Идентификация

Номер от ИСУН BG05SFOP001-2.001-0008-C05
Наименование на проекта Създаване на модели за оптимални административни структури на общините
Бенефициент 121399226 НАЦИОНАЛНО СДРУЖЕНИЕ НА ОБЩИНИТЕ В РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ
Източник на финансиране ЕСФ ==> Добро управление
Дата на сключване на договора/заповедта 25.04.2017
Дата на стартиране 01.01.2017
Дата на приключване 31.12.2020
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България

Описание

Кратко описание на проекта
В рамките на проекта ще се извърши преглед и анализ на съществуващите проблеми при структурирането на общинските администрации, ще се разработят варианти за преодоляването им чрез евентуални нормативни изменения и промени в организацията на работата (съвместяване на отговорности, предоставяне на споделени услуги и т.н.). Ще бъдат разработени и оптимални модели за структурите на администрациите на различни по мащаб общини (разпределени в не по-малко от 5 групи), както и вътрешни за общините нормативни актове и документи. Ще бъде направена съпоставка между законово определените ангажименти на общините и възможните решения за тяхното ефективно изпълнение от общинските администрации. В резултат от изпълнението на предвидените дейности, на общините ще бъде предоставен пълен пакет от варианти за структуриране на общинската администрация съгласно законовите изисквания и националните стратегически документи, възможностите за съвместяване на отговорности, както и проекти на вътрешни документи (правилници, длъжностни характеристики и т.н.). Предвиждат се и обучения за прилагане на оптималните модели, както и разработване на предложения за промени в нормативни актове (в случай, че бъде идентифицирана потребност).
Дейности
  • Дейност: Дейност 1: Анализ на резултатите и направените препоръки в изготвените функционални анализи на общински администрации: В рамките на дейността ще бъде направен преглед, обобщаване и анализ на направените препоръки от изготвените функционални анализи на общински администрации. Обект на прегледа са всички 146 функционални анализи на общински администрации, изготвени в периода 2007 – 2013 г. с финансиране по Оперативна програма „Административен капацитет“. Анализът има за цел постигане на широкообхватна оценка на факторите, които са от значение за структурата и функционирането на общинската администрация в т.ч. описание на политическите, икономическите, социалните и технологичните фактори, които се отразяват върху развитието на общините. Функционалните анализи са правени на парче и са довели до ограничени промени от вътрешноорганизационен характер. Основната цел на настоящия анализ е да се обобщят направените изследвания и оценка на релевантността на функциите, ефективността, ефикасността и икономичността на дейността на общинските администрации и формулираните области и препоръки за подобрения.На база на анализа на организационната система на всички общински администрации за изпълнение на политиките, ще бъдат групирани в не по-малко от 5 групи. При формирането на групите ще се отчита основно наличието на сходни проблеми и причини за тяхното съществуване, както и други фактори, които влияят върху структурата на общинската администрация (напр. население, селищна мрежа и т.н.). Извършената оценка ще даде насоки как общинските администрации да изпълняват своите функции по структуриран начин, с оглед развитие на гъвкава, модерна, иновативна и отзивчива администрация.Основен акцент в анализа ще бъде идентифицирането на общи за отделните групи общини проблеми и причините за тяхното съществуване. , Договорена стойност: 34 072.65 , Отчетена стойност: 32 516.00
  • Дейност: Дейност 2: Разработване на примерни модели за административни структури на не по-малко от 5 групи общини, идентифицирани след изготвения анализ на общинските функционални анализи по Дейност 1.: Дейността ще стартира със систематизирането на нормативно възложените права и задължения на общините, изпълнението на които изисква осигуряването на ресурс. Променящата се среда, налага да се извърши допълнителен преглед на документи и информация, свързани с областите на политика, правомощия на органа на власт и функциите на административните звена. Анализираните документи ще включват нормативни актове - закони и подзакони, които не са идентифицирани и не са включени в анализа по Дейност 1. В основата на този подход ще бъде съобразяването с динамичната обществена среда, развитието на информационните технологии, преразглеждането на остарели функции, както и на възникнали нови такива. За да отговорят сруктурите на администрацията на изискванията на променящата се среда и на прилагането на хоризонталните политики е необходимо съобразяването с факта, че от 2014 година до момента се е променила нормативната среда, в която администрацията функционира, както и факта че след проведените местни избори са приети нови структури в част от общините. Изготвеният анализ ще се използва като база за определянето на необходимите длъжности в администрацията, обезпечаващи изпълнението на дейностите по възложените правомощия, както и възможното съвместяване на функции от една длъжност при някои от групите общини. В съответствие с резултатите от описания по-горе анализ ще се изготвят примерни модели за оптимизирана административна структура на не по-малко от 5 групи общини.В примерните модели ще се търси отговор на въпроса как структурата на общинската администрация може да стане по-динамична и по-адаптивна към последващи промени. В допълнение към примерните модели ще бъдат идентифицирани и настоящи и бъдещи рискове пред структурата на общинската администрация. На тази база ще се набележат варианти за действие, насочени към преодоляването им, както и предложения и мотиви за нормативни промени, с които да се създадат условия за устойчивост на административните структури. Вариантите за действие ще описват изчерпателно основните стъпки за последващи нормативни промени и мотивите за тях. Препоръките, рисковете и вариантите за действие следва да бъдат обобщени по групи общини. Въз основа на анализа и подготвените примерни модели, по групи общини ще бъдат идентифицирани дейностите, за които може да бъде приложен принципа за „споделяне на дейности” от няколко общини. Прилагането принципа за „споделени дейности” от група общини ще позволи в определени случаи да се реши въпроса с недостига на квалифицирани кадри в определени области и паралелно с това да се намали общата численост на администрацията. Това е особено подходящо при общините с малка численост на администрацията, които не разполагат с достатъчен собствен експертен ресурс. На база разработените по дейност 2 материали ще бъдат идентифицирани и евентуални предложения за нормативни промени, придружени от мотиви. Те ще са насочени към подобряване на нормативната среда, регламентираща структурирането на общинската администрация и функционирането на основните й звена. Предложенията ще бъдат съобразени със Стратегията за развитие на държавната администрация 2014 – 2020 г., Концепцията за въвеждане на споделени услуги, Концепцията за стандартизиране на общата администрация и други стратегически документи. Разработените конкретни предложения за промени ще бъдат внесени за обсъждане от Съвета за административна реформа. Подготвените в рамките на дейността материали, преди финализирането им, ще бъдат обсъдени на 6 рег. дискус. форума - средно по 50 участника за 1 работен ден (1-ви ден от обяд до 2-ри ден до обяд) - ще бъдат поканени представители на централната и местна власт, неправителствения сектор, бизнеса и други заинтересовани страни., Договорена стойност: 232 030.40 , Отчетена стойност: 230 977.87
  • Дейност: Дейност 3. Разработване на проекти на нормативни актове, устройствени правилници и други документи, необходими на общините за оптимизиране структурата на администрацията им: В рамките на дейността ще бъде разработен пакет от следните документи: - проект на устройствен правилник на общинска администрация (по групи общини). С примерния устройствен правилник по групи общини ще бъдат анализирани функциите на звената. Ще бъдат отчетени общите и специфични дейности, отговорностите и задълженията на звената, връзките между тях., както и задачите с постоянен характер. - идентифициране и разработване на примерни нормативни документи на общините, които регламентират структурирането на администрацията (напр. решения на общински съвети, вътрешни правила и други) (по групи общини); - препоръки за вида и съдържанието на информацията, свързана с административните структури и услуги, която задължително трябва да се поддържа от общините в съответствие с действащата нормативна уредба; - проекти на типови длъжностни характеристики за ръководни и експертни длъжности в общинската администрация (по групи общини). При разработването на типовите длъжностни характеристики ще се отчете нивото на всяка длъжност, като изисквания, изпълнявани функции и отговорности. Целта е да се осигури правилно и ефективно разпределение/преразпределение на задълженията и отговорностите между отделните длъжности за изпълнение на целите на звеното и на администрацията; - примерна Стратегия за организационно развитие на общинската администрация (по групи общини). Проектът ще съдържа примерни мерки , които общините могат да предприемат с оглед назначаване и задържане на човешки ресурс с необходимите знания, умения и професионална квалификация за заемане на ръководни и експертни длъжности. Целта е администрациите да планират процесите в организацията, свързани с човешките ресурси, така че да се повишава ефективността и ефикасността в работата на общините за устойчиво местно развитие и предлагане на качествени услуги на гражданите. След финализирането им, подготвените материали ще бъдат публикувани за свободно ползване в тематичен раздел на Интернет-страницата на НСОРБ. Той ще бъде допълнен и с други нормативни актове, добри практики и справочна информация. Целта е да се осигури пряк достъп до многообразието от информационни източници, като ще се предостави възможност на работещите в общинските администрации да повишават своите компетенции и информираност по въпроси свързани със структурите на общините. Дейността ще приключи с провеждането на 8 обучения за секретари, специалисти по човешки ресурси и други ключови общински служители, ангажирани със структурирането и развитието на капацитета на общинските администрации. По време на обученията, участниците ще получат допълнителна информация и практически съвети за прилагане на примерните вътрешно-нормативни актове, свързани със структурата и упправлението на човешките ресурси. Предвидено е обученията да са със средно по 30 участника всяко с продължителност 2 дни. (1-ви ден от обяд - 3-ти ден до обяд)., Договорена стойност: 258 212.15 , Отчетена стойност: 257 958.63
  • Дейност: Дейност 4. Информация и комуникация: Дейностите за информация и комуникация ще бъдат реализирани през целия период на изпълнение на проекта. В началото на проекта ще се проведе откриващо събитие (1 -дневно събитие средно за 20 човека), което ще представи основните дейности и очаквани по проекта резултати. В края на проекта ще бъде подготвено заключително събитие (1 -дневно събитие средно за 20 човека), на което ще бъдат представени резултатите по проекта. Финансовата подкрепа на ЕСФ и ОПДУ ще бъде отбелязана на всички подготвени в рамките на проекта материали. За всяко от обученията и дискусионните форуми ще се изработи и осигури на изпълнителите рекламни банери, които да бъдат поставени в залите за делова работа. Предвижда се изработването общо на 6 броя рекламни банери. , Договорена стойност: 4 630.00 , Отчетена стойност: 630.00

Участващи организации

Партньори
  • Партньор: МИНИСТЕРСТВО НА РЕГИОНАЛНОТО РАЗВИТИЕ И БЛАГОУСТРОЙСТВОТО, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00
Изпълнители
  • Изпълнител: Агенция Стратегма ООД, Договорена стойност по проекта*: 195 276.00 , Отчетена стойност**: 195 276.00
  • Изпълнител: Камелия, Договорена стойност по проекта*: 10 198.38 , Отчетена стойност**: 10 198.38
  • Изпълнител: Михаил, Договорена стойност по проекта*: 15 091.42 , Отчетена стойност**: 11 130.12
  • Изпълнител: Обединение ДЗЗД Логистика на мероприятия, Договорена стойност по проекта*: 206 424.00 , Отчетена стойност**: 128 604.00
  • Изпълнител: Валери, Договорена стойност по проекта*: 12 683.17 , Отчетена стойност**: 4 941.46
  • Изпълнител: ДЗЗД "ДД ФПИ", Договорена стойност по проекта*: 161 244.00 , Отчетена стойност**: 161 244.00
  • Изпълнител: Албена, Договорена стойност по проекта*: 10 000.00 , Отчетена стойност**: 10 000.00
  • Изпълнител: Сезгин, Договорена стойност по проекта*: 5 000.00 , Отчетена стойност**: 5 000.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение
  • Член на обединение: КВАЛИФИКАЦИЯ КОНСУЛТ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00
  • Член на обединение: ПЛУТОН-1 ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00
  • Член на обединение: Фондация "Право и интернет", Договорена стойност по проекта*: 0.00
  • Член на обединение: Д енд Д Консултинг ООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Обучени служители от администрацията, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 240.00 , Достигната стойност: 240.00
Индикатор 2 брой проекти, изцяло или частично изпълнени от социални партньори или неправителствени организации, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 3 Брой подкрепени администрации, прилагащи механизми за организационно развитие и управление ориентирано към резултатите, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 20.00 , Достигната стойност: 20.00
Индикатор 4 Подкрепени анализи, проучвания, изследвания, методики, одити и оценки за администрацията, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 2.00 , Достигната стойност: 2.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 581 643.34 BGN
БФП 581 643.34 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 581 643.34 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: „Организиране на форуми и обучения", Прогнозна стойност: 185 580.00
  • Обособена позиция 1: Обособена позиция №1: „Организиране на 6 регионални дискусии, 8 регионални обучения и 1 форум за общински финансисти/ счетоводители, отговорни за изпълнението и управлението на проекти по ЕСИФ“
    Изпълнител: Обединение ДЗЗД Логистика на мероприятия
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 206 424.00
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Възнаграждение Координатор на партньора, Прогнозна стойност: 0.00
  • Обособена позиция 1: Възнаграждение Координатор на партньора
    Изпълнител: Валери
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 7 034.41
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: Възнаграждение на Експерт "Административни структури", Прогнозна стойност: 0.00
  • Обособена позиция 1: Възнаграждение на Експерт "Административни структури"
    Изпълнител: Михаил
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 8 733.94
Процедура 4 Предмет на предвидената процедура: Изготвяне на подробна техническа спецификация за процедура по ЗОП с предмет Разработване на примерни модели за административни структури на не по-малко от 5 групи общини, Прогнозна стойност: 0.00
Процедура 5 Предмет на предвидената процедура: Изготвяне на техническа спецификация за обособена позиция 2 Разработване на проекти на нормативни актове, устройствени правилници и други документи, необходими на общините за оптимизиране структурата на администрацията им от процедура по ЗОП с предмет Разработване на примерни модели за административни структури за 7 групи общини и проекти на документи за организационното им развитие, Прогнозна стойност: 0.00
Процедура 6 Предмет на предвидената процедура: Изготвяне на техническа спецификация за процедура по ЗОП с предмет „Анализ на резултатите и направените препоръки в изготвените функционални анализи на общински администрации“., Прогнозна стойност: 0.00
  • Обособена позиция 1: Изготвяне на техническа спецификация за процедура по ЗОП с предмет „Анализ на резултатите и направените препоръки в изготвените функционални анализи на общински администрации“.
    Изпълнител: Сезгин
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 5 000.00
Процедура 7 Предмет на предвидената процедура: Преглед и анализ на изработените 146 броя функционални анализи на общини, Прогнозна стойност: 75 000.00
  • Обособена позиция 1: „Анализ на резултатите и направените препоръки в изготвените функционални анализи на общински администрации“
    Изпълнител: Агенция Стратегма ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 27 516.00
Процедура 8 Предмет на предвидената процедура: Разработване на примерни модели за административни структури на седем групи общини и проекти на документи за организационното им развитие в две обособени позиции., Прогнозна стойност: 484 999.20
  • Обособена позиция 1: Обособена позиция 1 - Разработване на примерни модели за административни структури на седем групи общини
    Изпълнител: Агенция Стратегма ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 167 760.00
  • Обособена позиция 2: Обособена позиция 2 - Разработване на проекти на нормативни актове, устройствени правилници и други документи, необходими на общините за оптимизиране структурата на администрацията им
    Изпълнител: ДЗЗД "ДД ФПИ"
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 161 244.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN