Идентификация

Номер от ИСУН BG16RFOP002-2.001-0239-C01
Наименование на проекта Подобряване на производствения капацитет в "Косев" ЕООД
Бенефициент 117628620 КОСЕВ ЕООД
Източник на финансиране ЕФРР ==> Иновации и конкурентоспособност
Дата на сключване на договора/заповедта 23.12.2015
Дата на стартиране 23.12.2015
Дата на приключване 01.11.2016
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България, Северен централен, Русе, Русе, гр.Русе

Описание

Кратко описание на проекта
Настоящото проектно предложение представлява извършване на технологично обновление в „Косев” ЕООД и усъвършенстване на неговите производствени процеси, както и повишаване на ефективността и конкурентоспособността му, което ще допринесе за утвърждаването, и развитието на предприятието на националния и предимно на международните пазари. 
Проектното предложение включва дейности свързани с доставка и внедряване в производство на специализирани високотехнологични машини за обработка на метали - фибролазер и абкантпреса. Детайлно са описани проблемите и ограниченията пред развитието на предприятието. Посочено е с обосновки и количествени измерители как проектът ще повлияе положително на развитието на предприятието. Очаквани са осезаеми увеличения на  производствения капацитет и износа - с над 25 %, както и на  производителността на труда с над 15 % и повишаване на ефективността на производствените разходи с над 16 %. Аргументирано е значителното подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност - намаление с над 6 тона комбиниран отпадък и намаление с около 2 кубични метра вода. Описано е съответствието на проекта с области на Иновационната стратегия за интелигентна специализация. 
С реализиране на настоящия проект "Косев" ЕООД ще получи възможността да започне да произвежда и да продава повече продукти с качествено по-добри характеристики и на конкурентна цена. Предприятието не само ще покрие необходимите стандарти за качество, но и ще изгради капацитет за производство на всякакви обеми продукция , което ще подобри позициите му на досегашните пазари и реално ще разгърне изцяло своя потенциал, предлагайки своите качествени продукти във все по-голям брой страни.
Дейности
  • Дейност: Дейност за подобряване на производствените процеси (ще бъде изпълнена със закупуването и внедряването в експлоатация на фибролазер и абкант преса): За осъществяване на дейността ще бъде закупени и пуснати в експлоатация фибролазер и абкант преса. Стъпки за реализация на дейността: 1. Сформиране на екип за управление и отчетност на проекта има за цел ефективното изпълнение на проектните дейности, като „Косев” ЕООД ще сформира екип, който ще поеме грижата за цялостното изпълнение на проекта. Целта е осигуряване на отчетност на проекта пред Управляващия орган (УО) на ОП “Иновации и Конкурентноспособност” и изготвяне на всички изискуеми технически и финансови отчети, съгласно Общите условия и Договора за безвъзмездна финансова помощ и Ръководството за изпълнение на договори за безвъзмездна финансова помощ; Екипа ще бъде сформиран през първи месец и дейността му ще продължи до края на изпълнението на проекта - 12-ти месец. 2. Ще се възложи на изпълнител извършването на доставката на машините в съответствие с изискванията на правилата на процедурата и при спазване на „Постановление № 118 на МС от 20.05.2014 г. за условията и реда за определяне на изпълнител от страна на бенефициенти на безвъзмездна финансова помощ от Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд, Кохезионния фонд, Европейския фонд за морско дело и рибарство, Финансовия механизъм на Европейското икономическо пространство и Норвежкия финансов механизъм“. Ще бъде проведена процедура за определяне на изпълнител чрез „Избор с публична покана“ по чл.7, т.1 от ПМС № 118/20.05.2014 г., тъй като размерът на договорената безвъзмездна финансова помощ от Европейския съюз, включително съфинансирането от страна на бенефициента за договори за доставки е по-висока от 20 000 лв. и размерът на безвъзмездната финансова помощ е по-голям от 50 на сто от общата сума на одобрения проект. Изборът на изпълнител ще се проведе от 1-ви до 4-ти месец включително. 3.След провеждане на процедурата за избор на изпълнители (доставчици) ще бъде сключен договор с избрания кандидат в 5-ти месец от изпълнението на проекта. 4. След сключване на договора с избраните изпълнители (доставчици) ще се пристъпи към доставка на актива и подписване на приемо-предавателен протокол за доставка. Дейността ще се състои от 6-ти до 11-ти месец включително. 5. След доставката на машините ще се извърши инсталиране, тестване и пускане в експлоатация в производствената сграда на "Косев" ЕООД в гр. Русе, и ще бъде извършен инструктаж за работа със закупеното оборудване (безопасност на труда). Ще преминат и през други тестови изпитания и/или производство на евентуални нулеви серии от различни детайли с различна сложност. Ще бъде подписан на финален приемно-предавателни протоколи за удостоверяване изрядността на новите машини и технологии. Ще бъде изпълнена през 12-ти месец от изпълнението на проекта. 6. Информиране и публичност на проекта - изпълнението на всички дейности по проекта в рамките на настоящата процедура ще включва и осигуряване на необходимата публичност и информираност относно проектната инициатива и оказаната подкрепа от страна на ЕС съгласно изискванията на пълният набор от мерки за информиране и публичност, които бенефициентите трябва да прилагат при изпълнение на проекти финансирани от ЕСИФ в „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация". Дейността ще се изпълнява от първи до дванадесети месец. , Договорена стойност: 1 080 928.57 , Отчетена стойност: 1 024 835.36
  • Дейност: Дейности за добавяне на нови характеристики или подобряване на съществуващите продукти (ще бъде изпълнена със закупуването и внедряването в експлоатация на фибролазер и абкант преса): За осъществяване на дейността ще бъде закупени и пуснати в експлоатация фибролазер и абкант преса. Стъпки за реализация на дейността: 1. Сформиране на екип за управление и отчетност на проекта има за цел ефективното изпълнение на проектните дейности, като „Косев” ЕООД ще сформира екип, който ще поеме грижата за цялостното изпълнение на проекта. Целта е осигуряване на отчетност на проекта пред Управляващия орган (УО) на ОП “Иновации и Конкурентноспособност” и изготвяне на всички изискуеми технически и финансови отчети, съгласно Общите условия и Договора за безвъзмездна финансова помощ и Ръководството за изпълнение на договори за безвъзмездна финансова помощ; Екипа ще бъде сформиран през първи месец и дейността му ще продължи до края на изпълнението на проекта - 12-ти месец. 2. Ще се възложи на изпълнител извършването на доставката на машините в съответствие с изискванията на правилата на процедурата и при спазване на „Постановление № 118 на МС от 20.05.2014 г. за условията и реда за определяне на изпълнител от страна на бенефициенти на безвъзмездна финансова помощ от Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд, Кохезионния фонд, Европейския фонд за морско дело и рибарство, Финансовия механизъм на Европейското икономическо пространство и Норвежкия финансов механизъм“. Ще бъде проведена процедура за определяне на изпълнител чрез „Избор с публична покана“ по чл.7, т.1 от ПМС № 118/20.05.2014 г., тъй като размерът на договорената безвъзмездна финансова помощ от Европейския съюз, включително съфинансирането от страна на бенефициента за договори за доставки е по-висока от 20 000 лв. и размерът на безвъзмездната финансова помощ е по-голям от 50 на сто от общата сума на одобрения проект. Изборът на изпълнител ще се проведе от 1-ви до 4-ти месец включително. 3.След провеждане на процедурата за избор на изпълнители (доставчици) ще бъде сключен договор с избрания кандидат в 5-ти месец от изпълнението на проекта. 4. След сключване на договора с избраните изпълнители (доставчици) ще се пристъпи към доставка на актива и подписване на приемо-предавателен протокол за доставка. Дейността ще се състои от 6-ти до 11-ти месец включително. 5. След доставката на машините ще се извърши инсталиране, тестване и пускане в експлоатация в производствената сграда на "Косев" ЕООД в гр. Русе, и ще бъде извършен инструктаж за работа със закупеното оборудване (безопасност на труда). Ще преминат и през други тестови изпитания и/или производство на евентуални нулеви серии от различни детайли с различна сложност. Ще бъде подписан на финален приемно-предавателни протоколи за удостоверяване изрядността на новите машини и технологии. Ще бъде изпълнена през 12-ти месец от изпълнението на проекта. 6. Информиране и публичност на проекта - изпълнението на всички дейности по проекта в рамките на настоящата процедура ще включва и осигуряване на необходимата публичност и информираност относно проектната инициатива и оказаната подкрепа от страна на ЕС съгласно изискванията на пълният набор от мерки за информиране и публичност, които бенефициентите трябва да прилагат при изпълнение на проекти финансирани от ЕСИФ в „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация". Дейността ще се изпълнява от първи до дванадесети месец. , Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 39 060.00
  • Дейност: Дейности за разнообразяване на асортимента от продукти в "Косев" ЕООД (ще бъде изпълнена със закупуването и внедряването в експлоатация на фибролазер и абкант преса): За осъществяване на дейността ще бъде закупени и пуснати в експлоатация фибролазер и абкант преса. Стъпки за реализация на дейността: 1. Сформиране на екип за управление и отчетност на проекта има за цел ефективното изпълнение на проектните дейности, като „Косев” ЕООД ще сформира екип, който ще поеме грижата за цялостното изпълнение на проекта. Целта е осигуряване на отчетност на проекта пред Управляващия орган (УО) на ОП “Иновации и Конкурентноспособност” и изготвяне на всички изискуеми технически и финансови отчети, съгласно Общите условия и Договора за безвъзмездна финансова помощ и Ръководството за изпълнение на договори за безвъзмездна финансова помощ; Екипа ще бъде сформиран през първи месец и дейността му ще продължи до края на изпълнението на проекта - 12-ти месец. 2. Ще се възложи на изпълнител извършването на доставката на машините в съответствие с изискванията на правилата на процедурата и при спазване на „Постановление № 118 на МС от 20.05.2014 г. за условията и реда за определяне на изпълнител от страна на бенефициенти на безвъзмездна финансова помощ от Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд, Кохезионния фонд, Европейския фонд за морско дело и рибарство, Финансовия механизъм на Европейското икономическо пространство и Норвежкия финансов механизъм“. Ще бъде проведена процедура за определяне на изпълнител чрез „Избор с публична покана“ по чл.7, т.1 от ПМС № 118/20.05.2014 г., тъй като размерът на договорената безвъзмездна финансова помощ от Европейския съюз, включително съфинансирането от страна на бенефициента за договори за доставки е по-висока от 20 000 лв. и размерът на безвъзмездната финансова помощ е по-голям от 50 на сто от общата сума на одобрения проект. Изборът на изпълнител ще се проведе от 1-ви до 4-ти месец включително. 3.След провеждане на процедурата за избор на изпълнители (доставчици) ще бъде сключен договор с избрания кандидат в 5-ти месец от изпълнението на проекта. 4. След сключване на договора с избраните изпълнители (доставчици) ще се пристъпи към доставка на актива и подписване на приемо-предавателен протокол за доставка. Дейността ще се състои от 6-ти до 11-ти месец включително. 5. След доставката на машините ще се извърши инсталиране, тестване и пускане в експлоатация в производствената сграда на "Косев" ЕООД в гр. Русе, и ще бъде извършен инструктаж за работа със закупеното оборудване (безопасност на труда). Ще преминат и през други тестови изпитания и/или производство на евентуални нулеви серии от различни детайли с различна сложност. Ще бъде подписан на финален приемно-предавателни протоколи за удостоверяване изрядността на новите машини и технологии. Ще бъде изпълнена през 12-ти месец от изпълнението на проекта. 6. Информиране и публичност на проекта - изпълнението на всички дейности по проекта в рамките на настоящата процедура ще включва и осигуряване на необходимата публичност и информираност относно проектната инициатива и оказаната подкрепа от страна на ЕС съгласно изискванията на пълният набор от мерки за информиране и публичност, които бенефициентите трябва да прилагат при изпълнение на проекти финансирани от ЕСИФ в „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация". Дейността ще се изпълнява от първи до дванадесети месец. , Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 16 740.00
  • Дейност: Дейности за внедряване на нови технологии за подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност в производствения процес (ще бъде изпълнена със закупуването и внедряването в експлоатация на фибролазер и абкант преса): За осъществяване на дейността ще бъде закупени и пуснати в експлоатация фибролазер и абкант преса. Стъпки за реализация на дейността: 1. Сформиране на екип за управление и отчетност на проекта има за цел ефективното изпълнение на проектните дейности, като „Косев” ЕООД ще сформира екип, който ще поеме грижата за цялостното изпълнение на проекта. Целта е осигуряване на отчетност на проекта пред Управляващия орган (УО) на ОП “Иновации и Конкурентноспособност” и изготвяне на всички изискуеми технически и финансови отчети, съгласно Общите условия и Договора за безвъзмездна финансова помощ и Ръководството за изпълнение на договори за безвъзмездна финансова помощ; Екипа ще бъде сформиран през първи месец и дейността му ще продължи до края на изпълнението на проекта - 12-ти месец. 2. Ще се възложи на изпълнител извършването на доставката на машините в съответствие с изискванията на правилата на процедурата и при спазване на „Постановление № 118 на МС от 20.05.2014 г. за условията и реда за определяне на изпълнител от страна на бенефициенти на безвъзмездна финансова помощ от Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд, Кохезионния фонд, Европейския фонд за морско дело и рибарство, Финансовия механизъм на Европейското икономическо пространство и Норвежкия финансов механизъм“. Ще бъде проведена процедура за определяне на изпълнител чрез „Избор с публична покана“ по чл.7, т.1 от ПМС № 118/20.05.2014 г., тъй като размерът на договорената безвъзмездна финансова помощ от Европейския съюз, включително съфинансирането от страна на бенефициента за договори за доставки е по-висока от 20 000 лв. и размерът на безвъзмездната финансова помощ е по-голям от 50 на сто от общата сума на одобрения проект. Изборът на изпълнител ще се проведе от 1-ви до 4-ти месец включително. 3.След провеждане на процедурата за избор на изпълнители (доставчици) ще бъде сключен договор с избрания кандидат в 5-ти месец от изпълнението на проекта. 4. След сключване на договора с избраните изпълнители (доставчици) ще се пристъпи към доставка на актива и подписване на приемо-предавателен протокол за доставка. Дейността ще се състои от 6-ти до 11-ти месец включително. 5. След доставката на машините ще се извърши инсталиране, тестване и пускане в експлоатация в производствената сграда на "Косев" ЕООД в гр. Русе, и ще бъде извършен инструктаж за работа със закупеното оборудване (безопасност на труда). Ще преминат и през други тестови изпитания и/или производство на евентуални нулеви серии от различни детайли с различна сложност. Ще бъде подписан на финален приемно-предавателни протоколи за удостоверяване изрядността на новите машини и технологии. Ще бъде изпълнена през 12-ти месец от изпълнението на проекта. 6. Информиране и публичност на проекта - изпълнението на всички дейности по проекта в рамките на настоящата процедура ще включва и осигуряване на необходимата публичност и информираност относно проектната инициатива и оказаната подкрепа от страна на ЕС съгласно изискванията на пълният набор от мерки за информиране и публичност, които бенефициентите трябва да прилагат при изпълнение на проекти финансирани от ЕСИФ в „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация". Дейността ще се изпълнява от първи до дванадесети месец. , Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: АРАМЕТ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 38 903.90 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: БИСТРОНИК ЛАЗЕР ООД, Договорена стойност по проекта*: 711 044.34 , Отчетена стойност**: 0.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Изменение на средните генерирани приходи от износ вследствие на инвестицията по проекта, Мерна единица: %, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 29.41 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 2 Вътрешна норма на възвръщаемост, Мерна единица: %, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 16.57 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 3 Нарастване на производителността, Мерна единица: %, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 15.63 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 4 Намаляване на количеството отпадъци, предвидени за депониране – количества генерирани отпадъци при производството на единица продукция на годишна база, преди/след изпълнение на проекта в тонове годишно., Мерна единица: т./год., Базова стойност: 0.09 , Целева стойност: 0.08 , Достигната стойност: 0.01
Индикатор 5 Намаляване на водопотреблението на подкрепените предприятия – количества потребени води на годишна база преди/след изпълнението на проекта в кубични метра/год., Мерна единица: м3/год., Базова стойност: 101.50 , Целева стойност: 99.50 , Достигната стойност: 2.00
Индикатор 6 Производствени инвестиции Частни инвестиции, допълващи публичната подкрепа за предприятията (безвъзмездни средства), Мерна единица: евро, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 330 980.33 , Достигната стойност: 169 184.25
Индикатор 7 Брой проекти с дейности за подобряване на ресурсната ефективност, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 8 Производствени инвестиции: Брой предприятия, които получават безвъзмездни средства, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 9 Намаляване на водопотреблението на подкрепените предприятия – количества потребени води за производството на единица продукт на годишна база, преди/след изпълнение на проекта в кубични метра/год., Мерна единица: м3/год., Базова стойност: 0.19 , Целева стойност: 0.18 , Достигната стойност: 0.01
Индикатор 10 Повишаване на ефективността на производствените разходи, Мерна единица: %, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 16.14 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 11 Производствени инвестиции: Брой предприятия, получаващи подкрепа, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 12 Намаляване на количеството отпадъци, предвидени за депониране – количества генерирани отпадъци на годишна база преди/след изпълнение на проекта в тонове годишно., Мерна единица: т./год., Базова стойност: 51.66 , Целева стойност: 44.90 , Достигната стойност: 6.76

Финансова информация

Обща стойност на проекта 1 080 928.57 BGN
БФП 749 948.24 BGN
Собствено финансиране 330 980.33 BGN
Общо реално изплатени суми 749 744.80 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Доставка и монтаж на фибролазер и абкантпреса. , Прогнозна стойност: 1 080 928.57
  • Обособена позиция 1: Доставка и монтаж на фибролазер
    Изпълнител: БИСТРОНИК ЛАЗЕР ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 711 044.34
  • Обособена позиция 2: Доставка и монтаж на абкантпреса
    Изпълнител: АРАМЕТ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 38 903.90

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN