Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията: Дейността е насочена към въвеждане на „зелени“ модели на организация на работните процеси, които имат връзка с повишаване на ресурсната ефективност и намаляване въздействието върху околната среда. Необходимостта от реализацията й е обоснована с оглед отчитане на новите предизвикателства в индустрията по отношение опазване компонентите на околната среда, очакванията за наличие на „зелена“ фирмена култура в контекста на прилагане техники за ресурсна ефективност на всеки етап от организацията на работния процес и предизвикателствата на „кръговата икономика“. Реализацията на дейността ще включи следните четири етапа, приложени в логическа последователност:
Етап 1. Преглед на моментното състояние на кандидата Калинови консулт ООД и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики.
Етап 2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и работните места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на работните места.
Етап 3. Разработване и приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието.
Етап 4. Въвеждане и прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси. Провеждане на обучение на персонала за въвеждането на промените.“
От изпълнителя на дейността ще се очаква разработване на „зелени“ карти за организация на работни процеси за всички работни места, както и разработване на доклад с констатации от извършеното. Всяка „зелена“ карта ще съдържа набор от действия за изпълнение на работните процеси, водещи до положителен ефект по отношение на повишаване на ресурсната ефективност и намаляване въздействието върху околната среда
Целева група за дейността са всички 24 лица, заети в Калинови Консулт ООД към момента на подаване на проектното предложение. На практика целевата група обхваща целият състав на дружеството с оглед комплексния характер на очакваните резултати. |
4 800.00
|
0.00
|
Осигуряване на колективни предпазни средства - Част 1: Калинови консулт ООД е дружество, развиващо дейността си основно в сектор машиностроене (производство на машини за селското стопанство – предимно за износ), както и изграждане по задание на вентилационни системи за промишлени и административни сгради. Дружеството развива дейността си в гр. Хасково. Дружеството разполага с добре оборудвано производствено хале и опитен инженерен екип за производството, монтажни- и ремонтни дейности.
За осигуряване оптимална безопасност на работното място – в производствената база на кандидата е необходимо осигуряването на колективни предпазни средства (КПС), с които дружеството не разполага до момента. Настоящата дейност предвижда закупуване на КПС, които са препоръчани в Програмата за минимизиране на риска и идентифицирани за покриването на рискове, посочени в Доклад за оценка на риска на СТМ, обслужваща кандидата. Колективните средства са предназначени да осигурят безопасността на 11 лица, заети в производствената (5 лица) и административната (6 лица) дейност на Калинови Консулт ООД, гр. Хасково.
1. Мобилна аспирационна система (5 бр)
Голяма част от основните производствени процеси, извършвани в цеха на дружеството - шлайфане, сухо шмиргелене, полиране, пробиване, шкурене и т.н. - са свързани с отделянето на значимо количество прах, съставен от финни твърди частици с различен произход, най-често метален. Тези операции се извършват с помощта на ръчни и полуавтоматични инструменти, които не разполагат със системи за аспирация. Производственото хале, в което дружеството осъществява дейността си също не е снабдено с аспирационна система. Аспирацията и вентилацията се осъществяват по естествен път – през прозорците и вратите на цеха. Така въздуха в цеха остава значително запрашен и задимен, което води до рискове за здравето на служителите, в т.ч. заболявания на горните дихателни пътища, ерозивни изменения и неоплазми на лигавицата на носната преграда. Налице е канцерогенен ефект при продължителна експозиция на този рисков фактор, което обуславя и необходимостта от спешни мерки за елиминиране на риска. На пряка опасност са изложени работещите на длъжност „шлосер“ – 5 лица, които оперират с прахоотделящите машини. Предвиждаме да закупим 5 броя мобилни аспирационни системи, които ще се използват от шлосерите на местата, на които протича машинна обработка на детайлите, придружена от отделяне на прах и дим. Мобилните аспиратори ще улавят отделените прахови частици, благодарение на високоефективния филтърен патрон на аспирацията и мощния двигател на системата. Капацитета на филтриране е съобразен с обема на работното помещение, което гарантира значителното подобряване качеството на въздуха в цеха.
2. Аспирационна /заваръчна/ маса (1бр.)
В доклада за оценка на риска е идентифициран риск от попадане във въздуха на опасни химични вещества (ОХВ) по време на заваряване на детайлите. За заварчика, ангажиран в работния процес в цеха се предвижда закупуването на 1 брой аспирациона маса за заваряване с абсорбционно- филтрираща система и регулируеми крака за максимална ергономия. С помощта на аспирацията на масата, по време на работа ще се елиминира риска от попадане на ОХВ, отделяни в процеса на заваряване /в зависимост от заваряваните материали, използваните електроди отделяните пушеци съдържат се различни окиси – серен, азотен, матолни окиси, въглеродни окиси, дори фосген/. Целева група, която подлежи на защита –1 лице, заето на длъжност „Заварчик“, потенциални косвени ползватели са всички служители в цеха на дружеството. |
73 556.44
|
0.00
|
Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др.: Социалните придобивки обезпечават връзката между служителите и компанията като не я ограничават до така нареченото „трудово правоотношение“, което е формализирано в договора, подписан от двете страни. Тази връзка има пряко отражение по отношение приноса на служителите към резултатите на компанията-кандидат. Необходимостта от осъществяване на дейността по „Осигуряване на социални придобивки за работещите“ произтича от стремежа на мениджмънта на фирмата – кандидат да направи атрактивно всяко работно място, както и да повиши мотивацията на служителите си за професионално и личностно развитие. Компанията е провела вътрешно проучване на удовлетвореността на служителите от условията, които предлага конкретното работно място. Избора на включените в проекта социални придобивки е обоснован от нуждите на самите работници, в следствие резултатите от проучването и възможностите на дружеството – логистични, финансови и технически.
Идентифицирани са нуждите на служителите от наличие на обособена зона за отдих и хранене и място за преобличане преди и след работния ден. Базата на дружеството – кандидат се намира в покрайнините на гр. Хасково, където липсват възможности за закупуване на храна и заведения за бързо хранене. Обичайно служителите се хранят с обяд, приготвен преди работния ден – на импровизирано „място за отдих“ в помещение, отредено за целта. Помещението не разполага с удобства за адекватна и пълноценна почивка, поради тази причина много често работниците от цеховете се хранят на работните си места. За обезпечаване констатираните липси и осигуряване място за отдих и хранене сме обособили помещение, за което да закупим:
6 броя маси с по 2 пейки за всяка маса
1 брой хладилник – за съхраняване на лична храна и напитки
1 брой диспенсър за топла и студена вода
1 брой Кафемашина
8 броя метални трикрилни гардеробчета за преобличане и съхраняване на лични вещи през работното време.
С огигуряване на помещение за отдих и хранене на персонала ще бъдат изпълнени и изискванията, разписани в Наредба № 15 от 31.05.1999 г. за условията, реда и изискванията за разработване и въвеждане на физиологични режими на труд и почивка по време на работа, където е указано осигуряването на минимум 2 почивки за служители, работещи с компютри – за административния и инженерния състав на фирмата. Успоредно с това дейността ще постигне съответствие с указанията на чл. 294 от Кодекса на труда за осигуряване задоволяването на социално-битовите и културните потребности на служителите.
Помещението ще се ползва от всички 24 служители на дружеството – целева група за дейността. |
10 842.25
|
0.00
|
Осигуряване на колективни предпазни средства - Част 2: Продължение:
3. Подвижен заваръчен параван
За допълване комплексния характер на колективното предпазно средство по т.2 (заваръчна маса с аспирация) се предвижда закупуването на подвижен /мобилен/ заваръчен параван /завеса/. Той ще елиминира опасността от лъчения в зоните на извършване на заваръчни дейности, преминаването на искри и ултравиолетова радиация. Предпазва не само заварчика, но и работещите в зоната на заваряване, в която съществува риск от осветяване на очите на работещите, както и подлагане на опасни лъчения. Целева група, която подлежи на пряка защита –1 лице, заето на длъжност „заварчик“. Косвени ползватели са всички служители на дружеството, които ще бъдат предпазени от вредното влияние на процеса по заваряване.
4. Ергономичен офис – стол (6 бр.)
Към момента лицата, които изпълняват административни и специализирани функции използват столове на работните си места, без елемент на ергономия, в т.ч. лисва възможност за регулиране на височината на наличните столове; компроментирани са облегалките, без възможност за регулиране; липсва възможност за приспособяването на всеки от наличните столове към индивидуалните различия в ръста на служителя и неговите трудови задължения; липсват подлакетници, част от служителите ползват посетиелски столове. Неестественото навеждане на служителя напред към документие на бюрото или монитора води до натрупване на напрежение върху цялото тяло, бърза умора и изкривяване на гръбначния стълб. Констатирано е наличие на съществен риск от пренапрежение на опорно- двигателния апарат на горните крайници и тялото в т. ч. (костно- мускулна и периферна нервна системи) поради предимно седяща работна поза, пораждаща статично усилие за скелетната мускулатура, чести и еднотипни работни движения на горните крайници при обработката на информация на електронен и хартиен носител и манипулации със средства за комуникация, от работещите в офиса.
Необходимостта от осигуряване на колективното предпазно средство произтича от извършената оценка на риска и факта, че тя е преимуществено насочена към подобряване условията на труд и повишаване на безопасността и здравето на целевата група – 6 заети лица на следните длъжности:
Управител – 1 лице
Инженер отоплителни, вентилационни и охлаждащи системи – 1 лице
Инженер-проектант – 2 лица
Началник отдел „Технически и качествен контрол“ – 1 лице
Организатор стопански дейности – 1 лице
Характерът на задълженията на гореизброените длъжности включва ежедневна работа в седнало положение (пред компютър и документи), което до голяма степен ограничава подвижността на тялото поради седящата поза. В рамките на бюджета на проекта са заложени за закупуване 6 броя ергономични офис столове, които ще отговарят на изискванията, залегнали в документ „Норми за физическо натоварване на работниците и хигиенно-физиологични и ергономични изисквания за рационална организация на работното място и трудовите процеси“ №5 на МНЗ, Приложение № 1: Ергономични изисквания към работната мебел. Столовете ще имат подходящи размери и устройство, което да позволява приспособяване на размерите им в съответствие с антропометричните данни на служителите от целевата група и характера на извършваната работа от тях.
Осигуряването на колективните предпазни средства ще се извърши според препоръките на документите, съставяни от Службата по трудова медицина (Програма за минимизиране на риска) и в изпълнение на българското законодателство. |
0.00
|
0.00
|