Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 59 363 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси 2021-2027

Район за планиране: Всички

Описание

ЕТ ПЛАМКО е утвърден търговец на хранителни продукти и производител на готови храни с най-голям пазарен дял в Попово. Предприятието развива дейността си в три супермаркета, една търговска зала, един кулинарен щанд с кухня и заведение за бързо хранене. С финансовата помощ на ОП Конкурентоспособност по процедура BG161PO003-2.3.02 Енергийна ефективност и зелена икономика през 2014 година завършихме енергийното обновяване на пететажна многофункционална сграда. Проектът включваше изолация, климатизация и осветителна система за цялата сграда на обща стойност 544 хил. лв. През 2019 година на втория етаж на сградата открихме кулинарен щанд, кухня и заведение за бързо хранене с финансовата помощ на ОП Развитие на човешките ресурси, процедура BG05M9OP001-1.003 Ново работно място 2015. По проекта на обща стойност 242 хил. лв. бяха разкрити 17 нови работни места за безработни и неактивни лица. Планирали сме да довършим петия етаж на сградата, проектиран като многофункционална зала за социални дейности. 
По настоящия проект са предвидени следните дейности за осигуряване на устойчиви условия на труд за всички заети :
- Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд чрез изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси и обучение на заетите лица. Ще използваме услугите на специалисти по устойчиво и отговорно управление за анализ на съществуващите практики, изготвяне на „зелени“ карти, разработване на план от мерки и обучение на персонала за прилагане на „зелени“ модели;
- Осигуряване на социални придобивки за работещите чрез ремонт и оборудване на място за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка на петия етаж на сградата. Ще бъдат обособени кът за хранене и почивка с кухненско оборудване, маси, столове, диван, телевизор и библиотека и фитнес зала със съблекални, бани и тоалетни.
Управлението и отчитането на дейностите ще бъде възложено на външни експерти.
Визуализацията на проекта ще включва табели и стикери.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд: ЕТ „Пламко – Пламен Георгиев“ се стреми да надгради устойчивите практики в своя бизнес модел и организация на труда чрез разработване и въвеждане на нови „зелени“ инициативи и практики. Целта на организацията е да подобри ефективността и екологичната устойчивост на работните процеси, работната среда, здравето и благосъстоянието на служителите, посредством въвеждане на щадящи природата дейности и развиване на екологосъобразна фирмена култура. Дейност 1 от проекта е насочена към създаване и внедряване на "зелени" организационни модели, адаптирани към различните работни места в предприятието. Основни направления от Дейност 1, върху които се съсредоточаваме и които кореспондират с идентифицираните нужди на целевата ни група: ▪ Въвеждане на екологосъобразни практики в организацията на работа с цел повишаване на ресурсната ефективност и намаляване негативното въздействие върху околната среда; ▪ Създаване и внедряване на "зелени" организационни модели, които се адаптират към спецификата на индивидуалните работни места в предприятието, насочени към намаляване на използваните ресурси, опазване на околната среда, осигуряване на по-екологосъобразна работна среда; ▪ Изграждане на цялостен подход към устойчивост във фирмената култура, мисленето на служителите и заинтересованите страни, насочени към „зелено“ поведение; ▪ Подобряване на работната среда и организационния климат в подкрепа на физическото и психично благополучие на служителите; ▪ Обучение и развитие на служителите в подкрепа на устойчивото „зелено“ развитие на организацията. Изпълнението на дейността следва логическа взаимосвързаност на ключови етапи, разположени линейно в период от 18 месеца: ▪ Оценка текущото състояние на предприятието и организацията на труд, в контекста на "зелените" практики, обхващайки процеси, продукти, управление на човешките ресурси и правна рамка; ▪ Разработване на „зелени“ модели за организация на труда и работните процеси, отчитайки особеностите на организацията и конкретните работни места. Съставяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси, адаптирани според работните позиции и дейността на фирмата; ▪ Разработване и въвеждане на план с конкретни мерки относно прилагането на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководния орган на организацията; ▪ Въвеждане на изготвените мерки и модели на организация и управление на човешките ресурси, чрез инструктажи, обучение и мотивация на персонала за въвеждане на устойчиви екологосъобразни промени. С оглед идентифициране на нуждите на целевата група, както и оценка на добрите „зелени“ практики и установяване на необходимите подобрения, в организацията е извършен предварителен систематизиран преглед на моментното състояние, по параметрите на „зелена“ работна среда. Обзорът на въведените добри „зелени“ практики в организацията показва активно ангажиране към екологосъобразност чрез въведени мерки за енергийна ефективност, управление и намаляване на отпадъци, пестене на вода, намаляване на въглеродния отпечатък, насърчаване на здравословна, безопасна работна среда и благоприятен организационен климат. Идентифицирани са необходими организационни подобрения в съответствие със „зелените“ модели на организация, в следните приоритетни области: ▪ Осигуряване на по-здравословна и стимулираща работна среда; ▪ Подобрения във физическите условия и мерки за намаляване на стреса и умората, включително създаване на пространства за хранене, почивка и спорт; ▪ Формализиране и надграждане на „зелените“ политики и процеси за управление на ресурси – водни, енергийни, отпадъци, материали, оборудване, качество на въздух и др.; ▪ Обучения и развитие на умения на служителите за преход към „зелени“ модели на организация на труда, включващи енергийна ефективност, устойчивост и оптимизация на ресурсите; ▪ Комуникационни дейности за изграждане на екологосъобразно мислене към целевата група, веригата за доставки и общността. 13 600.00 0.00
Осигуряване на социални придобивки за работещите чрез ремонт и оборудване на място за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка: Към 30 декември 2023 година в предприятието на ЕТ Пламко работят общо 68 души. Обектите на фирмата са със специфично работно време: от 6:30 до 20:30 часа. Много от обектите работят и през почивните дни. Удълженото работно време ограничава възможностите на нашите работници и служители да ползват обществените места за спорт и отдих. Те работят на смени, по график, със сумарно отчитане на работното време, поради което повечето от тях предпочитат да се хранят с домашно приготвена храна по време на почивките. Осъзнавайки важността на условията за труд в предприятието, при изготвяне на идейния проект за основен ремонт на сградата на улица Славянска ръководството е предвидило многофункционална зала, заемаща целия пети етаж, която да се използва за социални придобивки, включително кът за хранене и отдих и кът за спорт и рехабилитация. При преустройството на сградата са въведени мерки за енергийна ефективност, осигурен е достъп за хора с увреждания, монтирани са асансьори, изградени са осветителна и ОВК системи. Залата на петия етаж е с обща площ 295 кв. м. и се нуждае от довършителни строително-монтажни работи. Не е положена подова настилка, предвидените помещения за бани и съблекални не са завършени с врати, облицовки и санитарен фаянс, не са поставени окачени тавани. Планираме по проекта да извършим необходимите строително-монтажни работи в частта от залата, където ще обособим две зони: - Зона за хранене и почивка с обща площ около 45 кв. м., където да могат едновременно да се хранят 12 човека, оборудвана с кухненски шкафове, хладилник, микровълнова фурна, маси и столове, съдове и прибори, меки мебели с холна маса, библиотека с книги, телевизор. В тази зона работниците и служителите ще могат да ползват пълноценно технологичните почивки и да общуват. - Зона за рехабилитация и спорт, в която ще оборудваме фитнес зала с базови уреди за индивидуални тренировки с обща площ около 60 кв. м., мъжки и дамски съблекални, бани и тоалетни с обща площ около 40 кв.м. Тази зона ще се използва от всички работещи в предприятието, за да поддържат добрата си физическа форма. Ще бъде оборудвана с комплект базови уреди за силови и аеробни тренировки. Ще бъдат доставени и фитнес постелки, които намаляват шума и предпазват подовете от повреди. Тези настилки няма да са закрепени към пода и ще могат да се разполагат в различни конфигурации, за да се провеждат и занимания с йога, народни танци или други групови занимания. 62 947.40 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.