Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 59 291 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси 2021-2027

Район за планиране: Всички

Описание

Проектното предложение на фирма "ЗЛАТЕВИ" ООД е за здравословна и добре приспособена работна среда. Основната дейност на дружеството е товарен автомобилен транспорт. За осигуряване и подобряване на условията на труд с цел опазване на здравословното състояние на работниците и добре приспособена работна среда, отчитаща рисковете за здравето е необходимо да се извършат следните дейности:
1. Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд.
2. Осигуряване на  превенция и профилактика на „бърнаут“ на работното място и „ефекти от COVID пандемията върху менталното здраве“.
2. Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др.
 С гореописаните действия ще се овладеят професионалните рискове на работното място и ще се оптимизира работния процес. Оптимизирането на труда и работната среда води до подобряване на здравното състояние и снижаване на материалните разходи чрез по-малко отсъствия от работа, намаляване на текучеството, по-висока производителност и по-добро качество на продукцията. Подобряването на здравословната и безопасна работна среда във фирмата ще доведе до устойчиви условия на труд. Адаптирането на работната среда ще спомогне на дружеството да посрещне новите предизвикателства, свързани с осъществяването на прехода към климатично неутрална икономика и променящите се модели на работа.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейност 1: Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд. : Всекидневната работа на бизнес сектора води до значително въздействие върху околната среда, като изчерпване на ресурсите, отделяне на емисии и вредни газове в атмосферата, задръстване на повърхността на земята с отпадъци. За намаляването на вредното влияние върху околната среда е необходимо внедряване на "зелени" практики, т.е. да се създаде щадящо околната среда и приятно за човека място за работа. Фирма "ЗЛАТЕВИ" ООД ще въведе "зелени" модели на организация на работните процеси, които имат връзка с повишаване на ресурсната ефективност и за намаляване въздействието върху околната среда. Дейността включва следните четири етапа, които са задължителни и се реализират в посочената логическа последователност: 1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. За въвеждането на "зелените" модели ще се използва външен изпълнител. Избраният външен изпълнител ще ръководи целия процес съгласно четирите етапа, описани по-горе. Ще работи в тясно сътрудничество с екипа на дружеството като организира всички дейности, предлага методологии за тяхното изпълнение, управлява изпълнението, дава обратна връзка и консултации, провежда обучения и разяснителни срещи и др. с оглед постигането на целите. Консултантът трябва да отговаря на изискванията за компетентност, съдържащи се в Условията за кандидатстване и следва да осигури компетентен персонал, който да изпълни услугите в срок до два месеца след възлагането. Методите, използвани от външния изпълнител, ще включват най-малко следното: • Запознаване с актуалните „зелени“ практики в организацията, които имат връзка с повишаване на ресурсната ефективност и/или за намаляване въздействието върху околната среда и/или за повишаване устойчивостта на предлаганите продукти и услуги. • Преглед на актуални нормативни изисквания и добри практики, • Оглед на работната площадка, интервюта с ръководството и персонала, • Разработване или актуализиране на документи – обща Политика по околна среда, Процедура за реализиране на политиката („зелен модел“) и приложения „зелени“ карти по работни места. Процедурата трябва да съдържа описание на целия цикъл – определяне на аспекти на околната среда, оценяване за значимост, преценка на ефекта върху работните места, разработване или актуализиране на „зелени“ карти по работни места, процес на контрол и получаване на обратна връзка с цел въвеждане на подобрения.. • Обучение на място и разяснения за експлоатация на разработените регламенти и „зелени модели“. Изпълнителя ще си сътрудничи с екипа на дружеството, който ще има за задача да осигури достъп до необходимата информация, както и да съдейства за организирането на предвидените дейности. Дейността обхваща 27 човека с продължителност два месеца, като включва времето за възлагане, изпълнение и приемане на услугите. Предвидените разходи са съобразени със заложените ограничения в Условията за кандидатстване. Изпълнението на дейността ще има като пряк резултат въвеждането на промени в организацията на работа за включване на екологосъобразни дейности в конкретни работни процеси и на определените работни места, както и изграждане на цялостна екологосъобразна („зелена“) фирмена култура както и създаване и мотивиране на екологосъобразното мислене на служителите. 5 400.00 0.00
Дейност 4: Осигуряване на колективни предпазни средства , вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд.: Целта на дейността по осигуряване на колективни предпазни средства е осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд на служителите в извършването на ежедневните им дейности. Необходимостта от осигуряването на колективни предпазни средства се поражда от направените ежегодни замервания за оценка на риска, на които дружеството ни много държи с цел постоянно осигуряване на най-добри условия на работа на служителите, както и своевременното им подобряване. Съгласно актуализираната оценка на риска и препоръките от СТМ, дружеството възнамерява да осигури по-добри колективни предпазни средства на своите служители чрез закупуване на следните предпазни средства: ергономични офист столове и бюра, както и климатици. Ергономията на работното място е наука, която изучава и разработва стандарти и насоки, за да осигури на професионалистите безопасна и здравословна среда. Тя трябва да се прилага в компаниите и да е съвместима с физическите, емоционалните и умствените нужди на всички работници. Тази наука и нейните правила имат за цел да намалят излагането на служителите на различни рискове, включително професионални и психосоциални заболявания като повтарящи се наранявания, тревожност и депресия. Мероприятието е залегнало в програмата за изпълнение на планираните мерки за контрол на риска. Описани са общо 6 работни места на служители във фирмата, характеризиращи се със продължително статично натоварване в характерната работна поза с произтичащите от това професионални заболявания. Фирмата разполага със собствена база намираща се в село Царева Ливада, община Дряново. Към момента разполага с два офис стола, които са недостатъчни и са с характер по-скоро на посетителски. Бюрата за работа също са не удобни и не достатъчни. Административния персонал използва обикновени маси и столове, за да извършат своята дейност. Необходимо е съвременно решаване на проблема, тъй като вече се предлагат мултифункционални столове с индивидуални настройки на позицията на седалката и облегалката и подходящите материали за тях. Изобилието на различни предложения на пазара и за останалите елементи – подлакътници, колела с пет-точково позициониране, дишащи материали, надеждност на механизмите за позициониране, позволяват намирането на най-съвременно ергономично и физиологично решение. За целта ще се инвестира в 6 броя ергономични столове и бюра. Поддържането на подходящи параметри на микроклимата в производствени помещения е не само необходимост, но често и решаващфактор за осигуряване на продължителна и безпроблемна работа. За подобряване на микроклимата дружеството ще инвестира в колонни климатици. Климатичната техника на работното място е от съществено значение за комфорт и продуктивност. Една от основните характеристики на комфортната работна среда е подходящата температура и влажност. Това ще се осъществи чрез закупуването на 4 броя колонни климатици в транспортната база на дружеството, която се използва от 22 работници. С помощта на климатиците дружеството ще подобри климатичните условия в помещението, което е разделено на зони. Ще се осъществи зонирана климатична система. Зонираната климатична система разделя помещението на различни зони, за да осигури отделно отопление и охлаждане. Вместо да има един термостат или контролер за климатизацията на цялото работно място, всяка зона може да има собствен термостат или контролер, който да регулира температурата според предпочитанията на служителите, което дава възможност да се спазват различни изисквания за температурата в различните зони. Този вид система се характеризира с добра енергийна ефективност, по-равномерна температура и подобрено качество на въздуха в помещенията. Чрез осигуряването на колективни предпазни средства ще се осигури една здравословна и безопасна работна среда. Това ще подобри здравословното състояние на работниците и ще увеличи продуктивността. 21 285.82 0.00
Дейност 5: Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др.: Социалните придобивки за служители са набор от мерки, които компаниите използват, за да възнаградят труда на своите служители. Те са ценен инструмент от една страна за подобряване на определени аспекти от живота на служителите, а от друга - водят до по-добро представяне и производителност, както и до привличане, развитие и задържане на таланти в компанията. Целта на дейността е да се осигурят оптимални условия за почивка, отдих и хранене на заетите лица в дружеството чрез адаптиране на помещенията. Необходимостта от адаптиране на такива места е обусловена от констатираните в предпроектното проучване, нужди на целевата група свързани с осигуряване на място в което служителите да се събират и общуват. След направен анализ на състоянието на служителите и на база необходимостта, ръководството на дружеството взе решение да инвестира в дейност за осигуряване на социални придобивки на своите служители. По този начин ще се осигури положителна и приятна работна среда, което ще доведе до висока производителност. За осъществяване на тази дейност дружеството възнамерява да инвестира в: помещение за хранене и отдих и осигуряване на комфорт в санитарните помещения. Избраната социална придобивка за работниците е предоставяне на социална услуга – създаване на място за хранене на работниците. Социалната придобивка ще се ползва от целия персонал на фирмата и няма да генерира печалба. В рамките на настоящия проект е предвидено да бъдат извършени следните дейности, които са водещи за здравословните и безопасни условия на труд. Качествените и ниско рискови условия на труд са не само законодателно изискване, но могат да бъдат мощен катализатор на иновации и по-висока производителност. Добрите условия на труд не са лукс, а управленска практика, която е важно условие за всеки проспериращ бизнес. Инвестициите в качеството на труда водят до по-добро икономическо благоденствие на тези, които са ги реализирали. Необходимостта от подобряване на условията на труд поражда загриженост както по хуманитарни, така и по икономически съображения. Добрата работна среда е силен стимулатор за ползотворна и креативна работа. Работната среда е един от най-важните фактори за качеството на свършената работа. За всеки е по-приятно да изпълнява служебните си задължения в креативна, позитивна, ергономична среда със средства на труда, отговарящи и дори надхвърлящи технологичните му способности. Предвидено е да се закупи оборудване, което е пряко необходимо за осигуряване на социалните придобивки на работещите - кухненски шкафове, маси за хранене, столове, ел. уреди и други. Необходимостта от обособяване на помещение за отдих, хранене и почивка на заетите лица в дружеството е обусловена от факта, че при натоварения работен процес, работещите имат нужда от физиологичен режим на труд и почивки в рамките на работния ден с цел възстановяване на физическото и психическото състояние. Нуждата е идентифицирана и от факта, че към настоящия момент работещите нямат осигурено помещение, в което да се хранят по време на обедната си почивка и то да е съобразено с хигиенните и рационални норми за хранене. Оборудването на помещението с маси, столове, ел. уреди е необходимо за да може по време на обедната почивка работещите да си приготвят храна и напитки и да се хранят съобразно рационалните и хигиенни норми. Предвижда се обособяване на зона за отдих, която да ползват служителите по време на почивка. Предвидено е закупуване на мека мебел и две малки масички за създаване на комфорт на работниците. Със зоната за отдих ще се постигне възстановяване на физическото и психическото състояние на работниците по време на почивка. Закупеното оборудване ще бъде поставено в предвидените помещения и всеки един от служителите в целевата група ще има достъп до тях. С осигуряването на места за отдих и почивка по време на работния процес, работниците ще могат да възстановят силите си. 19 832.30 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.