Идентификация

Номер от ИСУН BG05M9OP001-1.002-0034-C01
Наименование на проекта Активиране и осигуряване на заетост на младежи от Община Червен бряг
Бенефициент 000414154 ОБЩИНА ЧЕРВЕН БРЯГ
Източник на финансиране ЕСФ, ИМЗ ==> Развитие на човешките ресурси
Дата на сключване на договора/заповедта 26.04.2016
Дата на стартиране 26.04.2016
Дата на приключване 26.04.2017
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северозападен (BG31), Плевен (BG314), Червен бряг

Описание

Кратко описание на проекта
В годините след началото на световната криза успешното включване на младите хора на пазара на труда и осигуряването на плавен преход между образование и заетост се очертаха като основни предизвикателства пред стабилното развитие на пазара на труда и социалните системи. Активирането на младите хора е важен приоритет на политиката по заетост и се обуславя, както от необходимостта от увеличаване на работната сила за поддържане на икономическия растеж, така и с цел социално включване. За да бъдат ефективни действията по активиране е необходим индивидуален подход. В този контекст настоящото проектно предложение си поставя за цел активиране и подпомагане на интеграцията на пазара на труда на младите хора в община Червен бряг, в частност тези, които не са ангажирани с трудова дейност, образование или обучение. Основните дейности, чрез които ще се постигне заложената цел, са: идентифициране на 90 икономически неактивни младежи на възраст 18-29 г. в община Червен бряг чрез осъществяването на информационна кампания и индивидуална работа на терен, които да преминат мотивационно обучение и да бъдат наети чрез субсидирана заетост в общината за срок от 6 месеца на длъжности в областта на градинарството, строителството или чистотата. Резултатите, към които се стреми проектът, са: 
- Идентифицирани 90 икономически неактивни младежи, които не са включени в заетост, образование или обучение;
- Обучени 90 младежи, придобили умения за подготовка на автобиография и други документи за кандидатстване на работа; явяване на интервю; използване на каналите за включване в образователната система, търсене на обучение, стаж и/или работа; 
- Осигурена субсидирана заетост на 90 младежи, които не са ангажирани с трудова дейност, образование или обучение;
- Активирани младежи до 29 г. към връщане в образователната система, регистриране в дирекция „Бюро по труда”, включване в обучение във връзка с възможност за работа и/или към реализация на пазара на труда.
Дейности
  • Дейност: Организация и управление на проекта: Целта на дейността е да се сформира отговорен и компетентен екип за управление и изпълнение на проекта, за да се гарантира успешната му и навременна реализация. Един от най-важните фактори за успешната реализация на проекта е обезпечеността му с квалифициран човешки ресурс, притежаващ необходимата практика и опит в администрирането и отчитането на проектни дейности. За целта ще бъде сформиран Екип за управление на проекта /ЕУП/. Подборът на ЕУП е направен на база професионалния им опит в областта на управлението на проекти. Дейността включва: • Сформиране на 5-членен екип за управление на проекта; • Сключване на договори с членовете на ЕУП; • Изготвяне на отчети на членовете на екипа за отработено време по проекта; • Изготвяне не детайлен план-график за изпълнение на проекта; • Изготвяне на регулярни доклади на екипа за напредъка; • Подготовка на документация, обявяване и провеждане на тръжни процедури, изготвяне на междинни и заключителен технически доклади и искания за плащане. Изпълнението на дейността може да се раздели най-общо на три етапа: Етап 1 – Подготвителен, включващ: • Сформиране на Екип за управление на проекта, работни срещи за стартиране на проекта и разпределяне на отговорностите и задачите; • Избор и възлагане на външни изпълнители на дейности в рамките на проекта. Етап 2 – Етап на изпълнение, включващ: • Изпълнение на договорите с външни изпълнители по проекта; • Координация и управление на проекта, отчитане на напредъка, организация на плащанията, вътрешен мониторинг и контрол на изпълнението; • Дейности по информация и публичност; Етап 3 – Заключителен етап, включващ: • Генериране на окончателни технически доклад и финансов отчет, даващи информация за постигнатите цели, използваните ресурси и получените резултати., Договорена стойност: 32 256.00 , Отчетена стойност: 32 464.70
  • Дейност: Идентифициране на икономически неактивни младежи до 29 годишна възраст включително, които не са в образование или обучение, и активиране за включването им на пазара на труда: Целта на дейността е осъществяване на контакт с неактивни лица на възраст 18-29г. в община Червен бряг, поименно определяне на младежите, които не учат, не работят и не са регистрирани като търсещи работа в дирекция „Бюро по труда”, заедно с адрес за осъществяване на контакт с тях. Дейността включва: - Първична идентификация на лица от целевата група чрез изготвяне на индивидуален профил, съдържащ административна и специфична информация за всеки от младежите. - Изготвяне на материали, необходими за провеждането на информационна кампания сред целевата група: „пътна карта“ за кариерно развитие, „пътна карта“ за включване в обучение, „пътна карта“ за изготвяне на индивидуален профил за определяне на потребностите; “Наръчник „Активна младежка заетост““, съдържащ регионален анализ на настоящата ситуация на пазара на труда и мястото на младите хора в него; анализ на образователното ниво на младежите, анализ на данните за реализацията им след завършване на различните образователни степени; проследяване на динамиката и равнищата на основните индикатори за икономическа активност, заетост и безработица; информация за изискванията на работодателите – необходими качества, умения, компетенции. - Организиране и провеждане на информационна кампания „Активни и заети“ от външен изпълнител, за широк кръг от потенциални представители на целевите групи (300 души); - Последваща индивидуална работа с идентифицираните лица – След първичната и последваща идентификация на подходящи младежи, част от целевата група, консултантите ще ги ангажират индивидуално, чрез: • изготвяне на индивидуален профил за определяне на потребностите; • насочване към образователни институции и структури на Министерството на образованието и науката на регионално и местно ниво за продължаване на образованието; • насочване към включване в обучение – изготвяне на индивидуална карта за включване в обучение (професионално / ключова компетентност); • изготвяне на индивидуални карти за кариерно развитие и осъществяване на връзки с работодатели / подпомагане наемането на работа. Дейността ще се осъществи на следните етапи: 1) Етап 1 – Подготвителен (месеци 1,2): 1.1.) Избор на изпълнители по реда на ПМС № 118/20.05.2014г. за: 1.2.) Изготвяне на материали, необходими за провеждането на информационната кампания: „пътна карта“ за кариерно развитие, „пътна карта“ за включване в обучение; “Наръчник „Активна младежка заетост““; 1.3.) Подготовка на информационна кампания „Активни и заети“ на територията на община Червен бряг: Изготвяне на задания, проекти на договори и приемателни протоколи; подготовка на процедури за възлагане, съгласно изискванията на Ръководство на бенефициента за изпълнение и управление на проекти по процедура BG05M90P001-1.002 „АКТИВНИ” по ОП РЧР и ПМС 118. 1.4.) Сключване на договори с шест ключови експерти „консултанти“ за идентифициране на терен и индивидуалнa/групова работа с лицата от целевите групи, съгласно утвърдената методология за идентифициране; 1.5.) Първична идентификация: Първоначално идентифициране на потенциални лица, които принадлежат към целевата група по проекта – младежи NEETs, на възраст 18-29 г., с ниско образование. 2) Етап 2 – Етап на изпълнение: 2.1.) Организиране и провеждане на информационна кампания „Активни и заети“ (м.3): провеждане на еднодневна информационна кампания в гр. Червен бряг. Експертите, които ще бъдат ангажирани с осъществяването на дейността, ще предлагат информация, консултации, насочване и осъществяване на контакт. 2.2.) Идентифициране на представителите на целевите групи, които ще бъдат включени в последващите етапи/дейности – индивидуална работа, мотивационно обучение, субсидирана заетост. 3) Етап 3 – Заключителен етап: Индивидуална работа с идентифицираните представители на целевата група (м.4): Специфичните характеристики за всяко отделно лице от целевата група, значими за успешната реализация на пазара на труда, ще бъдат изведени чрез индивидуална работа със заинтересованите лица., Договорена стойност: 65 184.00 , Отчетена стойност: 60 385.62
  • Дейност: Предоставяне на мотивационно обучение за активно търсене на работа: Целта на обучението е стимулиране и насочване на лицата към придобиване на умения за активно поведение на пазара на труда, вкл. към придобиване на професионална квалификация и/или заетост. Мотивационното обучение е насочено към придобиване на умения за ориентиране на пазара на труда и адаптиране към неговите изисквания, за търсене и избор на подходяща заетост. Младежите от целевата група ще бъдат обучени как да създават успешно документи, чрез които могат да представят ефективно и ясно техните умения и квалификации: Европас автобиография, мотивационно писмо, европейски паспорт на уменията, езиков паспорт. Обучението ще предостави и информация за каналите за намиране на работа, стаж, обучение, както на национално, така и на европейско ниво – трудови борси, бюра по труда, EURES, Ploteus, SALTO, Европейски младежки портал, други, и ще изгради умения за работа с тези мрежи. Дейността ще се осъществи на следните етапи: 1) Етап 1 – Подготвителен (месеци 3,4) 1.1.) Възлагане на дейността за изпълнение на външен изпълнител съгласно разпоредбите на ПМС № 118/20.05.2014 г. и УО на ОП РЧР; 1.2.) Осъществяване на всички организационни и логистични дейности от изпълнителя: наем на зала, осигуряване на информационни и комуникационни материали; осигуряване на мултимедия, озвучаване, флипчарт, екран и др. 1.3.) Осъществяване на широка комуникационна кампания за популяризиране на обучението; 2) Етап 2 – Етап на изпълнение: (месец 5) – провеждане на еднодневно мотивационно обучение. Целева група на дейността са 90 младежи, идентифицирани в рамките на Дейност 1, които ще бъдат включени в субсидираната заетост. Те ще придобият умения как да напишат добра автобиография, мотивационно писмо и други приложими документи, необходими при кандидатстване за работа; ще придобият набор от информация как да се подготвят и представят успешно на предстоящи интервюта за работа. Те ще бъдат осведомени относно информационните канали за търсене на подходяща заетост и продължаване на образованието. 3) Етап 3 – Заключителен етап: Сертифициране на участниците, успешно преминали обучението и включването им в субсидирана заетост., Договорена стойност: 10 500.00 , Отчетена стойност: 8 796.77
  • Дейност: Наемане на лица от целевата група на длъжности, попадащи в обхвата на клас 9 от НКПД 2011 г., за период от 6 месеца от групата професии: - „Работници в градинарството“ - НКПД 9214; - „Работници по строителство на сгради“ – НКПД 9313; - „Чистачи и помощници в офиси, хотели и други учреждения“ – НКПД 9112: Целта на дейността е включване на 90 младежи (18-29 г.), идентифицирани и преминали мотивационното обучение, в субсидирана заетост в сферата на градинарството, строителството или чистотата. Дейността включва: - Ангажиране на целевата група в субсидирана заетост, на позиции в рамките на Длъжностите от групата професии „9313 Работници по строителство на сгради“ (съгласно НКПД), Длъжностите от групата професии „9214 Работници в градинарството“ (съгласно НКПД), Длъжностите от групата професии „9112 Чистачи и помощници в офиси, хотели и други учреждения“. - Предоставяне на възнаграждения на лицата в размер на минималния осигурителен доход за съответната основна икономическа дейност и квалификационна група професии за съответната година, както и дължимите осигурителни плащания, към които се отнася разкритото работно място за период от 6 месеца. Етапи на изпълнение: 1) Етап 1 – Подготвителен (месец 6): Подбор на лица, които да бъдат наети на длъжности от групата професии „Работници в градинарството“, „Работници по строителство на сгради“ или „Чистачи и помощници в офиси, хотели и други учреждения“. Селекцията ще се осъществи на база изготвените карти за кариерно развитие и индивидуален профил за определяне на потребностите; с лицата ще бъдат проведени интервюта, където ще могат да използват придобитите умения по време на мотивационното обучение. 2) Етап 2 – Етап на изпълнение (месеци 7-12): Сключване на срочни трудови договори по Чл. 68, ал. 1, т. 1 КТ с младежите от целевата група, преминали етапите на идентификация и мотивация, и избрани в рамките на селекцията в подготвителния етап. Включване на целевата група в субсидирана заетост за период от 6 месеца. 3) Етап 3 – Заключителен етап (месец 12): Прекратяване на субсидираната заетост, обратна връзка и последващ мониторинг на развитието на лицата от целевата група., Договорена стойност: 252 180.00 , Отчетена стойност: 248 326.01
  • Дейност: Информиране и публичност: Изпълнението на дейността предвижда осигуряване на мерки по информация и публичност за проекта, съгласно условията и изискванията на „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020.“ Целта на дейността е популяризиране на проекта и финансовата помощ, предоставена по ОП „Развитие на човешките ресурси“, съфинансирана от ИМЗ и ЕСФ на Европейския съюз. Дейността включва: - Провеждане на 2 пресконференции с медии и институции, ангажирани в областта на младежката заетост: 1) при стартиране на проекта с цел запознаване на обществеността с целите и дейностите; 2) непосредствено преди неговото приключване, за да бъде отчетено изпълнението му и да се демонстрират постигнатите резултати; - 4 бр. Прессъобщения: по едно за всяко събитие от всеки партньор; - Поставяне на 1 бр. информационна табела (с минимални размери 70 х 50 см) в общината за осигуряване на видимост на полученото финансиране; - Поставяне на 20 бр. плакати (минимален размер А3) на видно за обществеността място – в сградата на общинска администрация Червен бряг, в офиса на ОНПРС, в сградите на кметствата на територията на общината, при реализацията на информационната кампания и мотивационното обучение; - 4 бр. публикации за стартирането, напредъка и резултатите от проекта, качени на официалните страници на партньорските организации; - 4 бр. публикации в печатни и електронни медии, свързани с проектните цели, дейности и резултати, финансиране; - Изготвяне на информационни брошури за проекта, размер А5, пълноцветен печат – 1000 бр. Етапи на изпълнение: 1) Етап 1 – Подготвителен: (месец 1): избор на външен изпълнител по ПМС № 118/20.05.2014г. - изготвяне на техническо задание и спецификации за информационните материали, проект на договор и приемателни протоколи. Провеждане на процедура по избор съгласно изискванията на ПМС № 118/20.05.2014г.и УО. 2) Етап 2 – Етап на изпълнение: Информиране на обществеността (месеци 2-12) чрез провеждане на откриваща пресконференция; публикуване на прессъобщения; поставяне на информационна табела; разпространение на информационни брошури и плакати. 3) Етап 3 – Заключителен етап (месец 12): Реализране на заключителни мерки по информиране – провеждане на заключителна пресконференция, публикуване на прессобщения и публикации в медиите за приключването на проекта и постигнатите резултати., Договорена стойност: 3 600.00 , Отчетена стойност: 3 000.00

Участващи организации

Партньори
  • Партньор: СДРУЖЕНИЕ "ОРГАНИЗАЦИЯ ЗА НАУЧНО ПРАКТИЧЕСКО РАЗВИТИЕ НА СТУДЕНТИТЕ", Договорена стойност по проекта*: 90 372.00 , Отчетена стойност: 72 661.08
Изпълнители
  • Изпълнител: ЕКО-ЛЕНД КОНСУЛТИНГ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 9 140.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: Мирослав, Договорена стойност по проекта*: 7 224.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: Цецка, Договорена стойност по проекта*: 3 024.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: ПАНОРАМ.БГ ООД, Договорена стойност по проекта*: 15 200.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: Ганка, Договорена стойност по проекта*: 7 224.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: Калоян, Договорена стойност по проекта*: 7 224.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: Пламен, Договорена стойност по проекта*: 10 080.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: Мария, Договорена стойност по проекта*: 1 430.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: Ася, Договорена стойност по проекта*: 8 064.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: Анелия, Договорена стойност по проекта*: 7 224.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: Даниел, Договорена стойност по проекта*: 7 224.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: Павел, Договорена стойност по проекта*: 3 024.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: Красимир, Договорена стойност по проекта*: 16 718.00 , Отчетена стойност**: 0.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Неактивни участници, неангажирани с образование или обучение, които при напускане на операцията са ангажирани с образование/обучение, получават квалификация или имат работа, включително като самостоятелно заети лица, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 90.00 , Достигната стойност: 90.00
Индикатор 2 Неактивни участници на възраст до 29 г. вкл., извън обучение или образование, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 90.00 , Достигната стойност: 115.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 363 720.00 BGN
БФП 363 720.00 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 352 048.09 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 91.89 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Няма намерени тръжни процедури

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN