Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 59 442 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси 2021-2027

Район за планиране: Всички

Описание

МБАЛ - Д-р Ат. Дафовски АД е областно лечебно заведение. През цялото време на съществуването си, освен подходящата инфраструктура за предоставяне на дейностите по лечение и медицински грижи, ръководството на организацията е полагало грижа за човешкия си ресурс и отчитало въздействието върху околната среда. В болницата се осигуряват изискваните от законодателството безопасни и здравословни условия на труд и нормативите относно ефекта от дейността върху околната среда, но стремежа на дружеството винаги е бил, те да бъдат надградени.
В унисон с политиката си на повишаване устойчивостта на предлаганите медицински грижи и услуги  МБАЛ - Д-р Ат. Дафовски АД цели подобряване условията на труд и почивка и намаляване въздействието върху околната среда, за което в проекта са заложени дейности по:

1. Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в болницата. Изготвяне на „зелени“ карти. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.

2. Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло с по-висока степен на защита: антибактериално и лъчезащитно облекло.

3. Осигуряване на колективни предпазни средства за по-добър микроклимат и безопасност на работните места: сплит климатични системи, апарати за дезинфекция с UVC светлина, СМР - вентилационна система в звено болнично хранене.

С изпълнението на заложените в проекта дейности МБАЛ - Д-р Ат. Дафовски АД ще има възможност да подобри условията на труд на персонала си и да въведе нова и ефективна система на опазване на околната среда. Това от своя страна се очаква да подобри качеството на работните места, да рефлектира положително върху трудовата ефективност, както и да повиши отговорността към опазване на околната среда в болницата.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейност 1. Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.: В рамките на дейността ще бъдат въведени „зелени“ модели на организация на работните процеси, които имат връзка с повишаване на ресурсната ефективност и/или за намаляване въздействието върху околната среда и/или за повишаване устойчивостта на предлаганите продукти и услуги. Обосновка за необходимостта от изпълнение на дейността: Дейността ще допринесе за постигане на адаптивност в предприятието за посрещане на новите предизвикателства, свързани с осъществяването на прехода към климатично неутрална икономика и променящите се модели на работа. Чрез изпълнението и ще бъде прегледано и оценено въздействието от дейността на МБАЛ „ Д-р Атанас Дафовски” АД върху околната среда, с цел адаптиране на персонала и самото предприятието към прилагането на „зелени“ практики и модели на работа. Въведените нови „зелени“ модели на работа могат да бъдат свързани с: 1. внедряване в предприятието на нови екологични производствени инвестиции, поради които се променя организацията на труда в предприятието; 2. въвеждане на промени в организацията на работа за включване на екологосъобразни дейности в конкретни работни процеси и на определени работни места; 3. изграждане на цялостна екологосъобразна („зелена“) фирмена култура и мотивиране на екологосъобразното мислене на служителите. Етапи на изпълнение на дейността: 1. Провеждане избор на изпълнител за услуга по разработване и внедряване на "зелени модели" (1-3 месец); 2. Съгласуване на проведения избор с УО (3-4 месец); 3. Изпълнение на услугата, което включва следните четири етапа, които са задължителни и ще се реализират в посочената логическа последователност (5-18 месец) : 3.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 3.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 3.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 3.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. 4. Приемане на изпълнението на услуга по разработване и внедряване на "зелени модели" (18 месец); 5. Завеждане на услугата в счетоводната система на предприятието (18 месец); Обща продължителност на дейността: 18 месеца. Целева група по Дейност 1 за внедряване на "зелени модели": 100 лица При изпълнението на дейността, избраният изпълнител ще извърши преглед на моментното състояние на болницата и ще даде препоръки за дейностите и работните места, където ще бъдат разработени и приложени „зелени модели“. По дейността ще бъдат обхвани минимум 100 лица от целевата група по проекта, за чиято организация на труда и работните процеси, съобразно спецификата на конкретните работни места ще бъдат разработени „зелени карти“. След приемане на общия план от мерки за избраните „зелени модели“ ще се стартира и внедряването им, което включва и обучение на определената целева група за въвеждането на съответните промени. 20 000.00 0.00
(Секция 1) Дейност 2. Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло (Продължава в Секция 2): По настоящата дейност ще бъдат осигурени по-здравословни и безопасни условия на труд чрез закупуване на нови и по-висок клас лични предпазни средства и специално медицинско работно облекло за нуждите на заетите лица в предприятието и за повишаване нивото на безопасност на труда, както и превенция на риска от трудови злополуки. За целта ще бъдат закупени: 2.1 Антибактериално облекло - комплект (туника с панталон) - 532 бр. 2.2 Лъчезащитна престилка (0,5 mmPb) - 6 бр. 2.3 Лъчезащитен елек (0,5/0,35 mmPb) - 5 бр. 2.4 Лъчезащитна пола (0,5/0,35 mmPb) - 5 бр. 2.5 Лъчезащитна яка (0,5 mmPb) - 6 бр. 2.6 Лъчезащитни очила (0,75 mmPb) - 6 бр. I. Обосновка за необходимостта от изпълнение на дейност: закупуване на 2.1. Антибактериално облекло - комплект (туника с панталон) - 532 бр. (препоръка в т.14 и т.16 от Програмата за управление на риска) Използваните личните предпазни средства отговарят на нормите и изискванията за осигуряване на безопасност и опазване на здравето, съдържащи се в приложимите за лични предпазни средства нормативни актове, свързани със съществените изисквания към продуктите.Към момента в болницата има закупени като ЛПС - комплект от туника с панталон, със следния състав: 35%Памук/65%Полиестер. Материята на туниката и панталона частично предпазва от пренасяне на инфекции в работната среда, което излага персонала на идентифициран в предприятието риск от биологични агенти, съдържащи се в аерозоли и материали, лица и др. чрез пряк и непряк контакт. Биологичнитe агенти в здравното заведение се класифицират в 3 рискова група - биологични агенти, които могат да причинят тежко заболяване у хората и да представляват сериозна опасност за работещите, възможен е риск за разпространяване на заболяването в обществото.За да се избегнат всички описани рискове, на персонала, подложен на тях ще се закупят антибактериални комплекти (туника с панталон). По-високото качество на материалите, от които е изработено специализираното работно облекло (туника и панталон), планирано по проекта, е антибактериална дишаща материя, която не позволява на бактериите да се задържат и размножават и потиска бактериалния растеж, което минимизира въздействието върху околната среда, като намалява дифузията на агента. Материята се поддържа чиста и здрава: не задържа петна, не запарва и оставя приятно усещане върху кожата. Етапи на изпълнение на дейността: 1. Провеждане избор на изпълнител за доставка (1-3 месец); 2. Съгласуване на проведения избор с УО (3-4 месец); 3. Изпълнение на доставката (5-6 месец); 4. Приемане на изпълнението на доставката (6 месец); 5. Завеждане на доставката в счетоводната система на предприятието (6 месец); Обща продължителност на дейността: 6 месеца. На всяко лице от целевата група (532 лица) ще бъде осигурено антибактериално облекло - комплект (туника и панталон). (Продължава в Секция 2) 62 793.84 0.00
(Секция 1) Дейност 3. Осигуряване на колективни предпазни средства , вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд. (Продължава в Секция 2): С настоящата дейност МБАЛ - Д-р Ат. Дафовски АД цели да подобри здравословните и безопасни условия на труд на своите служители, като за целта въведе следните мерки за колективна защита, препоръчани в Програмата за минимизиране на риска на предприятието. Средства за колективна защита, свързани с подобряване условията на труд, които са предвидени по проекта: 3.1 Климатици 12000 BTU - 3 бр. 3.2 Климатици 18000 BTU - 3 бр. 3.3 Климатици 24000 BTU - 3 бр. 3.4 Апарати за дезинфекция UVC 180 m3 - 7 бр. 3.5 СМР: Вентилационна система в кухненския блок - 1 бр. I. Обосновка за дейността по закупуване на: 3.1 Климатици 12000 BTU - 3 бр. 3.2 Климатици 18000 BTU - 3 бр. 3.3 Климатици 24000 BTU - 3 бр. (препоръка т.5 от Програмата за управление на риска) Предвидената мярка е за да се оптимизират колективните параметри на работните помещения чрез подобряване на микроклимата в болницата. След направения регуляран преглед на Оценката на риска и замервания на работната среда се установи, че на места използваните вече над 10 години климатици не покриват заложените към тях изисквания или технически параметри, поради амортизираност и морална остарялост на моделите. На други места липсва контролиран източник за регулиране на показателите на вътрешната среда в болницата и тя силно се влияе от вариациите във външната околна среда. Поради липсата на контрол на температурата и чистотата на въздуха в работните помещения рискът от влошаване на здравословното състояние на работещите в тях е повишен. Неблагоприятният микроклимат може да доведе до увеличаване на вероятността за настъпване на трудови злополуки, води до бърза умора и намаляване вниманието на работещия в помещенията медицински и немедицински персонал. Скоростта на въздуха в работните помещения също може да доведе до намаляване на топлинния комфорт, заболявания и настъпване на трудови злополуки, а в дългосрочен план - до професионални заболявания. В изготвената Оценка на риска, Службата по трудова медицина е констатирала тези недостатъци в работната среда в конкретни звена. В Програмата за управление на безопасност и здраве при работа е препоръчано на ръководството на болницата да бъдат поставени климатичните системи с автоматиката, които включват и изключват при отклонения в показателите на микроклимата. Поради описаните констатации и препоръки е наложително в работните помещения на изброените отделения да бъдат закупени климатици, като по този начин ще се гарантира постигането на здравословна работна среда в съответствие със здравните стандарти. Сплит климатични системи (9 бр.) ще бъдат поставени в следните административни звена: Дейност 3.1 Климатик - 12 (BTU 12000) – 3 броя 1. ОФР (Отделение по физиотерапия и рехабилитация) – 3 бр. Дейност 3.2 Климатик - 18 (BTU 18000) – 3 броя 1. ОФР (Отделение по физиотерапия и рехабилитация) – 2 бр. 2. НеоО (Неонатологично отделение) – 1 бр. Дейност 3.3 Климатик - 24 (BTU 24000) – 3 броя 1. ОФР (Отделение по физиотерапия и рехабилитация) – 2 бр. 2. АГО (Акушеро - гинекологично отделение) – 1 бр. Етапи на изпълнение на дейността: 1. Провеждане избор на изпълнител за доставка (1-3 месец); 2. Съгласуване на проведения избор с УО (4 месец); 3. Изпълнение на доставката (5-14 месец) : 4. Приемане на изпълнението на доставката (14 месец); 5. Завеждане на доставката в счетоводната система на предприятието (14 месец); Обща продължителност на дейността: 14 месеца. Целева група по Дейност 3.1, 3.2 и 3.3 Климатици (9 бр.): общо 64 лица 1. ОФР (Отделение по физиотерапия и рехабилитация) - 15 лица (Лекар – 3 л., рехабилитатори - 10 л., санитар – 2 л.) 2. НеоО (Неонатологично отделение) - 18 лица (Лекар – 4 л., Мед. сестра - 11 л., санитар – 3 л.) 3. АГО (Акушеро - гинекологично отделение) - 31 лица (Лекар – 7 л., Акушерки – 10 л., Мед. сестра - 7 л., санитар – 7 л.) (Продължава в Секция 2) 53 269.36 0.00
(Секция 2) Дейност 2. Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло (Продължава в Секция 3): (Продължава от Секция 1) Целевата група (532 лица) ще включва следния персонал от съответната административна единица: I. Административно - стопански блок (21 лица): 1. Администрация – 4 лица (Изпълнителен Директор-Лекар – 1 л., Гл. мед. сестра - 1 л., санитар – 2 л.) 2. Превенция и контрол на ВБИ и болнична хигиена – 12 лица (Мед. сестра - 1 л., санитар – 11 л.) 3. Отделение за централно снабдяване със стерилни материали - 4 лица (Мед. сестра - 2 л., дезинфектори – 2 л.) 4. Снабдяване – 1 санитар II.Стационарен прием (387 лица): 5. ВО1 (Ендокринология, обмяна, нефрология) - 21 лица (Лекар – 8 л., Мед. сестра - 8 л., санитар – 5 л.) 6. ВО2 (Гастроентерология и ревматолигя) - 16 лица (Лекар – 6 л., Мед. сестра - 6 л., санитар – 4 л.) 7. КО (Кардиологично отделение) - 37 лица (Лекар – 14 л., Мед. сестра - 16 л., санитар – 7 л.) 8. ХО (Хириргично отделение) - 32 лица (Лекар – 7 л., Мед. сестра -16 л., санитар – 9 л.) 9. ООТ (Отделение по ортопедия, травматология ) - 23 лица (Лекар – 5 л., Мед. сестра - 11 л., санитар – 7 л.) 10. ОАИЛ (Отделение по анестезиология и интензивно лечение) - 34 лица (Лекар – 10 л., Мед. сестра - 18 л., санитар – 6 л.) 11. НвО (Неврологично отделение) - 37 лица (Лекар – 9 л., Мед. сестра - 19 л., санитар – 9 л.) 12. ДО (Детско отделение) - 19 лица (Лекар – 7 л., Мед. сестра - 7 л., санитар – 5 л.) 13. АГО (Акушеро - гинекологично отделение) - 31 лица (Лекар – 7 л., Акушерки – 10 л., Мед. сестра - 7 л., санитар – 7 л.) 14. НеоО (Неонатологично отделение) - 18 лица (Лекар – 4 л., Мед. сестра - 11 л., санитар – 3 л.) 15. УНГО (Уши,нос, търло отделение) - 11 лица (Лекар – 4 л., Мед. сестра - 5 л., санитар – 2 л.) 16. ИО (Инфекциозно отделение) -19 лица (Лекар – 3 л., Мед. сестра - 10 л., санитар – 6 л.) 17. ОФР (Отделение по физиотерапия и рехабилитация) - 15 лица (Лекар – 3 л., рехабилитатори - 10 л., санитар – 2 л.) 18. Операционна зала - 16 лица (Лекар – 1 л., Мед. сестра - 8 л., санитар – 7 л.) 19. ОПЛ (Отделение за продължително лечение) - 14 лица (Лекар – 2 л., Мед. сестра - 6 л., санитар – 6 л.) 20. ПфО (Пневмофтизиатрично отделение) - 20 лица (Лекар – 6 л., Мед. сестра - 9 л., санитар – 5 л.) 21. КВО (Кожно-венерологично отделение) - 12 лица (Лекар – 4 л., Мед. сестра - 5 л., санитар – 3 л.) 22. ОчО (Очно отделение) - 12 лица (Лекар – 4 л., Мед. сестра - 5 л., санитар – 3 л.) III. Консултативно - диагностичен блок (120 лица): 23. МкЛ (Микробиологична лаборатория) – 8 лица (Лекар – 2 л., Мед. сестра - 1 л., лаборант – 2 л., санитар – 1 л., биолог – 2 л.) 24. КЛ (Клинична лаборатория) – 15 лица (Лекар – 2 л., Мед. сестра - 6 л., лаборант – 5 л санитар – 2 л.) 25. ПЛ (Паразитологична лаборатория) – 3 лица (Лекар – 1 л., Мед. сестра - 1 л., санитар – 1 л.) 26. ООД (Отделение по образна диагностика) – 19 лица (Лекар – 4 л., Мед. сестра - 4 л., Рентгенов лаборант - 9 л., санитар – 2 л.) 27. СПО (Спешно приемно отделение) – 34 лица (Лекар – 6 л., Мед. сестра - 19 л., санитар – 9 л.) 28. ОХ (Отделение по хемодиализа) - 18 лица (Лекар – 3 л., Мед. сестра - 12 л., санитар – 3 л.) 29. ОТХ (Отделение по трансфузионна хематология) – 11 лица (Лекар – 1 л., Мед. сестра - 5 л., санитар – 2 л., биолог – 3 л.) 30. ПАО (Патологоанатомично отделение) – 4 лица (Лекар – 1 л., Мед. сестра - 2 л., санитар – 1 л.) 31. ОСМ (Отделение по съдебна медицина) – 3 лица (Лекар – 1 л., Мед. сестра - 1 л., санитар – 1 л.) 32. ТЕЛК (Трудово - експертни лекарски комисии) – 4 лица (Лекар – 3 л., Мед. сестра - 1 л.) 33. Стоматолог – 1 лице (Лекар – 1 л.) IV.Болнична аптека – 3 лица (Фармацевт – 2 л., пом. фармацевт – 1 л.) V. Болнично хранене – 1 лице (Мед. сестра - 1 л.) Целева група по Дейност 2.1 за антибактериално облекло (туника с панталон), общо 532 лица. (Продължава в Секция 3) 0.00 0.00
(Секция 3) Дейност 2. Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло : (Продължение от Секция 2) II.Обосновка за необходимостта от изпълнение на дейност закупуване на: 2.2 Лъчезащитна престилка (0,5 mmPb) - 6 бр. 2.3 Лъчезащитен елек (0,5/0,35 mmPb) - 5 бр. 2.4 Лъчезащитна пола (0,5/0,35 mmPb) - 5 бр. 2.5 Лъчезащитна яка (0,5 mmPb) - 6 бр. 2.6 Лъчезащитни очила (0,75 mmPb) - 6 бр. (препоръка т.15 от Програмата за управление на риска) Апаратурата за образна диагностика работи на принципа на радиационно облъчване и впоследствие се установява нивото на поглъщане от тъканите и костите, което лекарите диагностицират. Радиацията предава толкова енергия на атомите, че да отдели електрони от тях. В това състояние атомите стават по-реактивни, така че йонизиращата радиация увеличава химическата им активност и по този начин предизвиква биологически ефект. При непрекъсната работа в такава среда има опасност разсеяната радиация да формира надфоново облъчване в тялото на служителя и да предизвика нежелани болестни реакции в него. За защита на персонала по време на работа с апарати, излъчващи йонизиращи лъчения се ползва лъчезащитни очила и облекло - престилки, елеци, поли, яки, които са с изчислен оловен еквивалент съгласно нормативните изисквания. Към момента използваните облекла за защита от йонизиращи лъчения са стандартни, без олекотяване, затрудняват движението при работа и създават допълнително натоварване върху тялото на служителя, поради тяхното тегло, тъй като са изработени от кожа. Порестата кожа лесно се замърсява и създава условия за пренасяне на попаднали върху нея биологични агенти. На персонала се налага да изчаква времето за дезинфекция, тъй като процеса е дълъг, което забавя диагностичния процес и увеличава риска от пренасяне на инфекции. Тъй като са вече доста амортизирани, лесно се разкъсват поради дългогодишната им употреба и недостатъчно устойчив материал. Отговарят единствено на определено нивото на защита според изискванията. Очилата, които се използват са стари модели и вече амортизирани. Стъклата им са надраскани и разсейват лъчението, имат хлабавини при закрепване към главата, което е предпоставка за нарушаване на защитата, която следва да предоставят. Новите ЛПС отговарят на изискването за оловен еквивалент съобразно продължителността на работа в среда с йонизиращо лъчение и експозицията. Новите ЛПС са съвременни предпазни облекла с подобрени характеристики за комбинирана защита. Осигуряват високо ниво защита на работещите в среда с йонизиращи лъчения. Облеклата са произведени чрез прецизно рязане и кроене от олекотени материали, което много облекчава натоварването върху тялото при продължителното им носене. Имат ергономичен дизайн с максимално добро разпределение на тежестта и максимална гъвкавост. Повърхността им е лесна за почистване и дезинфекция. Очилата предвидени по проекта са с изключително чувствителни лещи към лъченията и улавят и най-малките девиации в интензитета им. Имат силиконови подложки за закрепване, които не допускат хлабавини и изместване при работа. Предвидените облекла са съгласно времето за експозиция при работа. Престилките са за по-кратковременни операции, докато елекът и полата се използват при по-продължителна работа, като разпределят тежестта равномерно върху раменете и кръста и намаляват натоварването на гръбначния стълб. Очилата и яките допълват защитата от йонизиращи лъчения. Етапи на изпълнение на дейността: 1. Провеждане избор на изпълнител за доставка (1-3 месец); 2. Съгласуване на проведения избор с УО (3-4 месец); 3. Изпълнение на доставката (5-6 месец); 4. Приемане на изпълнението на доставката (6 месец); 5. Завеждане на доставката в счетоводната система на предприятието (6 месец); Обща продължителност на дейността: 6 месеца. Целевата група (19 лица) ще включва следния персонал от съответната административна единица: 1. ООД (Отделение по образна диагностика) – 19 лица (Лекар – 4 л., Мед. сестра - 4 л., Рентгенов лаборант - 9 л., санитар – 2 л.) 0.00 0.00
(Секция 2) Дейност 3. Осигуряване на колективни предпазни средства , вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд. (Продължава в Секция 3): (Продължение от Секция 1) II.Обосновка за дейността по закупуване на: 3.4 Апарати за дезинфекция UVC, 180 m3 - 7 бр. (препоръка т.13 и т.16 от Програмата за управление на риска) Работещите в болницата са изложени на инфекциозни агенти по време на работа. Биологичните агенти включват вируси, бактерии, гъбички и паразити, които могат да причинят здравословни проблеми или пряко, или чрез експозиция на свързаните с тях токсини или алергени. Свързаната с условията на труд експозиция на биологични агенти може да доведе до редица здравословни проблеми, включително инфекциозни заболявания, ракови заболявания и алергии. Работниците в здравеопазването са изложени на този професионален риск. Те могат да работят директно с микроби или да бъдат изложени на тях чрез контакт, например с телесни течности. Управлението на риска от неизвестни източници на експозиция е много по-трудно, затова дезинфекцията на въздуха е от голяма значение за минимизиране на професионалния риск. Мястото на същинската дезинфекция в профилактиката и контрола на инфекциите, се определя от нейната същност като комплекс от методи и средства, които прекъсват механизма на предаване на инфекцията, чрез унищожаване на патогенните микроорганизми във външната среда. Един от най-щадящите околната среда и широко прилаган в практиката физичен метод за дезинфекция е UVC лъчението. Отчитайки високата степен на вероятно случване, в изготвената Оценка на риска, Службата по трудова медицина е констатирала тези недостатъци в работната среда на определени звена и в т.13 и т.16 от Програмата за управление на безопасност и здраве при работа е препоръчано на ръководството на болницата да бъдат поставени уреди с цел дезинфекция и стерилизация на въздуха в помещенията, която да е възможна в присъствието на персонала. За изпълнение на Дейност 3.4 Апарати за дезинфекция UVC, 180 m3 - 7 бр. , уреди ще бъдат поставени в: 1. ХО (Хириргично отделение) – 1 бр. 2. ООТ (Отделение по ортопедия, травматология ) - 1 бр. 3. АГО (Акушеро - гинекологично отделение) – 2 бр. 4. УНГО (Уши, нос, гърло отделение) - 1 бр. 5. ИО (Инфекциозно отделение) -1 бр. 6. ПфО (Пневмофтизиатрично отделение) - 1 бр. Етапи на изпълнение на дейността: 1. Провеждане избор на изпълнител за доставка (1-3 месец); 2. Съгласуване на проведения избор с УО (4 месец); 3. Изпълнение на доставката (5-14 месец) : 4. Приемане на изпълнението на доставката (14 месец); 5. Завеждане на доставката в счетоводната система на предприятието (14 месец); Обща продължителност на дейността: 14 месеца. Целевата група (136 лица) за колективна защита на персонала чрез Апарати за дезинфекция UVC, 180 m3 – 7 броя, ще включва следния персонал от съответната административна единица: II.Стационарен прием 1. ХО (Хириргично отделение) - 32 лица (Лекар – 7 л., Мед. сестра -16 л., санитар – 9 л.) 2. ООТ (Отделение по ортопедия, травматология ) - 23 лица (Лекар – 5 л., Мед. сестра - 11 л., санитар – 7 л.) 3. АГО (Акушеро - гинекологично отделение) - 31 лица (Лекар – 7 л., Акушерки – 10 л., Мед. сестра - 7 л., санитар – 7 л.) 4. УНГО (Уши, нос, гърло отделение) - 11 лица (Лекар – 4 л., Мед. сестра - 5 л., санитар – 2 л.) 5. ИО (Инфекциозно отделение) -19 лица (Лекар – 3 л., Мед. сестра - 10 л., санитар – 6 л.) 6. ПфО (Пневмофтизиатрично отделение) - 20 лица (Лекар – 6 л., Мед. сестра - 9 л., санитар – 5 л.) Целева група по Дейност 3.4 – Апарати за дезинфекция UVC, 180 m3 – 7 броя, общо 136 лица (Продължава в Секция 3) 0.00 0.00
(Секция 3) Дейност 3. Осигуряване на колективни предпазни средства , вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд. : (Продължение от Секция 2) 3.5 СМР: Вентилационна система в кухненския блок - 1 бр. IV.Обосновка за Дейност 3.5 СМР: Вентилационна система в кухненския блок - 1 бр. (препоръка в т.5 от Програмата за управление на риска) Съществуващата в момента вентилационната система в болничната кухня е остаряла и негодна за експлоатация, поради дефектиране. В резултат на това микроклиматът в тези помещения не съответства на нормативните изисквания. Не се улавят ефективно дима, парата, частиците мазнина и други замърсители на въздуха и те свободно се разпространяват, не само в кухнята, но и в общите части на цялата болница. Това предизвиква нежелани реакции в хората работещи в тази среда, като алергенни и рефлекторни реакции, виене на свят и прилошаване. Неблагоприятният микроклимат може да доведе до увеличаване на вероятността за настъпване на трудови злополуки, води до реактивност и намаляване вниманието на работещия медицински и немедицински персонал. Освен това процесите на готвене генерират топлина и мазнини, които насищат околната среда и могат да доведат до опасност от пожар. В изготвената оценка на риска Службата по трудова медицина е констатирала тези недостатъци в работната среда и препоръчва да бъде изградена нова вентилационна система, която ефективно да улавя замърсителите в зоната на кухнята, ефикасно да извлича въздуха, като намалява риска от изброените неблагоприятни последици и поддържа комфортна работна среда. Ефектът от монтажа и въвеждането в експлоатация на вентилационна инсталация в болничната кухня ще е подобряване параметрите на микроклимата - премахване на алергенни агенти в помещенията, регулиране температура на работното място, възпрепятстване неконтролируемото движението на въздушни маси обременени с дим, пара, частици мазнина и други замърсители в болницата. Резултат от подобряване на колективните параметри на работната среда е и съхраняването на адаптационния резерв на служителите на по-високи равнища и благоприятстване фокусирането им върху преките им задължения. За изпълнението на дейността ще бъде извършено 3.5 СМР: Вентилационна система в кухненския блок - 1 бр. Етапи на изпълнение на дейността: 1. Провеждане избор на изпълнител за СМР (1-3 месец); 2. Съгласуване на проведения избор с УО (4 месец); 3. Изпълнение на СМР (5-14 месец); 4. Приемане на изпълнението на СМР (14 месец); 5. Завеждане на СМР в счетоводната система на предприятието (14 месец) Обща продължителност на дейността: 14 месеца. Целевата група по Дейност СМР: 3.5 СМР: Вентилационна система в кухненския блок - 1 бр., е звено: V. Болнично хранене – 12 лица (Мед. сестра - 1 л., кухненски персонал – 11 л.) Целевата група по Дейност СМР:3.5 СМР: Вентилационна система в кухненския блок - 1 бр., общо: 12 лица, пряко заети в кухнята. Освен този персонал, облагодетелствани от придобивката ще бъдат и другите служители в болницата, тъй като с изправна вентилационна система миризмата и замърсителите няма да се разпространяват в цялата сграда. 0.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.