Идентификация

Номер от ИСУН BG05M9OP001-1.003-0664-C01
Наименование на проекта Разкриване на нови работни места в Белсим ООД
Бенефициент 103301725 БЕЛСИМ ООД
Източник на финансиране ЕСФ ==> Развитие на човешките ресурси
Дата на сключване на договора/заповедта 30.06.2016
Дата на стартиране 01.07.2016
Дата на приключване 01.10.2017
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България, Североизточен, Варна

Описание

Кратко описание на проекта
"Разкриване на нови работни места в Белсим ООД" е проектно предложение, иницииращо разкриване на нови работни места в дейността на Белсим ООД, чрез финансовата подкрепа на ОП "РЧР" в размер на 118 252.00 лв. за срок от 15 месеца.Проектът предвижда разкриване на нови работни позиции в дейността на дружеството и предоставяне на необходимия минимум от лични предпазни средства, работно облекло и оборудване на новопостъпилите служители.
Според нуждите и възможностите на компанията са предвидени за разкриване 12 нови работни позиции в оперативния и административния цикъл на Белсим ООД - подробно описани в Дейност 2 от Плана за изпълнение. Новоразкритите работни места пряко кореспондират с дейността на фирмата и  за тяхното обезпечаване е необходимо закупуването на оборудване, а така също и нови, модерни и съответстващи на нуждите на новоназначените лица предпазни средства, облекла и материали.
Проектът включва още дейности , способстващи администрирането и отчитането на проекта, които ще бъдат делегирани на Екип за управление, както и дейности за популяризиране изпълнението, целите и резултатите на проекта.
Всички предвидени за изпълнение в проектното предложение дейности са съобразени и напълно кореспондират на заложените в процедурата приоритети и специфични цели, а именно устойчиво интегриране на пазара на труда на млади хора и такива, трайно отдалечени от същия, като целевата група ще бъде всеобхватна, включвайки и ниско образовани, продължително неактивни или безработни и други, отпаднали от пазарната среда социални групи.
Реализирането на дейностите по проектното предложение ще допринесе до намаляване на безработицата сред представителите на целевата група и ще даде възможност за бъдещо развитие на кадрите. Проектът създава предпоставки и условия за икономическо и устойчиво развитие на предприятието на основата на повишаване качеството на труда на заетите и стимулиране личностната им реализация.
Дейности
  • Дейност: Сформиране на Екип за управление на проекта: За постигане целите на проекта са необходими стройни организация и методика за изпълнение на дейностите, включващи следване на плана за извършване на дейностите, протоколиране и отчитане на етапите на изпълнение, провеждане на процедури за избор на изпълнители, както и изготвяне на технически и финансови отчети при приключването на отделни дейности или етапи от тях. За целта ще бъде сформиран и назначен Екип за управление на проекта, на кого ще бъдат делегирани гореописаните задължения. Предвижда се екипът да включва трима специалисти с доказан опит в управлението на сроден тип проекти, както и със солидни знания, свързани с изпълнението на включените в проекта дейности. Тримата експерти следва да познават стратегията и целите на ОП РЧР, както и да са наясно с механизмите и подходите за успешно реализиране и финансиране на проекти по същата. Основните функции на Екипа са свързани с организация на работата, осъществяване на контрол и мониторинг, навременно изпълнение на графика на дейностите, отговорност за изготвянето и предаването на междинните и окончателния технически отчет по проекта. Съобразно нуждите и спецификата на текущото проекто-предложение Кандидатът планира Екипът за управление да се състои от следните три типа специалисти: Ръководител, Координатор и Счетоводител. Техните задължения ще бъдат стриктно формулирани в договорите им за изпълнение, като същите ще включват следнитите основни компетентности и дейности: 1. Ръководител проект - цялостна организация по реализиране на проекта - мониторинг върху постигането на общите и конкретните цели на проекта - разпределение на задачите по осъществяване контрол по изпълнението на проекта - предоставяне на текуща информация за хода на проекта на Бенефициента и УО и неговите представители - организира процедурите за избор на изпълнител - участва в комисиите за избор на изпълнители - участва дейно в изготвяне на технически и финансови отчети - ръководи създаването и съхраняването на проектната документация, включително финансовите отчети; 2. Координатор проект - Отчита се пред ръкoводителя на проекта - Докладва на ръководителя на проекта за изпълнението на дейностите по проекта - Подпомага съществено дейностите по изготвяне на всички видове технически и финансови отчети - Координира дейностите по избиране на изпълнители на услуги и доставки, съгласно ПМС 118 - Следи за спазване на Графика за изпълнение на дейностите - Участва срещите на Екипа за управление и в подготовката и реализацията на дейностите по проекта - Осъществява комуникацията с представителите на УО - Съдейства напълно при мониторингови посещения, осигурявайки достъп до материали и инфомация на УО 3. Счетоводител проект - Носи отговорност за обезпечаване на финансовите операции и дейности - разплащания към служители, доставчици и държавни организации - Води пълна и коректна счетоводна отчетност по проекта, съобразно изискванията на програмата и Наръчника на бенефициента - Води и съхранява финансовата и счетоводна документация на електронен и хартиен носители - Съдейства при изготвянето на финансовите отчети - Изготвя счетоводни справки за отчитане на дейностите по проекта - Участва в срещите на екипа за управление - Осигурява достъп до счетоводна и финансова информация на УО при мониторингови посещения Предвидените за обезпечаване разходите на тази дейност средства са в рамките на 10% от общо допустимите разходи по проекта. Те включват разходи за възнаграждения на членовете на екипа, както и разходи за осигуровки за сметка на работодателя. Заплащането труда на членовете на екипа ще се извършва ежемесечно въз основа на броя отработени за месеца часове и предадени отчети за извършена работа, а размерът на възнагражденията ще бъде определен съгласно Методологията за регламентиране на възнагражденията по ОП Развитие на човешките ресурси. Общата предвидена за финансиране на дейността сума възлиза на 11 000.00 лв., Договорена стойност: 11 000.00 , Отчетена стойност: 11 000.00
  • Дейност: Подбор и назначаване на безработни и неактивни лица на новоразкрити работни места за период от 12 месеца: Дейност 2 е ключова за постигането на целите, заложени в проектното предложение, и с нея започва съществената част от реализирането на приоритетите на процедурата и оперативната програма, които съвпадат с тези на текущия проект. Белсим ООД ще подбере и назначи на работа в предприятието 12 лица от следните целеви групи: безработни младежи до 29 год. вкл; продължително безработни и неактивни лица; безработни лица с ниска степен на образование под ISED 3. Новоназначените служители ще станат равноправна част от персонала и работната сила на предприятието, като Ръководството ще вземе всички необходими мерки за бързата им интеграция в работния процес и в социалната микросреда. Те ще изпълняват длъжностите си на работни места, разкрити и оборудвани специално според спецификата на длъжностната им характеристика, и ще се възползват от възможността да усвоят и прилагат и за напред полезни знания в областта на вътрешното и външното почистване на специализирани съоръжения, машини и работни площадки. Белсим ООД ще назначи 12 лица на пълен работен ден по трудово правоотношение за 12 месеца на следните позиции: - Ръководител/Мениджър качество по код от НКПД 24215023, 2-ри клас професия - 1 позиция - технически организатор по код от НКПД 41102007, 4-ти клас професия - 1 позиция - технически сътрудник по код от НКПД 41102005, 4-ти клас професия - 1 позиция - Общ работник  по код от НКПД 96220001, 9-ти клас професия -3 позиции - Машинен оператор  по код от НКПД 81892022, 8-ми клас професия - 3 позиции - Работник, пастировка по код от НКПД 81312091, 8-ми клас професия - 3 позиции Подборът и назначаването на кадри ще бъдат съобразени със специфичните цели на Инвестиционните приоритети 1 и 3 на Процедурата. Фирмените нужди и практика позволяват назначаването на служители от най-уязвимите групи от пазара на труда, включващи: - Продължително безработни и неактивни лица; - Безработни младежи до 29 г. вкл. - Безработни лица с ниска степен на образование ISED 3 Задължителна дейност при въвеждане на новопостъпилите в работата на дружеството е осигуряването на безопасни и здравословни условия на труд на работните им места. Белсим ООД се занимава с почистване на индустриални помещения, машини и съоръжения. Условията на труд често включват работа със сложно оборудване, което би могло да бъде опасно за неподготвени кадри, както и работа с опасни химикали в неподходящи за неекипирани лица помещения и работни площадки. Поради тези причини дружеството има много високи стандарти по отношение на политиката за БЗР и се стреми да спазва всички препоръки на Службата за трудова медицина. Всички нови работни места подлежат на задължителна оценка на риска, а служителите на многокомпонентни ежегодни медицински изследвания. Предвидените разходи за дейността извършвана от службата по трудова медицина, обхваща пълния задължителен обем от дейности съгласно ЗЗБУТ и Наредба № 3 от 25.01.2008г. /ДВ, бр. 14/12.02.2008г., и са за новосъздадените работни места за срок не по-дълъг от срока на изпълнение на проектните дейности. Разходите, необходими за обезпечаване безопасността и здравето на служителите за една година възлизат на 150 лв. на човек или общо за всички - 1 800.00 лв. Всички новоназначени служители ще бъдат осигурени на доходите, които ще получават, в зависимост от минималните прагове за длъжността им към момента на изпълнение на дейността. Очакваните разходи за тази дейност са остойностени на 73 512.00 лв. Общ бюджет на дейността: 73512лв, Договорена стойност: 75 312.00 , Отчетена стойност: 74 586.70
  • Дейност: Оборудване на новите работни места и предоставяне на ЛПС и РО на новонаетите служители: Във връзка с постигане на общите и специфичните цели на проектното предложение и в продължение и на Дейност 2, Кандидатът предвижда да оборудва и екипира новосъздадените работни места в съответствие с конкретните и специфичните потребности на отделните длъжности. В кореспонденция на описаните в Дейност 2 предвидени за разкриване нови работни места, ще бъдат необходими за набавяне набор от лични предпазни средства и работни облекла за полевите работници (индивидуални за всеки работник), офис оборудване за обособяване на работно място на новопостъпилите кадри, които ще се занимават с организация и ръководство на работните процеси. Всички предвидени за закупуване материали и активи са напълно съобразени с допустимите по процедурата разходи и дейности и се отнасят конкретно към новоразкритите по проекта работни места. В съответствие с Утвърдения от управителя на Белсим ООД списък на работното облекло и приложимите по професии лични предпазни средства, както и спецификата на местата за развиване на дейността (фирмата работи изключително често на територията Промишлена зона Девня - „Солвей Соди АД –гр.Девня, Тец Девен АД –гр.Девня, също - Тец Варна, ТЕЦ Русе, ТЕЦ Енергия и Газ България (Бургас) и др. ), кандидатът възнамерява да закупи следните екипировки и материали, гарантиращи безопаснопасността при работа, в съответствие с високия риск при изпълняване на някои от операциите: ЛПС и РО за Ръководител качество (РК), Технически организатор (ТО), Технически сътрудник (ТС), Общ работник (ОР), Машинен оператор (МО) и Работник пастировка (РП) Персонален Газ детектор за газ СО и/или NH3-1бр. за всяка нова позиция - РК, ТО, ОР, МО, РП Предпазнои очила от прах - 1бр. за всяка нова позиция - РК, ТО, ТС, ОР, МО, РП Зимно работно облекло /яке+полугащеризон/-1 компл. за всяка позиция - РК, ТО, ТС, ОР, МО, РП Лятно работно облекло /яке+полугащеризон/-1 компл. за всяка позиция - РК, ТО, ТС, ОР, МО, РП Зимни обувки с метално бомбе и метална пластина-1 чифт за всяка позиция - РК, ТО, ТС, ОР, МО, РП Летни обувки с метално бомбе и метална пластина-1 чифт за всяка позиция - РК, ТО, ТС, ОР, МО, РП Гумирани ботуши с метално бомбе и метална пластина 1 чифт за всяка позиция - РК, ТО, ОР, МО, РП Предпазно облекло от прах и твърди частици–1бр. за всяка позиция - ОР, МО, РП Гумирано защитно облекло-1бр. за всяка позиция РК, ТО, ОР, МО, РП Противоударна защитна каска с прилежащи антифони- външни-1бр. за всяка позиция - РК, ТО, ТС, ОР, МО, РП Защитна каска със шлем-1бр. за всяка позиция - ОР, МО, РП Ръкавици текстил и кожа-1 чифт за всяка позиция - РК, ТО, ОР, МО, РП Ръкавици защитни PVC-1 чифт за всяка позиция - ОР, МО, РП Зимна шапка за под каска-1бр. за всяка позиция - РК, ТО, ТС, ОР, МО, РП Цяла лицева маска-1бр. за всяка позиция - РК, ТО, ТС, ОР, МО, РП Дихател за ЦЛМ за СО-1бр. за всяка позиция - РК, ТО, ТС, ОР, МО, РП Дихател за ЦЛМ за NH3-1бр. за всяка позиция - РК, ТО, ТС, ОР, МО, РП Предпазен колан за работа на височина тип СБРУЯ - 1бр. за всяка позиция - ОР, МО, РП Многократна защитна маска за прах - 1бр. за всяка позиция - ОР, МО, РП Предвидени средства за закупуване на ЛПС и РО възлизат на 26 338 лв. без ДДС Във връзка с разкриването на нови работни позиции за организация и администрация на дейностите на фирмата, кандидатът планира да оборудва три нови работни места в офиса на фирмата със следния минимум от оборудване и стопански инвентар: Преносим компютър с лицензиран софтуер-2бр; Работно бюро, състоящо се от бюро, ъглов сектор, шакф и контейнер-3бр; Ергономичен работен стол-3бр;Мултифункционално копирно устройство-1бр Тези материални активи ще бъдат предоставени за ползване на Ръководителя на качеството, Техническия организатор и Техническия сътрудник, чиито задължения ще включват, освен посещения и организация на обектите, и цялостно обезпечаване на административната дейност на предприятието. Прогнозната сума за разходите възлиза на 3 500лв. без ДДС. Общ бюджет за Дейност 3: 29 837лв без ДДС, Договорена стойност: 29 837.00 , Отчетена стойност: 29 837.00
  • Дейност: Осигуряване на публичност и визуализация по проекта: Съгласно Насоките за кандидатстване дейностите по Публичност и визуализация са със задължителен характер при реализирането на проекта. Те се състоят в популяризиране на съпричастността на Европейския социален фонд на ЕС при финансирането на проектните дейности, давайки основна информация за вида и целите на изпълнявания проект, както и за очакваните резултати от реализацията му. Изпълнението на дейността ще бъде съобразена изцяло с Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014 – 2020 г. Съществото на дейността се състои в подбор на методи и средства за информиране на обществеността за основните аспекти и цели на проекта. Изпълнението й ще спомогне да се разпространят до широка аудитория възможностите, предлагани от Структурните фондове на Програмен период 2014-2020, и по-конкретно тези на Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси" и процедура "Ново работно място 2015". Дейностите по популяризиране и визуализиране на проекта ще включват: изготвяне на информационни табели, даващи обща информация за Бенефициента, проекта, бюджета му и финансирането; изработка на информационни стикери за маркиране на новозакупеното оборудване, свидетелстващи за финансовата подкрепа на ЕСФ на ЕС при добиването му; цялостна маркировка на документацията и досието по проекта. Изпълнението на Дейност "Публичност и визуализация" ще отдаде дължимата гласност и признание на Европейския съюз за получената финансова помощ от Европейския социален фонд чрез ОП РЧР и също така ще утвърди сред обществото и по-конкретно сред работодателите идеята, че повишаване ефективността и производителността се постига чрез икономика, основана на знанието, социалните ценности и инвестициите в човешкия капитал. Предвиденият за реализирането на тази дейност финансов ресурс е 2 103.00 лв , Договорена стойност: 2 103.00 , Отчетена стойност: 2 060.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: ВИКИНГ - Т ООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 26 337.00
  • Изпълнител: Антица, Договорена стойност по проекта*: 4 520.00 , Отчетена стойност**: 4 512.00
  • Изпълнител: ОФИС КОНСУМАТИВИ ООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 1 200.00
  • Изпълнител: Йорданка, Договорена стойност по проекта*: 1 768.00 , Отчетена стойност**: 1 945.34
  • Изпълнител: ФЛАЙ СИСТЕМ ООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 2 300.00
  • Изпълнител: Мария, Договорена стойност по проекта*: 4 070.00 , Отчетена стойност**: 4 542.66
  • Изпълнител: ДРАСКИ-М - СВЕТЛАНА ГРОЗДЕВА ЕТ, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 2 060.00
  • Изпълнител: СВЕТА МАРИНА ТРЕЙДИНГ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 1 800.00 , Отчетена стойност**: 1 800.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Безработни и неактивни участници, които при напускане на операцията имат работа, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 12.00 , Достигната стойност: 12.00
Индикатор 2 Безработни и неактивни участници, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 12.00 , Достигната стойност: 14.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 118 252.00 BGN
БФП 118 252.00 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 117 416.20 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Оборудване на новите работни места и предоставяне на ЛПС и РО на новонаетите служители, Прогнозна стойност: 29 837.00
  • Обособена позиция 1: Доставка на офис обзавеждане за новоразкритите по проекта работни места
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
  • Обособена позиция 2: Доставка на офис техника за новоразкритите по проекта работни места
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
  • Обособена позиция 3: Доставка на лични предпазни средства и работно облекло за новонаетите по проекта служители
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Осигуряване на публичност и визуализация по проекта – доставка на информационни материали, Прогнозна стойност: 2 103.00
  • Обособена позиция 1: Доставка на информационни материали
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: Услуга по предоставяне на обслужване по трудова медицина за новонаетите служители, Прогнозна стойност: 1 800.00
  • Обособена позиция 1: Услуга по предоставяне на обслужване по трудова медицина за новонаетите служители
    Изпълнител: СВЕТА МАРИНА ТРЕЙДИНГ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 1 800.00
Процедура 4 Предмет на предвидената процедура: Услуга по управление на проекта - наемане на координатор и счетоводител , Прогнозна стойност: 6 480.00
  • Обособена позиция 1: Наемане на координатор по проекта
    Изпълнител: Антица
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 4 520.00
  • Обособена позиция 2: Наемане на счетоводител по проекта
    Изпълнител: Йорданка
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 1 768.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN