Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 59 442 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси 2021-2027

Район за планиране: Всички

Описание

МБАЛ - ЕЛИН ПЕЛИН ЕООД е общинско лечебно заведение. През цялото време на съществуването си, освен подходящата инфраструктура за предоставяне на дейностите по лечение и медицински грижи, ръководството на организацията е полагало грижа за човешкия си ресурс и отчитало въздействието върху околната среда. В болницата се осигуряват изискваните от законодателството безопасни и здравословни условия на труд и нормативите относно ефекта от дейността върху околната среда, но стремежа на дружеството винаги е бил, те да бъдат надградени. 
Следвайки политиката си на повишаване устойчивостта на предлаганите медицински грижи и услуги МБАЛ - ЕЛИН ПЕЛИН ЕООД цели подобряване условията на труд и почивка и намаляване въздействието върху околната среда, за което в проекта са заложени дейности по:

1. Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в болницата. Изготвяне на „зелени“ карти. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.

2. Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло с по-висока степен на защита - атибактериално облекло и сабо, лъчезащитно ЛПС.

3. Закупуване на колективни предпазни средства за по-добър микроклимат, ергономия и безопасност на работните места - сплит климатични системи, аспирационна система за болничната кухня, дифузер за дезинфекция, ергономични столове.

С изпълнението на заложените в проекта дейности МБАЛ - ЕЛИН ПЕЛИН ЕООД ще има възможност да подобри условията на труд на персонала си и да въведе нова и ефективна система на опазване на околната среда. Това от своя страна се очаква да подобри качеството на работните места, да рефлектира положително върху трудовата ефективност, както и да повиши отговорността към подобряване климатичната неутралност на болницата.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейност 1. Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.: В рамките на дейността ще бъдат въведени „зелени“ модели на организация на работните процеси, които имат връзка с повишаване на ресурсната ефективност и/или за намаляване въздействието върху околната среда и/или за повишаване устойчивостта на предлаганите продукти и услуги. Обосновка за необходимостта от изпълнение на дейността: Дейността ще допринесе за постигане на адаптивност в предприятието за посрещане на новите предизвикателства, свързани с осъществяването на прехода към климатично неутрална икономика и променящите се модели на работа. Чрез изпълнението и ще бъде прегледано и оценено въздействието от дейността на МБАЛ -ЕЛИН ПЕЛИН ЕООД върху околната среда, с цел адаптиране на персонала и самото предприятието към прилагането на „зелени“ практики и модели на работа. Въведените нови „зелени“ модели на работа могат да бъдат свързани с: 1. внедряване в предприятието на нови екологични производствени инвестиции, поради които се променя организацията на труда в предприятието; 2. въвеждане на промени в организацията на работа за включване на екологосъобразни дейности в конкретни работни процеси и на определени работни места; 3. изграждане на цялостна екологосъобразна („зелена“) фирмена култура и мотивиране на екологосъобразното мислене на служителите. Етапи на изпълнение на дейността: 1. Провеждане избор на изпълнител за услуга по разработване и внедряване на "зелени модели" (1-3 месец); 2. Съгласуване на проведения избор с УО (3-4 месец); 3. Изпълнение на услугата, което включва следните четири етапа, които са задължителни и ще се реализират в посочената логическа последователност (5-18 месец): 3.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 3.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места.Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 3.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 3.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение наперсонала за въвеждането на съответните промени. 4. Приемане на изпълнението на услуга по разработване и внедряване на "зелени модели" (18 месец); 5. Завеждане на услугата в счетоводната система на предприятието (18 месец); Обща продължителност на дейността: 18 месеца. Целевата група по Дейност 1 за внедряване на "зелени модели": общо 89 лица, разпределени по звена: I. Администрация - 9 лица (Управител – 1 л.,Главна медицинска сестра – 1 л., гл. счетоводител – 1 л., касиер – 1 л., завеждащ АСД – 1 л., оператор въвеждане на данни – 1 л.,технически секретар– 1 л., регистратор– 1 л., хитиенист – 1 л.) II.Специализирани отделения 1. ВО (Вътрешно отделение) – 24 лица (Лекар -8 л., мед. сестра – 10 л., санитар – 5 л., техн.секретар ВО - 1 л.) 2. НВО (Неврологично отделение) – 14лица (Лекар -4 л., мед. сестра – 6 л., санитар – 4л.) 3. ДО (Детско отделение) – 13 лица (Лекар -2 л., мед. сестра – 7 л., санитар – 4л.) 4. ОФР (Отделение по физиотерапия и рехабилитация) – 8 лица (Лекар -2 л., кинезитерапевт – 4 л., рехабилитатор – 1 л., хигиенист– 1л.) 5. КЛ (Клинична лаборатория) – 9 лица(лекар -3 л., клиничен лаборат – 5 л., хигиенист– 1л.) 6. ООД (Отделение по образна диагностика) - 5 лица (лекар – 2 л.,рентгенов лаборант – 2 л., хигиенист – 1 л.) III. Болнична кухня – 5 лица (инструктор диетично хранене – 1 л., готвач – 3 лица, помощ. готвач – 1 л.) IV.Болнична аптека – 2 лица (фармацевт – 1 л., помощ. фармацевт – 1 л.) Целевата група по Дейност 1 за внедряване на "зелени модели" съвпада с общата целева група по проекта: общо 89 лица. 17 800.00 0.00
(Секция 1) Дейност 2. Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло (Продължава в Секция 2): По настоящата дейност ще бъдат осигурени по-здравословни и безопасни условия на труд чрез закупуване на нови и по-модерни лични предпазни средства и специално медицинско работно облекло за нуждите на заетите лица в болницата и за повишаване нивото на безопасност на труда, както и превенция на риска от трудови злополуки. За целта ще бъдат закупени: 2.1 Антибактериално облекло - комплект (туника с панталон) - 84 бр. 2.2 Антибактериално сабо - 84 бр. 2.3 Лъчезащитна престилка (0,5 mmPb)- 2 бр. I. Обосновка за необходимостта от изпълнение на дейност: закупуване на 2.1. Антибактериално облекло - комплект (туника с панталон) - 84 бр. и 2.2. Антибактериално сабо - 84 бр. (препоръка в т.16 от Програмата за управление на риска) Използваните личните предпазни средства отговарят на нормите и изискванията за осигуряване на безопасност и опазване на здравето, съдържащи се в приложимите за лични предпазни средства нормативни актове, свързани със съществените изисквания към продуктите. Към момента в болницата има закупени като ЛПС - комплект от туника с панталон, със следния състав: 35%Памук/65%Полиестер. Материята на туниката и панталона частично предпазва от пренасяне на инфекции в работната среда, което излага персонала на идентифициран в предприятието риск от биологични агенти, съдържащи се в аерозоли и материали, лица и др. чрез пряк и непряк контакт. Биологичнитe агенти в здравното заведение се класифицират в 3 рискова група - биологични агенти, които могат да причинят тежко заболяване у хората и да представляват сериозна опасност за работещите, възможен е риск за разпространяване на заболяването в обществото. За да се избегнат всички описани рискове, на персонала, подложен на тях, ще се закупят антибактериални: комплекти (туника с панталон) и сабо. По-високото качество на материалите, от които е изработено специализираното работно облекло (туника и панталон), планирано по проекта, е антибактериална дишаща материя, която не позволява на бактериите да се задържат и размножават и потиска бактериалния растеж, което минимизира въздействието върху околната среда, като намалява дифузията на агента. Материята се поддържа чиста и здрава: не задържа петна, не запарва и оставя приятно усещане върху кожата. Използваните в момента чехли са обикновени кожени с гумена подметка. Заради кожената им сая са трудни за дезинфекция, тъй като след измиване се изисква много време докато изсъхнат. Порестата кожена повърхност предразполага задържането на попаднали течности, секрети и/или биологични агенти, които трудно се отстраняват. При продължително носене, в рамките на смяната или дежурството, запарват крака, стават неудобни, водят до болки в ходилата, коленете, тазобедрените стави и лумбалната област. В дългосрочен план това води до нежелана хронична умора в краката, разширени вени, амортизация на ставите и гръбнака, които са професионално заболяване при хора работещи на крак дълго време. Чрез доставката на планираните по проекта нови ЛПС - антибактериално сабо ще се осигури комфорт на опорно-двигателния апарат на служителите. Подметката е ергономична, което ще предотврати хроничната умора и амортизация в краката при ежедневно продължително носене. Чрез допълнителната регулируема каишка ще може да се наглася за стегнатост върху ходилото, което ще позволява нормалната циркулацията на кръвта в краката. Отделно имат странични отвори за вентилация срещу запарване. Стелката осигурява високо ниво на комфорт и контрол на влагата, с антибактериално покритие. Ходилото се чувства комфортно през цялото време и не обременява ставите и лумбалната област. Материята от която са изработени, е против подхлъзване и позволява бърза дезинфекция и подсушаване, което предотвратява риска от задържане на попаднали биологични агенти и разпространението им. (Продължава в Секция 2) 13 682.02 0.00
(Секция 1) Дейност 3. Осигуряване на колективни предпазни средства , вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд. (Продължава в Секция 2): С настоящата дейност МБАЛ - ЕЛИН ПЕЛИН ЕООД цели да подобри здравословните и безопасни условия на труд на своите служители, като за целта въведе следните мерки за колективна защита, препоръчани в програмата за минимизиране на риска на предприятието: Доставка на: 3.1 Климатик (12000 BTU) - 4 бр. 3.2 Климатик (18000 BTU) - 3 бр. 3.3 Климатик (24000 BTU) - 2 бр. 3.4 Апарат за дезинфекция -дифузер - 1 бр. 3.5 Ергономичен стол - 35 бр. Изграждане, СМР: 3.6 Аспирационна система в болничната кухня - 1 бр. I. Обосновка за дейността по закупуване на: 3.1 Климатик - 12 (BTU 12000) - 4 бр., 3.2 Климатик - 18 (BTU 18000) - 3 бр. и Климатик (24000 BTU) - 2 бр. (препоръка т.5 от Програмата за управление на риска) Предвидената мярка цели да се оптимизират колективните параметри на работните помещения чрез подобряване на микроклимата в болницата. След направения регуляран преглед на Оценката на риска и замервания на работната среда се установи, че на места използваните вече над 10 години климатици не покриват заложените към тях изисквания или технически параметри, поради амортизираност и морална остарялост на моделите. На други места липсва контролиран източник за регулиране на показателите на вътрешната среда в болницата и тя силно се влияе от вариациите във външната околна среда. Поради липсата на контрол на температурата и чистотата на въздуха в работните помещения рискът от влошаване на здравословното състояние на работещите в тях е повишен. Неблагоприятният микроклимат може да доведе до увеличаване на вероятността за настъпване на трудови злополуки, води до бърза умора и намаляване вниманието на работещия в помещенията медицински и немедицински персонал. Скоростта на въздуха в работните помещения също може да доведе до намаляване на топлинния комфорт, заболявания и настъпване на трудови злополуки, а в дългосрочен план - до професионални заболявания. В изготвената Оценка на риска, Службата по трудова медицина е констатирала тези недостатъци в работната среда за конкретни звена. В Програмата за управление на безопасност и здраве при работа е препоръчано на ръководството на болницата да бъдат поставени климатичните системи с автоматиката, които включват и изключват при отклонения в показателите на микроклимата. Поради описаните констатации и препоръки е наложително в работните помещения на изброените отделения да бъдат закупени климатици, като по този начин ще се гарантира постигането на здравословна работна среда в съответствие със здравните стандарти. Сплит климатични системи (9 бр.) ще бъдат поставени в следните административни звена: Дейност 3.1 Климатик - 12 (BTU 12000) – 4 броя 1. Администрация -2 бр. 2. ВО (Вътрешно отделение) – 2 бр. Дейност 3.2 Климатик - 18 (BTU 18000) – 3 броя 1. НВО (Неврологично отделение) – 1 бр. 2. КЛ (Клинична лаборатория) – 1 бр. 3. ООД (Отделение по образна диагностика) – 1 бр. Дейност 3.3 Климатик - 24 (BTU 24000) – 2 броя 1. ДО (Детско отделение) – 1 бр. 2. ОФР (Отделение по физиотерапия и рехабилитация) – 1 бр. Етапи на изпълнение на дейността: 1. Провеждане избор на изпълнител за доставка (1-3 месец); 2. Съгласуване на проведения избор с УО (4 месец); 3. Изпълнение на доставката (5-14 месец) : 4. Приемане на изпълнението на доставката (14 месец); 5. Завеждане на доставката в счетоводната система на предприятието (14 месец); Обща продължителност на дейността: 14 месеца. (Продължава в Секция 2) 63 243.84 0.00
(Секция 2) Дейност 2. Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло (Продължава в Секция 3): (Продължение от Секция 1) Етапи на изпълнение на дейността: 1. Провеждане избор на изпълнител за доставка (1-3 месец); 2. Съгласуване на проведения избор с УО (3-4 месец); 3. Изпълнение на доставката (5-6 месец) : 4. Приемане на изпълнението на доставката (6 месец); 5. Завеждане на доставката в счетоводната система на предприятието (6 месец); Обща продължителност на дейността: 6 месеца. На всяко лице от целевата група (84 лица) ще бъде осигурен комплект от антибактериално облекло-комплект (туника и панталон) и антибактериално сабо. Целевата група ще включва следния персонал от съответната административна единица: I. Администрация - 4 лица (Управител – 1 л.,Главна медицинска сестра – 1 л., регистратор– 1 л., хитиенист – 1 л.,) II.Специализирани отделения 1. ВО (Вътрешно отделение) – 24 лица (Лекар -8 л., мед. сестра – 10 л., санитар – 5 л., техн.секретар ВО - 1 л.) 2. НВО (Неврологично отделение) – 14лица (Лекар -4 л., мед. сестра – 6 л., санитар – 4л.) 3. ДО (Детско отделение) – 13 лица (Лекар -2 л., мед. сестра – 7 л., санитар – 4л.) 4. ОФР (Отделение по физиотерапия и рехабилитация) – 8 лица (Лекар -2 л., кинезитерапевт – 4 л., рехабилитатор – 1 л., хигиенист– 1л.) 5. КЛ (Клинична лаборатория) – 9 лица(лекар -3 л., клиничен лаборат – 5 л., хигиенист– 1л.) 6. ООД (Отделение по образна диагностика) - 5 лица (лекар – 2 л.,рентгенов лаборант – 2 л., хигиенист – 1 л.) III. Болнична кухня – 5 лица (инструктор диетично хранене – 1 л., готвач – 3 лица, помощ. готвач – 1 л.) IV.Болнична аптека – 2 лица (фармацевт – 1 л., помощ. фармацевт – 1 л.) Целева група по Дейност: 2.1 Антибактериално облекло (туника с панталон) и 2.2 Антибактериално сабо, общо 84 лица. II.Обосновка за необходимостта от изпълнение на дейност: закупуване на 2.3 Лъчезащитна престилка (0,5 mmPb) - 2 бр. (препоръка т.14 от Програмата за управление на риска) Апаратурата за образна диагностика работи на принципа на радиационно облъчване и впоследствие се установява нивото на поглъщане от тъканите и костите, което лекарите диагностицират. Радиацията предава толкова енергия на атомите, че да отдели електрони от тях. В това състояние атомите стават по-реактивни, така че йонизиращата радиация увеличава химическата им активност и по този начин предизвиква биологически ефект. При непрекъсната работа в такава среда има опасност разсеяната радиация да формира надфоново облъчване в тялото на служителя и да предизвика нежелани болестни реакции в него. За защита на персонала по време на работа с апарати, излъчващи йонизиращи лъчения се ползва лъчезащитно облекло - престилки и др., които са с изчислен оловен еквивалент съгласно нормативните изисквания. Към момента използваните облекла за защита от йонизиращи лъчения са стандартни, без олекотяване, затрудняват движението при работа и създават допълнително натоварване върху тялото на служителя, поради тяхното тегло, тъй като са изработени от кожа. Порестата кожа лесно се замърсява и създава условия за пренасяне на попаднали върху нея биологични агенти. На персонала се налага да изчаква времето за дезинфекция, тъй като процеса е дълъг, което забавя диагностичния процес и увеличава риска от пренасяне на инфекции. Тъй като са вече доста амортизирани, лесно се разкъсват поради дългогодишната им употреба и недостатъчно устойчив материал. Отговарят единствено на определено нивото на защита според модела. (Продължава в Секция 3) 0.00 0.00
(Секция 3) Дейност 2. Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло: (Продължава от Секция 2) Новите ЛПС отговарят на изискването за оловен еквивалент съобразно продължителността на работа в среда с йонизиращо лъчение и експозицията. Новите ЛПС са съвременни предпазни облекла с подобрени характеристики за комбинирана защита и осигуряват високо ниво защита на работещите в среда с йонизиращи лъчения. Произведени са чрез прецизно рязане и кроене от олекотени материали, което много облекчава натоварването върху тялото при продължителното им носене. Имат ергономичен дизайн с максимално добро разпределение на тежестта и максимална гъвкавост. Повърхността им е лесна за почистване и дезинфекция. Етапи на изпълнение на дейността: 1. Провеждане избор на изпълнител за доставка (1-3 месец); 2. Съгласуване на проведения избор с УО (3-4 месец); 3. Изпълнение на доставката (5-6 месец) : 4. Приемане на изпълнението на доставката (6 месец); 5. Завеждане на доставката в счетоводната система на предприятието (6 месец); Обща продължителност на дейността: 6 месеца. На целевата група ще бъдат осигурени 2.3 Лъчезащитна престилка (0,5 mmPb) -2 бр. На всяко лице от целевата група ще бъде осигурен лъчезащитни ЛПС: престилка. Целевата група ще включва следния персонал: 1. ООД (Отделение по образна диагностика) - 4 лица (лекар – 2 л.,рентгенов лаборант – 2 л.) Целева група по Дейност 2.3 Лъчезащитна престилка, общо 4 лица. 0.00 0.00
(Секция 2) Дейност 3. Осигуряване на колективни предпазни средства , вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд. (Продължава в Секция 3): (Продължение от Секция 1) Целева група по Дейност 3.1, 3.2 и 3.3 Климатици (9 бр.): общо 76 лица 1. Администрация -3 лица (Управител – 1 л.,Главна медицинска сестра – 1 л., техн. секретар – 1 л.) 2. ВО (Вътрешно отделение) – 24 лица (Лекар -8 л., мед. сестра – 10 л., санитар – 5 л., техн.секретар ВО - 1 л.) 3. НВО (Неврологично отделение) – 14лица (Лекар -4 л., мед. сестра – 6 л., санитар – 4л.) 4. ДО (Детско отделение) – 13 лица (Лекар -2 л., мед. сестра – 7 л., санитар – 4л.) 5. ОФР (Отделение по физиотерапия и рехабилитация) – 8 лица (Лекар -2 л., кинезитерапевт – 4 л., рехабилитатор – 1 л., хигиенист– 1л.) 6. КЛ (Клинична лаборатория) – 9 лица(лекар -3 л., клиничен лаборат – 5 л., хигиенист– 1л.) 7. ООД (Отделение по образна диагностика) - 5 лица (лекар – 2 л.,рентгенов лаборант – 2 л., хигиенист – 1 л.) II.Обосновка за дейността по закупуване на: 3.4 Апарат за дезинфекция – дифузер – 1 бр. (препоръка т.13 от Програмата за управление на риска) Работещите в болницата са изложени на инфекциозни агенти по време на работа. Биологичните агенти включват вируси, бактерии, гъбички и паразити, които могат да причинят здравословни проблеми или пряко, или чрез експозиция на свързаните с тях токсини или алергени. Свързаната с условията на труд експозиция на биологични агенти може да доведе до редица здравословни проблеми, включително инфекциозни заболявания, ракови заболявания и алергии. Работниците в здравеопазване са изложени на този професионален риск. Те могат да работят директно с микроби или да бъдат изложени на тях чрез контакт, например с телесни течности. Управлението на риска от неизвестни източници на експозиция е много по-трудно, затова дезинфекцията на въздуха е от голяма значение за минимизиране на професионалния риск. Мястото на същинската дезинфекция в профилактиката и контрола на инфекциите, се определя от нейната същност като комплекс от методи и средства, които прекъсват механизма на предаване на инфекцията, чрез унищожаване на патогенните микроорганизми във външната среда. Един от най-широко прилаганите в практиката физичен метод за дезинфекция е чрез дифузия - разпръскване на микро частици дезинфектант във въздуха. Отчитайки високата степен на вероятно случване на риск от биологични агенти, в изготвената Оценка на риска, Службата по трудова медицина е констатирала тези недостатъци в работната среда на Вътрешно отделение и в т.13 от Програмата за управление на безопасност и здраве при работа е препоръчано на ръководството на болницата да бъде поставен дифузер с цел дезинфекция и стерилизация едновременно на въздух и повърхности, дори на най-трудно достъпните места в помещенията. За изпълнение на Дейност 3.4 Апарат за дезинфекция – дифузер – 1 бр. , уред ще бъде поставен във Вътрешно отделение. Етапи на изпълнение на дейността: 1. Провеждане избор на изпълнител за доставка (1-3 месец); 2. Съгласуване на проведения избор с УО (4 месец); 3. Изпълнение на доставката (5-14 месец) : 4. Приемане на изпълнението на доставката (14 месец); 5. Завеждане на доставката в счетоводната система на предприятието (14 месец); Обща продължителност на дейността: 14 месеца. Целевата група за колективна защита на персонала чрез Апарат за дезинфекция – дифузер, ще включва следния персонал от съответната административна единица: 1. ВО (Вътрешно отделение) – 24 лица (Лекар - 8 л., мед. сестра – 10 л., санитар – 5 л., техн. секретар ВО - 1 л.) Целева група по Дейност 3.4 Апарат за дезинфекция – дифузер – 1 бр. общо 24 лица (Продължава в Секция 3) 0.00 0.00
(Секция 3) Дейност 3. Осигуряване на колективни предпазни средства , вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд. (Продължава в Секция 4): (Продължение от Секция 2) III.Обосновка за дейността по закупуване на: 3.5 Ергономичен стол - 35 бр. (препоръка в т.7 от Програмата за управление на риска) Ежедневието на една част от служителите в болницата е свързано с над 6 часа работа в седнало положение на бюро с компютър, софтуерна среда и комуникация с други служители и пациенти. Тази статичност при работа изморява организма, създава увреждания и болки в гръбначния стълб и мускулите, деформиран гръбначния стълб, отичат краката, има цялостен дискомфорт и напрежение в тялото. При работа с компютър, работна поза е преимуществено седяща статична и поради това е от особено значение столът да е ергономичен и да не създава дискомфорт и напрежение в лумбалната област и мускулите на врата. Поради тези съображения столът трябва да осигурява стабилно положение на торса с опора на широка основа за гръбнака, за да се постигне оптимално разпределение на тежестта и равномерно статично натоварване на мускулните групи. Към момента в болницата не са налични работни места снабдени с ергономични столове в съответствие с изискванията на Наредба 7/15.08.2005 г. за минималните изисквания за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд при работа с видеодисплеи. Поради това е препоръчано от Службата по трудова медицина набавянето ергономични столове, които отговарят на характеристиките на работния стол при работа с видеодисплеи, посочени в чл.5 от приложение № 1 към Наредба №7 /ДВ бр. 70 от 2005г./. Модерните ергономични столове са проектирани спрямо съвременните медицински представи и добри практики за дълго стоене в седнало положение, щадимост на тялото, създаване на максимален възможен комфорт и минимизиране на вредните физиологични ефекти спрямо тялото. Столът трябва да осигурява възможност за промяна на височината на седалката, регулиране на ъгъла и височината на облегалката и странична опора за ръцете. За изпълнението на Дейност 3.5 Ергономичен стол - 35 бр., нови столове ще бъдат закупени в следните административни звена: I. Администрация – 8 бр. II.Специализирани отделения 1. ВО (Вътрешно отделение) – 7 бр. 2. НВО (Неврологично отделение) – 3 бр. 3. ДО (Детско отделение) – 4 бр. 4. ОФР (Отделение по физиотерапия и рехабилитация) – 4 бр. 5. КЛ (Клинична лаборатория) – 4 бр. 6. ООД (Отделение по образна диагностика) – 2 бр. III. Болнична кухня – 1 бр. IV.Болнична аптека –2 бр. Етапи на изпълнение на дейността: 1. Провеждане избор на изпълнител за доставка (1-3 месец); 2. Съгласуване на проведения избор с УО (4 месец); 3. Изпълнение на доставката (5-14 месец) : 4. Приемане на изпълнението на доставката (14 месец); 5. Завеждане на доставката в счетоводната система на предприятието (14 месец); Обща продължителност на дейността: 14 месеца. Целевата група по Дейност 3.5 – Ергономични столове – 35 бр., е разпределена в следните звена: I. Администрация - 8 лица (Управител – 1 л.,Главна медицинска сестра – 1 л., гл. счетоводител – 1 л., касиер – 1 л., завеждащ АСД – 1 л., оператор въвеждане на данни – 1 л.,технически секретар– 1 л., регистратор– 1 л.) II.Специализирани отделения 1. ВО (Вътрешно отделение) – 15 лица (Лекар -8 л., мед. сестра – 6 л., техн.секретар ВО - 1 л.) 2. НВО (Неврологично отделение) – 8 лица (Лекар -4 л., мед. сестра – 4 л.) 3. ДО (Детско отделение) – 8 лица (Лекар -2 л., мед. сестра – 6 л.) 4. ОФР (Отделение по физиотерапия и рехабилитация) – 7 лица (Лекар -2 л., кинезитерапевт – 4 л., рехабилитатор -1 л.) 5. КЛ (Клинична лаборатория) –8 лица (лекар -3 л., клиничен лаборат – 5 л.) 6. ООД (Отделение по образна диагностика) – 4 лица (лекар – 2 л.,рентгенов лаборант – 2 л.) III. Болнична кухня – 1 лица (инструктор диетично хранене – 1 л.) IV. Болнична аптека – 2 лица (фармацевт – 1 л., помощ. фармацевт – 1 л.) Целева група по Дейност 3.5 – Ергономични столове – 35 бр., общо: 53 лица. (Продължава в Секция 4) 0.00 0.00
(Секция 4) Дейност 3. Осигуряване на колективни предпазни средства , вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд. : (Продължение от Секция 3) IV.Обосновка за Дейност СМР: 3.6 Аспирационна система в болничната кухня - 1 бр. (препоръка в т.5 от Програмата за управление на риска) Съществуващата в момента вентилационно - аспирационна система в болничната кухня е остаряла и негодна за експлоатация, поради дефектиране. В резултат на това микроклиматът в тези помещения не съответства на нормативните изисквания. Не се улавят ефективно дима, парата, частиците мазнина и други замърсители на въздуха и те свободно се разпространяват, не само в кухнята, но и в общите части на цялата болница. Това предизвиква нежелани реакции в хората работещи в тази среда, като алергенни и рефлекторни реакции, виене на свят и прилошаване. Неблагоприятният микроклимат може да доведе до увеличаване на вероятността за настъпване на трудови злополуки, води до реактивност и намаляване вниманието на работещия медицински и немедицински персонал. Освен това процесите на готвене генерират топлина и мазнини, които могат да доведат до опасност от пожар. В изготвената оценка на риска Службата по трудова медицина е констатирала тези недостатъци в работната среда и препоръчва да бъде изградена нова абсорбираща система, която ефективно да улавя замърсителите в зоната на кухнята, ефикасно да извлича въздуха, като намалява риска от изброените неблагоприятни последици и поддържа комфортна работна среда. Ефектът от монтажа и въвеждането в експлоатация на аспирационна инсталация в болничната кухня ще е подобряване на параметрите на микроклимата - премахване на алергенни агенти в помещенията, регулиране температура на работното място, възпрепятстване неконтролируемото движението на въздушни маси обременени с дим, пара, частици мазнина и други замърсители в болницата. Резултат от подобряване на колективните параметри на работната среда е и съхраняването на адаптационния резерв на служителите на по-високи равнища и благоприятстване фокусирането им върху преките им задължения. За изпълнението на Дейността ще бъде извършено СМР: 3.6 Аспирационна система в болничната кухня - 1 бр. Етапи на изпълнение на дейността: 1. Провеждане избор на изпълнител за СМР (1-3 месец); 2. Съгласуване на проведения избор с УО (4 месец); 3. Изпълнение на СМР (5-14 месец) : 4. Приемане на изпълнението на СМР (14 месец); 5. Завеждане на СМР в счетоводната система на предприятието (14 месец); Обща продължителност на дейността: 14 месеца. Целевата група по Дейност СМР: 3.6 Аспирационна система в болничната кухня - 1 бр., е в звено: III. Болнична кухня – 5 лица (инструктор диетично хранене – 1 л., готвач – 3 лица, помощ. готвач – 1 л.) Целевата група по Дейност СМР: 3.6 Аспирационна система в болничната кухня - 1 бр., общо: 5 лица, пряко заети в кухнята. Освен този персонал облагодетелстван от придобивката ще бъде и целият останал персонал на болницата, тъй като с изправна аспирация миризмата и замърсителите няма да се разпространяват в цялата сграда. 0.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.