Идентификация

Номер от ИСУН BG05M9OP001-1.033-0003-C01
Наименование на проекта Създаване на добри и безопасни условия на труд във "ГОЛД" ООД
Бенефициент 112593094 ГОЛД ООД
Източник на финансиране ЕСФ ==> Развитие на човешките ресурси
Дата на сключване на договора/заповедта 14.01.2020
Дата на стартиране 14.01.2020
Дата на приключване 14.01.2021
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Южен централен (BG42), Пазарджик (BG423), Велинград, гр.Велинград

Описание

Кратко описание на проекта
Реализацията на настоящия проект се цели подобряване на работната среда на заетите лица в "Голд" ООД с месторабота - гр. Велинград (39 бр. вкл. 7 бр. над 54г), чрез идентифициране на техните нужди и проблеми и прилагането на мерки за решаването им. За постигане на целите заложени в стратегията за развитие на фирмата по проекта ще се разработи система за управление на човешките ресурси, съобразена със специфичните характеристики на структурата на персонала. С изпълнение на проектните дейности ще се инвестира и в човешки капитал посредством иновативни мерки за придобиване на работните умения в подкрепа удължаването на трудовият живот на по- възрастните служители. Реализацията на проекта също така ще подобри професионалния и здравния статус на част от целевата група, чрез подобряване на микроклимата и условията на труд в предприятието, както и превенция от гръбначни изкривявания на служителите в администрацията. За повишаване на мотивацията и преодоляване на стреса в проекта е предвидено място за отдих и хранен. Създаването на социални придобивки е насочено изцяло към удовлетворяване необходимостта на целевата група от съчетаване на личния и професионалният живот. Очакван резултат от изпълнението на дейностите по проекта е подобряване качеството на работните места в предприятието успоредно с удовлетворяване на потребността на "Голд" ООД от повишаване производителността на труда на служителите в дългосрочен план. 
Основни дейности по проекта са:
1. Разработване, адаптиране и въвеждане на системи за развитие на човешките ресурси в предприятието
2. Осигуряване на средства за колективна защита
3. Oсигуряване на социални придобивки за работещите.
Дейности
  • Дейност: Разработване, адаптиране и въвеждане на системи за развитие на човешките ресурси в предприятието: Целта е да се предоставят иновативни за предприятието модели и системи за по-добри и гъвкави условия на труд на служителите с цел по-ефикасно комбиниране на личен-служебен живот (вкл. лицата над 54г.), възможност за промяна натовареността и отговорностите на длъжностите и запазване на тяхната ангажираност в качествена и добра среда. Също така се цели и подобряване на зелените компетенции на служителите за по-ефикасно ресурсно използване. Необходимостта от организационни промени се подкрепя от практиката, показваща, че по-голяма производителност на труда и по-ниски разходи за ресурси предприятието постига само чрез използването на нови технологии, които се съчетават с широкообхватни промени в организацията на труда. Успешните фирми са по-гъвкави организации, по-малко йерархични и по-хоризонтални. Техните квалифицирани работници могат да поемат повече отговорности, включени са по-пълно в процеса на вземане на решения, работят по-автономно, имат по-голяма възможност за обогатяване на труда и по-лесен достъп до информация. Тези иновативни подходи влияят благоприятно върху рискове, свързани с претоварване на работниците, нарушен баланс при връзката работа-отдих-личен живот, липса на мотивация за работа и самоусъвършенстване, нежелание за въвеждане на иновации, включително такива, свързани със зелените технологии, по-високата производителност и други. В допълнение, необходимостта от бързи реакции, нарастваща интензификация на труда и прехвърлянето на отговорността върху работника може да причини стрес. Фрагментацията и индивидуализацията на процеса може да изолира човека и да го направи по-уязвим. Новите технологии водят до възникването на значителен натиск от гледна точка на времето и от тук до значително нарастване на стреса с последствия, свързани с психическо пренатоварване, симптомна преумора и размиване на границите между работа и свободно време и др. Натискът, породен от спешността и изискванията за незабавни реакции, е допълнен и от вредните ефекти на нахлуването на работата в личния живот в ситуации, в които границите на работното време и пространство стават по-малка ясно определени. В тази връзка планираме: 1. Разработване на Практики за въвеждане на гъвкави форми на зетост, които включват: 1.1. Вътрешно-фирмена уредба и въвеждане на фирмени практики, насочени към ребалансиране на връзката работа-свободно време на служителите на фирмата чрез прилагане на гъвкави форми на заетост под формата на работа от разстояние, надомна работа, ненормирано работно време, работа през почивните дни; работа през празнични дни, гъвкави граници на работното време; гъвкави работни часове за определен период, работа на повикване и други, както и чрез създаване на условия за сключване на срочни трудови договори; граждански договори; втори трудов договор; поделяне на работното място и др. 1.2. Вътрешно-фирмена уредба и въвеждане на фирмени практики, насочени към удължаване на професионалния живот на по-възрастните работници и служители (над 54 г.) чрез „наставничество” - предаване на професионалния опит и умения от страна на по-възрастните работници и служители (над 54 г) към млади колеги както и въвеждане на нови задължения на самите възрастни работници, които са физически по-щадящи. 2. Разработване на вътрешно-фирмена уредба за въвеждане на нови практики за обезпечаване на човешки ресурси - планиране, подбор и наемане; подобряване на мерките за развитие на кадрите по отношение на планиране на обучения, управление на кариерата, планиране и осъществяване на мерки за учене през целия живот; въвеждане на промени в системите за заплащане на труда; 3. Разработване на вътрешно-фирмена уредба и Наръчник за добри зелени практики и компетенции в предприятието - Тези практики ще залегнат във вътрешния за предприятието правилник на организация на труда, с провеждане на редовни инструктажи за всички служители. , Договорена стойност: 18 000.00 , Отчетена стойност: 18 000.00
  • Дейност: Осигуряване на средства за колективна защита: С цел подобряване на параметрите на работната среда, осигуряване на добри и безопасни условия на труд и предпазване на работниците и служителите от трудови злополуки в рамките на настоящия проект се предвиждат дейности за доставка и инсталиране на оборудване и доставка на оборудване. Всички предвидени мероприятия са съобразени с Оценката на риска на работните места и дадените предписания, съдържащи се в Програмата за минимизиране на риска за здравето чрез подобряване условията на труд. Ще се извършат следните поддейности: 2.1.Измерените контролни стойности - температура на въздуха, относителна влажност, скорост на движение на въздуха трябва да са в съответствие с изискванията на Наредба № 15 /Дв., бр. 68/ 2005/ и БДС 14776. През лятото климатичната система в помещения не може да осигури температури, съответстващи на изискванията. Поради това показателите на микроклимата не трябва да са в разрез с този режим. Намален риск от професионални заболявания в следствие на осигуряване на оптимален микроклимат през топлия период на годината. Поради тази причина и с цел превантивни действия за недопускане на тези рискове и максимално възможното за подобряване на микроклимата е необходимо да се закупят посочените активи за съществено подобряване на микроклимата на работните места: - Доставка на 3 броя климатик 12 BTU за нуждите на административнните помещения - офис управител и офис счетоводство и за кухненско помещение 2.2. Нивото на осветеност в работните помещения в хотела оказва влияние на психическите функции и на физиологичните процеси в организма. При недостатъчна осветеност намалява времето, което окото запазва способността си ясно да различава разглеждания обект – времето за ясно виждане. Също така върху устойчивостта на зрението оказват влияние напрегнатостта на зрителната работа, нивото на осветеност, степента на отражение и пулсацията на светлинния поток. Рационалното изкуствено осветление има съществено хигиенно и икономическо значение, тъй като то осигурява най-добри условия за работа на очите, добро самочувствие на работещите и увеличаване на производителността на труда. При не достатъчно и неравномерно осветление очите се уморяват; настъпва умствена и психическа умора и ленност на целия организъм; създават се условия за намаляване на качеството и производителността на труда; създават се условия за увеличаване честотата на травматизма. С цел избягване на гореуказаните последствия програмата за минимизиране на риска препоръчва следното: Подмяна на съществуващите осветителни тела с нови енергийноспестяващи лампи, осигуряващи по- добро ниво но осветеност и предотвратяващи пулсацията на светлинния поток с цел осигуряване нормативните изисквания на европейския стандарт БДС EN 12464-1:2011 „Светлина и осветление. Осветление на работни места. Част 1: Работни места на закрито“/, както следва: - Кухня - LED осветител 5W 6000K- 12 бр.; - камериерски офис -LED осветител 5W 6000K- 4 бр.; - съблекалня хотел - -LED осветител 5W 6000K 2 бр.; - съблекалня кухня - LED осветител 3H1/ВХ - 3 бр.; - офис счетоводство - ED осветител 3H1/ВХ -4 бр.; - офис управители -ED осветител 3H1/ВХ - 2 бр.; - масажни кабинети - ED осветител 3H1/ВХ -5 бр. - стая поддръжка - ED осветител 3H1/ВХ -2 бр. 2.3. С цел избягване на гръбначни изкривявания за нуждите на административните работници да бъдат доставени ергономични столове с възможност за регулиране на височина и наклон на облегалка – общо 9 бр., както и 4 броя ергономичи офис бюра; 2.4. С цел ефективно поддържане в норма на повишената влага. Намаляне риска от професионални заболявания /при обслужващия персонал/ в следствие на осигуряване оптимален микроклимат през студения период на годината в работните помещения /работни места на спасител, масажист, камериерки, сервитьори/ ще бъде изграденена вентилационна ситема за намаляване нивото на влага в работните пространства., Договорена стойност: 37 283.75 , Отчетена стойност: 31 539.23
  • Дейност: Oсигуряване на социални придобивки за работещите: Голд ООД се стреми да подобри условията на труд на своите служители, посредством осигуряване на социални придобивки под формата на помещение за отдих и личен санитарен възел. Целевата група, която е засегната в настоящата дейност се отнася до всички служители , които работят в хотела в гр. Велинград. Мерките, които ще се предприемат, с цел осигуряване на социални придобивки за работещите ще бъдат насочени и ще могат да бъдат използвани от всички работещи във фирмата, като се очкава при изпълнение на дейността да се подобрят трайно условията в дружеството. Към момента "Голд" ООД е изградила помещение за отдих и хранене, но е необходимо да бъде извършен козметичен текущ ремомнт. Необходимо е помещението за отдих и хранене да се климатизира да се оборудва с ергономични мебели и уреди от първа необходимост, както и да се подобри микроклимата в него. За тази цел ще бъде извършено следното: - Ремонт на помещението 49 кв. м. - подмяна на теракотени плочки, окачен таван, стенни конструкции, боядисване, ремонт на прилежащо санитарно помещение - доставка на нови осветителни тела - LED осветител 5W 6000K- 6 бр. - 1080 лв. без ДДС; - Доставка на Колонен Климатик за осигуряване на благоприятен микроклимат в помещението 44 BTU- 1 бр. - Доставка на мека мебел – диван - 2 бр. - кухня за вграждане с размери 2 м. х 2м. и посуда - 1 бр. Оборудване за хранене на персонала - хладилник 1 бр. х 1750 лв. = 1750 лв., готварска печка 1 бр. х 8200 лв. = 8200 лв., микровълнова печка 1 бр. х 860 лв. = 860 лв., кафе-машина 1 бр. х 900 лв. = 900 лв., диспенсър за вода 2 бр. х 345 лв. = 690 лв., абсорбатор 1 бр. х 840 лв. = 840 лв., съдомиялна машина 1 бр. х 970 лв. = 970 лв. - Телевизор - 1 бр. - маси за хранен - 4 бр. - столове за хранен - 20 бр. - Индивидуални шкафчета за лично облекло и вещи - 24 бр. Всички предвидени мероприятия са съобразени с Оценката на риска на работните места и дадените предписания, съдържащи се в Програмата за намаляване, елиминиране и контрол на рисковете на работните места (Програмата)., Договорена стойност: 38 840.00 , Отчетена стойност: 33 613.44

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: Техномаркет България ЕАД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 1 080.84
  • Изпълнител: ТАСЕВ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 9 940.00
  • Изпълнител: Фул - Гарден ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 2 614.75
  • Изпълнител: ПАРТИ МИКС ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 9 906.25 , Отчетена стойност**: 9 906.25
  • Изпълнител: ЮПИТЕР 2007 ООД, Договорена стойност по проекта*: 8 180.00 , Отчетена стойност**: 8 180.00
  • Изпълнител: К И Г-АВАНГАРД ООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 15 332.83
  • Изпълнител: СТАРС БРОКЕРС ООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 18 000.00
  • Изпълнител: КРОНИ М ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 18 098.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Брой предприятия, въвели нови процеси за безопасни и здравословни условия на труд, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 2 Участници от подкрепените предприятия в заетост 6 месеца след приключване на операцията, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 39.00 , Достигната стойност: 39.00
Индикатор 3 Брой предприятия, получили подкрепа, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 4 Участници, чието положение на пазара на труда в рамките на шест месеца след напускане на операцията е по-добро, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 39.00 , Достигната стойност: 39.00
Индикатор 5 Брой предприятия въвели нови системи, практики и инструменти за развитие на човешките ресурси и организация на труда, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 6 Заети лица, включително самостоятелно заети, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 39.00 , Достигната стойност: 47.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 103 536.13 BGN
БФП 103 536.13 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 91 467.94 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Няма намерени тръжни процедури

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN