Идентификация

Номер от ИСУН BG05M9OP001-1.008-2164-C02
Наименование на проекта По-добри и безопасни условия на труд в ПОК "Съгласие" АД
Бенефициент 831284154 ПЕНСИОННО ОСИГУРИТЕЛНА КОМПАНИЯ "СЪГЛАСИЕ" АД
Източник на финансиране ЕСФ ==> Развитие на човешките ресурси
Дата на сключване на договора/заповедта 23.05.2017
Дата на стартиране 23.05.2017
Дата на приключване 23.06.2018
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България

Описание

Кратко описание на проекта
Настоящето проектно предложение предвижда дейности, целящи осигуряването на добри и безопасни условия на труд, ефективни и гъвкави работни процеси, гъвкави форми на заетост, което да гарантира подобрена работна среда в ПОК "Съгласие" АД, респективно повишаване производителността на труда. Проектните дейности обхващат целия персонал на компанията състоящ се от 166 служителя, работещи в офисите на компанията в 46 града в България. В целевата група има 38 служителя на възраст над 54 години. Проектът предвижда:
- мерки за оптимизиране на работните процеси, съвместяване на професионалния и личен живот, включително въвеждане на гъвкави форми на заетост и практики за удължаване на трудовия живот;
- мерки за корпоративна социална отговорност, насочени към опазване на околната среда, политиката по изменение на климата, ресурсна ефективност и прилагане на изискванията на законодателството на ЕС и националното законодателство в тези области.
- обучение на всички служители за придобиване на умения за управление и преодоляване на стреса произтичащ от работното място;
- осигуряване на социални придобивки за служителите: място за хранене и отдих, физическа култура и спорт;
- инвестиционна дейност за осигуряване безопасни и здравословни условия на труд, подобряване на професионалния и здравния статус на служителите.
Предвидена е дейност по информираност и публичност, която да гарантира достигането до възможно най-широка аудитория информацията за финансовата подкрепа по ОП "Развитие на човешките ресурси" и ЕС. Екипът от експерти по проекта ще гарантира доброто управление на проекта и ефективното и ефикасно постигане на заложените цели и резултати.
Предвидените проектни дейности ще допринесат за изпълнението на целите на проекта, респективно ще спомогнат за изпълнението на целите на настоящата процедура.
Дейности
  • Дейност: Организация и управление на проекта: Организация и управление на проекта цели да осигури и гарантира условия за законосъобразно изпълнение на дейностите, ефективно и ефикасно постигане на заложените цели и резултати, при: Стриктното спазване на правилата и процедурите по действащите нормативни и поднормативни актове в областта на определяне на изпълнители; Надлежно оформяне на документите по изпълнение на дейностите по проекта; Законосъобразно и целесъобразно изразходване на предоставената безвъзмездна финансова помощ; Качествено и точно изготвяне на техническата и финансовата отчетност по проекта, съгласно действащото законодателство; Коректност, валидност и надеждност на информацията за изпълнение на дейностите; Качествено архивиране и сигурност в съхраняване на документацията по проекта. Предвижда се дейността да се осъществява от висококвалифициран екип, състоящ се от: ръководител проект, координатор проект, счетоводител и технически сътрудник. Основни задачи на екипа по проекта ще са: организация и управление на изпълнението на дейностите по проекта; организация на цялостната дейност на екипа за управление на проекта; комуникация с представителите на целевата група, заинтересованите страни, както и с органи и институции, които имат отношение към изпълнението на проекта; спазването на вътрешните правила/процедури, имащи отношение към управлението и изпълнението на проекта в организацията; организиране провеждането на процедурите за възлагане на дейности на изпълнители съгласно ЗУСЕСИФ, попадащи в обхвата на проекта, включително изготвяне на тръжни досиета и осъществяването на предварителен и последващ контрол от страна на УО; наблюдение и контрол върху изпълнението на сключените договори с изпълнителите по проекта; осчетоводяване и проверка на всички фактури / документи с еквивалентна доказателствена стойност, представени от изпълнителите на дейностите по проекта; спазване на графика за изпълнение на проекта; вътрешен мониторинг и контрол; съхранение и архивиране на цялата информация, свързана с проекта; съблюдаване за спазване на хоризонталните принципи за равни възможности и недопускане на дискриминация, равенство между половете и устойчиво развитие по време на всички дейности по проекта. Подробно разпределение на задълженията и отговорностите на членовете на екипа е представено в т. 9 Екип., Договорена стойност: 35 750.00 , Отчетена стойност: 35 025.80
  • Дейност: Дейности по информиране и публичност: Дейността ще осигури информираност и публичност за широката общественост за финансовото подпомагане на Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси" 2014 - 2020 г., съфинансирана от Европейския социален фонд на Европейския съюз. Посредством изпълнението на дейността ще се гарантира разпространяването на информация за изпълнението на проекта на територията на 46 града в страната. Дейността ще се осъществи съгласно изискванията на Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014 - 2020 г. Ще бъде осигурена визуализация на всички касаещи проекта документи в съответствие с изискванията. Всички информационни материали ще съдържат информация и визуализация за съфинансирането от Европейския социален фонд на ЕС, чрез поставяне на следните елементи: - емблема на ЕС в съответствие с техническите характеристики, посочени в акта за изпълнение, приет от Европейската комисия, с упоменаване на Европейския съюз; - упоменаване на Европейския социален фонд, оказващ подкрепа на проекта; - общото лого за програмен период 2014-2020 г., в съответствие с графичните изисквания и правилата за визуална идентичност. Предвижда се дейностите по информиране и публичност да се осъществяват през целия период на проекта, като в продължителността е включена и подготвка на дейността. Екипа по проекта ще организира подготовката на дейността, както и нейносто факическо протичане с цел постигане на поставените цели и очакваните резултати., Договорена стойност: 3 000.00 , Отчетена стойност: 3 000.00
  • Дейност: Разработване, адаптиране и въвеждане на системи за развитие на човешките ресурси в ПОК "Съгласие" АД: Дейността по своята същност представлява разработване, адаптиране и въвеждане на системи за развитие на човешките ресурси и се състои от две под-дейности: Поддейност 1 - Разработване, адаптиране и въвеждане на системи за развитие на човешките ресурси насочени към осигуряването на възможности за гъвкави форми на заетост с цел оптимизация на работните процеси и удължаване трудовия живот на по-възрастните работници и служители; Поддейност 2 - Разработване и въвеждане на практики за корпоративна социална отговорност, допринасящи и към опазването на околната; Дейността ще обхване всички служители на ПОК "Съгласие" - 166 заети лица на територията на 46 града в страната, изпълняващи административни длъжности, характеризиращи се със застояване пред видеодисплей и натрупване на голямо количество стрес. Тези фактори влияят негативно на психическото и физическо здраве на служителите и водят до намаляване на работоспособността с годините, респетивно до скъсяване на професионалния живот. Мерките, предвидени в поддейност 1, целят предоставянето на гъвкавите форми на заетост и гъвкаво работно време, което ще повлияе положително в посока удължаването на трудовия живот, което ще резултира при по-възрастните работници и служители на ПОК Съгласие, които представляват 23% от целия персонал на компаниста. По-лесното съвместяване на професионалния, семейния и личния живот е важен социален елемент, отчитан като високо ценен от служителите и ще бъде спомогнато от въвеждането на възможност за гъвкави форми на заетост. В развитието на човешките ресурси, като наука, прилагана практически в управлението, през последните години се наблюдава възникването на множество различни гъвкави форми на заетост и работно време, като възможност за нестандартни работни места, неритмично полагане на труд, възможности за т.нар. "Home office", или дни през които служителят има възможност да работи от дома си и мн. др. Всички тези нови възможности изискват индивидуален подход към всяка организация и разработването на модели за гъвкави форми на заетост и работно време, съобразени със спецификите на конкретния бизнес и работна среда, с цел ефективното им въвеждане в процесите на компанията и постигане на висока удовлетвореност от страна на служителите, респективно повишена мотивация, работоспособност и удължен професионален живот. Необходимостта от дейността се обуславя от идентифицираните нужди на целевата група по време на анализ и цели удовлетворяването им. От друга страна, предвидените в поддейност 2 дейности за разработване и въвеждане на практики за корпоративна социална отговорност, допринасящи и към опазването на околната, ще допринесат за изграждането на социална ангажираност на компанията и нейните служители с фундаментални проблеми, свързани с обществото и околната среда. Социалната ангажираност и съпричастност на всеки служител от компанията водят до изграждане на самосъзнание и усещане за значимост на индивида в участието в изграждане на по-добро място, както за живот, така и за работа. Наличието на общи цели между компаниите и служителите води до повишене на лоялността на служителите към компанията, както и до по-висока мотивираност., Договорена стойност: 70 000.00 , Отчетена стойност: 69 000.00
  • Дейност: Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, подобряване професионалния и здравния статус на служителите в ПОК "Съгласие" АД: Дейността "Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, подобряване професионалния и здравния статус на служителите в ПОК "Съгласие" АД" обхваща всички 166 служители на компанията. Дейността се състои от две поддейности: - Осигуряване на ергономични столове за всички служители на компанията; - Осигуряване на обучение за управление и преодоляване на стреса, произтичащ от работното място. Необходимостта от дейността възниква в следствие идентифицирани потребности на служителите при анализ на целевата група. Основните нужди на служителите, които се цели да удовлетвори компания "Съгласие", посредством изпълнението на поддейност 1 са редуциране на неблагоприятните здравословни проблеми, свързани с повишено кръвно налягане, болки в мускулите, недобра подвижност на главата, лесна уморяемост, главоболие, загуба на концентрация и нежелано неврологично дразнене, рефлектиращо в патологично увеличаване на тонуса на мускулатурата в следствие на статичната работа и многочасово ползване на компютър в седнала поза. Повишеният стрес на работното място се обуславя от спецификата на работа по управление на сериозни маси чужди парични фондове, обвързано с определени срокове и стриктни нормативи. Ръководството на дружеството оценява високата психологическа натовареност на служителите. Отчитайки необходимостта от устойчиво решение на проблема за контролиране и преодоляване на стреса, е предвидено обучение, което ще даде инструменти на самите служители за справянето с този проблем. В днешно време стресът е обявен за фактор, предизвикващ най-много болести, както физически, така и психологически, а компаниите в световен мащаб търсят различни похвати, с които да решат този проблем сред своите служители. Честа практика е организирането на различни фирмени събития за колективно забавление на служителите и дефокусиране от работните проблеми (фирмени събирания и Team-building), ефектът от тези решения е временен и не винаги устойчив във времето. Считаме, че провеждането на обучението за управление на стреса сред служителите на ПОК "Съгласие" ще гарантира устоичив във времето резултат, давайки инструментариум на самите служители за менажиране на стреса. Така описаните условия на труд ще бъдат значително повлияни в положителна посока с изпълнението на проектните дейности, свързани със закупуване на ергономични офис столове и провеждане на обучение за придобиване на умения за управление и справяне със стреса., Договорена стойност: 189 240.00 , Отчетена стойност: 189 098.38
  • Дейност: Осигуряване на социални придобивки за работещите, включително ремонт и оборудване на места за отдих, хранене и почивка в предприятията, спортни съоръжения: Дейността предвижда осигуряването на социални придобивки на служителите в централния офис на компанията, находящ се в град София, бул. Тодор Александров, в който работят 56 служителя. Предвидените в дейността социални придобивки ще могат да се ползват и от останалите 14 служителя, които работят на територията на град София. Дейността предвижда ремонт и оборудване на следните помещения: - помещение за хранене с кухненски бокс; - фитнес с баня със съблекални. Дейността е предвидена в съответствие със стремежа на ПОК "Съгласие" АД да подобри работната среда и условията за работа на служителите. Основните служебни задължения на служителите са свързани със статична работа, при наличието на високи нива на стрес и нервно-психическо натоварване. Във връзка с чл. 12, ал. 1 от ЗЗБУТ при работа с високо нервно-психическо натоварване, наложен ритъм, монотонност и принудителна работна поза, работодателят разработва физиологичен режим на труд и почивка, който спомага за запазването на здравето и работоспособността на работещите лица. Въпреки че режимът на работа в компанията е съобразен с изискванията на чл. 12, ал. 1 компанията към момента не разполага с подходящи помещения и съоръжения за почивка, хранене и активка физическа почивка и респективно изпълнението на настоящата дейност цели осигуряването на тези допълнителни социални бенефити за служителите си. Поддържането на добра физическа и психологическа кондиция на служителите чрез обособяването на място за отдих, почивка и спорт ще надгради въпросните системи, останалите предвидени в проекта мерки, особено по отношение на по-възрастните колеги, като ще гарантира допълнително удължаването на техния трудов живот. От друга страна изграждането на място за хранене и почивка ще даде възможност на служителите да се възползват от по-зравословни режими на хранене и избягване на така наречената бърза храна (fast food), която в съчетание със заседналия начин на живот и стоящата работна позиция са пагубни за здравето. Настоящата дейност ще постигне комплексност при разрешаването на идентифицираните нужди и проблеми на служителите на ПОК "Съгласие", обхванати от целевата група., Договорена стойност: 89 350.00 , Отчетена стойност: 89 159.63

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: Травъл Консултинг ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 97 800.00 , Отчетена стойност**: 97 800.00
  • Изпълнител: КОЛОС - ИВ ООД, Договорена стойност по проекта*: 36 081.22 , Отчетена стойност**: 36 081.22
  • Изпълнител: ИСМ КОМПАНИЯ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 3 000.00
  • Изпълнител: Филип, Договорена стойност по проекта*: 12 500.00 , Отчетена стойност**: 12 500.00
  • Изпълнител: НИРА ГРУП ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 69 000.00 , Отчетена стойност**: 69 000.00
  • Изпълнител: Цвета, Договорена стойност по проекта*: 10 323.00 , Отчетена стойност**: 10 323.00
  • Изпълнител: КОРЕКТ КОНСУЛТ 18 ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 144 376.79 , Отчетена стойност**: 144 376.79
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Брой предприятия въвели нови системи, практики и инструменти за развитие на човешките ресурси и организация на труда, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 2 Брой предприятия, въвели нови процеси за безопасни и здравословни условия на труд, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 3 заети, включително самостоятелно заети, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 166.00 , Достигната стойност: 166.00
Индикатор 4 Брой предприятия, получили подкрепа, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 387 340.00 BGN
БФП 387 340.00 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 385 283.81 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Дизайн, изработка и доставка на материали за информиране и публичност по проекта, Прогнозна стойност: 3 000.00
  • Обособена позиция 1: Дизайн, изработка и доставка на материали за информиране и публичност по проекта
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Доставка и монтаж на оборудване и обзавеждане, Прогнозна стойност: 120 458.33
  • Обособена позиция 1: ОП1 – Доставка и монтаж на ергономични столове
    Изпълнител: КОРЕКТ КОНСУЛТ 18 ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 144 376.79
  • Обособена позиция 2: ОП2 – Доставка и монтаж на фитнес оборудване
    Изпълнител: КОРЕКТ КОНСУЛТ 18 ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 144 376.79
  • Обособена позиция 3: ОП3 – Доставка и монтаж на кухненско оборудване
    Изпълнител: КОРЕКТ КОНСУЛТ 18 ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 144 376.79
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: Осигуряване на обучение за управление и преодоляване на стреса, произтичащ от работното място, Прогнозна стойност: 81 616.67
  • Обособена позиция 1: Осигуряване на обучение за управление и преодоляване на стреса, произтичащ от работното място
    Изпълнител: Травъл Консултинг ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 97 800.00
Процедура 4 Предмет на предвидената процедура: Услуги по организация и управление на проекта от технически сътрудник, Прогнозна стойност: 10 656.00
  • Обособена позиция 1: Услуги по организация и управление на проекта от технически сътрудник
    Изпълнител: Цвета
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 10 323.00
Процедура 5 Предмет на предвидената процедура: Услуги, свързани със системи за развитие на човешките ресурси, в две обособени позиции, Прогнозна стойност: 58 333.33
  • Обособена позиция 1: ОП 1: Разработване, адаптиране и въвеждане на системи за развитие на човешките ресурси, насочени към осигуряването на възможности за гъвкави форми на заетост
    Изпълнител: НИРА ГРУП ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 69 000.00
  • Обособена позиция 2: ОП 2: Разработване и въвеждане на практики за корпоративна социална отговорност, допринасящи и към опазването на околната среда
    Изпълнител: НИРА ГРУП ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 69 000.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN