Идентификация

Номер от ИСУН BG05SFOP001-1.003-0002-C05
Наименование на проекта Разработване, внедряване и поддръжка на единна национална електронна уеб-базирана платформа: Централизирана автоматизирана информационна система "Електронни обществени поръчки" (ЦАИС ЕОП)
Бенефициент 131236380 АГЕНЦИЯ ПО ОБЩЕСТВЕНИ ПОРЪЧКИ
Източник на финансиране ЕСФ ==> Добро управление
Дата на сключване на договора/заповедта 15.06.2017
Дата на стартиране 01.05.2016
Дата на приключване 19.04.2022
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България

Описание

Кратко описание на проекта
Чрез проекта ще бъде разработена и внедрена единна национална електронна уеб-базирана платформа: Централизирана автоматизирана информационна система "Електронни обществени поръчки" (ЦАИС ЕОП) и ще бъде осигурена гаранционната поддръжка. По този начин ще бъде изпълнено изискването на чл. 40, ал.1 от ЗОП. ЦАИС ЕОП ще бъде реализирана на модулен принцип в рамките на два етапа. Първият етап обхваща изграждане на всички функционалности до и включително електронно подаване на оферти и автоматично оценяване на офертите, където е приложимо.Вторият етап ще покрива всички функционалности до сключване и проследяване изпълнението на договори, вкл. връзка със системи за електронно разплащане.Чрез ЦАИС ЕОП ще се визуализира информация за Профила на купувача. 
Ще бъде осигурена висока степен на сигурност по отношение на електронните оферти, както и оперативна съвместимост на ЦАИС ЕОП със съществуващите електронни системи на централните органи за обществени поръчки.Служители на АОП ще оказват съдействие на изпълнителя при описание на бизнес процесите и дефиниране на изисквания и валидационни правила.Ще бъдат осигурени електронни наръчници и обучение на администратори и крайни потребители (възложители, контролни органи, бизнес и пр.).
Ще бъде доставено и инсталирано хардуерно и комуникационно оборудване и базов системен софтуер, вкл. за  Центъра за обслужване на клиенти.
Ще бъдат предоставени консултантски услуги, свързани с оценка на предложенията на кандидатите; експертна помощ при приемане на двата етапа по отношение на предложената и изградена архитектура, комуникационна мрежа, мерки по отношение на информационната сигурност и защита на информацията; дефиниране на техническите и общи изисквания, условията и редът за ползване на ЦАИС АОП; оценка на информационната сигурност и защитата на личното пространство с оглед въвеждането на електронни административни услуги.
Ще бъдат извършени дейности, свързани с управление и организация на проекта.
Дейности
  • Дейност: Разработване, внедряване и поддръжка на единна национална електронна уеб-базирана платформа: ЦАИС „Електронни обществени поръчки“: В рамките на д-стта ще бъде извършено следното: • Разраб, инсталиране, тестване и внедряване на инф. система за електронно възл. на ОП. Единната нац. електронна уеб-базирана платформа ще обхваща всички етапи от процеса на възлагане на вс. видове процедури и способи за възлагане на ОП, съгл. Директивите на ЕС и нац. законодателство. ЦАИС ЕОП ще е модулна и мащабируема, както и лесна за адаптиране, така че да позволява въвеждане на промени, изисквани от нац. или европейското законодателство. ЦАИС ЕОП ще бъде въведена в експл. на два етапа. I етап ще включва изграждането на базовата функц. на с-мата, със следните модули: - Електр. регистрация (e-Registration) - Електр. обявяване (e-Notification) - Електр. подател (e-Sender) - Електр. документация (e-Access) - ЕЕДОП (ESPD) - Обмен на инф. в хода на процедурата (Information exchange) - Електр. оферта (e-Submission) - Отваряне на оферти и заявления за участие (e-Opening) - Провеждане на вътрешен конкурентен избор по Рамково споразумение (Mini competition within Framework agreement) - Електр. каталог (e-Catalogue) - Доклади и статистически отчети (e-Reporting) - Електр. фактуриране (e-Invoicing) - Служебен административен модул (Back office) - Служебен модул за управление на работните процеси (Business Process Management) - Служебен модул Генератор на образци/шаблони (Form generator) - Служебен модул Интерпретатор на логически условия и формули за изчисляване (MLI) На втория етап ще бъдат въведени останалите модули за постигане на пълната функционалност на С-мата: - Модул за планиране на потребностите (e-Planning) - Профил на купувача (Buyer‘s profile) - Подбор (e-Qualification) - Оценяване (e-Evaluation) - Електр. възлагане и управление на договор (e-Contract) - Външен контрол, осъществяван от АОП (PPA control) - Електр. жалба (e-Appeal) - Електр. заявки по договори (e-Ordering) - Динамична система за покупки (DPS) - Квалификационна система (Qualification system) - Електр. търг (e-Auction) - Електр. магазин (e-Shop) - Страница на АОП (PPA site) - Външни експерти (External Experts) - Последващ контрол (e-Audit) - Електр. разплащане (e-Payment) В рамките на дейността ще бъде извършено и: • Доставка и инсталиране на хардуерно и комуник. оборудване, необходимо за функционирането и резервиране на ЦАИС ЕОП, вкл. и базово софтуерно оборуд, обезпечаващо експлоатацията, управлението и поддръжката на с-мата; • Ще бъдат разработени: ръководство за системния администратор; процедура за поддръжка и профилактика; детайлно описание на конфигурацията на внедрената Система, структурата на базата данни, описание на сорс кодовете на Системата; ръководство за крайните потребители; • Ще бъдат проведени обуч. на 10 администратори на системата; 70 служители на АОП; 300 крайни потребители; • Допълнително ще бъдат проведени най-малко 125 бр. обуч. с продължителност 1 ден на 2 500 лица – служители на възложители; • Ще бъде осигурен онлайн достъп за повторна употреба на данните от ЦАИС ЕОП и данните от настоящия регистър и ще бъде изградена функционалност за изпращане на данни от ЦАИС ЕОП в Портала за отворени данни; • Ще бъде изграден регистър на ОП като част от ЦАИС ЕОП и вписан в приложимите нац. регистри. Ще бъдат оптимизирани процесите по водене на регистъра на ОП; • Ще бъдат разработени 3 електр. адми. услуги и същите ще бъдат вписани в съответните регистри; • Ще бъде изготвен и внесен за приемане от МС проект на Наредба за условията и реда за ползване на ЦАИС ЕОП; • Ще бъде изграден и пуснат в експлоатация Център за обслужване на клиенти - Call Center. • Ще функционира съвместно обслужване на Център за обслужване на крайни потребители (Call Център). Пълното описание на Д1 е в приложения файл т7_ОписаниеДейност1.docx., Договорена стойност: 6 927 642.78 , Отчетена стойност: 6 803 908.88
  • Дейност: Дейности по информация и комуникация: Дейностите по информация и комуникация на настоящия проект имат за цел да информират широката общественост за целите на проекта. Изпълнението на дейностите ще бъде съобразено с изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Предвижда се провеждането на две информационни мероприятия, по едно след приключване на всеки от етапите на изграждане на ЦАИС ЕОП, както и изработването на рекламни материали. Предвижда се изработване на комуникационна стратегия и послания с цел постигане на широка публичност и популяризиране на новата платформа сред крайните потребители и обществеността. Обществеността ще бъде информирана за получената чрез проекта подкрепа чрез публикуване на кратко описание на проекта, вкл. неговите цели и резултати, като се открои финансовата подкрепа от Европейския съюз. Ще бъде поставен един плакат с информация за проекта, в който се споменава финансовата подкрепа от Европейския съюз на входа на сградата на АОП., Договорена стойност: 59 947.00 , Отчетена стойност: 46 811.60

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: БЛВД ООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 1 304.00
  • Изпълнител: ЮНАЙТЕД ПАРТНЪРС ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 34 920.00 , Отчетена стойност**: 34 920.00
  • Изпълнител: Консорциум "ЕОП България" ДЗЗД, Договорена стойност по проекта*: 6 720 000.00 , Отчетена стойност**: 4 436 546.24
  • Изпълнител: "Публифико" ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 10 494.00
  • Изпълнител: "ДЕЙТАГАРД" ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 11 000.00 , Отчетена стойност**: 13 200.00
  • Изпълнител: Добрин, Договорена стойност по проекта*: 3 200.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: АДВОКАТСКО ДРУЖЕСТВО СЛАВЧЕВА, ДИЛОВА И ПАРТНЬОРИ, Договорена стойност по проекта*: 18 000.00 , Отчетена стойност**: 18 000.00
  • Изпълнител: Емил, Договорена стойност по проекта*: 3 500.00 , Отчетена стойност**: 0.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Брой проекти за развитие на секторните системи на е-управление (е-обществени поръчки, е-здравеопазване, е-митници, е-архивиране, е-осигуряване и др.), Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 2 Брой подкрепени регистри, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 3 Брой на подкрепени приоритетни електронизирани услуги, включително вътрешноадминистративни, на ниво транзакция и/или разплащане, базирани на държавния ХЧО, използвани над 5 000 пъти годишно, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 3.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 4 Функционираща електронна тръжна система (e-procurement), Мерна единица: Да/Не, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 5 Обучени служители от администрацията, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 2 500.00 , Достигната стойност: 2 537.00
Индикатор 6 Служители от администрацията, успешно преминали обучения с получаване на сертификат, Мерна единица: %, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 80.00 , Достигната стойност: 2 537.00
Индикатор 7 Подкрепени електронни услуги за предоставянето им в транзакционен режим, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 3.00 , Достигната стойност: 3.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 6 850 878.91 BGN
БФП 6 850 878.91 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 6 850 878.91 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Договор за консултантска и експертна помощ за дейностите, свързани с оценка на предложенията на кандидатите., Прогнозна стойност: 0.00
  • Обособена позиция 1: Договор за консултантска и експертна помощ за дейностите, свързани с оценка на предложенията на кандидатите.
    Изпълнител: Емил
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 3 500.00
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Договор за консултантски дейности, свързани с проверка, тестване и анализ на информационната и компютърната сигурност и защита в процеса на приемане изпълнението по договора за изграждане на ЦАИС ЕОП, Прогнозна стойност: 11 000.00
  • Обособена позиция 1: Договор за консултантски дейности, свързани с проверка, тестване и анализ на информационната и компютърната сигурност и защита в процеса на приемане изпълнението по договора за изграждане на ЦАИС ЕОП
    Изпълнител: "ДЕЙТАГАРД" ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 11 000.00
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: Договор за участие като външен експерт в дейности по приемане на изпълнението по договора за изграждане на ЦАИС ЕОП , Прогнозна стойност: 3 200.00
  • Обособена позиция 1: Договор за участие като външен експерт в дейности по приемане на изпълнението по договора за изграждане на ЦАИС ЕОП
    Изпълнител: Добрин
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 3 200.00
Процедура 4 Предмет на предвидената процедура: Организиране на мероприятия, свързани с осигуряване на публичност и дейности по информация и комуникация. Изработка на рекламни материали. , Прогнозна стойност: 25 027.00
Процедура 5 Предмет на предвидената процедура: Разработване, внедряване и поддръжка на единна национална електронна уеб-базирана платформа: ЦАИС „Електронни обществени поръчки“, Прогнозна стойност: 6 720 000.00
  • Обособена позиция 1: Разработване, внедряване и поддръжка на единна национална електронна уеб-базирана платформа: ЦАИС „Електронни обществени поръчки“
    Изпълнител: Консорциум "ЕОП България" ДЗЗД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 6 720 000.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN