Идентификация

Номер от ИСУН BG05M9OP001-2.040-0015-C01
Наименование на проекта "Патронажна грижа в Община Нови пазар"
Бенефициент 000931575 ОБЩИНА НОВИ ПАЗАР
Източник на финансиране ЕСФ ==> Развитие на човешките ресурси
Дата на сключване на договора/заповедта 10.06.2019
Дата на стартиране 10.06.2019
Дата на приключване 10.12.2020
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Североизточен (BG33), Шумен (BG333), Нови пазар

Описание

Кратко описание на проекта
Проектното предложение ще даде възможност да се осигури изграждане на мрежа от услуги в домашна среда и ще осигури предоставянето на почасови мобилни здравно-социални услуги по домовете за лица с увреждания и възрастни хора над 65 г. в невъзможност за самообслужване, като се разшири и надгради дейността на Домашен социален патронаж – Нови пазар. Съобразно индикативния брой потребители определени за всяка община за включване в проекта се предвижда минимум 54 лица да ползват интегрираната социално - здравна услуга. 
Операцията ще се осъществи чрез прилагане на вече изградения модел и единни програми за предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги и обучение на персонала. Чрез изпълнението на дейностите по проекта ще се гарантира по–висока ефективност на предоставяните услуги при използване на значително малък финансов ресурс, чрез прилагане на гъвкави механизми за съчетано почасово ползване на интегрирани социално- здравни услуги,ориентирани към индивидуалните нужди на всеки нуждаещ се.С настоящият проект ще се подобри качеството на живот и достъпа до услуги за социално включване, в отговор на комплексни потребности, включително и здравни на хора с увреждания и хора над 65 години в невъзможност за самообслужване,с цел преодоляването на последиците от социалното изключване.
За оптималното функциониране на услугата ще бъде ремонтирана и обзаведена и оборудвана стая за екипа за управление на услугата и специалистите. С цел разширяване обхвата на социално - здравните услуги на територията на цялата община  и осигуряване на равен достъп на лицата до тях ще бъде закупено транспортно средство с което специалистите по социално – здравни грижи ще могат да достигнат до всеки един от потребителите .
Дейности
  • Дейност: Организиране на приема на документи от кандидат-потребители и кандидати за работа: Дейността предвижда да се извърши прием на заявления, като преди това се извърши информационна дейност по местните медии и кметовете на населените места. Подборът на потребителите и екип за управление на услугата, ще се осъществи през целия период на проекта от 4 до 18 месец. Ще се изготвят необходимият формат заявления за кандидати за работа в Центъра: * на трудови договори- координатор -1 на 4 часа; социален работник-1 на 4 часа ,медицински специалисти-4 на по 4 часа, шофьор-1 на 8 часа, санитари-6 щатни бройки на 8 часа според целевите групи може да се назначат санитари на 4 часов работен ден. * на граждански договори-психолог-1 не повече от 240 часа,социален работник-1 не повече от 480 часа; медицински фелдшер-1 не повече от 720 часа. Ще бъде изготвено техническо задание и отправена покана за набиране на заявления за тези длъжности. * заявления от кандидат-потребители на ползване на интегрирани социално-здравни услуги в домашна среда. * изготвяне на оценка на потребностите на кандидат-потребителите Чрез заповед на кмета на общината управлението на социалната услуга от общ икономически интерес ще се възложи на отдел "Хуманитарна политика и Програми и проекти със социална насоченост" в общинска администрация на община Нови пазар., Договорена стойност: 14 297.76 , Отчетена стойност: 13 734.73
  • Дейност: Обучение и супервизия на персонала: По тази дейност се предвижда да бъдат обучени всички назначени специалисти и санитари в екипа за предоставяне на интегрираните здравно-социални услуги. Обучението и супервизията на персонала ще се извърши от институции визирани в Методиката за предоставянена патронажни грижи по домовете на възрастни хора и хора с увреждания. Обучителните теми ще бъдат съобразени с Методиката изготвена по Компонент 1, съобразени със спецификата на целевите групи, ще обхваща разнообразни проблеми и казуси. Целта на обучение е повишаване качеството на предоставяните интегрирани здравно-социални услуги и надграждане на знанията и уменията за справяне в критични ситуации, срещани в практиката им. , Договорена стойност: 600.00 , Отчетена стойност: 600.00
  • Дейност: Извършване на СМР, оборудване и обзавеждане в Домашен социален патронаж за нуждите на проекта: Целта на дейността е да бъде ремонтирано помещение за нуждите на ръководния екип на услугата и специалистите, необходимо за оптимално функциониране на новосъздадената здравно – социална услуга „Патронажна грижа”. Предвиденото помещение се намира в сградата на Домашен социален патронаж - Нови пазар и ще бъде част от целия комплекс предоставяни услуги. С изпълнението на дейностите по СМР ще се постигне разширяване на материалната база на ДСП, която след приключване на проектните дейности ще бъде използвана за нуждите на услугата. Предвидените за изпълнение СМР по предмета на настоящата дейност ще бъдат възложени съгласно изготвена количествено - стойностна сметка. Обзавеждане и оборудване на помещение за новосъздадената социална услуга Целта на дейността е да се осигурят оптимални условия за функционирането на новосъздадената услуга „Патронажна грижа”, като се осигури възможност екипа за управление на услугата и специалистите да осъществяват дейността си в подходящи за целта условия. Предвижда се да бъде обзаведено и оборудвано помещение за новосъздадената социална услуга, което включва: - 3 бр. работни бюра - материал ПДЧ с дебелина най-малко 18мм с кант на работните плотове 2мм; Размери дължина 120см/ширина 70см/височина 74см-132.91 лв - 3 бр. контейнер за бюро - материал ПДЧ с дебелина най-малко 18мм с кант на работните плотове 2мм; Размери дължина 40см/ширина 50см/височина 71,5см с чекмеджета 5бр - 127,58 лв - 3 бр. офис стола - Ергономична седалка и облегалка тапицирани с висококачествена негорима дамаска клас YB; плавно регулиране височината на седящия; регулиране наклона на облегалката спрямо седалката; облегалка с регулиране на височината, фиксирани подлакътници и товароносимост не по-малко от 120кг..-212,56 лв - 1 бр. печатащо/сканиращо устройство - мултифункционален принтер лазерен -3 в1-скенер -752,86 лв - 3 бр. шкафове/етажерки - материал ПДЧ с дебелина най-малко 18мм; гръб ПДЧ; Размери дължина 80см/ширина 40см/височина 200см с рафтове през 35см.; 2 бр. врати в долната част с височина 76см. -222,39 лв - 1 бр. диван двойка - комфортен диван тройка с размери ширина 215см/ дълбочина 90см/ височина 70см.; тапицерия подходяща за обществени сгради и за лесно почистване. - 608,57 лв - 1 бр. климатик за помещение с обем 41 куб.м. и за помещение с обем 40 куб.м. - 1385,59 лв - 1 бр. шкаф за дрехи - материал ПДЧ с дебелина най-малко 18мм., заключване уникално за всяка врата; рафт разделител в долната част за съхранение на обувки под него; тръба за закачалки; размери височина 185см/ширина 50см/дълбочина 40см. -116,66 лв. - 3 бр. компютърна система - настолен компютър , капацитет RAM 4 GB, капацитет HDD: 1000 GB, процесор---1,5 Ghz , 2 MB,видиокарта HD GRAPFICS 505, мишка, монитор- размер на екрана в INCH 21,5, резолюция 1920:1080, дисплей LED -850,00 лв Цените са за единична бройка с включено ДДС с обща стойност на оборудването 7 500,00 лв На закупеното оборудване обзавеждане ще бъде направена застраховка на стойност 100 лв от бюджета на проекта. Обща стойност 7600 лв Ще бъдат оборудвани три работни места: на координатор, медицински специалист и социален работник. Интегрираните здравно-социални услуги ще се предоставят в домашна среда, но пред големият обем на изискващата се писмена работа според Методиката се налага да се оборудвата тези допълнителни две места. За всеки потребител ще се води досие, в което ще се съхранява цялата налична документация, касаеща обгрижването му. Предвид този факт сме заложили оборудване и обзавеждане на три работни места, които ще се ползват и от всички останали специалисти, наети по проекта., Договорена стойност: 13 000.00 , Отчетена стойност: 11 931.65
  • Дейност: Закупуване и експлоатация на транспортно средство с цел осигуряване на мобилност на услугата: Иновативният характер на услугите, които ще бъдат разработени и предлагани в частта им осигуряване на здравна грижа, пълноценно социално общуване и комуникация на обгрижваните лица, индивидуалното им предлагане, с цел осигуряване на мобилност, достъпност и разширен обхват на интегрираните здравно-социални услуги, очертават необходимостта от закупуване на транспортно средство. С него специалисти и наетия персонал за подпомагане на лицата в ежедневието ще могат да достигнат до всеки един потребител на услугата на територията на цялата община. Чрез осъществяване на дейността ще бъде подобрен достъпа до основни здравно-социални услуги за хора с увреждания и възрастни хора и ще се разширят възможностите за подобряване качеството на живот на хората от уязвимите групи, като се предостави възможност лицата да бъдат посещавани и обслужвани в домовете им. Необходимостта от този вид разход се налага и поради факта, че на територията на общината са ограничени транспортните връзки между населените места, които в повечето случаи са веднъж седмично, а и потребителите на услугите предвид влошеното си здравословното състояние не се ангажират да пътуват. Възрастните хора над 65 г. с ограничения или невъзможност за самообслужване, хората с увреждания и техните семейства , живеещи в населените места извън общинския център са с ограничен достъп до здравно-социални услуги предоставяни в общността, предвид на това, че няма осигурен транспорт, а повечето от близките им, които полагат грижи за тях са трудово заети и не могат да ги придружат до специализираната услуга от която лицата имат нужда и желаят да ползват. Не на последно място са и ниските доходи на лицата с които не могат да си позволят допълнителен разход към месечния си бюджет и за транспорт. За тези лица единствената възможност е да ползват социално - здравни услуги в домашна среда. Описаните обстоятелства са предпоставка за социална изолация и пречка за социалното включване на лицата включени в целевата група по настоящата процедура. Осигуряването на транспортно средство, освен достъпност ще осигури и мобилност на иновативните здравно-социални услуги, като се предостави възможност услугата да достигне до нуждаещите се лица. Според желанието на потребителите и на база индивидуалния им план, по предварително изготвен график, специалистите и обслужващия персонал ще предоставят услуги в домовете на потребителите, като всеки от тях ще може да ползва тези услуги до 2 часа дневно. Предимството на тази форма на предоставяне на услугите е в тава, че социално – здравната дейност се извършва в конкретната жизнена среда на потребителя. При нея е налице добра възможност за работа с близките и тяхното активно включване във възстановителния процес. Осигуряването на достъпност и мобилност на услугите ще осигури гарантиран достъп на лицата попадащи в обхвата на целевите групи по схемата, ще спомогне за задоволяване на конкретните им здравно - социални нужди и ще допринесе за тяхната социална интеграция, повишаване на социалната активност и социални контакти. С транспортното средство ще може да се достига до всички отдалечени населени места на територията на общината при влошени метеорологични обстановки с цел да се осигури безпрепятственото предоставяне на услугата. С транспортното средство специалистите предоставящи здравно – социални грижи ще могат да достигнат до дома на всеки потребител независимо от населеното място в което живее по предварително изготвен график и маршрут, съобразени с индивидуалния му план. , Договорена стойност: 37 000.00 , Отчетена стойност: 37 704.92
  • Дейност: Сключване на граждански и трудови договори : Настоящата дейност предвижда да се сключат трудови договори с екипа за управление на услугата, както следва: Трудови договори * координатор -1 на 4 часа; социален работник-1 на 4 часа ,медицински специалисти-4 на по 4 часа, шофьор-1 на 8 часа, санитари- 6 щатни бройки на 8 часа според целевите групи може да се назначат санитари на 4 часов работен ден. Граждански договори *психолог-1 не повече от 240 часа,социален работник-1 не повече от 480 часа; медицински фелдшер-1 не повече от 720 часа. , Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 68 057.36
  • Дейност: Предоставяне на интегрираните здравно-социални услуги: Предвижда се по проекта да се предоставя комплекс от почасови интегрирани здравно-социални услуги от специалисти наети на трудови и граждански договори. Целта е да се подпомогне интеграцията и включването на хората с увреждания и лица над 65 годишна възраст с невъзможност да се справят сами със своите ежедневни потребности, за развитие на техния потенциал и умения за независим живот; Специалистите, които ще бъдат наети да предоставят интегрираните здравно-социални услуги ще бъдат от целевата група: Служители на доставчици на социални услуги, които със своя опит придобит с работата в социалната сфера ще съумеят да предоставят качествени услуги. Социална рехабилитация. Чрез тази услуга специалистите ще извършват експертно консултативни дейности за гарантиране равнопоставеност на хората с увреждания в обществото. Създаване на условия за интегриране в живота на общността и преодоляване на социалната изолация;Терапевтична работа на потребителите, осигуряване на възможност за избор и инициатива.Създаване на отношения, в които потребителите ще се чувстват значими, полезни и стимулирани за творческа изява, социална активност и благотворителност. Медицинските услуги ще имат за цел да повишавт отговорността на потребителите към опазване на собственото им здраве, поддържане на добри хигиенни и здравни навици, познания за здравословен и хармоничен живот. От друга страна потребителите сами ще се грижат за здравето си и подобряване на качеството на живота си. На потребителите ще имат възможност да им се измери кръвна захар, кръвно налягане, поставяне на мускулна инжекция и други манипулации, които медицинските специалисти извършват ще декларират, че не са поемат от НЗОК Психологическа подкрепа – целта на тази подкрепа ще бъде да се подпомогнат индивидите в търсене на алтернативи, както и да се работи в посока на намаляване чувството на обреченост, безпомощност и без перспектива. Тази психологическа помощ ще се извършва под формата на индивидуални срещи, с цел да се подобри комуникативната компетентност у хората и да се създаде мотивация за научаване на нови поведенчески модели за адаптиране към промените, които са настъпили в техния живот. Чрез психологическата подкрепа ще се цели мотивация за развитие и стремеж към подобряване качеството на живот на потребителите и техните семейства. Предоставяне на услуги в домашна среда:санитари .Предвижда се да бъдат обгрижени общо 54 потребителя в домашна среда ще се извършват комунално –битови дейности. На потребителите ще им се предоставят почасови услуги:пазаруване, поддържане на хигиената в помещенията,извършване на дребни ремонти,извършване на административни услуги и плащания. За получените услуги потребителите няма да заплащат такси., Договорена стойност: 108 264.00 , Отчетена стойност: 34 314.18

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: АНИВА ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 365 071.35 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: ДЖАРДАН ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 480.00
  • Изпълнител: АЛ И КО АД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 454.68
  • Изпълнител: Ивелина, Договорена стойност по проекта*: 1 680.00 , Отчетена стойност**: 1 808.87
  • Изпълнител: ДЖЕНЕРАЛИ ЗАСТРАХОВАНЕ АД, Договорена стойност по проекта*: 263.31 , Отчетена стойност**: 263.31
  • Изпълнител: ТРАНС КО -04 ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 6 639.88 , Отчетена стойност**: 6 639.88
  • Изпълнител: Диан, Договорена стойност по проекта*: 3 360.00 , Отчетена стойност**: 3 758.67
  • Изпълнител: СОФИЯ ФРАНС АУТО - ВАРНА ЕАД, Договорена стойност по проекта*: 36 992.57 , Отчетена стойност**: 37 174.92
  • Изпълнител: ИРМА МАРТИНЬОН ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 374.59
  • Изпълнител: ФРАМАР ООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 1 547.50
  • Изпълнител: Ню Пауър Груп ЕООД , Договорена стойност по проекта*: 5 291.77 , Отчетена стойност**: 5 291.77
  • Изпълнител: Антония, Договорена стойност по проекта*: 10 080.00 , Отчетена стойност**: 5 638.00
  • Изпълнител: ПОЛЯНИЦА ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 600.00 , Отчетена стойност**: 600.00
  • Изпълнител: Шеврон 2 ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 50.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Брой доставчици на услуги за социално включване, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 2 Брой доставчици на услуги за социално включване, разширили обхвата на дейността си, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 3 Лица над 18 г., Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 54.00 , Достигната стойност: 76.00
Индикатор 4 Участници над 18 г., вкл. с увреждания, получаващи патронажна грижа, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 54.00 , Достигната стойност: 76.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 173 161.76 BGN
БФП 173 161.76 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 160 470.64 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Основание за налагане на корекция % на наложената
финансова корекция
Стойност на наложената финансова корекция1,2 Договор с изпълнител
БФП Собствено финансиране Общо
Нарушения в документацията за обществени поръчки 10.00 3 699.26 0.00 3 699.26 СОФИЯ ФРАНС АУТО - ВАРНА ЕАД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 25.00 1 659.98 0.00 1 659.98 ТРАНС КО -04 ЕООД

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: „Извършване на СМР в сградата на Домашен социален патронаж за целите на проекта BG05M9OP001- 2.040-0015 „Патронажна грижа община Нови пазар” по процедура, чрез директно предоставяне на Безвъзмездна финансова помощ BG05M9OP001-2.040 „Патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания – Компонент 2”, Прогнозна стойност: 4 500.00
  • Обособена позиция 1: „Извършване на СМР в сградата на Домашен социален патронаж за целите на проекта BG05M9OP001- 2.040-0015 „Патронажна грижа община Нови пазар” по процедура, чрез директно предоставяне на Безвъзмездна финансова помощ BG05M9OP001-2.040 „Патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания – Компонент 2”
    Изпълнител: Ню Пауър Груп ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 5 291.77
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: „Обзавеждане и оборудване на помещение в Домашен социален патронаж за целите на проекта BG05M9OP001- 2.040-0015 „Патронажна грижа община Нови пазар” по процедура, чрез директно предоставяне на Безвъзмездна финансова помощ BG05M9OP001-2.040 „Патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания – Компонент 2”, Прогнозна стойност: 6 250.00
  • Обособена позиция 1: „Обзавеждане и оборудване на помещение в Домашен социален патронаж за целите на проекта BG05M9OP001- 2.040-0015 „Патронажна грижа община Нови пазар” по процедура, чрез директно предоставяне на Безвъзмездна финансова помощ BG05M9OP001-2.040 „Патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания – Компонент 2”
    Изпълнител: ТРАНС КО -04 ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 6 639.88
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: Доставка на течни горива и смазочни масла и препарати за общинските МПС и газьол за промишлени и комунални цели на ЦДГ № 2 "Калина Малина" - филиал, гр. Нови пазар по следните обособени позиции: 1. Автомобилен бензин А95Н; 2. Дизелово гориво Б6; 3. Пропан-бутан; 4. Смазочни масла и препарати за МПС; 5. Газьол за промишлени и комунални цели, Прогнозна стойност: 370 000.00
  • Обособена позиция 1: Доставка на течни горива и смазочни масла и препарати за общинските МПС и газьол за промишлени и комунални цели на ЦДГ № 2 "Калина Малина" - филиал, гр. Нови пазар по следните обособени позиции: 1. Автомобилен бензин А95Н; 2. Дизелово гориво Б6; 3. Пропан-бутан; 4. Смазочни масла и препарати за МПС; 5. Газьол за промишлени и комунални цели
    Изпълнител: АНИВА ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 365 071.35
Процедура 4 Предмет на предвидената процедура: Закупуване и експлоатация на транспортно средство с цел осигуряване на на мобилност на услугата., Прогнозна стойност: 30 833.33
  • Обособена позиция 1: Закупуване и експлоатация на транспортно средство с цел осигуряване на на мобилност на услугата.
    Изпълнител: СОФИЯ ФРАНС АУТО - ВАРНА ЕАД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 36 992.57

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN