Дейност 1: Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в ДКЦ Сливен. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд: В рамките на дейността ще бъде възложено на външен изпълнител да разработи и въведе нови "зелени" модели на организация на работните процеси, като те следва да бъдат приложени спрямо работните места на 56 служители, които включват представители от различни категории в ДКЦ Сливен и обхващат различни нива на компанията - от изпълнителния до ръководния персонал.
Дейността, която ще бъде възложена на външен консултант, включва следните 4 етапи:
1. Преглед на моментното състояние на ДКЦ Сливен и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики.
2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на ДКЦ Сливен и конкретните 56 работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места.
3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието.
4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени.
Необходимост от Дейността:
1. Спазване на екологични и социални стандарти:
- Въвеждането на "зелени" модели на организация на труд ще допринесе за съответствието на предприятието с екологични и социални стандарти.
- Повишаването на устойчивостта и енергийната ефективност ще поддържа и укрепва добрите корпоративни практики.
2. Оптимизация на ресурсите:
- Процесът на анализ и разработване на нови "зелени" модели на труд ще позволи идентификацията на възможности за оптимизация на ресурсите - от време и енергия до материали.
- Ефективната употреба на ресурсите ще подобри конкурентоспособността и икономическата ефективност на предприятието.
3. Спазване на законодателство:
- Процесът на въвеждане на "зелени" модели ще осигури съответствие на предприятието с всички текущи и бъдещи екологични и трудови законодателни изисквания.
- Този аспект е от съществено значение за поддържане на добри отношения с регулаторните органи и избягване на потенциални глоби и негативни последствия за репутацията на предприятието.
4. Подобряване на работната среда и здравето на служителите:
- Въвеждането на „зелени“ модели на организация на труд ще повиши качеството на работната среда и здравето на служителите.
- Това може да доведе до по-голямо удовлетворение на персонала, намаление на отсъствията от работа и повишаване на производителността.
5. Спазване на изискванията на клиентите и партньорите:
- Въвеждането на екологични и устойчиви практики може да бъде изключително важно за удовлетворяването на изискванията на клиентите и партньорите, които все повече обръщат внимание на екологичната отговорност на бизнеса.
Като цяло, внедряването на „зелени“ модели на организация на труд в ДКЦ Сливен не само ще допринесе за подобряване на екологичната отговорност, но и ще подкрепи устойчивостта, конкурентоспособността и дългосрочния успех на организацията |
11 200.00
|
0.00
|
Закупуване на лични предпазни средства и защитно рентгеново облекло: В рамките на дейността, за периода на проекта, ще бъдат закупени лични предпазни средства и защитно рентгеново облекло за 13 служители, работещи в отделенията с радиологично излъчване, както следва:
- лъчезащитна престилка и пола с пълно припокриване и лумбална опора - 13 бр.
- защитна яка за щитовидна жлеза - 13 бр.
- лъчезащитна престилка тип "пола" с катарама за закопчаване - 13 бр.
- гонадна защита - 13 бр.
Предвидените за закупуване по проекта лични предпазни средства и защитни рентгенови облекла съответстват на оценката на риска, вписани са в утвърдения списък на работните места и видовете работи, при които се използват ЛПС и специално работно облекло, и осигуряват по-висока защита от тези, които се използват текущо, за което е представена обосновка в Приложение V – Информация за ЛПС. Списъкът отговаря на изискванията, посочени в чл. 17, ал. 3, т. 1-4 от Наредба № 3 от 19 април 2001 г. (изм. и доп. ДВ. бр. 99 от 26 Ноември 2021 г.) за минималните изисквания за безопасност и опазване на здравето на работещите при използване на ЛПС на работното място.
Поради значителното тегло на защитните рентгенови облекла с чисто олово, има значителен риск за здравето на медицинския персонал, работещ в отделенията с радиологично излъчване, от възникване на гръбначни изкривявания и болки в гърба и кръста. Поради тази причина, текущо използваното оловно защитно рентгеново облекло и яка ще бъдат заменени по проекта с иновативни безоловни защитни облекла и яка, които са олекотени и с 20% по-добра радиационна защита от стандартните еквивалентни облекла на основа олово, които персоналът използва към момента. За персонала, работещ в отделенията с радиологично облъчване, ще бъде осигурена и допълнителна защита каквато не са имал до момента - гонадна защита, която ще предпазва репродуктивната система на персонала, за да се елиминра до нула риска от увреждане при работа с рентгенови лъчения.
За заложените в проекта ЛПС и специално работно облекло са представени по 2 оферти от двама независими доставчици, като в бюджета е дадена средноаритметична или по-ниска цена с включен ДДС. |
80 946.97
|
0.00
|
Закупуване на средства за колективна защита от биологични агенти в работната среда и за постигане на ергономия при работа: В рамките на дейността ще бъдат закупени следните ДМА, представляващи средства за колективна защита в съответствие с предписанията от извършена оценка на риска, от които ще се възползват всички 56 служители, работещи в центъра:
I. Оборудване за колективна защита от биологични агенти в работната среда:
1. Пречиствател на въздух, подходящ за помещение до 50 кв.м. - 1 бр.
2. Пречиствател на въздух, подходящ за помещение до 25 кв.м. - 9 бр.
3. Интелигентна дезинфекционна система - 1 бр.
4. Термовизионна камера за отдалечено измерване на телесната температура - 1 бр.
Въздухът в работните помещения с изградена вентилационна инсталация не се филтрира с цел пречистване. Създава се опасност от пренасяне на патогени във въздуха, ултра фини прахови частици и летливи органични съединения, причинени от вътрешни процедури във всички закрити помещения. Това води до влошаване на здравословните и безопасни условия на труд и заболявания на обслужващия персонал, а оттам и пренасяне на зарази към останалата част на медицинското заведение. По проекта се предвижда осигуряването на въздухопречистватели, които да могат да неутрализират всякакви живи спори, бактерии, плесени и вируси във въздуха, както и да премахнат химическите газове и миризми, причинени от вътрешни процедури. Така ще се гарантира стерилно и безопасно пространство за работа и подобряване на здравословните и безопасни условия на труд на работещите в лечебното заведение.
Дезинфекцията на персонала се извършва по работните места само на ръцете. Не се извършва дезинфекция на останалата част от тялото и на облеклото. Това води до риск за пренасяне и разпространение на вируси и други патогени в лечебното заведение. Нарушават се условията за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд на персонала. Проектът предвижда осигуряването на интелигентна дезинфекциозна бариера на входа на медицинския център с цел дезинфекция и профилактика на персонала срещу вируси и други патогени при влизане и излизане от лечебното заведение. Аерозолният апарат извършва обеззаразяване на цялото тяло в т.ч. и облеклото на работещите.
Работата на персонала е свързана с пребиваване в затворени пространства с много хора, като естеството на работата налага контакт с болни. В сезона на разпространение на вирусни инфекции, персоналът е подложен на голям вирусен товар, което е свързано с риск от развиване на различни вирусни и бактериални инфекции. Инсталирането на термовизионна камера за отдалечено измерване на телесната температура на входа на центъра ще осигури бързо и безконтактно измерване на температурата на посетителите и персонала. Интегрирането на термовизионната технология ще позволи на ДКЦ Сливен да извършва ефективен мониторинг на телесната температура на хората в реално време. Ако някой има повишена телесна температура, камерата може бързо да го идентифицира, позволявайки на персонала да реагира навреме и да приложи необходимите протоколи за защита. Такъв вид технология може да бъде особено полезна при контрола на разпространението на инфекции и защитата на здравето на персонала.
II. Оборудване за постигане на ергономия при работа:
- ергономични столове - 47 бр.
Столовете, които се ползват в медицинския център, не са в съответствие с ергономичните изисквания. Седалките и облегалките не могат да се регулират и не съответстват на индивидуалните анатомични параметри на персонала. Това води до риск от увреждане на опорно-двигателния апарат на служителите, които прекарват най-дълго време в седяща поза. За този персонал се предвижда закупуването на офис столове, отговарящи на ергономичните изисквания в съответствие с „Норми за физическо натоварване на работниците и хигиенно-физиологични и ергономични изисквания за рационална организация на работното място и трудовите процеси“
За заложените в проекта ДМА са представени по 2 оферти от двама независими доставчици, като в бюджета е дадена средноаритметична стойност на цените от двамата доставчици или по-ниска с включен ДДС. |
159 172.22
|
0.00
|
Осигуряване на социални придобивки – създаване на условия за краткотраен отдих и хранене за работещите в предприятието.: В рамките на дейността ще бъдат закупен 1 брой оборудван контейнер за отдих и хранене, от който ще се възползват общо 56 служители на компанията.
Контейнерът съдържа следното допълнително обзавеждане:
1. Модулна кухня с мивка алпака - 1 бр.
2. Хладилник - 1 бр.
3. Микровълнова печка - 1 бр.
4. Кафе машина - 1 бр.
5. Трапезни маси - 3 бр.
6. трапезни столове - 12 бр.
Към настоящия момент в сградата на ДКЦ-Сливен няма изградени пространства за отдих и хранене. Работата на служителите е строго регламентирана във времево отношение. Обслужването на пациенти налага стриктно спазване на началото и края на работния ден и регламентираните почивки. Липсата на помещение за хранене налага търсене на варианти извън рамките на лечебното заведение, което е свързано със загуба на време в придвижване до и от местата за хранене и нарушаване на работното време. Резултатът е непълноценен отдих за служителите и неефективен работен процес. Изграждането на стая за отдих и хранене по проекта ще осигури на персонала възможността за кратки, но ефективни периоди на отмора, което значително ще подобри тяхната продуктивност и работоспособност, както и ще подпомогне тяхното физическо и психическо благосъстояние. Освен това, наличието на маса и столове предоставя подходящо място както за хранене, така и за отдих и социализация. Това създава възможности за обмен на опит и идеи между колегите, което може да стимулира екипната работа и подобри общия работен климат. Възможността за регламентиран отдих в спокойно и удобно място ще позволи разтоварване на нервната система и облекчение от физическото натоварване. Обособяването на помещение за отдих ще гарантира качеството на почивките в рамките на работния ден. Контейнерът ще бъде разположен в дворното място на сградата на медицинския център.
За заложените в проекта ДМА са представени по 2 оферти от двама независими доставчици, като в бюджета е дадена средноаритметична стойност на цените от двамата доставчици или по-ниска с включен ДДС. |
98 979.00
|
0.00
|