Идентификация

Номер от ИСУН BG05SFPR002-2.001-0197-C03
Наименование на проекта Грижа в дома в община Златица
Бенефициент 000776464 Община Златица
Източник на финансиране ЕСФ+ ==> Развитие на човешките ресурси 2021-2027
Дата на сключване на договора/заповедта 17.03.2023
Дата на стартиране 17.03.2023
Дата на приключване 17.01.2025
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП В изпълнение (от дата на стартиране)
Местонахождение
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Югозападен (BG41), София-Област (BG412), Златица

Описание

Кратко описание на проекта
Проектът е насочен към осигуряване на качествени грижи в дома за 33 възрастни лица в невъзможност за самообслужване и хора с увреждания в Община Златица. Те ще могат да ползват почасово интегрирани здравно-социални услуги в семейна среда, съобразно индивидуалните им потребности. Услугите ще включват помощ в бита, грижа за индивидуалната хигиена на потребителите, доставка на храна и продукти от първа необходимост, текущо наблюдение на основни показатели за здравния статус от медицинско лице. На лицата от целевата група ще бъде осигурена и възможност за психологическо подпомагане в зависимост от индивидуалните им нужди. Ще бъдат реализирани и дейности за превенция и профилактика на здравето и социално значими заболявания.
За служителите, които предоставят почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги в домашна среда ще бъде осигурено обучение - встъпително, преди началото на дейностите и надграждащо след шест месеца. 
Проектът ще се реализира във всички населени места на общината и в резултат от него 33 лица в неравностойно положение ще бъдат с подобрени условия на живот.
Дейности
  • Дейност: Предоставяне на грижа в дома : Дейността има за цел да бъде осигурен достъп до качествени мобилни интегрирани здравно-социални услуги по домовете на 33 лица от целевата група на територията на Община Златица. В рамките на дейността ще бъдат реализирани следните мерки: 1. Ще се предоставят почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги по домовете на 33 възрастни лица в невъзможност за самообслужване и хора с увреждания . Услугите ще се предоставят от наети за целта 19 лица на длъжност "домашен санитар" и две медицински лица. Услугите ще се предоставят въз основа на предварителна оценка на потребностите на всяко едно от лицата от целевата група. Броят часове за всеки един от потребителите и периодите, в които ще ползват услугите, ще бъде определен индивидуално преди започване на дейностите, като се отчита на първо място желанието и конкретните нужди на самите лица. Предвижда се домашните санитари да предоставят подкрепата ежедневно съгласно утвърден график за работата им. Възнагражденията на 19 лица, на длъжност "домашен санитар", наети на непълно работно време (4 часа) за период от 21 месеца. Лицата ще бъдат наети с основно възнаграждение изчислено на база - чл.14, ал.2 от НСЗТСОДПСУФДБ- НАРЕДБА за стандартите за заплащане на труда на служителите, осъществяващи дейности по предоставяне на социални услуги, които се финансират от държавния бюджет . Общите разходи за трудови възнаграждения възлизат на 226 655,94 лв., от които 226 426,03 лв. за трудови възнаграждения и 229,91 лв. резерв за клас проф. опит. Към момента на подготовка на предложението не са известни лицата, които ще бъдат наети и не могат с точност да бъдат определени доплащанията за прослужено време. Предвид интегрирания характер на мобилната здравно-социална услуга посещения по домовете на потребителите ще се извършват и от медицинските лица въз основа на предварително утвърден за периода на проекта график. Графикът ще бъде съобразен с индвидулния здравен статус на лицата от целевата група, вкл. наличие на увреждане, хронични заболявания, рискови фактори и др. В рамките на посещенията медицинските лица ще извършват проследяване на здравния статус на потребителите и при необходимост ще оказват съдействие при прием на медикаменти и др. За изпълнението на тази част от дейността ще бъдат осигурени медицински изделия - лекарска чанта, апарат за измерване на кръвно налягане, оксипулсометър, дистанционнен термометър, глюкомери и тест ленти за тях, както и базов набор от медикаменти и медицински консумативи. 2. Доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост за потребителите, заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотложни административни и битови услуги. Дейностите ще се изпълняват от наетите домашни санитари при идентифицирана необходимост от страна на потребителя, за негова сметка и в рамките на определените за него часове. 3. Предоставяне на психологическа подкрепа за лицата от целевите групи. В рамките на изпълнението на дейността ще бъде ангажиран и психолог, който ще предоставя психологическа подкрепа на потребителите с особено внимание към самотноживеещите хора и хората с тежки увреждания. Консултациите с психолога ще бъдат съобразени с потребностите и в зависимост от желанието на потрбителите, като този експерт ще придружава домашните санитари и медицинските лица при посещенията в домовете на лицата от целевата група. 4. Предоставяне на лицата от целевата група на информация относно превенция и профилактика на здравето и социално значими заболявания. Тази част от дейностите ще се изпълнява от ангажираните по проекта медицински лица. Ще бъдат информирани потребителите за рисковете от социално-значимите заболявания и съобразно индивидуалния здравен статус на лицата. Ще се акцентира върху ползите от здравословния начин на живот, избягването на вредни навици, като тютюнопушене и злоупотреба с алкохол, правилно хранене, режим съобразен със здравното състояние и др. За изпълнението на тези мерки ще бъдат осигурени информационни материали. , Договорена стойност: 317 318.31 , Отчетена стойност: 209 039.65
  • Дейност: Предоставяне на грижа в дома -продължение: В изпълнение на дейността ще се осигури качеството на предоставяните услуги в домашна среда чрез осигуряване на обучение на лицата, които са пряко ангажирани в работата с потребителите исупервизия на лицата, които са пряко ангажирани в работата с потребителите. В рамките на обучението ще бъдат обхванати всички 19 служителя, наети по трудови договори, както и двете медицински лица и психолога, които са наети по граждански договори. Предвижда се обучението да се реализира на два етапа: - встъпително обучение, което ще се състои след подбора и назначаването на асистентите, както и след подбора на медицинските лица и психолога и преди да започне същинското предоставяне на услугите. В рамките на обучението ще бъдат поставени акценти върху нуждите на потребителите и спецификата на грижите, които следва да бъдат полагани за всеки от тях; стандартите за качество при предоставянето на услуги в домашна среда; правата и задълженията на домашните помощници, както и на другите специалисти, ангажирани в предоставянето на интегрираната здравно-социална услуга; организацията на работата и взаимодействието между всички ангажирани в дейностите лица. Ще бъдат разгледани и различни ситуации от практиката и действията, които лицата, предоставящи услуги в домашна среда следва да предприемат в такива случаи. В обучението ще бъдат включени 23 лица в две групи. Продължителността му ще бъде по 8 часа за всяка от групите. - надграждащо обучение след изтичане на 6 месеца от началото на предоставяне на интегрираните здравно-социални услуги. Целта на надграждащото обучение е да се опреснят основните познания на ангажираните домашни помощници и експерти по посочените теми от встъпителното обучение. На следващо място на база извършен анализ от екипа по проекта и компетентните експерти на Община Златица, и обратната връзка от потребителите, в рамките на това обучение ще бъдат разгледани натрупания опит от изпълнението на дейностите за първите 6 месеца , най-често допускани пропуски и грешки, както и необходимите мерки за допълнително повишаване качеството на услугата.В обучението ще бъдат включени 23 лица в две групи. Продължителността му ще бъде по 8 часа за всяка от групите.В допълнение за всички ангажирани в изпълнението на дейностите лица с изключение на психолога (общо 22 души) ще бъде осигурена групова супервизия. Груповата супервизия ще се проведе в две групи с продължителност от 2 ч. за всяка от групите, Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители Няма
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Участници в неравностойно положение с подобрени условия на живот в резултат на интервенция от ЕСФ+, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 33.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 2 Участници в неравностойно положение, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 33.00 , Достигната стойност: 0.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 317 318.31 BGN
БФП 317 318.31 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 234 298.23 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 82.17 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Няма намерени тръжни процедури

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN