Идентификация

Номер от ИСУН BG05M9OP001-2.002-0022-C02
Наименование на проекта Звена към ДСП в община Стралджа-2
Бенефициент 000970432 ОБЩИНА СТРАЛДЖА
Източник на финансиране ЕСФ ==> Развитие на човешките ресурси
Дата на сключване на договора/заповедта 17.09.2015
Дата на стартиране 01.11.2015
Дата на приключване 01.12.2017
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България, Югоизточен, Ямбол, Стралджа

Описание

Кратко описание на проекта
Подкрепа за дейността на създадените 3 звена  в общината към ДСП в гр. Стралджа и селата Войника и Каменец по операция „Помощ в дома” за почасово предоставяне на услуги за социално включване в   домашна среда. Към момента на кандидатсване по настоящата  операция от тези услуги се ползват потребители от 17 населени места.
          При реализиране на операция „Независим живот” ще се възползват и потребители от още 3 населени места на общината и само едно няма да бъде включено – с.Леярово, тъй като от направените проучвания няма желаещи да ползват услугите, които ще се предоставят по проекта.
Обща цел: Подобряване достъпа  до основни социални и здравни услуги и постигане на независимост и социална интеграция на хора с увреждания и техните семейства, и хора над 65г. с ограничения или в невъзможност за самообслужване, чрез насърчаване на социалната икономика за преодоляването на последиците от социалното изключване и бедността, както и преодоляване на възможности за връщането на реалния пазар на труда на лицата, които полагат грижи за близките си с увреждания  на територията на община Стралджа, чрез предоставяне на социалната услуга „Независим живот”.  
Дейности по проекта:
1. Организация, управление и мониторинг на проекта.
2. Организиране на избор на подизпълнители и доставка на офис-техника; материали и консумативи за обезпечаване администрирането и предоставянето на социалните услуги.
3.Организиране и реализиране на дейности за оценка на потребностите на потенциални потребители, подбор и сключване на договори с потребителите.
4. Подбор и сключване на договори с желаещи да предоставят почасови услуги към Звената за социални услуги в домашна среда .
5. Обучителни дейности за повишаване компетенциите на персонала на звената.
6. Предоставяне на почасови услуги  в домашна среда.
7. Консултиране на  преките доставчици на почасови услуги, потребители и близки, и супервизиране  на  случаи от практиката.   
8. Популяризиране на проекта и целите на ЕСФ.
Дейности
  • Дейност: Организация, управление и мониторинг на проекта.: Цел на дейността: Създаване на организация за управление на проекта и на система за мониторинг и оценка. Описание: 1.1.Издаване заповед за назначаване и регламентиране работата и отчитането й на членовете на екипа за организация, управление и мониторинг на проекта. Определяне на офиса. 1.2.Провеждане на първа среща в община Стралджа за определяне на задълженията на екипа за администриране на проекта. Изготвяне на длъжностни характеристики. Провеждане на периодични срещи за проследяване изпълнението на проекта. 1.3. Разработване на Правилник за работа на екипа и правила и процедури за предоставяне на почасови социални услуги по проект „Нови възможности”. 1.4. Разработване на вътрешна система за мониторинг и контрол., Договорена стойност: 49 950.00 , Отчетена стойност: 51 556.56
  • Дейност: Организиране на избор на подизпълнители и доставка на офис-техника; материали и консумативи за обезпечаване администрирането и предоставянето на социалните услуги. : Цел на дейността: Да бъдат проведени прозрачни процедури за избор на изпълнители, в съответствие с националното законодателство. Описание: 2.1. Подготвяне и провеждане на отделни тръжни процедури по ЗОП за избор на изпълнители за : 2. 1.1.услуга за избор на изпълнител за: 1. Изготвяне на Методология за дейността на звената за почасови социални услуги за социално включване в общността или в домашна среда - 1 200 лв. - обосновка на стойността - 3 консултантски дни х 8 часа х 40,20 (ставка методист), разхода включва възнаграждение методист + командировъчни + разход за материали и е с ДДС. 2. Оценка на потребностите на лицата от целевата група - 3 921,60 лв. - обосновка на стойността -10 дни х 8 часа х ставка на консултант 21,50лв. - при стартирането на проекта; 6 дни х 8 часа х ставка на консултант 21,50лв. - периодично на тримесечие; 3 дни х 8 часа х ставка на консултант 21,50лв.- месец март 2016г. на лицата от целевите групи, които ползват услуги по процедура „Нови алтернативи”, разхода включва възнаграждение интервюиращи, транспортни разходи на интервюиращи; принтиране на формуляри за оценка; попълване на формуляри и обработка на оценката и е с ДДС. 3. Обучителни дейности за повишаване компетенциите на персонала на звената – 2 600лв. - обосновка на стойността - Въвеждащо - 2 дни , участници тези, които не са обучавани до момента, залагаме за 20 х 10лв. за 3 дни = 600.00лв. ( при условие, че доставчиците ще са между 40-50 в зависимост от часовата им ангажираност); Надграждащо – 2 пъти по 2 дни , през времето на доставка на услугите по проекта, участват всички доставчици - 50 х 10лв. за 2 дни = 1 000.00лв за едното и още толкова за второто надграждащо и е с ДДС. 4. Консултиране на преките доставчици на почасови услуги, потребители и близки, и супервизиране на случаи от практиката – 900лв. - обосновка на стойността - 1 бр. супервизия на 3 месеца, разхода включва възнаграждение супервизор х 4 часа (ставка 21,50лв.) + командировъчни супервизор + материали и е с ДДС. 5. Психологическа и/или мотивационна подкрепа на потребителите на услугата – 3 000 лв. - обосновка на стойността - Разхода включва възнаграждение психолог за 1 консултантски час (ставка 21,50лв.) х 100 консултации + командировъчни психолог + материали 2.1.2.услуга за публичност- 4 950 лв. 2.1.3. доставка на : Работно облекло - работен костюм, чехли, предпазни средства – 4 495лв.; офис техника 1450 лв.; 2.1.4. доставка на : материали за администриране на проекта - 461.20лв. , Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 4 380.48
  • Дейност: Организиране и реализиране на дейности за оценка на потребностите на потенциални потребители, подбор и сключване на договори с потребителите.: Цел на дейността: Да се създадат условия за ефективен подбор на потребители на социални услуги, съответстващ на методиките за предоставяне на услугата в общността „Социален асистент” и създаде база данни с количествени и качествени характеристики за всеки кандидат-потребител. Договаряне социални услуги, отговарящи на индивидуалните потребности на нуждаещите се. Описание: 3.1.Дейността стартира с информационна кампания. 3.2. Ще се изготви Методология за дейността на звената за почасови социални услуги за социално включване в общността, която ще се основа на опита от 3 те звена в общината към ДСП в гр. Стралджа и селата Войника и Каменец, създадени по операция „Помощ в дома”, на резултатите от изпълнения проект и възможностите за развитие и професионализиране на социалните услуги. В рамките на операция „Помощ в дома” са разработени отделни правила и процедури, които е необходимо да се анализират, актуализират и интегрират в цялостна методология, която дава ясни критерии и насоки за постигане качество на доставката на социалните услуги. Методологията ще регламентира цялостния процес на предоставяне на почасови социални услуги в Звената към ДСП-Стралджа, като отчита спецификите на региона и целевите групи, интегрира принципите за предоставяне на социални услуги в общността и ще включва разработени всички необходими правила и процедури за предоставяне и управление на социалните услуги: 1. Правила и процедури при предоставяне на услугите в трите Звена към ДСП: - За потенциални потребители:система за оценка на потребностите от почасови социални услуги в общността,включваща стандартизиран формуляр за първоначална оценка на потребностите, методика за изчисляване и ранжиране на данните получени от оценката за всички кандидат-потребители. В операция „Помощ в дома” оценката на потребностите бе ангажимент на ДСП, което налага разработване и прилагане на система, която да да осигури достъпност на услугите в рамките на новия проект. - За подбора на преките доставчици на почасови услуги: Формуляр на заявление за кандидатстване; Таблица за предварителен подбор и оценка по документи на желаещите; както и формуляр на полуструктурирано интервю. Основните критерии за подбор на преките доставчици ще се базират на опит в предоставяне на грижи за възрастни и болни хора, образование, нагласи и мотивация за работа с целевите групи; 2. Критерии за включване в проекта и процес на предоставяне на почасови социални услуги;Процедури за: ползване на почасови социални услуги; за управление на основните рискове при предоставяне на почасови социални услуги в общността; Предлагани услуги в Звената към ДСП-Стралджа;- Правила за работа; 3. Формати на документи за предоставяне на почасовите услуги (заявка, оценка на потребности, договор с потребителя, процедури за действие, обратна връзка, др.); 4. Управление и мониторинг на почасовите социални услуги:разработени критерии за мониторинг и отчетност;система за вътрешен мониторинг;формуляр за вътрешен мониторинг. Методологията и социална оценка на кандидат-потребителите ще се реализира от подизпълнител периодично и през м.03.2016г. на лицата от целевите групи, които ползват услуги по процедура „Нови алтернативи”. 3.3. Вземане на решение за избор на целевите групи. Подборът на първите 40 - 50 потребители ще бъде съобразно критерии за подбор, одобрени от Кмета на общината, съгласно приетата методология (йерархия на потребностите, социален статус, подкрепа от семейството, др.). 3.4.След финализиране на подбора ръководителя на проекта ще организира, а координатора съвместно с 3- ма технически сътрудници за всяко от звената към ДСП от общината ще проведат срещи за представяне на социалните асистенти на потребителите и ще изготвят разпределение. Екипът на проекта определя часовете, на които потребителят има право на достъп, съгласно Методология за дейността на звената за почасови социални услуги за социално включване в общността или в домашна среда за администриране на проекта., Договорена стойност: 4 980.00 , Отчетена стойност: 8 277.60
  • Дейност: Подбор и сключване на договори с желаещи да предоставят почасови услуги към Звената за социални услуги в домашна среда .: Цел на дейността: Определяне на подходящи доставчици на почасови социални услуги по проект „Независим живот” Описание: 4.1.Дейността стартира с информационна кампания за разясняване целите и дейностите по проекта и възможностите за предоставяне на услугите сред общността, с фокус към потенциалните доставчици. 4.2.Подборът на кандидатите за доставчици на почасови социални услуги по проект „Независим живот” ще предоставя равни възможности и ще гарантира равенство между мъжете и жените. 4.2.Със заповед на кмета на общината се съставя комисия, която провежда интервютата с кандидатите за доставчици на почасови социални услуги по проект „Независим живот”. 4.3.Одобрените от комисията кандидати се предлагат за назначаване, като водещото при наемането им е правото на личен избор на потребителя. , Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Обучителни дейности за повишаване компетенциите на персонала на звената.: Цел на дейността: Придобиване на знания и умения, необходими за конкретните дейности, удовлетворяващи потребителите Описание: 5.1. Провеждане на въвеждащо обучение – 2 дни, 20 бр. 5.2. Провеждане на надграждащо обучение – 4 дни, 50бр., Договорена стойност: 2 400.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Предоставяне на почасови услуги в домашна среда.: Цел на дейността: Предоставяне на качествени социални услуги на потребителите, съгласно сключените договор Описание: 6.1 Видове услуги, които ще се предоставят на потребителите на почасови социални услуги по проект „Независим живот”. 6.1.1. Дейности, предоставяни от услугата „социален асистент” : 6.1.1.1. Дейности за лична помощ: • включва следните услуги: поддържане на лична хигиена; хранене; палене на печка; помощ при вземане на лекарства; проследяване на правилното вземане на лекарства; придружаване да личен лекар или друг лекар-специалист; помощ при настаняване в болница; грижи в болница при необходимост. 6.1.1.2 Дейности за социална подкрепа и социално включване: • включва следните услуги: четене на ежедневници и художествена литература; придружаване извън дома; организиране на занимания по интереси; подпомагане при отглеждане на цветя; подкрепа при кризисни ситуации; съдействие при подаване на документи до различни институции; съдействие при изготвяне и представяне на необходимите документи за явяване пред ТЕЛК; съдействие за снабдяване с технически помощни средства на хора с увреждания и при тежки заболявания. 6.1.1.3. Комунално-битови дейности: • включва следните услуги: текущо почистване; основно почистване; снабдяване с различни продукти; заплащане на комунално-битови разходи; съдействие за извършване на дребни ремонти. 6.1.2.Дейности по «Здравна грижа» • включва следните услуги: измерване на витални показатели (кръвно налягане, пулс, телесна температура); измерване на кръвна захар; поставяне на различни видове инжекции – подкожни, венозни, мускулни; поставяне на система, катетър; предоставяне на съвети за хигиена и хранене; консултиране за хигиена и предпазване от развитието на декубитуси при рискови за това потребители. 6.1.3. Рехабилитационна дейност: • включва рехабилитационни програми за възстановяване и социална интеграция, като дейностите по медицинска рехабилитация се провеждат след задължителна консултация и назначение от лекар – физиотерапевт. 6.2. Предоставяне на услугите съобразно личния избор, личното пространство и достойнство на потребителите 6.3. Поверителност на личните данни на потребителите на услугите по проекта. 6.4. Разработване на документи за предоставяне на качествени социални услуги. , Договорена стойност: 438 649.00 , Отчетена стойност: 434 937.62
  • Дейност: Консултиране на преките доставчици на почасови услуги, потребители и близки, и супервизиране на случаи от практиката. : Цел на дейността: Да се предостави информация и професионална подкрепа на нуждаещи се от персонал на Звена за услуги в домашна среда, потребители и техни близки за решаване на конфликти и случаи от практиката (рискове, загуба, домашно насилие, зависимости, договорни отношения, др.) Да се предостави професионална подкрепа на екипа с обучителна, консултативна и административна цел. Описание: Дейността гарантира високо качество на оказваната подкрепа и грижа както към потребителите, така и към персонала на Звена за услуги в домашна среда към ДСП в община Стралджа. 7.1.Дейността включва: информационно консултиране на кандидати за предоставяне на почасови услуги, потребители и техни близки. Провеждане на редовни социално-психологически индивидуални и групови консултации на персонала на звеното за надграждане на компетенциите им и работа по случаи. Провеждане на социално-психологически индивидуални консултации по заявка на потребители и техни близки. 7.2. Ще се разработят и предоставят тематични материали за потребителите по проблемите на хората от третата възраст, превенция на хронични болести и права на хората с увреждания. 7.3.Екипът ще работи по казуси от проекта (домашно насилие, траурна реакция, зависимости, депресивни и тревожни състояния) Провеждане на сесии за супервизия 1 на тримесечие по предварително обсъдени случаи. Всяка супервизия ще включва анализ на ситуацията, изработване на хипотези и планиране на стъпки за интервенция и подкрепа. Като метод за професионална подкрепа супервизията ще допринесе за повишаване на квалификацията на екипа, за предотвратяване на професионалното прегаряне и за подобряване на качеството на предлаганите услуги. За провеждане на дейността ще бъде привлечен подизпълнител с опит в предоставянето на консултантски услуги и супервизия в областта на социалната работа., Договорена стойност: 897.60 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Популяризиране на проекта и целите на ЕСФ : Цел на дейността: Да се запознаят всички заинтересовани лица и организации с целите, заложени в проекта дейности, сроковете за изпълнението им и постигнатите резултати, както и с анализите на добрите практики и проблеми, свързани с изпълнението му. Описание: 8.1. Организиране и провеждане на информационна кампания. 8.2. Изготвяне на банер и 200 бр. информационни брошури за проекта. 8.3. Изготвени и публикувани 7 бр. тематични статии в местната, регионалната и национална преса. 8.4. Провеждане на встъпителна и заключителни конференции в трите звена към патронажите в общината. 8.5. Изготвяне сайт на проекта. 8.6. Изготвяне на визуализирани рекламни материали., Договорена стойност: 2 940.00 , Отчетена стойност: 2 740.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: УНИКОМ КОМПЮТЪРНИ СИСТЕМИ ООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 1 410.00
  • Изпълнител: НАУТИЛУС ДИЗАЙН ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 2 940.00 , Отчетена стойност**: 1 420.00
  • Изпълнител: ТЕЗА ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 8 277.60 , Отчетена стойност**: 4 620.00
  • Изпълнител: КООПЕРАЦИЯ ПАНДА, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 460.66
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Участници с увреждания и участници над 65г. в невъзможност за самообслужване, с подобрен достъп до услуги, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 46.00 , Целева стойност: 185.00 , Достигната стойност: 231.00
Индикатор 2 Лица с увреждания и лица над 65 г. в невъзможност за самообслужване, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 46.00 , Целева стойност: 200.00 , Достигната стойност: 231.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 499 816.60 BGN
БФП 499 816.60 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 499 816.53 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Осигуряване публичност по проект «Звена към ДСП в община Стралджа-2» , по договор № BG 05M9OP 001-2.002-0022-C001по Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси” (РЧР) 2014-2020”съфинансирана от Европейски социален фонд на Европейския съюз, Прогнозна стойност: 4 125.00
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Услуга за избор на изпълнител за: 1. Изготвяне на методология за дейността на звената за почасови социални услуги за социално включване в общността или в домашна среда . 2.Оценка на потребностите на лицата от целевата група. 3. Обучителни дейности за повишаване компетенциите на персонала на звената. 4. Консултиране на преките доставчици на почасови услуги, потребители и близки и супервизиране на случаи от практиката. 5. Психологическа и/или мотивационна подкрепа на потребителите на услугата, по договор № BG 05M9OP 001-2.002-0022-C001по Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси” (РЧР) 2014-2020” съфинансирана от Европейски социален фонд на Европейския съюз”. , Прогнозна стойност: 9 685.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN