Идентификация

Номер от ИСУН BG05M9OP001-1.027-0001-C02
Наименование на проекта Развитие и надграждане на качеството на работната среда в дом за възрастни хора Резиденция "Детелина", с. Подгорие, община Костенец.
Бенефициент 201424826 "БЕЛФОРТ-ДЕТЕЛИНА" ЕООД
Източник на финансиране ЕСФ ==> Развитие на човешките ресурси
Дата на сключване на договора/заповедта 25.06.2018
Дата на стартиране 01.07.2018
Дата на приключване 01.12.2019
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Югозападен (BG41), София-Област (BG412), Костенец

Описание

Кратко описание на проекта
Настоящият проект е насочен към удовлетворяване на потребността от подобряване на условията на труд, насърчаване на географската мобилност на работната сила и превенция на риска за здравето на служителите при протичане на трудовия процес в дом за възрастни хора Резиденция "Детелина", с. Подгорие, Община Костенец. Изпълнението му ще осигури възможност за надграждане на качеството на разкритите работни места чрез изпълнение на планирани мероприятия, свързани с комфорта, безопасността и здравето при работа на служителите в дома. Резиденция "Детелина" е собственост на  "БЕЛФОРТ-ДЕТЕЛИНА" ЕООД, кандидат по настоящата процедура. В дома работят 13 лица, наети по трудово правоотношение на пълно работно време.
Целевата група на проекта обхваща всички лица, заети в дружеството - 13 на брой, като 6 от тях са хора, на възраст над 54 г.
Цел на проекта: подобряване на работната среда в дом за възрастни хора "Резиденция Детелина", с. Подгорие, Община Костенец чрез надграждане на качеството на работните места и осигуряване на добри и безопасни условия на труд за заетите  лица. 
Очаквани резултати: осигурени комфортни и безопасни условия на труд; подобрена организация при работа; повишено качество на работните места и като съвкупно следствие - повишена удовлетвореност и ниво на устойчива заетост за екипа; намалена миграция на квалифициран персонал и нарастанала кокурентоспособност на дружеството.
Дейности: 1.Разработване и въвеждане на система за развитие на човешките ресурси с акцент върху удължаване трудовия живот на служителите над 54 г.; 2.Осигуряване на организиран транспорт от работодателя до и от работното място за заетите  лица, за период до 12 месеца. 3.Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд чрез придобиване на средства за колективна защита, специално работно облекло и ЛПС за служителите; 4. Осигуряване на социални придобивки за служителите чрез оборудване на място за почивка; 5. Дейности за информация, комуникация, организация и управление на проекта.
Дейности
  • Дейност: 2. Дейност 2. Осигуряване на организиран транспорт от работодателя до и от работното място за лицата, заети в"БЕЛФОРТ-ДЕТЕЛИНА" ЕООД , за период от 12 месеца. : Дейността включва осигуряване на организиран транспорт за сметка на работодателя от местоживеене до месторабота за целия екип Резиденция "Детелина", за период от 12 месеца в рамките на изпълнение на проекта. Служители са постоянно наети на пълно работно време при трисменен режим на работа – дневна, нощна и редовна смяна. Резиденция "Детелина" се намира в с. Подгорие, Община Костенец . Лицата от екипа на дружеството живеят в селища на Община Костенец - гр. Костенец, гр. Момин проход и с.Костенец. Нуждата от осигуряване на организиран транспорт е породена от сравнително голямото разстояние между местоживеене и месторабота на служителите, трисменния режим на работа и липсата на транспортни връзки между с. Подгорие и останалите населени места в общината. Тези обстоятелства създават дискомфорт по отношение на организацията на работа както за служителите, така и за работодателя. Липсата на междуселищен транспорт определя автомобилните превози - лични или таксиметрови, като единствена алтернатива за придвижване до Резиденция "Детелина". Това води до чувствително намаляване на доходите на заетите лица. Част от тях са изправени пред невъзможността да осигуряват за собствена сметка придвижването си до и от работното място, което води до напускането му. Веднъж напуснали, хората са застрашени от трайна безработица, ниски доходи, изпадане в бедност и социално изключване. Проблемът е възлов за мениджмънта на дружеството. Неразрешаването му би довело до определяне на работните места в Резиденция "Детелина" като неатрактивни, до високо текучество, липса на висококвалифицирани служители с необходим професионален опит, ниско качество на предлагания продукт и влошена конкурентоспособност. Поради това, към настоящия момент кандидатът осигурява за своя сметка транспорт до и от Резиденция "Детелина" за екипа на дома. Предоставената възможност за подкрепа на работодателите в тази им дейност е една от причините за участие на "БЕЛФОРТ- ДЕТЕЛИНА" ЕООД в настоящата процедура. Превозът е организиран по 2 маршрута, изпълнявани ежедневно в 5 курса, съобразно местоживеенето на лицата, графика за работното време и трисменния режим на работа на служителите: редовна, дневна и нощна смяна. Дейността ще обхване всички служители на Резиденция "Детелина". Те отговарят на изискванията за целевите групи, посочени в т. 15 от Условията за кандидатстване, а именно: 􀀀 местонахождението на работното място е извън населеното място, където лицата са регистрирани по настоящ адрес, но на не повече от 100 км. в едната посока; 􀀀 не са командировани по смисъла на Наредбата за командировките в страната; 􀀀 трудовата им дейност не е обичайно свързана с пътуване; 􀀀 не са наети да осъществяват дейности в сферата на селското стопанство, рибарството и аквакултурите; 􀀀 не са заети на служебно, трудово или приравнено на него правоотношение в държавната администрация, администрацията на органите за местно самоуправление, системите на народната просвета, Министерство на вътрешните работи и Министерство на отбраната и предприятия, ползващи преференции за организиран транспорт по чл. 57а от Закона за насърчаване на заетостта. Превозът ще бъде извършван от лица, постоянно наети в дружеството-кандидат.“ , Договорена стойност: 22 241.04 , Отчетена стойност: 14 852.52
  • Дейност: 3. Дейност 3. Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд за служителите на Резиденция "Детелина" чрез придобиване на средства за колективна защита.: Дейността включва придобиване на средства за колективна защита за превенция на риска от трудови злополуки и професионални заболявания. Персоналът на дома е изложен на редица здравни рискове, идентифицирани от Служба "Трудова медицина" - биологични инфекции; физическо натоварване; опасност от нараняване от обслужвания контингент, алергични реакции; неблагоприятен микроклимат; стрес, психично напрежение. Грижите за трудно подвижни хора са свързани с многократно повдигане, преместване, подпомагане на движението им. Прекият контакт с болни е предпоставка за заразяване. Прилагането на медицински дезинфектанти за предотвратяване на развитие на зарази създава риск от алергични реакции у персонала. В изпълнение на Програмата за минимизиране на риска от трудови злополуки и профсионални заболявания, в проекта се предвижда закупуване на: 1. За превенция на риска от тежко физическо натоварване и наранявания на персонала:: - Подвижни комбинирани санитарни столове за тоалетна и баня - за предотвратяване на нуждата от повдигане и/или пренасяне и/или поддържане на пациентите в определена поза при обслужването им. В момента обслужването на хората с двигателни проблеми става чрез превозването им да санитарните помещения в стандартни инвалидни колички, след което се налага прилагане на човешка физическа сила за повдигане, поддържане и обслужваане на болния. - Електрически лифтер за повдигане и преместване на трудно подвижни хора и инвалиди, без прилагане на човешка физическа сила при обслужване на болния. В момента процедурата се извършва от служителите на дома. - Поставяне на рампа за инвалидни колички - за улесняване на свободното придвижване на инвалидни колички. В дома няма такова съоръжение. Проектът предвижда рампа за терасата пред столовата на дома. 2. За защита от неблагоприятен микроклимат проектът предвижда поставяне на 5 климатика и 1 абсорбатор. В дома няма поставени такива. - Климатици - за осигуряване на подходящи температура, влажност, скорост на въздушното течение. Ще бъдат монтирани в лекарския кабинет, спортната зала, рехабилитационния кабинет, общата зала и приемната. - Абсорбатор - за защита от миризми. Ще бъде монтиран в кухнята на дома. 3. За относително изолиране от неблагоприятни атмосферни условия /слънчево греене, дъжд, вятър, сняг/ се предвижда поставяне на ветрозащитен екран на незащитена тераса пред столовата на сградата, снабден с механизъм за спускане и прибиране с манивела и допълнителна долна полица за по-добро уплътняване. 4. За защита от пожар: - Изграждане на система от хидранти и шлангове със струйници. Дома е снабден с пожарогасители, но липсва цялостна противопожарна система. 5. За превенция на натравяне при вдишване и алергични реакции: Придобиване на стенна инсталация на серия от сензорно управляеми дозатори за санитарни препарати и дезинфектанти, окомплектована – за предотвратяване на неправилно им дозиране; концентрирани санитарни препарати за дълбоко почистване на подови повърхности и за ежедневно поддържащо почистване, консумативи към дозиращата система. , Договорена стойност: 38 766.00 , Отчетена стойност: 33 807.45
  • Дейност: 4. Дейност 4. Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд за служителите на Резиденция "Детелина" чрез закупуване на ЛПС и специално работно облекло.: Дейността ще бъде изчерпана след закупуване на работно облекло и ЛПС за екипа на Резиденция "Детелина". В дома работят 12 постоянно назначени служители и управителя на дружеството. Кандидатът планира закупуване на ЛПС и специално работно облекло за всички 12 служители , съобразно възможните рискове, предвид функционалните характеристики на заеманите от тях длъжности . Осигуряването на ЛПС и специално работно облекло е от съществено значение за предотвратяване на риска от трудови злополуки, травми и професионални заболявания на персонала. Видът и количеството им, планирани в проекта, са съобразени с посоченото в утвърдения Списък на специално работно облекло и ЛПС, изготвен съгласно чл.17 от Наредба №3/19.04.2001 г. на МТСП и МЗ. Към момента кандидатът осигурява за своя сметка изискуемото работно облекло и ЛПС, които служат за защита на работещите. Участието в настоящата схема е продиктувано от възможността за закупуване на по-качествени, функционални и модерни специално рабтно облекло и ЛПС, отговарящи на изискванията на международно признати стандарти и задоволяващо по-пълно нуждите на служителите. Артикулите са определени в изпълнение на предписания от Служба "Трудова медицина", съобразно спецификата на работа и длъжността на всяко от заетите лица. Цели се свеждане до минимум на риска от трудови злополуки, травми и професионални заболявания. Основните рискови фактори за екипа на дружеството, класифицирани по време на работния процес от службата по трудова медицина са: 1. за всички длъжности в дтужеството: болногледач, медицинска сестра, рехабилитатор, санитар, огняр/градинар - риск от работа в поза, натоварваща определени кинематични вериги и предизвикваща статично усилие; неблагоприятен микроклимат (силни въздушни течения през топлия сезон и недостатъчна отопленост през студения сезон; поледици); конфликти с обслужвания контингент; опасност от нараняване на персонала от обслужвания контингент; стрес , психични натоварване; биоаерозоли( бактерии, вируси, гъби, микотоксини, полени и др.); риск от инфекции и алергични реакции; опасност от секване на кръста, контузия, счупване на крайник. 2. В допълнение за лицата, осъвместяващи длъжностите огняр/градинар съществува и риск от изгаряне и поражение от ел. ток. Служба "Трудова медицина" препоръчва закупуване на специалните работни облекла и ЛПС, с оглед превенция от изброените рискови фактори. Предвидените бройки работни облекла, включени в проектното предложение са изчислени на база срок на износване/годност на артикулите, посочен в Утвърдения списък за специално работно облекло и ЛПС. Количеството на предвидените работни облекла е планирано съобразно срока на износването им за времето на изпълнение на проектното предложение - 15 месеца. В изпълнение на Условията за кандидатстване по настоящата процедура, кандидатът не предвижда придобиване на резервни бройки работни облекла., Договорена стойност: 9 192.00 , Отчетена стойност: 8 683.76
  • Дейност: 5. Дейност 5. Оборудване на място за отдих за служителите на Резиденция "Детелина": Дейността предвижда оборудване на място за отдих на персонала в сградата на Резиденция "Детелина". До момента служителите на дома не разполагат с такава придобивка, поради недостатъчен свободен финансов ресурс от страна на работодателя. Тази липса се отразява негативно върху цялостното изпълнение на професионалните им задължения, предвид естеството на работа. В процеса на обслужване и обгрижване на трудно подвижни хора, възрастни хора, хора с дементни заболявания, служителите са натоварени както физически, така и психически. Нуждата за обособяване на отделен кът за почивка, се очертава все по-ясно като належаща - идеята е регламентираните почивки в работния ден да бъдат пълноценни, с изразено възстановяващо въздействие върху служителите. Трудовията процес в дома е организиран в три сменен режим, което води до времевото разминаване на регламентираните почивки на различните служители на дома. Поради това мениджмънтът на дружеството предвижда за оборудване като кът за отдих неголямо, самостоятелно обособено помещение в пределите на Резиденция "Детелина", с размери около 6 мв.м. В бюджета на проекта са включени разходи за закупуване на мека мебел - фотьоли с вграден релакс механизъм; ниска холна маса и бюфет за чаши, чай, кафе, захрар и телевизор. Изпълнението на предвиденото е от съществено значение за поддържане на добри и здравословни условия на труд за наетите лица. За тях възможността за регламентиран отдих в тихо, спокойно и удобно място е от особена важност. Това ще позволи разтоварване на нервната система и облекчение от физическото им натоварване . Изпълнението на дейността ще допринесе за поддържане на доброто здравословно състояние на трудещите се, за подобряване на условията на труд и качеството на работните места в Резиденция "Детелина". Осигурената в рамките на настоящата процедура подкрепа за предприемачеството, като една от четирите приоритетни област на интервенция на СВОМР , ще допринесе пряко за продобряване на бизнес средата в Резиденция "Детелина". Социалните придобивки за заетите лица са съществена част от пътя за поддържане на устойчивост и повишаване на заетостта, в изпълнение на стратегическата цел на СВОМР на МИГ Костенец 2010: "Превръщане на територията на МИГ Костенец 2010 в предпочитано място за живот и бизнес със съхранена природа и собствена идентичност"., Договорена стойност: 4 649.00 , Отчетена стойност: 4 649.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: МЕБЕЛИ ОНИКС ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 3 100.00
  • Изпълнител: ГЕОПЛАМ 71 ООД, Договорена стойност по проекта*: 1 036.00 , Отчетена стойност**: 1 036.00
  • Изпълнител: Техномаркет България ЕАД, Договорена стойност по проекта*: 8 135.00 , Отчетена стойност**: 8 135.00
  • Изпълнител: АГАРТА-ЦМ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 728.01 , Отчетена стойност**: 2 303.76
  • Изпълнител: АДИМЕКС 2000 ООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 13 686.61
  • Изпълнител: СОЛТИ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 1 278.00 , Отчетена стойност**: 1 278.00
  • Изпълнител: ХАГЛАЙТНЕР ХИГИЕНЕ БЪЛГАРИЯ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 2 058.90 , Отчетена стойност**: 8 404.45
  • Изпълнител: ДАЯ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 16 003.00 , Отчетена стойност**: 16 003.00
  • Изпълнител: "ГАЛИЯ - ГАЛИНА ГЕОРГИЕВА" ЕТ, Договорена стойност по проекта*: 6 960.00 , Отчетена стойност**: 6 880.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Брой предприятия, въвели нови процеси за безопасни и здравословни условия на труд, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 2 Брой предприятия въвели нови системи, практики и инструменти за развитие на човешките ресурси и организация на труда, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 3 Брой предприятия, получили подкрепа, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 4 заети, включително самостоятелно заети, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 13.00 , Достигната стойност: 21.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 82 332.84 BGN
БФП 82 332.84 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 63 906.40 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Няма намерени тръжни процедури

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN