на хората се гарантира от задължителните средства за колективна защита в строителството, които не във всеки случай са най-надеждните, тъй като не могат да покрият максимално всички рискове, на които са изложени работещите. Осигуряването на надеждни и качествени средства за КЗ, които да надградят наличните ще сведе до минимум преките рискове от работния процес, ще обезпечи безопасната работа на работниците и ще намали възможностите за трудови злополуки и инциденти в предприятието. За тази цел предвиждаме закупуването на: – Комплект ограждения, решетъчни, пано шир. 3,50м., в. 2.00 м.-193 бр – Укрепителни с-ми за изкопи – серия „Леко укрепване”- 2 к-та – Укрепителни с-ми за изкопи – серия „Тежко укрепване”- 2к-та Те ще се използват основно при изграждане на ВиК обекти, но също така и в областта на високото строителство. Служат за предпазване от свличане на земни маси в изкопи и за защита от външни опасности. – обект: Кариера – климатици /стенни/ -едностайни /15кв.м./ - 2 бр – ПТБаза – климатична система - 1 бр – Рем. р-ца – климатици /колонни/- 4 бр Осигуряване на благоприятен микроклимат за извършване на предвидените дейности, а именно: прием, обработка и издаване на всички изискуеми за обектите документи, осъществяване на технически и управленски контрол. За целта е необходимо да се осигурят съответните климатични тела, осигуряващи целогодишно подходящата температури за работещите, като средство за колективна защита. – Рампа за изкоп и парапети /2 бр./- 6 бр - КЗ на работещите на ВиК и инфраструктурни обекти, изпълнявани от дружеството, за предпазване от пропадане при преминаване над траншейни изкопи. Използваните до момента системи са морално остарели като клас и в голяма степен амортизирани, а други липсват. – Мълниезащитна инсталация - обект: Кариера - 1 бр - Функцията и е да минимизира евентуалните рискове за работещите от паднали мълнии в района на обекта, тъй като дейостта им се осъществява изцяло на открито. Закупуване на ергономичен стол за всички извършващи дейности пред компютър съгласно Наредба № 7/15.08.2005г. на МТСП и МЗ – Ергономични офис столове – ДК – Адм. Сгр.- 10 бр – Ергономични офис столове – обект: "Кариера" - 1 бр – Ергономични офис столове – Адм. Сгр. – Н.Ц.- 16 бр Необходимостта се обуславя от това, че дейността на тези служители е свързана с продължителното седене на стол, което оказва голямо напрежение върху лумбалната част на гърба. Ергономичните офис столове, когато са проектирани така, че да прилягат на индивидуалните мерки на тялото, създават и балансират правилната му поза в седнало положение. Така ергономичния стол ще спомогне за предотвратяване на умората и натоварването на тялото. Дейността на фирмата е разположена на няколко работни площадки обект: Строителни обекти, Кариера, ПТБаза, Централна администрация. Според естеството на работа е необходимо КПС да бъдат разпределени между обектите. 128 080.98 0.00
Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др: Целевата група по тази дейност е 161 човека Дейността има за цел да осигури по-добри условия на работниците за краткотраен отдих и хранене като по този начин се увеличи качеството на предлаганите работни места и се допринесе за повишаването на мотивираността на работещите. Тъй като за работниците на обектите няма предвидени помещения за почивка, отдих и хранене, необходимо е да се предвиди отделен оборудван фургон /контейнер/ - 5 бр. със съответните климатични тела, осигуряващи целогодишно подходящата температури за почивката на работещите, като се обособи място за хранене и почивка, оборудвано със съответните маси и столове и място за преобличане на работниците. Осигуряването на подходящи условия за физиологични почивки ще помогне за поддържане на работоспособността на служителите и отлагане на настъпването на умора. Съгласно програмата за минимизиране на риска, която е изготвена от трудова медицина и предписанието от нея "обособяването на помещение за отдих, почивка и хранене на работещите с минимално изискуеми битови условия съгласно Наредба № 15/31.05.1999г.за условията, реда и изискванията за разработване и въвеждане на физиологични режими на труд и почивка по време на работа", дружеството предвижда да закупи: За обект: "Кариера": - Мобилен офис контейнер за отдих, хранене и почивка /1ст.- 18кв./ – Обект: "Кариера" - 2.бр - Климатик - 2бр. - Шкафчета за преобличане - 8 бр./ модул- 2бр. - Пейка за съблекалня- 2бр. - Маса- 4 бр. -Стол - 16бр. - Кухненски шкаф горен- 4бр. - Кухненски шкаф долен- 2бр. - Хладилник - 2бр. - Микровълнова - 2бр. - Машина за вода - 2бр. - Мобилен офис контейнер за отдих, хранене и почивка /едностаен/ - 2.бр, Мобилен офис контейнер за отдих, хранене и почивка (двустаен) - 1 бр., предназначени за строителните обекти, изпълнявани от дружеството, оборудвани, както следва: -Климатик- 4 бр. - Маса- 6 бр. - Стол- 24 бр. - Хладилник-3бр - Микровълнова- 3бр. - Машина за вода- 3бр. - Кухненски шкаф долен- 3бр. Социални придобивки за Производствена техническа база - Адм. Сграда, както следва: - Машина за вода- 4бр. - Маса - 4бр. - Стол - 16бр. Социални придобивки за Централна администрация, която е разположена на два административни етажа . - Машина за вода - 3бр. - Хладилник - 1бр. -Кафемашина- 1бр. - Кафеавтомат - 1бр. - Микровълнова- 2бр. Тъй като за работниците на обект: „Кариера” и на отделните строителни обекти, изпълнявани от дружеството, няма предвидени помещения за почивка, отдих и хранене на работещите е необходимо да се предвидят отделни мобилни офис контейнери, оборудвани със съответните климатични тела, осигуряващи целогодишно подходящата температури за почивката на работещите, в които да се обособят и места за хранене и почивка, оборудвани със съответните маси и столове. Отдалечеността на обектите от близки населени места, изисква към оборудването да се осигури и микровълнова печка (за затопляне на храна), хладилник /за съхранение на храната/ и диспенсър за вода. Тъй като за работещите няма осигурени и шкафчета за смяна на личните дрехи с работните такива е необходимо да се осигурят и гардеробчета за всички работещи, където ще могат да се преобличат с работното облекло и да съхраняват личното си такова до приключване на работния ден. В административните офиси на дружеството, обособените места за хранене и почивка не са оборудвани хладилници, микровълнови печки, кафемашини, диспенсъри за вода и др. подобни. Предвиденото за закупуване е стандартно оборудване - минимално изискуемо за осъществяване на по-добри условия за отдих, почивка и хранене на работещите на различните обекти и бази на дружеството. Активите са преместваеми (подвижни) и имат полезен живот повече от една година. Закупеното оборудване ще предостави условия и възможност за бързо физиологично възстановяване на служителите. 79 541.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.