Идентификация

Номер от ИСУН BG16RFOP002-2.002-0235-C01
Наименование на проекта Развитие на управленския капацитет и растеж в AССИСТ ЕООД чрез подкрепа за специализирани услуги и насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии и услуги
Бенефициент 130483068 АССИСТ ЕООД
Източник на финансиране ЕФРР ==> Иновации и конкурентоспособност
Дата на сключване на договора/заповедта 06.03.2017
Дата на стартиране 06.03.2017
Дата на приключване 06.02.2019
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Югозападна и южно-централна България, Югозападен, София-Град, Столична, гр.София

Описание

Кратко описание на проекта
Проектът предвижда развитие на управленския капацитет и растеж на производителност, екпортен капацитет и увеличаване на нетните приходи от продажби в  АССИСТ ЕООД с над 30%  чрез подкрепа за специализирани услуги и насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии и услуги , а именно са включени следните дейности:
I. Предоставяне на консултантски услуги  за реинженеринг на 5 бизнес процеса: 
(1) процес на планиране и вземане на решения;   
(2)  процес на организация на ресурсите и снабдяването;
(3) процес на организация на производството и предоставяне на услуги
(4) процес на реализация на сервизни услуги
(5) увеличаване на износа. 
II.Внедряване на  системи за управление на околата среда  по международен стандарт ISO 14001:2004 и  системите за управление на сигурността на информацията (СУСИ) ISO/IEC  27001:2013 и сертифицирането ни фирмата по тези стандарти. Фирмата е сертифицирана по ISO 9001:2008 и ще се ресертифицира по  ISO 9001:2015. 
III.Въвеждане на ИКТ базиран софтуер - интегрирана ERP система за управление на бизнес процесите в предприятието - модули:•    Финансово управление;Счетоводство спрямо българското законодателство;Управление на дълготрайни активи; Бюджетиране;  Продажбен и пред-продажбен процес; Управление на продажбите;Управление на маркетингови кампании, листове, бази данни, задачи;Планиране и управление на производството;Управление на брак и отпадъци;Планиране на доставки и прием на материали, суровини и стоки;  Складово управление;Сервиз; Power BI
IV. Визуализация
 Проектът цели   внедряване за първи път на система за сервиз на съоръжения с обхват над 3000 артикула и 6 сервизни центъра у нас и Западни Балкани, на учебна програма за създаването на ефективен и  функционален колектив, изграждане и  внедряване на качествено нов сервизен   модел, базиран на европейската нормативна база за регулярна поддръжка  на автоматизирани врати и  системи за контрол на достъпа. 
Срокът на изпълнение на проекта е 18 месеца.
Дейности
  • Дейност: I. Дейности за развитие и укрепване на управленския капацитет на предприятията:: 1. Въвеждане и сертифициране на системи за управление в съответствие с изискванията на международни стандарти - 1.1 за системи за управление на околната среда (EMAS, БДС EN ISO 14001 и управление на сигурността на информацията (БДС ISO/IEC 27001). •ISO 14001 определя изискванията към системата за управление на околната среда, която може да се интегрира с други изисквания за управление, за да помогне на организациите да достигнат, както икономическите си цели, така и целите, свързани с околната среда. ISO/IEC 27001:2013 Международният стандарт ISO/IEC 27001 задава модел за изграждане и определя изисквания към системите за управление на сигурността на информацията (СУСИ). Тези системи служат за защита на активите, които боравят с информация и се основават на възприети принципи, цели, политики и на оценки на рисковете, които могат да въздействат неблагоприятно върху бизнеса. Защитите, които се изграждат при внедряване на СУСИ, повишават нивото на сигурност и на първо място са насочени към осигуряване и поддържане на характеристиките поверителност, наличност и цялост на информацията. 2.Подготовка за сертификация 3.Ресертификация на система за управление на качество от ISO 9001 : 2008 към ISO 9001: 2015 г 4.Реинженеринг на процесите в предприятията: Реинженерингът на процесите в организациите представлява цялостно преосмисляне и пълно препроектиране на бизнес процесите за достигане на цялостни подобрения в основните показатели на всяка организация. При изпълнението на отделните дейности по реинженеринг на процесите и системите фокусът следва да бъде поставен върху създаването на ефективни предпоставки за постигане на резултатите. Диагностика и измервания на бизнес процесите в организацията, с цел определяне на работните процеси, за които е необходимо подобрение; Избор на процесите, които ще бъдат изменени и препроектирани вследствие на реинжинеринга – дефиниране на процесите, входовете и изходите на всеки процес, както и взаимовръзките между различните процеси; Техническо изготвяне на модел на предлаганото решение-визия: Персонализиране на модела спрямо спецификите на организацията; Обучение на персонала; Въвеждане на препроектираните процеси (предписанията от реинженеринга) в дейността на организацията; Анализ на резултатите и ползите от реинженеринга на процесите: - По-ефикасна организация в резултат на по-ефективното организиране на ключовите процеси; - Реализирано измерване на ефикасността на всеки процес – поставяне на ключови индикатори (KPI) за всеки важен бизнес процес; - По-добро обслужване на клиентите, чрез ефективни методи за обратна връзка; - Подобрена координация между звената в рамките на организацията, чрез технологични и организационни решения; - Въведени технологични решения с цел оптимизиране на бизнес процесите. Ефективно използване на създадената ИКТ инфраструктура. 5.Дейности за инвестиции в ново оборудване в помощ на променяните бизнес процеси. Пред вид акцентът върху инициирането на регулярна сервизна дейност на територията на България и Западните Балкани фирмата има нужда от много повече инструменти и оборудване за монтаж и сервиз , затова подава оферти за пакети с инструменти и оборудване , необходими за това. Безкабелни и акумулаторни инструменти спестяват време на техническия състав и повишават производителността. Модерна машина за заготовки от алуминий позволява точност, качество и прецизност на изделията. Преносими комплекти с инструменти са извънредно важни за мобилността на екипите, което ще позволи бързи срокове и мултифункционалност на сервизните услуги.Мобилните терминали с вграден баркод скенер позволяват достъпване от мястото на обекта до база данни и кол.център, което пести време, гориво и ускорява процеса на сервизната дейност. , Договорена стойност: 232 376.33 , Отчетена стойност: 230 157.09
  • Дейност: Дейности за насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии и услуги чрез закупуване на софтуер за управление на бизнес процеси: Дружеството планира да закупи и внедри интегриран софтуер за управление на бизнес процеси , с цел оптимизиране на дейностите и работните потоци в предприятието, соито следвада станат по-ефективни и да се адаптира към постоянно променящите се условия. Дружеството има нужда от следните функционалности на ИКТ базиран интегриран софтуер/и за управление на бизнес процесите: Планиране на доставки работа с досиета на доставчици, вкл. групиране, условия и начини на плащане, следене на плащания и падежи на плащания, кредитни лимити, складове по доставчик, поддържане на информация за име и код на артикул при доставчик, време за доставка и др. работа с ценови листи на доставчици, предоставени от тях отстъпки и сключени договори извършване на всички необходими операции по покупки и отпечатване на съответните документи – напр. искане за оферта от доставчик, изпращане на поръчка към доставчика, следене на доставки, получени фактури, дължими суми и платени суми, изготвяне на кредитни известия и т.н. планиране на доставките спрямо обещана дата на изпълнение на поръчката на клиента проследяване по серийни номера на закупените материали и оборудване Преминаване към интегрирана информационна система, с цел унифициране на текущо използваните системи и отпадането на множеството софтуери, таблици в Excel и други приложения, които се използват в момента; • подобряване организацията във фирмата, чрез създаване на автоматизирана връзка между отделните звена и фирми от групата; • Автоматизираност на процесите в Планиране, Продажби, Проекти, Сервиз, Финанси и счетоводство и др., управлявани от ERP системата, с цел намаляване на дублиране на извършваните дейности; • Коректно отчитане и управление на сервизната дейност; • Възможност за получаване на необходимата, ценна управленска информация и отчетност от ERP система, която да предоставя надеждни, достоверни своевременни данни към мениджмънта; • Внедряване на ERP система, която ще може да се развива заедно с компанията; • Внедряване на модули, подпомагащи бъдещото развитие на компанията, нейната интернационализация и иновативност модули: финанси и счетоводство, бюджети, продажби, упраовление на отношенията с клиенти СРМ, Производство, вкл.управление на брак и отпадъци, покупки и снабдяване, склад, сервиз, BI/бизнес интелиджънс/, Договорена стойност: 324 282.48 , Отчетена стойност: 319 998.48
  • Дейност: III. Дейности за визуализация на проекта.: За да се информират участниците и обществеността Фирмата ще постави един плакат A3 Постоянна обяснителна табела „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация" 2014-2020 Плакатът ще съдържа емблемата на ЕС, наименованието на съфинансиращия фонд, общото лого за програмния период 2014-2020 с наименованието на финансиращата програма, наименованието на проекта и главната му цел, общата стойност на проекта както и стойността на европейското и национално съфинансиране в лева, начална и крайна дата на изпълнение на проекта;надграждане на фирмения уеб сайт с информация за проекта и сервизната дейност, Договорена стойност: 2 000.00 , Отчетена стойност: 298.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: БУЛЕКОПРОЕКТИ ООД, Договорена стойност по проекта*: 15 323.00 , Отчетена стойност**: 21 890.00
  • Изпълнител: БУЛНЕКС АД, Договорена стойност по проекта*: 5 387.31 , Отчетена стойност**: 7 696.15
  • Изпълнител: ТЮФ НОРД БЪЛГАРИЯ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 10 472.00 , Отчетена стойност**: 14 960.00
  • Изпълнител: ЕЛИТ Софтуер ООД, Договорена стойност по проекта*: 223 998.94 , Отчетена стойност**: 319 998.48
  • Изпълнител: ХИЛТИ - БЪЛГАРИЯ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 20 330.38 , Отчетена стойност**: 29 043.40
  • Изпълнител: НЕКСТ КОНСУЛТ ООД, Договорена стойност по проекта*: 86 100.00 , Отчетена стойност**: 123 000.00
  • Изпълнител: КАММАРТОН БЪЛГАРИЯ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 13 060.78 , Отчетена стойност**: 18 658.25
  • Изпълнител: МАУС-ПС ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 208.60 , Отчетена стойност**: 298.00
  • Изпълнител: ЕЛУМАТЕК БЪЛГАРИЯ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 10 436.50 , Отчетена стойност**: 14 909.29
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Производствени инвестиции Частни инвестиции, допълващи публичната подкрепа за предприятията (безвъзмездни средства), Мерна единица: евро, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 85 430.56 , Достигната стойност: 84 434.03
Индикатор 2 Производствени инвестиции: Брой предприятия, които получават безвъзмездни средства, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 3 Производствени инвестиции: Брой предприятия, получаващи подкрепа, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 556 958.81 BGN
БФП 389 871.16 BGN
Собствено финансиране 167 087.65 BGN
Общо реално изплатени суми 362 917.61 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Основание за налагане на корекция % на наложената
финансова корекция
Стойност на наложената финансова корекция1,2 Договор с изпълнител
БФП Собствено финансиране Общо
Нарушения в документацията за обществени поръчки 10.00 22 399.89 9 599.95 31 999.84 ЕЛИТ Софтуер ООД

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Сертификационни услуги по ISO 14001, Прогнозна стойност: 5 000.00
  • Обособена позиция 1: Сертификационни услуги по ISO 14001
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: 1 Закупуване на ДМА , Прогнозна стойност: 31 083.79
  • Обособена позиция 1: Доставка на оборудване
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
  • Обособена позиция 2: избор на изпълнител за доставка обособена позиция 3, 4, 5, 6, 7, 8 и 9
    Изпълнител: ХИЛТИ - БЪЛГАРИЯ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 20 330.38
  • Обособена позиция 3: Провеждане на процедура и доставка обособена позиция 1
    Изпълнител: ЕЛУМАТЕК БЪЛГАРИЯ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 10 436.50
  • Обособена позиция 4: Провеждане на процедура и доставка обособена позиция 10 и 11
    Изпълнител: КАММАРТОН БЪЛГАРИЯ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 13 060.78
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: Визуализация, Прогнозна стойност: 300.00
Процедура 4 Предмет на предвидената процедура: Доставка на ИКТ базиран софтуер- интегрирана информационна система, Прогнозна стойност: 324 282.48
  • Обособена позиция 1: Провеждане на процедура за избор на доставчик на софтуера и неговото внедряване
    Изпълнител: ЕЛИТ Софтуер ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 223 998.94
Процедура 5 Предмет на предвидената процедура: избор на консултантски услуги за въвеждане на ISO 14001 , Прогнозна стойност: 10 000.00
  • Обособена позиция 1: избор на консултантски услуги за въвеждане на ISO 14001
    Изпълнител: БУЛЕКОПРОЕКТИ ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 6 993.00
Процедура 6 Предмет на предвидената процедура: избор на консултантски услуги за въвеждане на ISO 27001, Прогнозна стойност: 12 000.00
Процедура 7 Предмет на предвидената процедура: Консултантски услуги за реинженеринг, Прогнозна стойност: 123 000.00
  • Обособена позиция 1: Провеждане на процедура и избор на консултантска фирма за реинженеринг на бизнес процесите във фирмата.
    Изпълнител: НЕКСТ КОНСУЛТ ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 86 100.00
Процедура 8 Предмет на предвидената процедура: публична покана за доставка на оборудване по обособена позиция 2, Прогнозна стойност: 7 725.00
  • Обособена позиция 1: Обособена позиция 2: Мобилен терминал с вграден баркод скенер - 5 броя
    Изпълнител: БУЛНЕКС АД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 5 387.31
Процедура 9 Предмет на предвидената процедура: Ресертифициране по ISO 9001: 2015, Прогнозна стойност: 5 000.00
  • Обособена позиция 1: Ресертифициране по ISO 9001: 2015
    Изпълнител: ТЮФ НОРД БЪЛГАРИЯ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 3 493.00
Процедура 10 Предмет на предвидената процедура: сертификационни услуги за въвеждане на 27001, Прогнозна стойност: 5 000.00
  • Обособена позиция 1: Сертификационни услуги за въвеждане на 27001
    Изпълнител: ТЮФ НОРД БЪЛГАРИЯ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 3 493.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN