Идентификация

Номер от ИСУН BG05M9OP001-2.040-0032-C01
Наименование на проекта Патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания в Община Лозница и Община Самуил
Бенефициент 000505853 ОБЩИНА ЛОЗНИЦА
Източник на финансиране ЕСФ ==> Развитие на човешките ресурси
Дата на сключване на договора/заповедта 02.08.2019
Дата на стартиране 01.09.2019
Дата на приключване 01.12.2020
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северен централен (BG32), Разград (BG324)

Описание

Кратко описание на проекта
Чрез реализиране на дейностите в настоящия проект медицински специалисти и специалисти в областта на социалните услуги ще предоставят здравни грижи и медицинско наблюдение и осъществяват социална работа в подкрепа на хора с увреждания и хронични заболявания и възрастни хора, които имат нужда от помощ при изпълнение на ежедневните си дейности в общините Лозница и Самуил. Интегрираните здравно-социални услуги ще се предоставят на минимум 65 лица от целевата група в продължение на 12 месеца. Ще бъдат разкрити общо 14 работни места, седем от които в община Лозница и седем в община Самуил, в това число за четири медицински специалисти, шест домашни санитари, двама шофьори и двама диспечери, разпределени пропорционално в двете общини. На наетия персонал ще му бъде проведено въвеждащо обучение и текущо супервизия. Планират се ремонт, обзавеждане и оборудване на подходящи помещения, необходими за обезпечаване дейността на специалистите в община Самуил и закупуване на МПС за мобилната работа на специалистите от община Лозница. Проектът пряко кореспондира със заложените приоритети и цели на Приоритетна ос 2 „Намаляване на бедността и насърчаване на социалното включване”; Инвестиционен приоритет № 3 „Подобряване на достъпа до услуги, които са на достъпна цена, устойчиви и висококачествени, включително здравни и социални услуги от общ интерес“; Специфична цел № 2 към ИП 3 „Намаляване броя на възрастните и хората с увреждания, настанени в институции чрез предоставяне на социални и здравни услуги в общността, включително услуги за дългосрочна грижа“.
Дейности
  • Дейност: Закупуване на транспортно средство за извършване на мобилната работа: Цели на дейността: 1. Законосъобразно провеждане на процедура за закупуване на транспортно средство; 2. Сключване на договор за доставка на МПС за нуждите на проект "Патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания в Община Лозница и Община Самуил"; 3. Осигуряване на мобилност на специалистите от община Лозница, предоставящи патронажни грижи. Община Лозница обхваща 16 населени места с общо население 13 326 души по постоянен адрес. Населените места в общината са: гр. Лозница, с. Бели Лом, с. Веселина, с. Гороцвет, с. Градина, с. Каменар, с. Крояч, с. Ловско, с. Манастирско, с. Манастирци, с. Сейдол, с. Синя вода, с. Студенец, с. Трапище, с. Тръбач и с. Чудомир. Автобусни линии от обществения транспорт се изпълняват само по направление от общинския център гр. Лозница до гр. Разград и обратно три пъти дневно /сутрин, обед и вечер/. Автобусни линии има и от гр. Разград до селата Бели Лом и Веселина два пъти през деня /сутрин и вечер/. Разстоянията от общинския център гр. Лозница до съответните населени места са следните: гр. Лозница - с. Бели Лом 24 км.; гр. Лозница-с. Веселина 16 км.; гр. Лозница-с. Гороцвет 10 км.; гр. Лозница с. Градина 12 км.; гр. Лозница с. Каменар 15 км; гр. Лозница- с. Крояч 7 км.; гр. Лозница- с. Ловско 4 км.; гр. Лозница-с. Манастирско 8 км.; гр. Лозница-с. Манастирци 6 км.; гр. Лозница-с. Сейдол 14 км.; гр. Лозница-с. Синя вода 6 км.; гр. Лозница-с. Студенец 8 км.; гр. Лозница-с. Трапище 8 км.; гр. Лозница-с. Тръбач 10 км.; гр. Лозница-с. Чудомир 8 км.; Предвид това че от общинския център до населените места в общината няма обществен транспорт, както и недостатъчният и брой транспортни средства в Община Лозница се очертава потребност от закупуване на лек автомобил, който ще се ползва за транспорта на медицинските специалисти и домашните помощници до адресите на потребителите, които ще получават патронажна грижа. , Договорена стойност: 25 000.00 , Отчетена стойност: 23 491.50
  • Дейност: Ремонт, обзавеждане и оборудване на помещения: Цели на дейността: Да се осигурят подходящи помещения за нуждите на специалистите, предоставящи патронажни грижи в община Самуил. Да се отговори на нормативните изисквания за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд. Постигането на целите, които си поставя общинското ръководство на община Самуил с реализиране на дейностите по патронажната грижа, е обвързано и с осигуряване на подходяща материална база. На сесия на Общинския съвет е прието Решение, с което се предоставя сграда- общинска собственост за нуждите Общинското социално предприятие, на което ще се възложи услугата. Сградата се намира на адрес с. Самуил, ул. Васил Левски № 31, представляваща двуетажна масивна сграда - 200 кв.м с предназначение "Административна сграда" и "Санитарен възел" - 60 кв.м. съгласно Акт за частна общинска собственост № 74/20.03.2006 г. Първият етаж и покривът на сградата са ремонтирани със средства по схема BG05M9OP001-2.010 „Развитие на социалното предприемачество” във връзка с реализиране на проект “Осигуряване на заетост в общинско социално предприятие - община Самуил”. За осъществяване на дейностите по настоящия проект се предвижда ремонт на преходни към втория етаж стълбищни помещения и помещения от втория етаж, в които ще се обособят работни стаи, съблекалня и склад за материали и консумативи. Сградата ще се използва от персонала и работниците за провеждане на оперативки, разпределяне на дневните задачи, преобличане, регламентирани почивки в рамките на работния ден и други дейности. В склада ще се съхраняват всички работни инструменти и закупените материали и консумативи за дейността . За привеждане на помещенията в необходимото състояние се предвиждат следните видове ремонтни дейности с посочени единични стойности: демонтаж, доставка и монтаж на нови ПВЦ прозорци с 30% отваряемост10,91 м2х116,68 без 1272,98 без ДДС демонтаж, доставка и монтаж на нови ПВЦ прозорци – неотваряеми 12,37 м2 х91,68лв- 1134,08 лв без ДДС демонтаж на фазер 27,00 м2х 8,00 лв216,00лв без ДДС демонтаж на стар мокет по подове 50,00м2х1,88лв - 94,00 лв без ДДС стъргане на стара боя и мазилка постени и таван - 196,00 м2 х1,25лв - 245,00 лв без ДДС гипсова шпакловка по стени 227,00м2 х 5,30 лв - 1203,10 лв без ДДС обръщана около прозорци60,00 м 2 х 5,82лв - 349,20 лв без ДДС облицовка с гипсокартон на метална конструкция - 27,30м2 х 16,68лв - 455,36 лв без ДДС грундиране с готов грунд преди боядисване 227,00 м2 х1,86 лв - 422,22 лв без ДДС боядисване с латекс двукратно при ремонти 277,00м2 х 5,28 лв - 1462,56 лв без ДДС доставка и монтаж на ламиниран паркет-27,00 м2 х 17,50лв -472,50 лв без ДДС доставка и монтаж на подови первази от PVC 23,00 м х 5,00 лв - 115,00 лв без ДДС боядисване на под и цокъл с блажна боя100,00 м2 х 4,00 лв - 400,00 лв без ДДС натоварване на отпадъци на камион ръчно1,00 т х 60,22лв - 60,22 лв без ДДС Стойността на разходите за СМР с включено ДДС е 9482,66 лв. За администрирането на извършената на терен пряка работа с потребителите ще бъде необходимо оборудване на работни места за специалистите в община Лозница, състоящи се от: Метални офис шкафове, етажерки за документи, офис стол, посетителски столове и бюро. За администрирането на извършената на терен пряка работа с потребителите ще бъде необходимо оборудване на работни места за специалистите в община Самуил, състоящи се от: 1.Бюро, работен стол, настолен компютър със съответната конфигурация за диспечера по проекта; 2.Бюро, работен столове за двамата медицински специалист; 3. Офис шкафове и етажерки за документи, конферентна маса и посетителски столове и мултиф. устройство. 4.медицински шкаф РаботнитепомещениязаспециалиститевобщинаСамуилса разположени в сграда,вкоятонееналичнонитоцентрално отопление, нито локално в самата сграда, също така не е предвиден персонал за поддържане на работните места, включително и на температурата в тях. Предвид тези обстоятелства най-удачният и икономичен начин за отопление е чрез използване на климатици., Договорена стойност: 18 185.00 , Отчетена стойност: 18 229.46
  • Дейност: Обучение и супервизия на персонала: След приключване процедурата на подбор на лицата, които ще предоставят здравно-социални услуги и преди сключване на трудови договори с тях, всички медицински специалисти и специалисти в областта на социалните услуги, следва да преминат специализирано обучение по програмата разработена от Министерство на здравеопазването в рамките на компонент 1 по процедура „Патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания“. Обучението ще се провежда поотделно на територията на всяка една от общините Лозница и Самуил по предварително изготвен от екипа за организация и управление график. За отчетност за всяко проведено обучение се попълва присъствена форма за обучения, в която са положени подписите на обучените специалисти и също така карта за участие в проекта. След приключване на обучението всеки обучител представя на екипа за организация и управление доклад за своята работа, към който прилага оригинал на присъствените форми от проведените обучения. Предава и картите за участие на обучените. На всеки обучен кандидат се издава сертификати за преминато обучение, които се получават срещу подпис, положен в списъка на одобрените кандидати, преминали въвеждащо обучение. В рамките на дейността след стартиране предоставянето на патронажната грижа, също така персоналът ще получава супервизия - професионална и методическа подкрепа от специалист, с оглед изпълнение на целите на услугата и постигане на по- високо качество на услугата, а също така и изграждане на модел за обективно и емоционално устойчиво професионално поведение. Целта е и съответно поддържане на професионалното самочувствие на специалистите, предоставящи патронажна грижа или консултиране при разрешаване на трудни конфликти и конфликтни ситуации. От една страна, ще се оказва професионална помощ, от друга - ще се снема напрежението и професионалния стрес. Предвиждат се минимумът две супервизии за периода на проекта. , Договорена стойност: 2 000.00 , Отчетена стойност: 2 000.00
  • Дейност: Предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги за нуждаещи се лица с увреждания и възрастни хора: Предоставянето на мобилните интегрирани здравно-социални услуги в двете общини е съобразено с индикативния брой на потребителите в тях, евентуалното им разпределение по населените места в общините, броят на персонала в рамките на средствата за предоставяне на тези услуги, максимума на указаното време за пряка работа с потребители и времето, необходимо за преминаване на разстоянията между отделните населени места в рамките на общината. Предвиждаме представляващите община Лозница и община Самуил да възложат изпълнението на мобилната интегрирана социално-здравна услуга (патронажна грижа за възрастни и хора с увреждания) на доставчик на социални услуги /в това число общинско предприятие, създадено по реда на чл. 52 от ЗОС, на второстепенен разпоредител с бюджет дирекция в самата общинска администрация).Съобразно изброените критерии и направено проучване за лица от целевата група по населени места всеки от доставчиците ще наеме двама медицински специалисти на три часов работен ден, един шофьор и един координатор/диспечер на услугата на пълен работен ден, шест санитари в община Лозница на четири часов работен ден и трима санитари в община Самуил на осем часов работен ден. Предвид местоположението на селата спрямо общинския център, в който е седалището на доставчика на услугата и съответно работното място на специалистите, около 1 час дневно от работното време на същите ще бъде използвано за придвижване между селата и стигане до адреса на потребителя, т. е. ангажираните на 3 часа медицински специалисти, ще предоставят медицински услуги по 2 часа на ден, а домашните санитари - по 7 часа на ден в община Самуил и по 3 часа на ден в община Лозница. Средно, според здравословното състояние на конкретния потребител, предоставянето на тези от изброените, които съответстват на потребността, очакваме да продължат от 30 до 60 минути на човек, т.е. очертава се в рамките на 4 часа общо на двамата медицински специалисти за пряка работа, да бъдат предоставени здравни услуги на 4-8 лица на ден. Предоставяните медицински грижи ще се свеждат до следните: измерване на кръвно налягане, пулс, температура; измерване на кръвна захар, грижи за уретрален катетър, даване на медикаменти, превръзки на рана, смяна на превръзка, поставяне на инжекции, венозни вливания, медицински съвети при съответното заболяване. Средно, според здравословното състояние на конкретния потребител, предоставянето на тези от изброените, които съответстват на потребността, очакваме да продължат по около 30 минути на човек, т.е. очертава се в рамките на 6 часа общо на двамата медицински специалисти за пряка работа, да бъдат предоставени здравни услуги на до 10-12 лица на ден, което съответно определя лицето да получава тези грижи през два дена. Най-често изискваните грижи при хората с увреждания и хронични заболявания и възрастните хора, определиха избора на специалисти, чрез които да се предоставят социалните услуги и това до какво да се свеждат те, а именно: почистване на дома, смяна на спално бельо, душ и грижа за тялото в банята, частичен хигиенен тоалет на тяло, помощ при обличане и събличане, помощ при упражнения за раздвижване, пазаруване без присъствието на пациента, контролни посещения. Естеството на тези дейности предполага за тях да се отделя повече време, което ние планираме да е около 1.5 часа на потребител на посещение. При пряка работа с потребители на трима домашни санитари в Община Самуил по около 7 часа на ден, дневно могат да бъдат обслужени около 15 потребители, а в Община Лозница на шест домашни санитари по около 3 часа на ден, дневно могат да бъдат обслужени по около 12 потребители. В такъв случай всеки потребител ще получава грижите, изброени по-горе през един ден., Договорена стойност: 129 040.00 , Отчетена стойност: 132 290.60

Участващи организации

Партньори
  • Партньор: ОБЩИНА САМУИЛ, Договорена стойност по проекта*: 82 697.00 , Отчетена стойност: 53 368.42
Изпълнители
  • Изпълнител: "А1 България" ЕАД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 86.40
  • Изпълнител: Служба по трудова медицина- Вита ООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 75.60
  • Изпълнител: ЕТ "Стефан Георгиев-НИМ", Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 2 292.99
  • Изпълнител: "Каспър трейд" ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 2 837.00
  • Изпълнител: "БИЗНЕС КОНСУЛТ - АЯ" ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 1 666.66 , Отчетена стойност**: 2 000.00
  • Изпълнител: "Кале Ауто" ООД, Договорена стойност по проекта*: 23 491.50 , Отчетена стойност**: 23 491.50
  • Изпълнител: Кооперация Панда, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 73.64
  • Изпълнител: "МУЛТИМЕД 2014" ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 330.82
  • Изпълнител: "Офис консумативи" ООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 1 507.01
  • Изпълнител: "МИРАН ПРОДУКЦИОН" ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 144.00
  • Изпълнител: "Биоконтрол Корпорация" ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 82.08
  • Изпълнител: "Маник Бургазян" ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 241.08
  • Изпълнител: ЗК "Лев инс" АД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 72.82
  • Изпълнител: ЕТ "КОНИ-Нина Кючукова", Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 159.74
  • Изпълнител: "НИКИ-2001" ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 6 495.00
  • Изпълнител: "БЕ-КА КОМЕРС" ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 77.59
  • Изпълнител: "Интерком-Самуил" ООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 180.00
  • Изпълнител: "Бултекс 99" ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 753.58
  • Изпълнител: ЗД "Евроинс", Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 186.80
  • Изпълнител: "Гами" ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 696.00
  • Изпълнител: "Офис трейд България" ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 15.84
  • Изпълнител: "Петрол" АД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 1 169.21
  • Изпълнител: "ИЛКИН" ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 9 040.80 , Отчетена стойност**: 8 897.46
  • Изпълнител: "ВИТА" ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 492.77
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Лица над 18 г., Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 65.00 , Достигната стойност: 105.00
Индикатор 2 Брой доставчици на услуги за социално включване, разширили обхвата на дейността си, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 2.00 , Достигната стойност: 2.00
Индикатор 3 Участници над 18 г., вкл. с увреждания, получаващи патронажна грижа, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 65.00 , Достигната стойност: 105.00
Индикатор 4 Брой доставчици на услуги за социално включване, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 2.00 , Достигната стойност: 2.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 189 905.25 BGN
БФП 189 905.25 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 176 011.56 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: "Закупуване на транспортно средство за извършване на мобилна работа", Прогнозна стойност: 25 000.00
  • Обособена позиция 1: "Закупуване на транспортно средство за извършване на мобилна работа"
    Изпълнител: "Кале Ауто" ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 23 491.50
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Текущ ремонт на преходни към втория етаж стълбищни помещения и помещения от втория етаж на обществено - обслужваща сграда на ул. "Васил Левски" № 31 в с. Самуил по проект „Патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания в Община Лозница и Община Самуил., Прогнозна стойност: 9 402.05
  • Обособена позиция 1: Текущ ремонт на преходни към втория етаж стълбищни помещения и помещения от втория етаж на обществено - обслужваща сграда на ул. "Васил Левски" № 31 в с. Самуил по проект „Патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания в Община Лозница и Община Самуил.
    Изпълнител: "ИЛКИН" ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 9 040.80

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN