Идентификация

Номер от ИСУН BG05M9OP001-2.019-0023-C03
Наименование на проекта Подкрепа за лица с психични разстройства в Община Кюстендил
Бенефициент 000261517 ОБЩИНА КЮСТЕНДИЛ
Източник на финансиране ЕСФ ==> Развитие на човешките ресурси
Дата на сключване на договора/заповедта 25.09.2020
Дата на стартиране 25.09.2020
Дата на приключване 23.04.2024
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Югозападен (BG41), Кюстендил (BG415), Кюстендил

Описание

Кратко описание на проекта
Проект Подкрепа за лица с психични разстройства в Община Кюстендил цели създаване и реализиране на устойчив модел за деинституционализация на грижите за лица с психични разстройства, чрез разкриване и предоставяне на нови резидентни услуги в община Кюстендил - Защитено жилище за 8 бр. жени с психични разстройства и Защитено жилище за 6 бр. за мъже с психични разстройства. Настоящето проектно предложение подкрепя процеса по деинституционализация на грижата за лицата, настанени в специализирани институции и закриване на тези институции. Изпълнението на процедурата ще обезпечи предоставянето на новите услуги в общността изградени по проект „Подобряване на социалната инфраструктура в Община Кюстендил – гарант за устойчив модел за деинституционализация” финансиран с Договор № BG16RFOP001-5.001-0042-C01 за БФП по процедура „Подкрепа за деинституционализация на грижите за деца” на Оперативна програма „Региони в растеж” 2014-2020. В продължение на вече постигнатите инфраструктурни резултати сега намеренията на Община Кюстендил са ориентирани към осигуряване на социално включване, равен достъп и защита на лицата настанени в специализирани институции. Социалното включване на лицата ще е от първостепенно значение и ще се постига чрез осигуряване на възможност за всички те да участват във всички аспекти на живота на общността, включително да посещават местни социални услуги и да ползват местните здравни, транспортни и други обществени услуги. Чрез деинституционализацията на грижата за тези  лица ще бъде изпълнено едно от най-важните условия за гарантиране на техните права, които по една или друга причина са в риск или не могат да се отглеждат от семействата си. 
Проектното предложение е съобразно с Актуализирания план за действие за изпълнение на Националната стратегия „Визия за деинституционализацията на децата в Република България“ и утвърдената Карта на резидентните услуги.
Дейности
  • Дейност: Подбор и наемане на персонал за социалната услуга „Защитено жилища за лица с психични разстройства" – 2 бр.: Подборът на персонала, структурирането на длъжностите в него, координацията и управлението му са дейности с ключово значение за предоставянето и качеството на всяка социална услуга, включително на услугите, които ще разкрие Община Кюстендил в изпълнение на проекта. В ЗЖ – 2 бр. потребителите ще водят независим начин на живот, подпомогнати от професионалисти. За целта настоящата дейност ще осигури професионални грижи за потребителите на услугите от страна на мотивиран, добре обучен и работещ в екип персонал. . Подборът на персонала на ЗЖ – 2 бр. ще бъде извършен на конкурсен принцип. Ще бъде изготвена Процедура за подбор, утвърдена от Кмета на Община Кюстендил с приложено към нея заявление за кандидатстване. Определена комисия със заповед на Кмета на Община Кюстендил ще организира и извърши подбора на персонала съгласно изискванията на Кодекса на труда - ще се подготви и публикува обява в сайта на Общината със свободните работни места. Обявата ще съдържа информация за изискванията за заемане на длъжността, необходимите документи, които трябва да се представят, начин на провеждане на подбора, кратко описание на длъжностите и място и срок за подаване на документите. Подборът на персонала ще се осъществи на два етапа - по документи и събеседване. Всички лица, успешно преминали през процедурата на подбор, ще останат, като банка с резерви при евентуални бъдещи напускания на специалисти и необходимост от кадрови промени. Чрез процедурата ще се осъществи подбора на най-подходящите лица, които да са в състояние да защитават здравето, сигурността и благополучието на потребителите на услугата. Одобрените кандидати се предлагат за назначаване и сключване на договор, съгласно изискванията на Кодекса на труда. Назначените служители ще получат длъжностна характеристика, неразделна част от договора, в която са описани задълженията, отговорностите и подчиненост. При започване на работа в разкритите по проекта социални услуги всеки служител ще има ясно разбиране за същността и обхвата на неговата дейност; ценностите и философията, на които е основана тя; отговорностите и задълженията, които трябва да спазва; организационните връзки и взаимоотношения (вътрешни и външни). Тези важни условия и изисквания ще са детайлно описани в длъжностна характеристика. Чрез реализацията на процедурата ще се осигури заетост на лица, като всеки един назначен служител на ЗЖ – 2 бр. ще предоставя дейности, съобразно квалификацията си в зависимост от потребностите и желанието на потребителите. Процеса на кандидатстване и подбор ще се извърши в условията на недопускане на дискриминация, основана на пол, възраст, етническа принадлежност и т.н. на кандидатите. Подборът и наемането на персонала е съобразен с принципа на равнопоставеност и в съответствие с изискванията на трудовото и антидискриминационното законодателство. , Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 67 537.16
  • Дейност: Подготовка, преместване и настаняване на потребителите в 2 бр. Защитени жилища: С тази дейност се цели безпроблемно и безболезнено извеждане на потребителите от институции или от общността и настаняването им в среда близка до семейната, съобразено с индивидуалността на всеки потребител. Назначеният персонал на ЗЖ – 2 бр. ще извършат посещение на кандидат потребителите на услугата на местата, където са настанени, за да се опознаят преди настаняването им. След всяка опознавателна среща екипа ще се събира, за да анализира ситуацията и с подкрепата на консултантите ще се направят изводи, да се набележат нови стъпки в общуването с потребителите. По проекта се предвижда сформираните екипите на новите услуги да отидат на обмяна на опит в други населени места, където вече има такъв или подобен тип социални услуги, за да се разгледа документацията, която трябва да има в този вид услуги, какви проблеми срещат и как ги решават. Наетият персонал за предоставяне на услугите с експертното съдействие на двамата консултанти ще разработят необходимите документи и процедури за функциониране на ЗЖ – 2 бр., съобразно нормативната база в социалната сфера - закони, правилници, наредби, утвърдените от МТСП Методика за предоставяне на услугата ЗЖ и посетените добри практики в страната. Консултантите ще предоставят компетентни съвети, споделяне на опит, знания и умения на наетия персонал, спрямо документацията на услугата и профила на конкретните потребители. Наетите лица ще подпомогнат новосъздадените екипи на услугите, като за избора им ще се търсят квалифицирани лица, с опит позволяващ им да извършват заложените дейности. С тях ще се сключат договори за услуга. В пряка зависимост от изпълнението на тази дейност е подготовката на всеки потребител за преместването в новите услуги. Адаптацията на потребителя при настаняване в новите услуги ще се извършва на база на информацията от извършения анализ на съществуващите оценки. Планирането на грижите и интервенциите за него ще се основава и на първоначалния период на наблюдение и обсъждане в екип от страна на персонал на ЗЖ – 2 бр. и наети по проекта консултанти. За посещенията при потребителите ще се изготвят графици и протоколи за посещение. На опознавателните срещи на потребителите ще се покаже снимков материал за новата услуга, с цел запознаване с новите условия и хората, които ще се грижат за тях. На срещите ще се работи за изграждане на взаимоотношения на доверие между потребители и персонал на новите услуги. Посещението на кандидат потребителите на услугите ЗЖ – 2 бр. ще се извърши въз основа на предоставени данни от Агенция за социално подпомагане и Дирекция «Социално подпомагане» Кюстендил. За посещението на потребителите в други населени места ще се използва МПС, наето за целите на проекта. За посещенията на кандидат потребителите в съответните институции, от които ще бъдат изведени, с цел опознаване, назначените ръководители на ЗЖ – 2 бр. ще изготвят график за посещение на персонала, който ще предоставя услугите. Графикът ще се съгласува с ръководителя на проекта. При посещенията на кандидатите за потребители, с оглед запознаване ще се включи целия персонал, ангажиран с предоставянето на самите услуги и преместването на децата в бюджета са предвидени средства в размер на 10 000 лв. за наем на МПС за осъществяване на заложените дейности по проекта. Предвиденият разход е заложен на база най- отдалечена точка в страната от гр. Кюстендил, поради липсата на социални институции в град Кюстендил и все още неопределени потребители за настаняване в новите услуги ЗЖ – 2 бр. , Договорена стойност: 150 354.82 , Отчетена стойност: 3 779.74
  • Дейност: Предоставяне на социалните услуги Защитено жилище – 2 бр.: Предоставянето на услугите Защитено жилище 1 с капацитет 8 бр. жени и Защитено жилище 2 - за 6 бр. мъже ще осигури по-добро качество на живот на 14 потребители, което ще гарантира пълноценното им физическо, емоционално и познавателно развитие и социално включване на всеки потребител в естествената за него среда, чрез осигуряване на индивидуализирана грижа и подкрепа. Защитените жилища 1 и 2 са място за грижа, подкрепа и рехабилитация на хора с психични страдания, които не са в остри и тежки състояния. За всеки потребител се предоставя свобода и възможности за самостоятелна работа и саморазвитие. За всеки настанен потребител щe се води досие. Досиетата се съхраняват, съгласно изискванията за съхранение на лични данни и съдържанието им ще е съобразено с изискванията на нормативната база в социалната сфера. Важни елементи за оптимално предоставяне на всяка услуга са структурата и ритъмът на ежедневните дейности. За целта ще се разработват програми, които ще описват дейностите в центровете. Ако е необходимо ще се съставя и персонална програма за деня и седмицата, така че всеки потребител да има своите индивидуални занимания, които да включват по-детайлно заниманията в жилището (индивидуални и групови) и по-общо – заниманията навън (в дневен център, ЦСРИ, работа и др.). ЗЖ – 2 бр. ще осигуряват на ползвателите си лично пространство, право на предпочитания и личен избор и свобода за развитие съобразно собствените възможности и желания. Целта на услугите е да се предостави жилище на потребителите, в което те да живеят възможно най-нормално и възможно най-пълноценно да участват в живота на общността. Подкрепата има за задача да създаде сигурна, позната среда на живот и отношения в техния дом. В новите услуги ще се организират занимания на потребителите със смислени ежедневни дейности. Тези дейности ще насърчават социалните контакти на потребителите и активното им участие в живота на общността. Всичко това помага хората с психични страдания да започнат да изграждат самочувствие и да подобряват емоционалното си благосъстояние, което е началото на пътя им към независимост и възстановяване. В рамките на тези дейности потребителите ще получават помощ от различни професионалисти в и извън жилището (социален работник, психолог, трудотерапевт, психиатър и др.), ще посещават различни социални услуги в общността (ДЦ, ЦСРИ и др.), възможности за трудова реализация и институции на територията на община Кюстендил. Социалните услуги в общността, насочени към социално включване и интеграция на потребителите, предполагат основната част от дневните занимания и грижи да се провеждат на място, различно от мястото на живеене. Това ще даде възможност на потребителите да се срещат с повече хора, да развиват различни социални умения, да се справят с различни ситуации. Програмите в услугата ще обхващат теми като: социални и битови умения, здравна просвета, посредничество за намиране на работа, подготовка за извеждане от ЗЖ, реинтеграция и създаване на умения за самостоятелен начин на живот. За изпълнение на дейността са предвидени разходи по ЕРС за ЗЖ – 2 бр. за общо 14 потребители за периода на предоставяне на услугата по проекта. Всички случаи за отделните потребители ще се описват в индивидуалния план за подкрепа, като ще се търсят допълнителни средства и мерки за тяхното социално включване и интеграция. , Договорена стойност: 209 407.38 , Отчетена стойност: 137 501.10
  • Дейност: Оборудване и обзавеждане за помещенията на ЗЖ – 2 бр.: В настоящето проектно предложение Община Кюстендил залага закупуване на оборудване и обзавеждане за помещенията, в които ще се предоставят новите услуги, извън закупеното, съгласно функционалните характеристики и насоки за изграждане на инфраструктурата по процедура BG16RFOP001-5.001 „Подкрепа за деинституционализация на социалните услуги за деца“ по ОП „Региони в растеж“. В рамките на тази дейност ще бъдат проведени всички процедури свързани с подбора на изпълнители за обезпечаване на проекта и неговите дейности. Ще се подготви необходимата тръжна документация, съгласно изискванията. В рамките на тази дейност ще се организират тръжни процедури за избор на доставчици на необходимото оборудване и обзавеждане свързано с дейността на услугите. Закупено обзавеждане и оборудване ще допринесе за осигуряване на психологически комфорт, уют и безопасна и сигурна среда за потребителите на услугите. , Договорена стойност: 111 588.04 , Отчетена стойност: 101 438.32

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: Ара Текс ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 1 800.00 , Отчетена стойност**: 769.50
  • Изпълнител: ЕМ БИ ВИЖЪН ООД, Договорена стойност по проекта*: 9 274.80 , Отчетена стойност**: 10 088.76
  • Изпълнител: Ивона, Договорена стойност по проекта*: 5 845.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: ИЙТ УЕЛ ЕАД, Договорена стойност по проекта*: 13 533.32 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: Д.Д.Д.-1 ООД, Договорена стойност по проекта*: 480.00 , Отчетена стойност**: 160.00
  • Изпълнител: "Кюстендилска вода"ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 740.00 , Отчетена стойност**: 186.65
  • Изпълнител: БГ Интернешънъл груп" ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 41 836.87 , Отчетена стойност**: 41 836.87
  • Изпълнител: "ОФИС 1 ПАРТНЕР" ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 7 500.00 , Отчетена стойност**: 1 832.06
  • Изпълнител: "Ангелов БГ" ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 500.00 , Отчетена стойност**: 239.60
  • Изпълнител: Електрохолд Трейд ЕАД, Договорена стойност по проекта*: 24 300.00 , Отчетена стойност**: 1 357.95
  • Изпълнител: Строителна фирма Рила, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 25.05
  • Изпълнител: Делта Дизайн 98 ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 267.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: Евгения Евгениева ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 300.00 , Отчетена стойност**: 116.50
  • Изпълнител: "Кабел Сат - Запад"ООД, Договорена стойност по проекта*: 1 727.35 , Отчетена стойност**: 759.59
  • Изпълнител: Офис консумативи ООД, Договорена стойност по проекта*: 11 592.00 , Отчетена стойност**: 11 592.00
  • Изпълнител: Евромаркет ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 2 400.00 , Отчетена стойност**: 551.85
  • Изпълнител: Росица, Договорена стойност по проекта*: 5 845.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: "Овергаз мрежи"АД, Договорена стойност по проекта*: 13 500.00 , Отчетена стойност**: 5 339.31
  • Изпълнител: АЙ-ДИ Софт ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 115.20 , Отчетена стойност**: 370.20
  • Изпълнител: "Контракс"АД, Договорена стойност по проекта*: 22 806.65 , Отчетена стойност**: 28 257.05
  • Изпълнител: Общински драматичен театър, Договорена стойност по проекта*: 35.00 , Отчетена стойност**: 35.00
  • Изпълнител: ЕТ "ЛАЛКА СТОЕВА - АНГОРА" , Договорена стойност по проекта*: 11 730.00 , Отчетена стойност**: 1 907.68
  • Изпълнител: ДЕЙЛИ ФУДС АД, Договорена стойност по проекта*: 2 333.33 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: "ТОП ЕЛАНА" ООД, Договорена стойност по проекта*: 9 663.64 , Отчетена стойност**: 9 663.64
  • Изпълнител: "Евробилд"ООД, Договорена стойност по проекта*: 500.00 , Отчетена стойност**: 229.10
  • Изпълнител: "Гранд Енерджи Дистрибюшън"ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 10 000.00 , Отчетена стойност**: 96.14
  • Изпълнител: "СТМ Здраве 21" ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 126.00 , Отчетена стойност**: 126.00
  • Изпълнител: "СОТ - сигнално охранителна техника" ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 1 404.00 , Отчетена стойност**: 412.26
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Деца и младежи настанени в институции, обхванати в интервенции за деинституционализация, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 14.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 2 Хора с увреждания, получаващи социални и здравни услуги в общността (специфичен индикатор), Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 14.00 , Достигната стойност: 7.00
Индикатор 3 Деца и младежи, получаващи социални и здравни услуги в общността, след извеждането им от институция, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 14.00 , Целева стойност: 14.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 4 Хора с увреждания (специфичен индикатор), Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 14.00 , Достигната стойност: 7.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 300 925.69 BGN
БФП 300 925.69 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 300 921.29 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: "Доставка на бяла и черна техника за нуждите на проект "Подкрепа за деца и младежи в Община Кюстендил", Прогнозна стойност: 8 415.00
  • Обособена позиция 1: "Доставка на бяла и черна техника за нуждите на проект "Подкрепа за деца и младежи в Община Кюстендил"
    Изпълнител: "ТОП ЕЛАНА" ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 9 663.64
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: "Доставка на електрическа енергия за обекти, общинска собственост", Прогнозна стойност: 121.20
  • Обособена позиция 1: "Гранд Енерджи Дистрибюшън"ЕООД
    Изпълнител: "Гранд Енерджи Дистрибюшън"ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 10 000.00
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: "Доставка на компютърни и периферни устройства", Прогнозна стойност: 24 560.00
  • Обособена позиция 1: Доставка на комптри, мултифункционални устройства и периферия по две обособени позиции" по обособена позиция № 2 "Доставка на компютърни и периферни устройства"
    Изпълнител: "Контракс"АД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 22 806.65
Процедура 4 Предмет на предвидената процедура: „Доставка на електрическа енергия за обекти, общинска собственост“, Прогнозна стойност: 3 237 600.00
  • Обособена позиция 1: „Доставка на електрическа енергия за обекти, общинска собственост“
    Изпълнител: Електрохолд Трейд ЕАД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 13 200.00
Процедура 5 Предмет на предвидената процедура: „Доставка на хляб и хлебни изделия за нуждите на звената на бюджетна издръжка при Община Кюстендил“, Прогнозна стойност: 385 000.00
  • Обособена позиция 1: „Доставка на хляб и хлебни изделия за нуждите на звената на бюджетна издръжка при Община Кюстендил“
    Изпълнител: ДЕЙЛИ ФУДС АД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 2 333.33
Процедура 6 Предмет на предвидената процедура: „Доставка на хранителни продукти за нуждите на звената на бюджетна издръжка при Община Кюстендил, по обособени позиции“, Прогнозна стойност: 2 450 000.00
  • Обособена позиция 1: „Доставка на хранителни продукти за нуждите на звената на бюджетна издръжка при Община Кюстендил, по обособени позиции“
    Изпълнител: ИЙТ УЕЛ ЕАД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 3 383.33
  • Обособена позиция 2: „Доставка на хранителни продукти за нуждите на звената на бюджетна издръжка при Община Кюстендил, по обособени позиции“
    Изпълнител: ИЙТ УЕЛ ЕАД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 3 383.33
  • Обособена позиция 3: „Доставка на хранителни продукти за нуждите на звената на бюджетна издръжка при Община Кюстендил, по обособени позиции“
    Изпълнител: ИЙТ УЕЛ ЕАД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 3 383.33
  • Обособена позиция 4: „Доставка на хранителни продукти за нуждите на звената на бюджетна издръжка при Община Кюстендил, по обособени позиции“
    Изпълнител: ИЙТ УЕЛ ЕАД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 3 383.33
Процедура 7 Предмет на предвидената процедура: Доставка на бяла и черна техника по проект "Подкрепа за лица с психични разстройства в община Кюстендил", Прогнозна стойност: 38 044.12
  • Обособена позиция 1: "Доставка на бяла и черна техника за нуждите на проект ""Подкрепа за лица с психични разстройства в община Кюстендил"
    Изпълнител: БГ Интернешънъл груп" ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 41 836.87
Процедура 8 Предмет на предвидената процедура: Доставка на оборудване и обзавеждане проект "Подкрепа за лица с психични разстройства в община Кюстендил", Прогнозна стойност: 12 189.42
  • Обособена позиция 1: Доставка на оборудване и обзавеждане проект "Подкрепа за лица с психични разстройства в община Кюстендил"
    Изпълнител: Офис консумативи ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 11 592.00
Процедура 9 Предмет на предвидената процедура: Извършване на периодична доставка на канцеларски мателиали и консумативи за нуждите на проект № BG05M9OP001-2.019 "Подкрепа на деца и младежи в Община Кюстендил"., Прогнозна стойност: 11 730.00
  • Обособена позиция 1: Извършване на периодична доставка на канцеларски мателиали и консумативи за нуждите на проект № BG05M9OP001-2.019 "Подкрепа на деца и младежи в Община Кюстендил
    Изпълнител: ЕТ "ЛАЛКА СТОЕВА - АНГОРА"
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 11 730.00
Процедура 10 Предмет на предвидената процедура: Извършване на периодична доставка на миещи, почистващи и санитарни материали за нуждите на проект № BG05M9OP001-2.019 "Подкрепа на деца и младежи в Община Кюстендил"., Прогнозна стойност: 7 500.00
  • Обособена позиция 1: Извършване на периодична доставка на миещи, почистващи и санитарни материали за нуждите на проект № BG05M9OP001-2.019 "Подкрепа на деца и младежи в Община Кюстендил"
    Изпълнител: "ОФИС 1 ПАРТНЕР" ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 7 500.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN