Идентификация

Номер от ИСУН BG05SFOP001-2.025-0163-C01
Наименование на проекта ПРЕСТИЖ
Бенефициент 126625259 АЛИАНС ЗА РЕГИОНАЛНО СЪТРУДНИЧЕСТВО И РАЗВИТИЕ
Източник на финансиране ЕСФ ==> Добро управление
Дата на сключване на договора/заповедта 24.08.2022
Дата на стартиране 24.08.2022
Дата на приключване 11.04.2024
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Южен централен (BG42), Хасково (BG422), Хасково, гр.Хасково

Описание

Кратко описание на проекта
Проектът има за задача да насърчи гражданското участие в процесите на вземане на политически решения, да развие механизъм за съвместно сътрудничество и повишаване на взаимодействието между общинската администрация и гражданските организации за подобряване на регулаторната среда. Проектното изпълнение ще подобри взаимодействието между местната власт и гражданския сектор и ще съдаде условия за активното им участие в определянето на приоритети и формулирането на политики за развитие на местната общност.
Като краен ефект от реализацията на дейностите се търси подобряване на средата за гражданско участие в управлението, което е фундаментално за съвместното вземане на политически решения. За да се постигне ефективно взаимодействие в посока на допълване, сътрудничество и привличане е необходимо да са налице условия като създаване на благоприятна среда за взаимодействие (законодателна и институционална), добро познаване на заинтересованите страни и спецификите на различните групи участници, висока степен на мотивация за участие и изграждане на отношения на доверие между тях. 
От съществено значение е проактивното поведение от страна на гражданите и техните сдружения и желанието за включване предвид, че взаимодействието е двустранен процес и зависи от поведението на всички участници. В тази връзка ще бъдат отправени предложения към Община Хасково за подобряване на средата за гражданско участие в управлението на основата на проучвания и анализи относно реалните потребности и нагласи на заинтересованите страни. Ще се разработят проекти на документи регламентиращи условията и реда за провеждане на обществено обсъждане в общината, както и вързани с функциониране на граждански форуми и съвети, сформиране на работни групи/комитети и консултативни органи, организиране на обществени и съвещателни форуми, формуляри за обратна връзка и оценка на удовлетвореността от участието на заинтересовани страни в съвместни дейност и предложения за подобряване на ефективността им.
Дейности
  • Дейност: КОДЕКС НА ГРАЖДАНСКО УЧАСТИЕ: В одобрения от Конференцията на международни неправителствени организации през 2009 година „Кодекс на добрите практики за гражданско участие в процеса на вземане на решения“ са формулирани четири степенувани форми/нива на гражданско участие: информация, консултация, диалог и партньорство. Определени са и шест етапа в процеса на вземане на политически решения, описани в матрица на гражданското участие, като всеки от тях предполага взаимодействие между НПО и публичните органи: определяне на дневен ред, изработване на политиката, вземане на решение, изпълнение, проследяване и преформулиране на политиката. Взаимодействието между властта и гражданския сектор има четири възможни измерения: - допълване – двете страни споделят сходни цели, но предпочитат различни начини и средства за постигането им, - сътрудничество – двете страни споделят сходни цели и предпочитат подобни начини и средства за постигането им, - привличане – различни цели, които страните се опитват да постигнат по подобен начин (обикновено е временно, след което преминава към друга), - конфронтация – целите и средствата на двете страни са различни. За да се постигне ефективно взаимодействие в посока на допълване, сътрудничество и привличане е необходимо да са налице условия като създаване на благоприятна среда за взаимодействие (законодателна и институционална), добро познаване на заинтересованите страни и спецификите на различните групи участници, висока степен на мотивация за участие и изграждане на отношения на доверие между участниците. В тази връзка ще бъдат отправени предложения към Община Хасково за подобряване на средата за гражданско участие в управлението. Ще се разработят проекти на документи регламентиращи условията и реда за провеждане на обществено обсъждане в общината, както и свързани с функциониране на граждански форуми и съвети, сформиране на работни групи/комитети и консултативни органи, организиране на обществени и съвещателни форуми, формуляри за обратна връзка и оценка на удовлетвореността от участието на заинтересовани страни в съвместни дейност и предложения за подобряване на ефективността им. От съществено значение е проактивното поведение от страна на гражданите и техните сдружения и желанието за включване предвид, че взаимодействието е двустранен процес и зависи от поведението на всички участници. Препоръките за подобряване на взаимодействието между публичния и гражданския сектор при вземане на политически решения ще се изготвят на основата на следното: 1. Анализ на гражданския сектор в Община Хасково и създаване на публичен регистър на работещите на местно ниво организации, групирани по сфера на дейност. 2. Анализ на капацитета, нагласите и очакванията от страна на всички заинтересовани страни за подобряване на процесите свързани с участието им при формулиране и прилагане на местни политики посредством провеждане на анкетно проучване чрез попълване на въпросници и провеждане на интервюта с 5 целеви групи (общинска администрация, НПО, СИП, бизнес и общественост). Чрез осъществяване на директна комуникация и получаване на обратна връзка ще се проследят нагласите на целевите групи и ще се идентифицират основните проблеми свързани с гражданското участие при вземането на политически решения. Направените констатации ще имат двупосочен характер. От една страна ще са свързани с установяването на дефицитите и предизвикателствата пред лицата от администрацията с фокус върху работните процеси и отношението им към гражданското участие като необходим фактор за легитимност на взетите политически решения от публичните органи. 3. Анализ на нормативната уредба в общината свързана с гражданското участие и отправяне на препоръки за подобряването ѝ, което ще съдейства за възобновяване дейността на съществуващи и сформиране на нови обществени и консултативни съвети като работещ механизъм да бъдат чути и взети под внимание мнението, предложенията и проблемите на местните общности и конкретни групи при формулирането и прилагането на местни политики. , Договорена стойност: 30 294.00 , Отчетена стойност: 31 687.67
  • Дейност: СИТИНЕТ.КОМ: Дейността цели повишаването на обществената осведоменост и насърчаването на гражданското участие в процесите на формулиране, изпълнение и мониторинг на политики на местно ниво. Конкретната цел кореспондира и е налице ясна връзка с целите на проектното предложение за подобряване на гражданското участие в процесите на формулиране, изпълнение и мониторинг на политики и законодателство за подобряване на средата за гражданско участие в управлението. В съвременното общество отношенията стават все по-интерактивни, което налага да бъдат използвани подходи, насочени към интернет гражданското общество, което да бъде осведомено и насърчено да се включи в процесите на вземане на решение и разработване на политики за по-добра бизнес среда. В рамките на дейността ще се проведе онлайн базирана информационна кампания, която ще включва изработване и публикуване на филм свързан с видовете гражданско участие в процеса на вземане на политически решения. От друга страна е налице необходимостта да бъдат използвани и традиционни подходи с оглед достигане максимално до целевите групи. Това гарантира и висока успеваемост и постигане на максимална устойчивост на кампанията. Осигуряването на добра осведоменост по развитието и прилагането на политики от местната власт е решаващ фактор за разбиране на мотивите и получаване на подкрепа по въпроси от обществен интерес в различни сфери. Въвличането на местната общност и конкретни заинтересовани страни легитимира взетите решения и гарантира прозрачност и публичност на управленските процеси. Голям обем от информация следва широко да се комуникира от страна на публичната власт като се използва достъпен език и подходящи канали спрямо конкретните потребности на заинтересованите страни. В тази връзка ще се изготви годишен комуникационен план за осигуряване на публичност и прозрачност по отношение на дейността на общинската администрация със следните елементи: стратегия, дефиниция на целевите групи, планиране на информационни и комуникационни мерки, индикативен бюджет и действия за оценка на комуникационния план. Желателно е по-активно да се използват формите за гражданско участие и да се подкрепи диалога между местната власт и местната общност чрез иницииране на срещи и изнесени приемни на заемащите изборни длъжности, в т.ч. и общинските съветници по квартали и населените места в общината. За подобряване на комуникацията с гражданите е необходимо общинските съветници да предоставят контактна информация и приемни дни/часове и място за прием. Необходимо е съвместно с медии и НПО системно да се провеждат кампании за гражданско образование както и да се приложи механизъм за идентифициране нуждите на гражданите и ефективното решаване на проблемите им. Други мерки за подобряване на диалога с гражданите са създаване на възможности за провеждане на онлайнконсултации и организиране на изнесени приемни и срещи с кмета и общинските съветници. За да се поощри активното гражданско участие и да се подобри комуникацията с ОбА и ОбС като се популяризира възможността и реда за участие на гражданите в работата на постоянните комисии и сесиите на ОбС чрез прес клипинг в местната преса, мейлинг лист към заинтересовани лица и организации, общински бюлетин, отразяване на гражданското участие в протоколите от заседания на ОбС и на постоянните комисии към ОбС. Приоритетно подобряване на взаимодействието между НПО и публичните органи може да се търси в етапите на изработване, проследяване и преформулиране при вземането на политически решения като се акцентира върху изслушването на заинтересованите страни и съвместното изработване, вземане, изпълнение и преформулиране на политически решения от обществен интерес. Целевите групи, към които е насочена дейността са широката общественост, представители на НПО, СИП, бизнеса и органите на публичната администрации. Информационни дейности са насочени към повишаване на капацитета и ангажираността им за участие в процесите на изпълнение и мониторинг на политики и законодателство. , Договорена стойност: 6 634.33 , Отчетена стойност: 6 623.10
  • Дейност: ОБЩЕСТВЕН ФОРУМ: Целта на дейността е изграждане на капацитет за активно и ефективно взаимодействие между НПО/СИП и общинската администрация. Създаването на устойчива мрежа на местно ниво ще сe осигури устойчив диалог между заинтересованите страни и ще повиши активността на гражданския сектор при формулирането, изпълнението и мониторинга на политиките. Изпълнението ще допринесе за повишаване на обществената осведоменост и насърчаването на гражданското участие в процесите на формулиране, изпълнение и мониторинг на политики на местно ниво. В първия етап на дейността ще се организират граждански форум и семинар за представители на НПО/СИП и община Хасково с фокус върху подобряване на гражданското участие, взаимно изслушване и запознаване с различни гледни точки, споделяне на идеи и опит между публичната администрацията и граждански организации. Решението за сформиране на Обществен съвет ще се формулира в рамките на гражданския форум. Семинарът ще е насочен към представяне на инструменти за идентифициране на заинтересовани страни, възможности за привличане и ангажиране на гражданите и бизнеса в процеса на преформулиране, изпълнение и мониторинг на политики и законодателство. Провеждане на обучения свързани с в процесите на преформулиране/актуализиране, изпълнение и мониторинг на политиките и законодателството (изграждане на капацитет). Вторият етап е свързан със сформиране на Обществен съвет като консултативен орган към Кмета на Община Хасково с ясно формулирани правила за участие и отчетност. В съвета ще бъдат поканени да се включат представители на НПО, СИП, публична адниминстрация и медии. По време на регулярните срещи на Консултативния съвет (10 в рамките на проекта) ще се представят и обсъждат изготвените в резултат от проектното изпълнение анализи и предложения, информационни и комуникационни материали, ще се обсъждат възможности и предлагат решения за подобряване на партньорството между администрацията и гражданите и бизнеса и за повишаване на гражданското участие в процесите на вземане на политически решения. Също така ще се проучат и презентират пред форума и ще се обсъдят възможностите за включването в мрежи на европейско и национално ниво, които активно участват и подпомагат публичните органи във формирането, изпълнението и мониторинга на секторни политики. Реализацията на дейността цели: • подобряване на комуникацията, диалога и обратната връзка между местната власт и гражданските организации; • повишаване на капацитета на общинските служители и представители на гражданския сектор за съвместното изработване, вземане, изпълнение и преформулиране на политически решения от обществен интерес; Дейността допринася за въвличане на представители на НПО, СИП, бизнеса и общинската администрация в процеса на формулиране и изпълнение на политики. , Договорена стойност: 11 595.00 , Отчетена стойност: 13 169.98

Участващи организации

Партньори
  • Партньор: ОБЩИНА ХАСКОВО, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност: 5 869.68
Изпълнители
  • Изпълнител: ЕТ КРАСИМИР МИЛЕНОВ, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 1 200.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Отправени препоръки от НПО и мрежи от НПО към процеса на формиране, осъществяване и мониторинг на политики, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 5.00 , Достигната стойност: 5.00
Индикатор 2 Подкрепени анализи, проучвания, изследвания, методики, одити и оценки за администрацията, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 3.00 , Достигната стойност: 3.00
Индикатор 3 брой проекти, изцяло или частично изпълнени от социални партньори или неправителствени организации, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 4 Брой проведени информационни кампании, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 3.00 , Достигната стойност: 3.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 52 004.43 BGN
БФП 52 004.43 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 52 004.43 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Изработка на късометражен филм, Прогнозна стойност: 2 900.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN