Идентификация

Номер от ИСУН BG16RFOP002-1.005-0198-C01
Наименование на проекта Разработване от „Софтгруп“ АД на прототип на иновативна услуга SoftGroup® SaTT Cloud, играеща ролята на свързващо звено между клиентски системи и държавно регулирани хранилища на данни
Бенефициент 204547054 СОФТГРУП АД
Източник на финансиране ЕФРР ==> Иновации и конкурентоспособност
Дата на сключване на договора/заповедта 22.05.2018
Дата на стартиране 22.05.2018
Дата на приключване 19.11.2019
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Югозападна и южно-централна България, Югозападен, София-Град, Столична, гр.София

Описание

Кратко описание на проекта
Основната идея на настоящия проект е да се разработи и тества прототип на иновативно решение на Европейския пазар за социализация от високо ниво, като услуга, която да може да валидираме и демонстрираме в релевантна среда. Ще наречем това решение SoftGroup® SaTT Cloud. Прототипът на иновативната услуга, който ще се разработва и тества по проекта, представлява облачно решение (cloud), което ще играе роля на свързващо звено между клиентските системи и държавно регулираните хранилища на данни. Планирано в резултат изпълнението на проекта е да бъде достигнато ниво на технологична готовност TRL 7 – Прототип, демонстриран в операционна среда.
Разработваната по проекта софтуерна продуктова иновация е в отговор на изискванията на: 
•	Директива 2011/62/ЕС (за изменение на Директива 2001/83/ЕО) за утвърждаване на кодекс на Общността относно лекарствени продукти за хуманна употреба по отношение на предотвратяването на навлизането на фалшифицирани лекарствени продукти в законната верига на доставка се въвежда изискване, според което всяка индивидуална опаковка трябва да притежава уникален идентификационен номер (сериен номер) и
•	Делегиран Регламент (ЕС) 2016/161 на Комисията за допълване на Директива 2001/83/ЕО на Европейския парламент и на Съвета чрез установяване на подробни правила за показателите за безопасност, поставени върху опаковката на лекарствените продукти за хуманна употреба.
С оглед на цитираните директиви, въвеждащи изискването до началото на 2019 г. всички европейски производители на лекарствени продукти да въведат система, чрез която всяка опаковка получава собствен уникален сериен номер, таргетираната пазарна ниша на софтуерни решения за сериализация и проследяване на лекарствени продукти притежава огромен потенциал за развитие.
Вземайки предвид същността на разработваната по проекта продуктова иновация, проектът е изцяло насочен към областта на „ИКТ и информатика“ от ИСИС, приоритетно направление „Big Data, Grid and Cloud Technologies“.
Дейности
  • Дейност: Дейност 1: Придобиване на дълготрайни материални активи (ДМА), необходими за разработването на продуктова (стока или услуга) или производствена иновация (дейността ще бъде изпълнена чрез закупуването на Защитна стена - 2 бр.; Опорен комутатор - 2 бр.; Комутатор за достъп - 4 бр.; Дисков масив - 1 бр.; Блейд сървър - 1 бр.): Придобиваните по дейност 1 дълготрайни материални активи са от съществено значение за процеса на разработваната по проекта иновация. Те са част от т.нар. инфраструктура (съвкупност от сървъри, софтуер и комуникации), върху която ще бъдат инсталирани средите за извършване на необходимите изпитания, измервания и изчисления по разработката на иновацията, както и самата разработка на прототипа на софтуерното решение SoftGroup® SaTT Cloud. Същата инфраструктура ще послужи и за тестване, валидиране и демонстриране на изградения прототип на решението. С други думи, закупуваните по дейността ДМА са необходимото условие/предпоставка за осъществяване на останалите дейности по разработваната по проекта иновация и именно заради тяхната значимост проектът стартира с тяхното осигуряване. За целите на изграждането на инфраструктурата, върху която да се правят изпитванията, измерванията, изчисленията и в последствие – тестването, валидирането и демонстрирането на прототипа на софтуерното решение SoftGroup® SaTT Cloud е необходимо закупуването на хардуерно оборудване, което да подсигури работата на 20 виртуални сървъра с възможност за добавяне на още ресурс в последствие с оглед осигуряване устойчивост на резултатите и след приключването на проекта, както и възможности за доразвитие на прототипа и превръщането му в завършен продукт със собствени средства на Софтгруп АД. Необходимото хардуерно оборудване, закупувано по проекта включва: Защитна стена - 2 бр.; Опорен комутатор - 2 бр.; Комутатор за достъп - 4 бр.; Дисков масив - 1 бр.; Блейд сървър - 1 бр. Цялата дейност 1 ще бъде изпълнена в следните последователни стъпки: 1. Избор на доставчик на необходимото хардуерно оборудване чрез провеждане на процедура за избор с публична покана – 1-ви и 2-ри месец 2. Сключване и изпълнение на договор доставка на необходимото хардуерно оборудване – от 3-ти до 4-ти месец. , Договорена стойност: 150 000.00 , Отчетена стойност: 150 000.00
  • Дейност: Дейност 2: Придобиване на специализиран софтуер (вкл. разработване на софтуер и лицензи за срока на изпълнение на проекта), представляващ ДНА, необходим за разработването на продуктова (услуга) иновация (дейността ще бъде изпълнена чрез закупуването на Софтуер-операц. сист. за сървър-1 бр.;Софтуер-сист.център-1 бр.; Софтуер-среда за разработка-5 бр.; Софтуер-база данни-4 бр.): Придобиваните по дейност 2 ДНА са от съществено значение за процеса на разработваната по проекта иновация. Те са част от т.нар. инфраструктура (съвкупност от сървъри, софтуер и комуникации), чрез която ще бъдат извършени необходимите изпитания, измервания и изчисления по разработката на иновацията SoftGroup® SaTT Cloud. Същата инфраструктура ще послужи и за тестване, валидиране и демонстриране на изградения прототип на решението. С други думи, закупуваното по дейността ДНА е необходимо условие/предпоставка за осъществяване на последващите дейности по разработваната по проекта иновация и именно заради тази значимост проектът стартира с осигуряването му. За целите на изграждането на инфраструктурата, върху която да се правят изпитванията, измерванията, изчисленията и в последствие – тестването, валидирането и демонстрирането на прототипа на софтуерното решение SoftGroup® SaTT Cloud е необходимо закупуването на Софтуер - операционна система за сървър - 1 бр.; Софтуер – системен център (System Center) - 1 бр.; Софтуер – среда за разработка - 5 бр.; Софтуер – база данни - 4 бр. Цялата дейност 2 ще бъде изпълнена в следните последователни стъпки: 1. Избор на доставчик на необходимия софтуер чрез провеждане на процедура за избор с публична покана – 1-ви и 2-ри месец 2. Сключване и изпълнение на договор доставка на необходимия софтуер – от 3-ти до 4-ти месец., Договорена стойност: 100 000.00 , Отчетена стойност: 99 850.00
  • Дейност: Дейност 3: Извършване на изследвания, изпитвания, измервания, необходими за разработването на продуктова (стока или услуга) или производствена иновация (дейността ще бъде изпълнена чрез наемане на квалифициран персонал – 6 броя експерти и амортизация на 5 броя Lenovo ThinkPad Edge собствено оборудване): Дейност 3: Извършване на изследвания, изпитвания и измервания, необходими за разработването на софтуерната продуктова иновация ще бъде обособена в следните технологично-изследователски етапи: Етап 1. Извършване на виртуални изпитвания, измервания и изчисления за конфигуриране, настройка и тестове на инфраструктурата с цел покриване техническите параметри, нужни за последващата разработка на прототипа на софтуер SoftGroup® SaTT Cloud. Етап 2. Извършване на виртуални изпитвания, измервания и изчисления за дефиниране на нужните функционалности на разработвания по проекта прототип. Етап 3. Оценка на резултатите от изследванията и изпитванията и представяне на заключения, на базата на които да се разработи прототипа при оптимални параметри и функционалности. В процеса на изпълнение на така описаните три етапа ще е необходимо ангажирането на експерти, участващи в специализирания екип за извършване на изследванията, изпитванията и измерванията, необходими за разработването на продуктовата иновация. В състава на специализирания експертен екип ще влязат следните 6 експерта: • Мениджър, софтуерни разработки – 1 експерт, 8 часа на ден за 4 месеца (от 3-ти до 6-ти месец, вкл.); • Разработчик софтуер / Старши разработчик софтуер – 3 експерта, 8 часа на ден за 4 месеца (от 3-ти до 6-ти месец, вкл.); • Мениджър, информационни и комуникационни технологии – 1 експерт, 8 часа на ден за 4 месеца (от 3-ти до 6-ти месец, вкл.); • Мениджър, управление на ИТ проекти - 1 експерт, 4 часа на ден за 5 месеца (от 2-ри до 6-ти месец, вкл.). За осигуряване на работни места на изброените експерти ще бъдат ползвани 5 броя компютри - Lenovo ThinkPad Edge, собственост на Софтгруп АД. За периода на ползването им (периода на ангажиране на експертите) ще бъде начислена тяхната амортизация и ще бъде включена в бюджета на проекта. Според амортизационния план за цитираните активи за планирания период на изпълнение на проекта, амортизацията за активите, използвани в изпълнението на настоящата Дейност 3 е в размер на 3 000 лв. Стойността е индикативна, имайки предвид, че е свързана с конкретни очаквани дати на стартиране на проекта и изпълнение на дейността индикативно от м. юли 2018 г. Осигуряването на необходимите човешки ресурси за изпълнението на дейност 3 ще бъде в следните последователни стъпки: 1. Подбор и наемане на квалифициран персонал по проекта – от 1-ви до 2-ри месец 2. Работа на сформирания специализиран екип – от 2-ри до 6-ти месец., Договорена стойност: 72 240.60 , Отчетена стойност: 83 827.14
  • Дейност: Дейност 4: Създаване и тестване на прототипи и пилотни линии, свързани с разработването на продуктовата иновация (10 бр. експерти, амортизация на 8 бр. Lenovo ThinkPad Edge собствено оборудване и възлагане на консултантски услуги за осигуряване на техническа помощ по имплементация и дизайн на инфраструктура при разработването и тестването на прототипа на системата (облачната услуга) - 1 бр.): Дейност 4 предвижда създаването и тестването на прототип на облачно решение SoftGroup® SaTT Cloud в следните технологични етапи: Етап 1. Конструиране на прототип на иновативен облачно-базиран софтуер SoftGroup® SaTT Cloud – реализиране на създадения ефективен алгоритъм, основан на иновативна методика за прецизно групиране и анализ на входящите данни чрез специално разработени алгоритми за интерпретиране на релевантните данни и предоставяне на мулти-резултативен анализ с разширен обхват на търсените показатели за проследяване на лекарствените продукти. Етап 2. Тестване на функционалностите на прототипа на облачното решение SoftGroup® SaTT Cloud в среда със симулиран интерфейс и оценка на резултатите. Етап 3. Демонстрация на прототипа на облачното решение SoftGroup® SaTT Cloud в операционна среда и достигане на ниво на технологична готовност в резултат изпълнението на проекта - TRL 7 - Прототип, демонстриран в операционна среда. В процеса на изпълнение на така описаните три етапа ще е необходимо ангажирането на 4 допълнителни експерта към специализирания екип, създаден по дейност 3. За изпълнението на Дейност 4 състава на специализирания експертен екип ще бъде в конфигурация със следните 10 експерта: • Мениджър, софтуерни разработки – 1 експерт, 8 часа на ден за 6 месеца (от 7-ти до 12-ти месец, вкл.); • Разработчик софтуер / Старши разработчик софтуер – 3 експерта, 8 часа на ден за 6 месеца (от 7-ти до 12-ти месец, вкл.); • Мениджър, информационни и комуникационни технологии – 1 експерт, 8 часа на ден за 6 месеца (от 7-ти до 12-ти месец, вкл.); • Мениджър, управление на ИТ проекти - 1 експерт, 4 часа на ден за 7 месеца (от 7-ти до 13-ти месец, вкл.); • Системен проектант – 1 експерт, 8 часа на ден за 6 месеца (от 7-ти до 12-ти месец, вкл.); • Мениджър качествен контрол и валидиране – 1 експерт, 8 часа на ден за 6 месеца (от 7-ти до 12-ти месец, вкл.); • Специалист качествен контрол и валидиране – 2 експерта, 8 часа на ден за 6 месеца (от 7-ти до 12-ти месец, вкл.). За осигуряване на работни места на изброените експерти ще бъдат ползвани 8 броя компютри - Lenovo ThinkPad Edge, собственост на Софтгруп АД. За периода на ползването им (периода на ангажиране на експертите) ще бъде начислена тяхната амортизация и ще бъде включена в бюджета на проекта. Според амортизационния план за цитираните активи за планирания период на изпълнение на проекта, амортизацията за активите, използвани в изпълнението на настоящата Дейност 4 е в размер на 2 000 лв. Стойността е индикативна, имайки предвид, че е свързана с конкретни очаквани дати на стартиране на проекта и изпълнение на дейността индикативно от м. декември 2018 г. Осигуряването на необходимите допълнителни човешки ресурси за изпълнението на дейност 4 ще бъде в следните последователни стъпки: 1. Допълнителен подбор и наемане на квалифициран персонал по проекта – 6-ти месец 2. Работа на сформирания специализиран екип – от 7-ми до 13-ти месец. За част от изпълнението на Дейност 4 е необходимо ползването на консултантски услуги за осигуряване на техническа помощ по имплементация и дизайн на инфраструктура при разработването и тестването на прототипа на системата (облачната услуга) - 1 бр. Изборът на изпълнител ще се извърши чрез провеждането на процедури избор с публична покана съгласно разпоредбите на глава четвърта на ЗУСЕСИФ и ПМС №160/01.07.2016 г., Договорена стойност: 390 948.20 , Отчетена стойност: 375 730.18
  • Дейност: Дейност 5: Визуализация на проекта (дейността ще бъде изпълнена чрез изработка и доставка на 1 бр. постоянна табела и стикери за маркиране на закупуваните по проекта ДМА): С цел съблюдаване изискванията на оперативното ръководство за изпълнение на ДБФП по ОПИК по отношение на визуализацията и публичността, както и съблюдаване спазването на изискванията за информация и публичност, описани в раздел 1 „Информиране и публичност”, чл. 8 от Регламент (ЕО) № 1828/2006 на Комисията и приложение I към чл.9 от Регламент (ЕО) № 1828/2006 на Комисията, дейността предвижда изработката и доставката на 1 брой постоянна табела, която ще бъде монтирана на видно място и изработка и доставка на стикери за маркиране на закупуваното по проекта хардуерно оборудване и визуализиране помощта, получавана по линия на ОПИК чрез ЕФРР и националния бюджет., Договорена стойност: 600.00 , Отчетена стойност: 590.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: ПЕРСИ ООД, Договорена стойност по проекта*: 69 895.00 , Отчетена стойност**: 99 850.00
  • Изпълнител: "Ей Ем Дизайн" ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 413.00 , Отчетена стойност**: 590.00
  • Изпълнител: ИТР СЪРВИСИЗ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 105 000.00 , Отчетена стойност**: 150 000.00
  • Изпълнител: БИ ЕС ЕЙЧ ООД, Договорена стойност по проекта*: 148 400.00 , Отчетена стойност**: 212 000.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Научни изследвания, иновации: Частни инвестиции, допълващи публичната подкрепа за иновации или за научноизследователски и развойни проекти, Мерна единица: евро, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 109 486.32 , Достигната стойност: 116 618.40
Индикатор 2 Финансирани проекти за еко-иновации, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 3 Производствени инвестиции: Брой предприятия, получаващи подкрепа, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 713 788.80 BGN
БФП 499 652.15 BGN
Собствено финансиране 214 136.65 BGN
Общо реално изплатени суми 496 997.99 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Доставка и инсталация на ДМА: Защитна стена - 2 бр.; Опорен комутатор - 2 бр.; Комутатор за достъп - 4 бр.; Дисков масив - 1 бр.; Блейд сървър - 1 бр. , Прогнозна стойност: 150 000.00
  • Обособена позиция 1: Доставка и инсталация на ДМА: Защитна стена - 2 бр.; Опорен комутатор - 2 бр.; Комутатор за достъп - 4 бр.; Дисков масив - 1 бр.; Блейд сървър - 1 бр.
    Изпълнител: ИТР СЪРВИСИЗ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 105 000.00
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Доставка и инсталация на ДНА: Софтуер - операционна система за сървър - 1 бр.; Софтуер – системен център (System Center) - 1 бр.; Софтуер – среда за разработка - 5 бр.; Софтуер – база данни - 4 бр. , Прогнозна стойност: 100 000.00
  • Обособена позиция 1: Доставка и инсталация на ДНА: Софтуер - операционна система за сървър - 1 бр.; Софтуер – системен център (System Center) - 1 бр.; Софтуер – среда за разработка - 5 бр.; Софтуер – база данни - 4 бр.
    Изпълнител: ПЕРСИ ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 69 895.00
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: Изработка и доставка на 1 брой постоянна табела и стикери за маркиране на закупените ДМА с оглед визуализация и публичност на получената по линия на ОПИК помощ от ЕФРР и националния бюджет , Прогнозна стойност: 600.00
  • Обособена позиция 1: Изработка и доставка на 1 брой постоянна табела и стикери за маркиране на закупените ДМА с оглед визуализация и публичност на получената по линия на ОПИК помощ от ЕФРР и националния бюджет
    Изпълнител: "Ей Ем Дизайн" ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 413.00
Процедура 4 Предмет на предвидената процедура: Предоставяне на външни услуги - консултантски услуги за осигуряване на техническа помощ по имплементация и дизайн на инфраструктура при разработването и тестването на прототипа на системата (облачната услуга) - 1 брой, Прогнозна стойност: 212 000.00
  • Обособена позиция 1: Предоставяне на външни услуги - консултантски услуги за осигуряване на техническа помощ по имплементация и дизайн на инфраструктура при разработването и тестването на прототипа на системата (облачната услуга) - 1 брой
    Изпълнител: БИ ЕС ЕЙЧ ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 148 400.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN