Идентификация

Номер от ИСУН BG05M9OP001-6.002-0083-C01
Наименование на проекта Патронажна грижа + в Община Свищов
Бенефициент 000133965 Община Свищов
Източник на финансиране ЕСФ ==> Развитие на човешките ресурси
Дата на сключване на договора/заповедта 13.04.2021
Дата на стартиране 13.04.2021
Дата на приключване 08.02.2023
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северен централен (BG32), Велико Търново (BG321), Свищов

Описание

Кратко описание на проекта
Проектното предложение предвижда предоставяне на интегрирани социално-здравни услуги за лица с увреждания и лица в риск, във връзка с ограничаване разпространението и преодоляване на последиците от COVID-19.
Дейности
  • Дейност: Патронажна грижа: С реализирането на тази дейност се цели подобряване качеството на живот и възможностите за социално включване на хората с увреждания и възрастните хора, чрез осигуряване на мрежа от услуги в домашна среда и изграждане на подходящ (материален и кадрови) капацитет за предоставянето им. Дейността е в продължение на изпълнявания от общината договор по процедура BG05M9OP001-2.040 Патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания - К2, 3 и 4. Изпълнението на дейност Патронажната грижа ще е с продължителност с 13 месеца, а предоставянето на услугата 12 месеца. През първият месец от стартирането на дейността ще се осъществи подбора на потребителите за ползване на здравно-социалните услуги. В населените места на Община Свищов липсват лични лекари и медицински специалсти , което ограничава получаването на здравна и медицинска помощ.Освен социално здравни услуги ще се предоставя и психологическа подкрепа на потребителите. Консултирането ще помогне за справяне с проблемите, възникнали в ежедневието на потребителите. Чрез консултирането ще се постигне реинтеграция и социално включване, социална закрила, повишаване стандарта и качеството на живот, повишаване на социалната адаптация и намаляване на риска от социална изолация. С изпълнението на тази дейност ще се осигурят адекватни медицински здравни грижи, които ще се предоставят от наетите специалисти. Предоставените здравни услуги ще предотвратят риска от инвалидизиране и постъпване на потребителите в старчески домове или услуги от резидентен тип. След сключване на договор за ползване на услугите ще се разработи график за предоставяне на интегрираните здравно- социални услуги. Услугите които ще се предоставят на потребителите на база индивидуалните им потребности ще се осъществяват по график от следните специалисти: Фелдшер - 1 бр. Медицински сестри - 5 бр., Социален работник - 2 бр., Социални асистенти - 13 бр., и Психолог - 1 бр.,. които са преминали или ще преминат обучение съгласно Методиката на МЗ. Те ще подпомагат нуждаещите се потребители по предварително изготвен график, като ще се проследява всяко лице от целевата група, за да може да получава здравно-социални услуги до 2 часа на ден за период от 12 месеца. Контролът върху спазването на графика, неговата актуализация, включването на нови лица и отпадането на други, ще бъде възложено на Координатора на услугата и техническия сътрудник. Мониторинга на предоставянето на услугите ще се осъществява от социалните работници. В допълнение, предоставянето на услугата ще бъде подпомогнато от назначен шофьор, който ще осъществява превоза на специалистите до и между домовете на потребителите. Превозът на специалистите ще се осъществява с превозното средство, закупено по Патронажна грижа Компонент 2 . Патронажната грижа ще включва комплекс от услуги като: помощ в дома, която включва дейности като почистване, пране, социални контакти и др.; медицински услуги, недублиращи се с тези предоставяни по НЗОК; психологическа подкрепа, насочена към възстановяване и социална интеграция, която ще създаде възможности за водене на самостоятелен и независим живот; доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост, вкл. лекарства (закупени със средства на потребителите), заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотложни административни и битови услуги (със средства на потребителите). Дейността ще усъвършенства и подобри достъпа и услугите в общността за хора, които поради различни ограничения от здравословен характер са изключени от социалния живот и са в риск от включване в институционален тип грижи, както и са изложени на риск от заразяване с COVID-19. Прогнозният брой потребители са 89 лица от целевите групи. Предоставянето на мобилни интегрирани здравно-социални услуги ще се осъществява без събиране на такси., Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 130 668.95
  • Дейност: Превенция на COVID-19 в социалните услуги, делегирани от държавата дейности : С тази дейност се цели превенция на COVID-19 в социалните услуги, делегирани от държавата дейности: На територията на община Свищов функционират следните соц. услуги: ДСХ "Мария Луиза", ЦНСТ за пълнолетни лица с деменция с. Овча могила - 2 броя; ДЦДУ, ЦОП и ЦСРИ. Изпълнението на дейността ще е с продължителност с 13 месеца, а предоставянето на услугата 12 месеца. През първият месец от стартирането на дейността ще се осъществи подбора на персонал за представяне на услугите. ДСХ „Мария Луиза“ гр. Свищов е спец.институция, предоставяща комплекс от соц.услуги извън обичайната домашна среда на лица, навършили възрастта за придобиване право на пенсия за осиг.стаж и възраст, съгласно КСО, включ. и онези от тях, които имат % намалена трудоспособност, установена с ЕР на ТЕЛК. Капацитетът на ДСХ е 125, доставчик на услугата е Общината. ДСХ е с отделение за лежащо болни- 55 човека, с денонощна медицинска и санитарна грижа.Персоналът на ДСХ е 54 човека и се състои от: директор, соц. работници -3 бр. , психолог, домакин, касиер, фелдшер, рехабилитатор, мед. сестри - 5 бр., трудотерапевт -2 бр., работник поддръжка, шофьор, огняри - 2 бр., пазачи - 3 бр., готвач, пом. готвач -2 бр., работник кухня - 3бр., перач, бръснар, санитари - 18 бр., хигиенисти - 2 бр. ДЦДУ е с капацитет 40. Доставчик на услугата е Общината. ДЦДУ е комплекс за предоставяне на соц.услуги в общността за деца с трайни увреждания, в които се създават условия за обслужване, отговарящо на ежедневните и рехабилитац. им потребности, както и на потребностите от организация на свободното време. Потребителите се подпомагат от професионалисти, с цел соц. включване и превенция на настаняването им в спец.институция. Персоналът на ДЦДУ е 16 служители - директор , соц.работници - 5 бр., психолог- 2 бр., рехабилитатор- 2 бр., логопед, педагог, хигиенисти -2 бр., шофьор, и счетоводител 0,5 бр. ЦОП е с капацитет 50. Доставчик на услугата е Общината. ЦОП гр.Свищов предоставя комплекс от соц. услуги за деца и техните семейства за консултиране на семейства от общността, деца в риск от отпадане от училище, провеждане на обучения на кандидат-осиновители и наблюдение на осиновители и приемни семейства. Персоналът на ЦОП е10 служители - директор, педагог, психолог -3 бр. и соц.работник -3 бр., хигиенист 0.5 бр. и счетоводител 0,5 бр. ЦСРИ е с капацитет 20. Доставчик на услугата е Общината. ЦСРИ предостдоставя почасови услуги за пълнолетни лица с увреждания - психолог.подкрепа, двигателна и соц. рехабилитация, наблюдение на общото здравословно състояние и трудотерапия.Персоналът на ЦСРИ е 6 служители - директор, социален работник, психолог, трудотерапевт, медиц.сестра , рехабилитатор - 0,5 бр. ЦНСТПЛД - 2 броя с капацитет по 15 места. Доставчик на услугата е общината. Соц. услуга е от резидентен тип и е свързана с предоставянето на жизнена среда, близка до семейната, отговаряща на ежедневните потребности, както и на потребностите от организация на свободното време, осигуряващи пълноценен живот. Персоналът на ЦНСТ се състои от 25 служители - директор, социален работник, касиер-домакин, служител човешки ресурси , медицински сестри - 3 бр., трудотерапевт, готвач, работник кухня - 2 бр., работник поддръжка, огняр, охранители - 3 бр., санитари - 9 бр. В условията на глобалната пандемия, предизвикана от разпространението на Covid 19, персоналът на услугите е изложен на огромно натоварване, причинено от усложнените условия на работа. В ежедневието си назначените лица следва да спазват всички необходими противоепидемиологични мерки с цел запазване, както на своето здраве, така и на лицата, за които полагат грижа. Подкрепата, която ще бъде оказана по настоящия проект, се изразява в допълнително назначен персонал в социалните услуги. Те ще бъдат назначени, както следва: в ДСХ - 8 санитари, 1 хигиенист и 1 организатор спомагателни дейности, в ЦНСТПЛД - 2 бр. санитари, 1 хигиенист и 0,5 бр. организатор спомагателни дейности, в ЦОП - 1 хигиенист, в ЦСРИ 1 хигиенист, в ДЦДУ 1 хигиенист., Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 154 146.51

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: ЕТ "Андрей Андреев - 91", Договорена стойност по проекта*: 8 568.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: "Петрол" АД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 0.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Подкрепени участници, пряко изложени на риск от заразяване с COVID-19, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 354.00 , Достигната стойност: 655.00
Индикатор 2 Заети лица, пряко изложени на риск от заразяване с COVID-19, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 128.00 , Достигната стойност: 147.00
Индикатор 3 Подкрепени участници, пряко изложени на риск от заразяване с COVID-19 със запазена заетост, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 128.00 , Достигната стойност: 147.00
Индикатор 4 Участници., вкл. с увреждания в риск от заразяване с COVID-19, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 354.00 , Достигната стойност: 655.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 398 741.64 BGN
БФП 398 741.64 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 398 740.14 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 100.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Няма намерени тръжни процедури

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN