Идентификация

Номер от ИСУН BG16RFOP001-2.001-0060-C01
Наименование на проекта Eнергийна ефективност в общински административни сгради - гр. Тутракан
Бенефициент 000565626 Община Тутракан
Източник на финансиране ЕФРР ==> Региони в растеж
Дата на сключване на договора/заповедта 15.09.2016
Дата на стартиране 15.09.2016
Дата на приключване 01.04.2022
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България, Северен централен, Силистра, Тутракан, гр.Тутракан

Описание

Кратко описание на проекта
Настоящото проектно предложение предвижда прилагане на мерки, които допринасят за достигане на по-високо ниво на енергийна ефективност и намаляване на енергийното потребление на сгради на общинската администрация в гр.Тутракан. Един от проблемите в публичната инфраструктура е ниската степен на енергийна ефективност. Инвестициите в мерки за енергийна ефективност в обществените сгради, освен енергоспестяващ ефект, ще служат като пример за добра практика на местно ниво и ще насърчат прилагането на подобни мерки, финансирани както от националния бюджет, така и от други източници. Мерките ще имат и допълнителен ефект, тъй като ще осигурят рентабилна експлоатация на обществените сгради, което ще позволи устойчиво да продължи управлението и поддръжката им, с оглед предоставяне на по-добри и допълнителни услуги на населението и по този начин ще допринесат за намаляване на темпа на миграция към по-големите градове.
Дейности
  • Дейност: Формиране на екип за управление: С оглед ефективно и качествено изпълнение на дейностите по настоящия проект в съответствие с българското законодателство и изискванията по схемата, Община Тутракан предвижда назначаването на екип за управление на проекта, който ще упражнява непрекъснат мониторинг и контрол върху цялостното изпълнение на проекта. За членове на екипа ще бъдат подбрани експерти с необходимия опит, квалификации и личностни умения, съобразно спецификата на проекта, които да формират работещ екип, отговорен за цялостното изпълнение на проекта., Договорена стойност: 29 333.00 , Отчетена стойност: 24 999.73
  • Дейност: Вътрешен мониторинг и контрол: За да гарантира качествено изпълнение на дейностите, проектът предвижда упражняване на непрекъснат вътрешен мониторинг и контрол, който включва: редовни срещи, посещения на място, наблюдение и отчитане на постигнатите резултати чрез: • изготвяне на отчети и протоколи, отразяващи напредъка на проекта • периодични срещи на членове на екипа с представители на фирмите изпълнители • наблюдения на строителните работи от страна на проектния екип • наблюдение и контрол на финансовото изпълнение на проекта • редовни срещи на проектния екип и обсъждане на текущото и предстоящото изпълнение на проектни дейности (актуализиране на програмата за реализиране на проекта) • периодични доклади за напредъка на проекта – технически и финансови, до Управляващия орган на ОПРР Като част от дейностите по вътрешен мониторинг и контрол, проектът предвижда провеждане на регулярни срещи на проектния екип, по време на които ще бъде изготвен актуализиран график за изпълнение на проекта, ще бъде обсъждан напредъка на проекта, текущи въпроси и евентуални затруднения, и ще бъдат вземани навременни мерки за решаването им., Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Изготвяне на документации за обществени поръчки за избор на изпълнители и провеждане на обществени поръчки: Ще се изготвят следните документации за обществени поръчки за избор на изпълнител: 1. Инженеринг - проектиране, СМР и авторски надзор 2. Оценка на съответствието на проектите 3. Строителен надзор 4. Публичност и визуализация 5. Одит на проекта, Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Инженеринг - проектиране, СМР и авторски надзор: Дейността стартира с подписване на договора за възлагане на инженеринг. Ще се изработят работни проекти за трите обекта - Сграда Общинска администрация ул. "Трансмариска" № 31,Сграда ул. "Трансмариска" № 7 и Сграда ул. "Крепостта" № 47, за които ще се издадат Разрешения за строеж. Изпълнението предвижда реализирането на енергоспестяващи мерки и съпътстващи строително-ремонтни дейности. В работните проекти за трите обекта ще бъдат включени всички задължителни енергоспестяващи мерки, предписани в енергийното обследване, всички задължителни мерки, предписани в техническото обследване, всички необходими мерки за осигуряване на достъпна архитектурна среда. 1.Сграда на ул. "Трансмариска" № 31 Тъй като за сградата изчислените спестявания след въвеждане на енергоспестяващи мерки възлизат под 60% спестяване, с БФП ще бъдат финансирани единствено - изпълнение на всички енергостестяващи мерки, които са предписани като задължителни за сградите в обследванията за енергийна ефективност и които водят до най-малко клас на енергопотребление „С"; - изпълнение на мерки по конструктивно възстановяване/усилване, които са предписани като задължителни в техническите обследвания на сградите (съгласно Техническия паспорт на сградата, част Б „Мерки за поддържане на строежа и срокове за извършване на ремонти", т.2 „Необходими мерки за поддържане на безопасната експлоатация на строежа и график за изпълнение на неотложните мерки"); - изпълнение на мерки, свързани с подобряването на достъпа за лица с увреждания до сградите в съответствие с Наредба № 4 от 01.07.2009 г. за проектиране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда за населението, включително за хората с увреждания. Разходите за дейностите, които не са свързани с конструктивно възстановяване/усилване, но са предписани като задължителни в техническите обследвания (Техническите паспорти) на сградата, ще бъдат финансирани със собствени средства на бенефициента, тъй като според актуалните сертификати за енергийни характеристики на сградата изчислените спестявания след въвеждане на енергоспестяващи мерки възлизат под 60% спестяване за сградата. Тези разходи възлизат на 27 400 лв без ДДС и ще бъдат финансирани извън БФП, като недопустими разходи, собствен принос на Община Тутракан. 2.За Сграда ул. "Трансмариска" № 7 и Сграда ул. "Крепостта" № 47 Тъй като според актуалните сертификатиза ен. характеристики на сградите, изчислените спестявания след въвеждане на енергоспестяващи мерки възлизат над 60% спестяване за сграда, се предвижда: - изпълнение на всички енергоспестяващи мерки, които са предписани като задължителни за сградите в обследванията за енергийна ефективност и които водят до най-малко клас на енергопотребление „С"; - изпълнение на мерки по конструктивно възстановяване/усилване, които са предписани като задължителни в техническите обследвания на сградите (съгласно Техническия паспорт на сградата, част Б „Мерки за поддържане на строежа и срокове за извършване на ремонти", т.2 „Необходими мерки за поддържане на безопасната експлоатация на строежа и график за изпълнение на неотложните мерки"); - изпълнение на останалите мерки, които са предписани като задължителни в техническите обследвания; - изпълнение на мерки, свързани с подобряването на достъпа за лица с увреждания до сградите в съответствие с Наредба № 4 от 01.07.2009 г. за проектиране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда за населението, включително за хората с увреждания. - изпълнение на препоръчителните мерки, предписани в техническото обследване на сградата (съгласно Техническия паспорт на сградата, част Б „Мерки за поддържане на строежа и срокове за извършване на ремонти", т.2 „Необходими мерки за поддържане на безопасната експлоатация на строежа и график за изпълнение на неотложните мерки"). , Договорена стойност: 1 361 393.00 , Отчетена стойност: 1 024 271.93
  • Дейност: Изготвяне на Оценка за съответствие за обекти - Сграда Общинска администрация ул. "Трансмариска" № 31,Сграда ул. "Трансмариска" № 7 и Сграда ул. "Крепостта" № 47: Дейността стартира с подписване на договора за възлагане за изготвяне на Оценка на съответствието на проектите за обекти - Сграда Общинска администрация ул. "Трансмариска" № 31,Сграда ул. "Трансмариска" № 7 и Сграда ул. "Крепостта" № 47, Договорена стойност: 13 118.00 , Отчетена стойност: 4 920.00
  • Дейност: Извършване на Строителен надзор: Дейността стартира с подписване на договора за изпълнение за извършване на строителен надзор. По време на строителните дейности ще бъде изпълняван независим строителен надзор съгласно договор за изпълнение на услугата. Консултантите, упражняващи строителния надзор, ще съблюдават за законосъобразната страна на изпълнение на строителните дейности и ще изпълняват контрол по отношение на: - Законосъобразно започване на строежа; - Пълното и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; - Изпълнение на строежите, съобразно одобрените проекти; - Контрол по спазване условията на безопастност на труда, съгласно проекта за организация на строителството; - Опазване на околната среда по време на изпълнение на строежа; - Качество на влаганите строителни материали и изделия и съответствието им с нормите за безопастност; - Недопускане увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството; - Правилно изпълнение на строително.монтажни работи; - Годност на строежа за въвеждане в експлоатация, Договорена стойност: 52 471.00 , Отчетена стойност: 25 995.34
  • Дейност: Въвеждане на обекта в експлоатация: Община Тутракан в тясно сътрудничество с фирмата, упражняваща строителен надзор, ще предприеме всички необходими мерки в съответствие с действащата нормативна уредба във връзка с въвеждането на обектите в експлоатация, а именно: съгласуване с РЗИ, РИОКОЗ, експлоатационните дружества "ЕНЕРГО-ПРО", "ВиК", "ВИВАКОМ". Ще бъдат извършени необходимите изпитвания и измервания от специализирани фирми., Договорена стойност: 23 660.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Публичност и визуализация на проекта: Публичността на проекта ще бъде осъществена съгласно Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020г. и регламент Регламент 1303/2013 на ЕК. По проекта се предвиждат организирането и провеждането на: - Публикуване на подробна информация за одобрение за финансиране проект на сайта на Община Тутракан (до два дни след подписване на договор за безвъзмездна финансова помощ); - Пресконференция в началото и в края на проекта – за стартиране и за оповестяване на резултатите от реализацията на проекта; - Официални церемонии - първата ще е за ефективен старт на проекта "Първа копка" и втора - за откриване на реновираните обекти; - Билборд по време на строителството и Постоянна обяснителна табела за всеки обект - Сграда Общинска администрация ул. "Трансмариска" № 31,Сграда ул. "Трансмариска" № 7 и Сграда ул. "Крепостта" № 47 - 3 броя с размер 50х70см, поставена не по-късно от 3 месеца след като приключи проекта на видима фасада; - Публикации – до 5 съобщение в регионална печатна медия, на сайта на общината за анонсиране на предстоящи събития (пресконференции, официални церемонии) - Прессъобщения - до 5 изготвят се след приключване на събитията и се публикуват регионална печатна медия и на сайта на Община Тутракан; - Банер, който да се използва при провеждане на публични събития - 1бр. - Промоционални и печатни информационни материали - папки, тефтери, химикали - 50 комплекта При провеждане на всяко публично събитие предварително ще се уведомява Управляващия орган за датата на провеждането на събитието., Договорена стойност: 14 482.00 , Отчетена стойност: 11 796.00
  • Дейност: Извършване на одит на проекта: За да се потвърди целесъобразното и законово разходване на средствата по проекта и в съответствие с изискванията за кандидатстване Община Тутракан ще избере консултант за верифициране на разходите по проекта и изготвяне на одитен доклад., Договорена стойност: 14 660.00 , Отчетена стойност: 8 280.00
  • Дейност: Финален отчет на проекта: След изпълнението на проекта, в рамките на установения срок, екипът на проекта ще изготви технически и финансов финален отчет, съгласно изискванията за отчитане на проекти по ОПРР, Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: БУЛ СТРОЙ ИНВЕСТ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 808 961.99 , Отчетена стойност**: 36 600.00
  • Изпълнител: Хана, Договорена стойност по проекта*: 6 399.22 , Отчетена стойност**: 1 907.79
  • Изпълнител: "Стройконтрол - Ян 99" ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 4 920.00 , Отчетена стойност**: 4 920.00
  • Изпълнител: Петьо, Договорена стойност по проекта*: 3 730.49 , Отчетена стойност**: 3 359.77
  • Изпълнител: Даниела, Договорена стойност по проекта*: 6 528.36 , Отчетена стойност**: 6 335.01
  • Изпълнител: Красимира, Договорена стойност по проекта*: 6 155.31 , Отчетена стойност**: 6 810.67
  • Изпълнител: Крум, Договорена стойност по проекта*: 4 454.00 , Отчетена стойност**: 4 166.83
  • Изпълнител: Дружество по ЗЗД "Консорциум ТНТ Ефект", Договорена стойност по проекта*: 43 820.40 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: Айтен, Договорена стойност по проекта*: 4 132.23 , Отчетена стойност**: 2 419.66
  • Изпълнител: Eн ЕКИП ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 22 785.11 , Отчетена стойност**: 25 995.34
  • Изпълнител: "ФОЛИАРT" ООД, Договорена стойност по проекта*: 17 326.00 , Отчетена стойност**: 11 796.00
  • Изпълнител: ВЕС-ИНВЕСТ-Н ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 292 563.66 , Отчетена стойност**: 368 015.03
  • Изпълнител: "Грант Торнтон" ООД, Договорена стойност по проекта*: 17 592.00 , Отчетена стойност**: 8 280.00
  • Изпълнител: „ВИК – БУНАР” ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 311 879.72 , Отчетена стойност**: 619 656.90
Подизпълнители Няма
Членове на обединение
  • Член на обединение: СОФЕНА ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00
  • Член на обединение: АРЕН ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Енергийна ефективност: Брой обновени сгради, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 3.00 , Достигната стойност: 2.00
Индикатор 2 Намаляване на емисиите на парникови газове: Очаквано годишно намаляване на емисиите на парникови газове, Мерна единица: тонове CO2 екв., Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 217.74 , Достигната стойност: 152.97
Индикатор 3 Енергийна ефективност: Понижаване на годишното потребление на първична енергия от обществените сгради, Мерна единица: kWh/година, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 788 241.74 , Достигната стойност: 549 407.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 553 285.27 BGN
БФП 553 285.27 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 733 246.79 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Основание за налагане на корекция % на наложената
финансова корекция
Стойност на наложената финансова корекция1,2 Договор с изпълнител
БФП Собствено финансиране Общо
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 16 152.81 0.00 16 152.81 „ВИК – БУНАР” ЕООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 40 448.10 0.00 40 448.10 БУЛ СТРОЙ ИНВЕСТ ЕООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 15 853.84 0.00 15 853.84 ВЕС-ИНВЕСТ-Н ЕООД
Неизпълнение на индикатори 15.00 257 537.92 0.00 257 537.92 Финансова корекция на ниво проект
Липса на добро финансово управление 4 240.01 0.00 4 240.01 "ФОЛИАРT" ООД
Липса на добро финансово управление 29 554.51 0.00 29 554.51 БУЛ СТРОЙ ИНВЕСТ ЕООД
Липса на добро финансово управление 1 224.00 0.00 1 224.00 "Стройконтрол - Ян 99" ЕООД
Липса на добро финансово управление 158 663.87 0.00 158 663.87 Финансова корекция на ниво проект

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: „Инженеринг - Проектиране, СМР и авторски надзор на общински административни сгради гр.Тутракан по две обособени позиции”: Обособена позиция №1: „Административна делова сграда, с адрес: град Тутракан, ул. „Трансмариска” № 7” и Обособена позиция №2: „Административна делова сграда, с адрес: град Тутракан, ул. „Крепостта” № 47”, Прогнозна стойност: 1 031 080.00
  • Обособена позиция 1: Обособена позиция №1: „Административна делова сграда, с адрес: град Тутракан, ул. „Трансмариска” № 7”
    Изпълнител: БУЛ СТРОЙ ИНВЕСТ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 808 961.99
  • Обособена позиция 2: Обособена позиция №2: „Административна делова сграда, с адрес: град Тутракан, ул. „Крепостта” № 47”
    Изпълнител: ВЕС-ИНВЕСТ-Н ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 292 563.66
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Екип по проекта, Прогнозна стойност: 0.00
  • Обособена позиция 1: Красимира Ангелова Пейчева - ръководител проект
    Изпълнител: Красимира
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 6 155.31
  • Обособена позиция 2: Даниела Маринова Стелиянова - координатор проект
    Изпълнител: Даниела
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 6 528.36
  • Обособена позиция 3: Хана Станчева Ангелова - експерт СМР по проекта
    Изпълнител: Хана
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 6 399.22
  • Обособена позиция 4: Петьо Пламенов Стойчев - счетоводител по проекта
    Изпълнител: Петьо
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 3 730.49
  • Обособена позиция 5: Айтен Мехмет Вехби - юрист по проекта
    Изпълнител: Айтен
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 4 132.23
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: Екип по проекта - смяна на експерт СМР, Прогнозна стойност: 0.00
  • Обособена позиция 1: Крум Тодоров Радков - експерт СМР по проекта
    Изпълнител: Крум
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 4 454.00
Процедура 4 Предмет на предвидената процедура: Изготвяне на обследвания за установяване на технически характеристики, свързани с изискванията по чл.169, ал.1, т.1-5 и ал.2 от ЗУТ, изготвяне на техн.паспорт, изготвяне на обследване за енергийна ефективност и предписване на необходимите ЕСМ в съответствие с нормативните и минимални изисквания на необходимите ЕСМ в съответствие с нормативните и минимални изисквания за енергийна ефективност на обекти, находящи се на територията на гр.Тутракан, по ОПРР 2014-2020, Прогнозна стойност: 200 000.00
  • Обособена позиция 1: Изготвяне на обследвания за установяване на технически характеристики, свързани с изискванията по чл.169, ал.1, т.1-5 и ал.2 от ЗУТ, изготвяне на техн.паспорт, изготвяне на обследване за енергийна ефективност и предписване на необходимите ЕСМ в съответствие с нормативните и минимални изисквания на необходимите ЕСМ в съответствие с нормативните и минимални изисквания за енергийна ефективност на обекти, находящи се на територията на гр.Тутракан, по ОПРР 2014-2020
    Изпълнител: Дружество по ЗЗД "Консорциум ТНТ Ефект"
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 43 820.40
Процедура 5 Предмет на предвидената процедура: Изготвяне на Оценка на съответствие, Прогнозна стойност: 13 118.00
  • Обособена позиция 1: „Изготвяне на оценка за съответствие на инвестиционни проекти на общински административни сгради в гр. Тутракан”
    Изпълнител: "Стройконтрол - Ян 99" ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 4 920.00
Процедура 6 Предмет на предвидената процедура: Инженеринг - проектиране и строителство, Прогнозна стойност: 330 313.00
  • Обособена позиция 1: „Инженеринг - Проектиране, СМР и авторски надзор на обект общинска административна сграда в град Тутракан, ул. „Трансмариска” № 31”
    Изпълнител: „ВИК – БУНАР” ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 311 879.72
Процедура 7 Предмет на предвидената процедура: Информация и публичност, Прогнозна стойност: 14 482.00
  • Обособена позиция 1: „Осигуряване на публичност и визуализация по проект „Енергийна ефективност в общински административни сгради - гр.Тутракан””
    Изпълнител: "ФОЛИАРT" ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 17 326.00
Процедура 8 Предмет на предвидената процедура: Одит на проекта, Прогнозна стойност: 14 660.00
  • Обособена позиция 1: “Извършване на одит на проект № BG16RFOP001-2.001-0060”, „Енергийна ефективност в общински административни сгради - гр. Тутракан”
    Изпълнител: "Грант Торнтон" ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 17 592.00
Процедура 9 Предмет на предвидената процедура: Строителен надзор, Прогнозна стойност: 52 471.00
  • Обособена позиция 1: „Упражняване на строителен надзор на общински административни сгради гр.Тутракан”
    Изпълнител: Eн ЕКИП ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 22 785.11

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN