ДЕЙНОСТ 1. Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.: Темповете, с които се развива световната икономика и изискванията за адаптиране на всяко дружество изискват въвеждане на „зелени“ модели на организация на раб. процеси, които имат връзка с повишаване на рес. ефективност и/или за намаляване въздействието върху околната среда и/или за повишаване устойчивостта на предлаганите продукти и услуги. Това изискване вече е задължително. Развитието на "зелени" модели е изключително важно за постигане на устойчиво развитие, както и за опазването и възстановяването на околната среда. Разработването на устойчиви модели на работа, потребление и производство генерира потенциал за създаване на нови работни места и трансформиране на съществуващите такива във висококачествени зелени работни места не само в практически всички сектори, но също така и по цялата верига на стойността.
ЦЕЛ: Дейността е насочена към въвеждане на „зелени“ модели на организация на работните процеси, които имат връзка с повишаване на ресурсната ефективност за намаляване въздействието върху околната среда, повишаване устойчивостта на предлаганите продукти и услуги.
Тя е свързана с въвеждане на промени в организацията на работа за включване на екологосъобразни дейности в конкретни работни процеси и на определени работни места, както и изграждане на цялостна екологосъобразна („зелена“) фирмена култура и мотивиране на екологосъобразното мислене на ръководно-административия персонал на дружеството. Изборът на ръководния персонал и служителите, които пряко го подмогат, е защото в задълженията на тези лица е да определят насоката на развитие на работниците и на вида и подходите на извършване на цялостната дейност на фирмата като цяло и на всеки един работник в частност. От тази целева група се създават и предават всички промени и нови правила и промени в процесите, от тях се изисква да създават и следят за изпълнението на стратегиите и моделите на работа. След създаването на успешни зелени модели в тяхната работа по естествен начин ще се подходи към цялостна промяна на всички работни места в последствие.
Въвеждането на новите зелени модели ще включва следната целева група: общо 5 човека - Управител, Технически сътрудник - 2, Ръководител транспорт - 2.
Дейността включва следните четири етапа, които са задължителни и се реализират в посочената логическа последователност:
1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики.
1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места.
1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието.
1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени.
Разработването и прилагането на нови "зелени" модели на организация на труда, въвеждането на "зелени" карти на работните процеси и места ще бъде с цел усъвършенстване на съществуващата система за управление на човешките ресурси, както и опазване на околната среда, в смисъл на оптимизация на работните процеси и места и по този начин намаляване на вредното въздействие върху околната среда. Чрез изпълнението на дейността ще бъде постигната една от основните цели на проекта и ще се адресира основна необходимост на целевата група - повишаване на ресурсната ефективност и напредък в прехода към климатично неутрална икономика. |
1 000.00
|
0.00
|
ДЕЙНОСТ 3. Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло: ЦЕЛ НА ДЕЙНОСТТА: Повишаване степента на индивидуална защита на лицата, включени в целевата група, при спазване и надграждане на европейските и националните изисквания за безопасен труд. Тази дейност ще представлява осигуряване на нови по вид ЛПС и/или специално работно облекло, които досега не са използвани в предприятието, или ЛПС и/или специално работно облекло, които осигуряват по-висока защита от тези, които се използват текущо за работещите в Дружеството.
НЕОБХОДИМОСТ: При дейността си, работна група, съставена от представители на СТМ, администрацията ( човешки ресурси) и ръководството установи, че една от основните необходимости на служителите (целевата група) е подобряване на безопасността и сигурността на работната среда. В отговор на тази необходимост Дружеството цели да реализира по-високи изисквания, спрямо мин. за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд по смисъла на Наредба № 3 от 19 април 2001г. с което да се постигне по-добро ниво на предпазване на работещите. Един от практическите методи за подобряване на безопасността на работната среда е чрез инвестиция в ЛПС и СРО с по-добри защитни характеристики. Безспорният, директен, положителен ефект от изпълнението на дейността е по-добрата здравословна сигурност на работната среда, минимизиране на трудовите злополуки и подобряване на здравето и работоспособността на служителите в дългосрочен план. Инвестицията в ЛПС и СРО с по-висока защита и качество ще подобри както безопасността в работната среда и защита на здравето, но и мотивацията на служителите и ще заздрави доверието между работници и работодател. По-високата стойност на ЛПС и СРО с по-висока степен на защита е оправдана, тъй като спомага за постигането на основната цел на проекта - подобряване на условията на труд.
Дружеството до момента е предоставяло ЛПС и СРО, но след идентифициране на потребността на целевата група от подобряване на безопасността на работната реда е извършена Oценка на риска, на база на която е изготвена Програма за неговото минимизиране. Актуализиран е списъка на работните места и видовете работа, при които се използват ЛПС и/или специално работно облекло на работниците.
По проекта се предвижда закупуването на следното:
- за длъжност - монтажник - 5 лица - Сбруя с - седалищен колан, свързващ бедрените колани, поема натоварването при падане, Позициониращо въже -4бр., Въже с енергиен абсорбер , плоско, 1.5м, Стоманен карабинер, автоматичен кукообразен - 5 броя.
- за заварчик - 5 лица - 5 комплекта (заваръчна маска - фотосоларен филтър - отговарят на изискванията на европейски хармонизирани стандарти EN 175 В, а фотосоларните филтри на EN 379. да защитават от вредното ултравиолетовото и инфрачервено излъчване. Нивото на защита е постоянно, независимо от това дали филтърът е включен или изключен, аеродинамична, Заваръчен костюм -с високи термоустойчиви свойства - и устойчиви да са издръжливи срещу тежки механични натоварвания. -Устойчив на искри. Над - 350 г/м2, Заваръчни ръкавици -термоустойчиви, издръжливи срещу тежки механични натоварвания. Палецът е усилен. Одобрени според EN12477 и EN388 категория 2, Обувки – водо -одблъскващи, с предпазен капак и закопчаване, противохлъзгащи свойства, Бомбе - 200J, комфортно и термоустойчиво. Неметална противопробождаща стелка.
- за пясъкоструйик - 6 лица - 6 комплекта - (Дихателен филтър HAF с възможност за свързване на Шланг за подаване на въздух за дишане към предпазния шлем на оператора 20м, куплиран Байонетен куплунг за шланг 32х8, Шлем за бластиране -Пре филтър за шлем, Регулатор за входящ въздух, Шумозаглушител.Костюм за бластиране –Защитен костюм за бластиране - снабдени с кожени подсилени фронтове на ръкавите и краката и имат парчета кожа на лактите, както и кожена яка на врата. Предната част може да бъде затворена с двойно капаче с велкро. Ръкавите и крачолите могат да бъдат притегнати с велкро ремъци.
- за бояджии - 5 лица - 5 броя - защитна полумаска с с прахов и химичен филтър |
24 783.25
|
0.00
|
ДЕЙНОСТ 4. Осигуряване на колективни предпазни средства вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд.: ЦЕЛ НА ДЕЙНОСТТА: Повишаване степента на колективна защита на лицата, включени в целевата група, при спазване на европейските и националните изисквания за безопасен труд. Към момента на кандидатстване дружеството осигурява здравословни и безопасни условия на труд. Дружеството напълно се съобразява с понятието съобрaзно чл.275 ал.1 КТ и от §1 т.1 от Закона за здравословни и безопасни условия на труд и предоставя материални условия, които отстраняват или ограничават неблагоприятното въздействие на трудовия процес върху работната сила. Дружеството изпълнява §1 от допълнителните разпоредби на ЗЗБУТ и предоставя такива условия, които не водят до професионални заболявания и злополуки при работа и създават предпоставка за пълно физическо, психическо и социално благополучие на работещите лица. Все пак, условията на работната среда са много динамични и непрекъснато се появяват нови дейности, както и необходимост от осигуряване на нови допълнителни средства и подмяна на стари такива с по-нови, по - модерни и по-ефективни. Чрез изпълнението на дейността ще бъде постигната една от основните цели на проекта - осигуряването на здравословни и безопасни условия на труд. Така ще бъде задоволена и една от основните потребности на целевата група по проекта.
Към момента дружеството извършва следните дейности и планира придобиването на следните КПС за превенция :
4.1. Заваръчна дейност - 5 човека целева група - заварчици. Първата мярка - локална аспирация за заварчици в рамките на дейността, с която дружеството цели да подобри безопасността на работната среда е закупуването на 2 бр. мобилни локални аспирационни устройства. При процеса на заваряване се отделят вредни газове, които представляват риск за здравето на работниците заварчици. Към момента на място в базата заваряването се извършва чрез ползване на ЛПС и пасивно проветряване като мярка за намаляване на риска. Този метод, обаче не позволява поддържането на оптимален микроклимат в работните помещения, особено през зимните месеци. Честите проветрявания охлаждат работните среда и излагат всички работници на риск от простуда и др. болести. Освен това пасивното проветряване не е ефективен метод за отстраняване на вредните газове, напротив те се разпространяват из помещението преди да го напуснат. В резултат от последно извършения анализ/ оценка на риска бе изготвена Програма за ограничаване на риска и се идентифицира необходимостта от осигуряване на локална аспирационна система за работните места на заварчиците, която да отвежда и неутрализира вредното влияние на газовете директно при източника им. С локални, мобилни аспираци ще бъдат оборудвани 2 работни места за заварчици, когато работят в базата, като тъй като са мобилни, те ще могат потенцилано да се използват и извън базата при необходимост. По този начин ще се постигне ефективно намаляване на концентрацията на заваръчни газове и кондензационни прахове в работната среда. Това ще доведе до намаляване на риска за работещите от токсично въздействие и белодробни заболявания. Целева група - 5 души заварчици ( които ще ползват ротационно 2-те станции за заваряване и трима от тях няма да ползват при работа на полеви условия извън базата - те ще се възползват от естествена вентилация на терен.). Предвидените локални, мобилни аспирации представляват оборудване, тъй като няма да бъдат присъединявани към съществуващи аспирационни системи и/или друг вид инфраструктура. Оборудването няма да се свързва с производствени машини и не влияе на производствения процес, а единствено служи за предпазване на операторите.
4.2. Дейност - Обработка на метал, прахово-боядистване, прахоструене/бластиране. Втората мярка в рамките на дейността, с която дружеството цели да подобри безопасността на работната среда, е закупуването на 1 бр. мобилна индустриална прахосмукачка във връзка с тези дейности, при които се образува много прах и замърсители, от производствения процес.
Продължава в следваща дейност ... |
45 397.00
|
0.00
|
ДЕЙНОСТ 5. Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др.: Целта на дейността е осигуряване на социална придобивка за работещите - текущ ремонт и/или обзавеждане на помещения за краткотраен отдих и хранене, почивка на работното място.
От основно значение за работоспособността, добрата производителност и мотивацията на работната сила освен работната среда и добрите условия на труд са и предоставяне на възможност на работниците и служителите за пълноценен краткотраен отдих, хранене и възстановяване. Фирми, които следват политика на предоставяне на социални придобивки могат да се радват на удовлетворени служители, които отсъстват по-малко, по-малко са склонни да потърсят друга работа и в много по-голяма степен се ангажират с постигането на целите на компанията. С надеждите за подобряване на бизнес-средата растат и очакванията не само за по-добро заплащане, но и за предоставяне на социални придобивки.
ДЕЙНОСТТА ВКЛЮЧВА: Обособяване на 2 стаи за почивка в базата и придобиването на 2 контейнера за работата на стротиелните обекти - на терен. Към момента Дружеството не разполага с места за почивка и хранене (нито в базата, нито на обектите - на терен). Работещите почиват и се хранят на работното място или в близки места - кафенета или лафки за това. Необходимо е да се подобрят условията по този повод.
5.1. Предивижда се извършване на СМР на две помещения (собсвеност на Дружеството) , както и на санитарен възел към тях, вкл. доставка на оборудване и превръщането им в две стаи за почивка и хранене. Дружеството разполага с помещения, но те не са ремонтитани и не се ползват до момента. Представяват две помещения с общ размер 44 кв. м. и има прилежащи санитарни помещения към тях. Предивжда се следното СМР: Направа на нова изравнителна цименотва замазка по под 44 кв. м., Направа на настилка от гранитогрес по подове -44 кв. м, Направа на стени за топлоизолиране на помещения - 72 кв.м., Полагане на изолация от каменна ват - 72 кв.м., Направа на гипсова шпакловка по стени -72 кв.м., Боядисване на стени -72кв.м. , Окачен таван - 55 кв.м., Фаянс по стени -7,2 кв.м , поставяне на тоалетен моноблок - бр. 2, Смесител - бр. 2, Умивалник бр. 2, Душове бр. 2, Врати бр. 4. Планира се допълнително да бъдат дооборудвани и двете със следното: климатик, кухня, мивка, смесител, мебелна дръжка, кош за отпадъци, кухненска маса - 2 броя, трапезарен стол -12 броя, триместен диван, Хладилник, Диспенсър за вода, бойлер, Кафе машина, микровълнова, бойлер. Предеиденото оборудване е само за устроиство на стаите започивка и за ползване от работещите.
Тези помещения ще бъдат ползвани от всички работещи в дружеството, когато са в базата - 31 човека.
5.2. Доставка на контейнери и оборудване за тях - 2 броя за работещите на терен. Значителна част от работещите изпълняват работа на обекти на фирмата - пътно-строителна дейност и монтажна дейност в различни физически места. Работниците имат необходимост от място за почивка и хранене при добри условия. Това ще се постигне най-удачно чрез ползване на преместваеми контейнери, които при приключване на работа на дадена отсечка/място да се транспортират на следващото подходящо място и отново да са на разположение за ползване. ЦГ - Инженер строителен – 1, Кофражист -1, Монтажник -5, Оператор пътно-строителни машини – 3, Работник строителството – 1, Технически ръководител строителство – 3, Шофьор тежкотоварен самосвал - 12 и повече тона, Шофьор товарен автомобил – 2, общо: 17 човека.
Контейнерите се планира да са с размер 240/600 , със санитарен възел и оборудвани всеки с необходимото за пъноценна кратка почивка и хранене - климатици, кухня, мивка, смесител, мебелна дръжка, кош за отпадъци, кухненска маса - 2 броя, трапезарен стол -12 броя, Триместен диван, Хладилник, Диспенсър за вода, бойлер, Кафе машина, микровълнова. Всичкото оборудване е само с цел почивка и хранене на работещите, осигуряване на подходящи условия за това. |
99 295.95
|
0.00
|
ДЕЙНОСТ 3. Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло - ПРОДЪЛЖЕНИЕ: Подробно описание на характеристиките, с които планираните по проекта ЛПС надграждат текущо използваните са описани в приложение V, неразделна част от настоящия проект. Предвидените за закупуване ЛПС и СРО отговарят на и надграждат нормите и изискванията за осигуряване на безопасност и опазване на здравето, съдържащи се в приложимите за лични предпазни средства нормативни актове, свързани със съществените изисквания към продуктите, които са предназначени за пускане на пазара и/или за пускане в действие - (Наредба № 3 от 19 април 2001 г. и Наредба за съществените изисквания и оценяване съответствието на личните предпазни средства)
Заложените за закупуване ЛПС и специално работно облекло, отговарят на точния брой на заетите лица по длъжности, които ползват средства за защита и са планирани, съгласно срока за износване в Списъка на работните места и видовете работи за периода на изпълнение на проекта, като НЕ са предвидени резервни бройки. Те съответстват на оценката на риска и са вписани са в утвърдения списък на работните места и видовете работи, при които се използват ЛПС и специално работно облекло. Включените в тази дейност ЛПС или СРО НЕ представляват работно или униформено облекло по смисъла на НАРЕДБА ЗА БЕЗПЛАТНОТО РАБОТНО И УНИФОРМЕНО ОБЛЕКЛО Приета с ПМС № 10 от 20.01.2011г.
ЕТАПИ ЗА ИЗПЪЛНЕНИЕ НА ДЕЙНОСТТА:
1. Избор на изпълнител (от 1 месец) вкл.
1.1. Разработване на задание
1.2. Разработване на досие, вкл. методология на оценка.
1.3. Събиране на оферти
1.4. Провеждане на оценителна сесия, отваряне на офертите и оценяване на оферти;
1.5 Избор;
1.6 Уведомяване на одобрения изпълнител и на не спечелилите кандидати.
2. Сключване на договор за доставка (3 месец)
3. Доставка ( 4 -6 месец)
4. Подписване на Финален приемно-предавателен протокол. (6 - месец).
5. Раздаване на ЛПС и СРО на работниците и служителите по списък и контролиране и мотивиране на тяхното ползване по предназначение, запознаване на работните и служителите с начините на тяхното използване и опазване. (6-18 месец)
Чрез изпълнението на дейността ще бъде постигната една от основните цели на проекта - "Подобряване и надграждане на здравословните и безопасни условия на труд". По този начин ще бъде удовлетворена основна необходимост на целевата група - нуждата от по - здравословна и безопасна работна среда. |
0.00
|
0.00
|
ДЕЙНОСТ 4. Осигуряване на колективни предпазни средства вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд. - ПРОДЪЛЖЕНИЕ : Продължение от ОПИСАНИЕ:
Този прах и остатъци от матариали се отлага по равните повърхности, подове и работно оборудване. Към момента този прах се отстранява механично, като за да не се получава вторично запрашаване, почистваните повърхности се оросяват с маркуч, с подходящ накрайник. Този метод на почистване е неефективен и не позволява пълното премахване на замърсителите. В резултат от последно извършения анализ/ оценка на риска бе изготвена Програма за ограничаване на риска и се идентифицира необходимостта от осигуряване на оборудване за вакуумно и мокро почистване в пълно съответствие с наредба № 7 от 23 септември 1999 г. за минималните изисквания за здравословни и безопасни условия на труд на работните места и при използване на работното оборудване. Мярката предвижда осигуряване на 1 броя индустриална прахосмукачка, с която да се почистват работните помещения и най-вече работните повърхности, за да се предотврати образуването на вторично запрашаване. Мярката цели снижаване степента на риска за работещите, подложени на риск от въздействие на вредните фактори на работната среда- прахови аерозоли и свеждане до минимум вторичното прахово замърсяване на работната среда от неорганизирани източници. Подобряване здравното състояние на работещите - снижаване на заболеваемостта от инфекциозни и белодробни заболявания. Целева група всички рботещи в базата и в сектор - металообработване - Работник производство на метални конструкции – 2, Технически сътрудник – 2, Бояджия промишлени изделия – 5, Пясъкоструйчик – 6 - общо 15 длъжности. Техническите сътрудници - макар и привидно административни, също работят на терен - на работна площадка с цел конторл и проследяване на дейността и те са изложени от риска от прах , за това са вкл. в целевата група.
4.3 Строителна дейност - придвижва се придобиването и включването в работния процес на оборудване за укрепване при изкопни работи. Основна дейност на дружеството е извършване на строително-монтажни дейности на пътища, което изисква извършване на изкопни работи. При тези дейности е от изключителна важност укрепването на изкопа, за да се избегнат инциденти от свличане на земна маса и нараняване на работещите в изкопа. Земните и изкопните работи са едни от най-рисковите в строителството и водят до травми и смърт. За да се избегнат инциденти, се прилага обезопасяването на изкопните работи съобразно Наредба № 2 от 22.03.2004г. за минималните изисквания за здравословни и безопасни условия на труд при извършване на строителни и монтажни работи. Един от най-подходящите и ефективни способи е чрез изграждане на укрепителни конструкции състоящи се от система от укрепителни платна и механизми. След тяхното изграждане, строителните работници могат безопасно да работят. Укрепване е преместваемо и е за многократна употреба. Укрепвания ще подобрят работната среда чрез подобряване на условията на труд и по-точно безопасните условия на труд при изкопна работа. Към момента дружеството осигурява средства за защита на тези рискове, но те са с по-ниско ниво на защита. Ползваните средства за укрепване в момента са от отделни елементи и изискват изграждане на сложни конструкции, която изисква сглобяване на повече елементи, с по-голям риск, не толкова устойчива и удачна за работа, от значение са уменията на работниците. Допустими са човекши грешки, които застрашават човешки живот. ЦГ - 8 човека, Кофражист -1, Монтажник -2, Работник строителството – 1, Строител пътища – 1, Технически ръководител строителство – 3 . |
0.00
|
0.00
|
ДЕЙНОСТ 5. Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др. - ПРОДЪЛЖЕНИЕ : Тази дейност спомага предоставянето на условия и насърчаването на здравословен живот, хранене и почивка, както и социален контакт. Здравословният и пълноценен живот обхваща редица навици, свързани с начина на живот, засягащи например храненето, консумацията на напитки, физическата активност, почивка и др. Успоредно със здравословния начин на живот следван от самите работещи, важно значение за постигането на добро здраве през целия трудов живот има прилагането на проактивни и превантивни мерки от страна на работодателя и предоставянето на подходящи условия за това. Осигуряването на помещение за отдих, хранене и възстановяване е ценен ресурс за осигуряване на по-добър трудов живот за работещите и повишава тяхната работоспособност и ефективност, удължаване на трудовия им живот и личната мотивация.За запазване и подобряване на общото здраве и трудоспособността на служителите не е достатъчно осигуряването на безопасна работна среда и защита от рискове от физиологично нараняване. Необходимо е да се поддържа и психическото здраве и състояние на работниците. Създаването на условия за почивка и хранене в спокойна и уютна атмосфера спомагат за възстановяването на служителите както от физическа така и от умствена умора и води до намаляване на стреса. |
0.00
|
0.00
|