Идентификация

Номер от ИСУН BG05M9OP001-2.005-0098-C02
Наименование на проекта Дневен център за възрастни хора с увреждания - шанс за активното включване
Бенефициент 000261630 ОБЩИНА ДУПНИЦА
Източник на финансиране ЕСФ ==> Развитие на човешките ресурси
Дата на сключване на договора/заповедта 27.04.2017
Дата на стартиране 27.04.2017
Дата на приключване 27.12.2018
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Югозападен (BG41), Кюстендил (BG415), Дупница

Описание

Кратко описание на проекта
Проектното предложение е насочено към хора с увреждания и техните семейства. Проектът ще обхване представители на целевата група преки бенефициенти. 
По проекта ще се реализират следните дейности: 
Дейност 1 Управление на проекта по Компонент 2 
Дейност 2 Информация и комуникация по Компонент 2
Дейност 3 Създаване на "Дневен център за възрастни хора с увреждания" по Компонент 2
Дейност 4 Функциониране на Дневен център за възрастни хора с увреждания по Компонент 2
В рамките на компонент 2 с проектното предложение се предвижда предоставянето на услуга, регламентирана в ППЗСП, а именно създаване на "Дневен център за възрастни хора с увреждания". Разкриването на посочената социална услуга ще отговори на конкретните потребности на хората от целевата група, свързани с  недостиг на здравни услуги и рехабилитация;  социална изолация в общността; липса на дневна/почасова грижа; липса на подкрепа за семейството. 
Основните дейности в дневния център целят ограничаването на социалната изолация, в която се намират възрастните с увреждания. Процесът на социална интеграция е стъпаловиден и включва реализацията на разнообразни програми, съобразен с конкретните нужди на потребителите. Главният приоритет на обучителната и терапевтичната дейност е постигането на практическа и социална автономност на възрастните хора с увреждания. 
С изпълнението на проекта ще се надградят мерки, свързани с редица изпълнени проекти като Проект BG051PO001-5.1.04-0194-C0001 Разкриване на Звено за социални услуги в домашна среда към Домашен социален патронаж; Проект BG051PO001-5.2.12-0037-С0001 “ЦНСТ НАДЕЖДА”; Проект BG051PO001-1/4/5/6.0.01-0002-С0001 „Интегриран проект за осигуряване на трайна интеграция на маргинализираните общности в община Дупница”.
Дейности
  • Дейност: Управление на проекта по Компонент 2: За организацията и управлението на проекта ще бъде сформиран екип, който ще се състои от: ръководител - 1, координатор - 1, счетоводител - 1, технически сътрудник - 1, юрист - 1 с доказан експертен капацитет при изпълнение на социални проекти. Тяхна задача ще бъде да планират и приложат мерки по адекватно управление за успешната реализация на проектната идея. В основата на управлението на проекта залягат следните задачи: - последователност на изпълнение на проектните дейности; - проследяване на изпълнението на дейностите; - обмен на данни и информация, относно изпълнението на договора за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ между всички страни, които имат участие в реализирането му; - управление на потенциалните рискове пред изпълнението на всяка конкретна дейност от предмета и начините за тяхното предотвратяване или преодоляването; вътрешен мониторинг по проектното изпълнение; Конкретните задачи пред екипа по проекта са: - Подбор и структуриране на екип за управление на Дневен център за възрастни хора с увреждания ; - Подготовка на работни задания и длъжностни характеристики в зависимост от спецификата на трудово-правните отношения. Подписване на договори; - Изготвяне на детайлизиран времеви график за изпълнението на проекта. - Подготовка на тръжни документации; - Провеждане на екипни срещи; - Подготовка и провеждане на процедури за избор на изпълнители; - Подготовка на необходимия набор от документи за изпълнението на проекта. Изпълнението на Дейността се основава на принцът: „добро управление на програми и проекти“. Целта е Сформиране на качествен екип за реализация на проекта и утвърждаване на ефективни процедури за управление на дейностите. В рамките на тази дейност ще бъдат проведени тръжни процедури, както следва: - Извършване на СМР - Доставка на обзавеждане и оборудване за нуждите на Дневен център за възрастни хора с увреждания - Доставка на храна за нуждите на Дневен център за възрастни хора с увреждания - Предоставяне на услуги за провеждане на обучения за придобиване на умения и подкрепа за придобиване на работа., Договорена стойност: 34 300.50 , Отчетена стойност: 33 599.92
  • Дейност: Информация и комуникация по Компонент 2: Чрез изпълнение на настоящата дейност ще се постигне популяризиране на целите на проекта и Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси” и визуализация на финансовия принос на Европейския социален фонд, както и популяризиране и мултиплициране на постигнатите по проекта резултати и създаване на положителна обществена нагласа. Предвидените по проекта дейности за публичност и информиране включват: • Провеждане на пресконференция за стартиране на проекта • Провеждане на пресконференция за приключване на проекта • Подготовка на 50 преспакета за двете публични събития, съдържащи папка, бележник и химикалка с логото на проекта; • Подготовка и разпространение на информационна брошура в тираж 500 копия и плакат в тираж 50 копия, предназначени за бъдещите бенефициенти и за популяризиране целите на проекта и Оперативната програма и финансовия принос на ЕС; • Изготвяне на информационна табела за центъра за услуги в домашна среда и визуализиращи приноса на ЕСФ 1 бр.; • Публикации в местната преса – 2 броя; • Телевизионен репортаж в местна телевизия – 1 бр.; • Периодично публикуване на страницата на Община Дупница на информация за напредъка на проекта и постигнатите резултати;, Договорена стойност: 3 480.00 , Отчетена стойност: 930.00
  • Дейност: Създаване на "Дневен център за възрастни хора с увреждания" по Компонент 2: Разработваният проект цели създаване на “Дневен център за възрастни хора с увреждания” на 4-ти етаж в сградата на бившата поликлиника на ул.”Солун”4, гр. Дупница. В общинската стратегия за развитие на социалните услуги, същият е заложен с капацитет 30 потребители, чиято цел е предоставяне на дневни и почасови грижи; медицинска и социална интеграция на хора с увреждания живеещи в семейна среда. Към настоящия момент Община Дупница няма изграден такъв център, а необходимостта е идентифицирана, на база информацията получена в резултат на няколко изпълнени и изпълняващи се проекта, съществуващите социални услуги на територията на общината и справка за броя на хората с увреждания. Реализирайки подобен проект бихме дали възможност на лица с увреждания да получат качествена услуга, а на техните семейства възможност за създаване на трудова заетост, което е и нашата цел и целта на настоящата процедура, която допълва и надгражда мерки, финансирани по ОПРЧР 2007-2013, свързани с улесняване достъпа до заетост на уязвими групи. Дейността по създаване на дневния център е във връзка с дейностите 1,2,3 от насоките за кандидатстване и с оглед на реализиране на интегриран и комплексен подход за активно приобщаване в обществения живот. Реализация на интегрирани подходи за мотивиране и насърчаване участието на пазара на труда на лица, полагащи грижи за зависими членове на семейства /деца, вкл. и с увреждания, възрастни хора, зависими от грижи/ чрез създаване на Дневен център за възрастни хора с увреждания Създаване и функциониране на иновативни форми на социални услуги в общността, които допринасят за постигане целите на операцията и са насочени към: -предоставяне на почасови услуги за деца в риск; - предоставяне на почасови услуги за лица с увреждания, вкл. и деца с увреждания; -Интегрирани здравно – социални услуги. Дейността по създаване на дневния център включва: - Извършване на ремонт на част от 4-тия етаж в сградата на бивша поликлиника, находяща се на ул."Солун" 4, гр.Дупница; - Доставка на обзавеждане и оборудване, необходимо за създаването и функционирането на дневния център; - Извършване на подбор на екипа за работа в дневния център; - Документална подготовка за стартиране дейността на центъра - изработване на методология; - Извършване на подбор на потребителите на услугата. *Ремонт: За изпълнение на тази дейност се предвижда извършване на ремонт на част 4-тия етаж на сградата на бивша поликлиника, находяща се на ул."Солун" 4, който имот е публична общинска собственост. За изпълнението на ремонтните дейности ще бъдат проведени тръжни процедури съгласно ЗОП и избрани изпълнители на дейността. Ще се представи Количествено - стойностна сметка, график за изпълнение на дейностите и срокове, за които при неизпълнени ще бъдат прилагани неустойки по сключени договори. Приемането на дейността ще бъде извършено чрез констативен протокол от Комисия назначена за целта от Кмета на Общината. Предвижда се следното разпределение на помещения: 1.Кабинет 2.Зала за хранене и занимания. 3.Кухненски бокс, с директна връзка към залата за хранене 5.Стая за отдих с легла 6.Медицински кабинет и работно място на психолога. 7. Пет стаи за отдих с легла Стойността на предвидения ремонт възлиза на 37 633,50 лв. *Доставка на обзавеждане и оборудване: Предвижда се доставка на обзавеждане и оборудване, необходимо за функциониране на дневния център съобразно спецификата на дейността. Предвидено е доставката и монтажа на оборудването и техниката, технически средства за работа на дневния център– бюра, маси, столове, шкафове, стелажи, компютърни конфигурации, медицинска кушетка, медицински шкаф, уреди за рехабилитация, легла и т.н., чиято стойност е в размер на 41 720 лв., Договорена стойност: 89 353.50 , Отчетена стойност: 83 913.46
  • Дейност: Функциониране на Дневен център за възрастни хора с увреждания по Компонент 2: Целта на дейността е да се уреди реда, основните правила и минималните стандарти за функционирането на Центъра, дейностите, които ще се извършват в него, включително провеждането на супервизия за персонала, с оглед на качественото предоставяне на комплексни интегрирани услуги в общността; обучения, консултиране и презентиране на възможности за заетост Дейността включва: етап 1 - Дейности в центъра (-дневна грижа; - почасова грижа; - изхранване; - трудотерапия; - рехабилитация; - медицински консултации - и др.); етап 2 - Осигуряването на храна; етап 3 - Супервизия; етап 4 - Обучения за придобиване на умения и подкрепа за придобиване на работа. • Дейности в центъра: Ще се включат разнообразни по тип и насоченост услуги – социални, рехабилитационни, психологически, медицински, т.ч. подкрепящи и интегрирани междусекторни услуги. Мултидисциплинарният екип от специалисти ще работи съвместно с различните представители на целевите групи с оглед осигуряването на комплексност при предоставянето на отделните услуги. За изпълнение на тази дейност се предвиждат разходи в размер на 21 201лв., включващи: - режийни разходи (ток; вода; интернет и кабелна телевизия; гориво за използване на собствените на общината 2 бр. спец.микробуси за превоз на хора с увреждания; препарати; асансьор и др. ) - 13 месеца * 714.84 лв. среден разход на месец = 9293 лв. - консумативи: канцеларски материали - 558,00 лв. материали за трудотерапия, медицински шкаф, кинезитерапия - за 13 месеца по 550 лв/месец = 7 150 лв. работно облекло - 12 души * 250 лв = 3 000 лв. трудова медицина - 12 души * 40 лв. (първоначална такса) + 12 души * 10 лв. (годишна абонаментна такса) = 600 лв. закупуване на пожарогасители, изготвяне на противопожарно досие, замерване на контурфази - 600 лв., Договорена стойност: 249 201.00 , Отчетена стойност: 240 776.19

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: Ирина, Договорена стойност по проекта*: 2 705.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: Малди8 ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 21 720.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: "ДИ ЕМ АЙ Дивелопмънт" ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 510.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: Йорданка, Договорена стойност по проекта*: 10 000.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: Национална асоциация правна инициатива за отворено управление (Сдружение НАПИОУ), Договорена стойност по проекта*: 6 166.66 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: МОДЕРНИ СТРАТЕГИИ И ЗНАНИЯ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 49 900.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: "СПОНД" ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 2 995.20 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: НетКом - Дупница ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 17 000.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: "СТИВИСТАР" ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 37 633.45 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: "АДЕЛАЗ" ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 3 000.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: "АТЕРА" ООД, Договорена стойност по проекта*: 1 770.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: ЧЕЗ ТРЕЙД БЪЛГАРИЯ ЕАД, Договорена стойност по проекта*: 6 500.00 , Отчетена стойност**: 0.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Участници с увреждания над 18г., които са започнали да търсят работа или имат работа, включително като самостоятелно заети лица, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 500.00 , Достигната стойност: 501.00
Индикатор 2 Хора с увреждания над 18 г., Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1 000.00 , Достигната стойност: 1 024.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 376 335.00 BGN
БФП 376 335.00 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 356 578.41 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: „Обучения за придобиване на умения и подкрепа за придобиване на работа в рамките на проект „Дневен център за възрастни хора с увреждания - шанс за активното включване“, Прогнозна стойност: 60 000.00
  • Обособена позиция 1: „ОБУЧЕНИЯ ЗА ПРИДОБИВАНЕ НА УМЕНИЯ И ПОДКРЕПА ЗА ПРИДОБИВАНЕ НА РАБОТА В РАМКИТЕ НА ПРОЕКТ „ДНЕВЕН ЦЕНТЪР ЗА ВЪЗРАСТНИ ХОРА С УВРЕЖДАНИЯ - ШАНС ЗА АКТИВНОТО ВКЛЮЧВАНЕ“
    Изпълнител: МОДЕРНИ СТРАТЕГИИ И ЗНАНИЯ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 49 900.00
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Доставка и монтаж на медицинско и рехабилитационно оборудване в рамките на проект Дневен център за възрастни хора с увреждания-шанс за активно включване., Прогнозна стойност: 3 000.00
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: Доставка на нетна електрическа енергия, Прогнозна стойност: 1 063 432.34
  • Обособена позиция 1: доставка на нетна активна електрическа енергия - ниско напрежение и избор на координатор на стандартна балансираща група за нуждите на Община Дупница
    Изпълнител: ЧЕЗ ТРЕЙД БЪЛГАРИЯ ЕАД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 6 500.00
Процедура 4 Предмет на предвидената процедура: Доставка на обзавеждане и оборудване за нуждите на Дневен център за възрастни хора с увреждания , Прогнозна стойност: 20 833.33
  • Обособена позиция 1: Избор на изпълнител за доставка на обзавеждане на Дневен център за възрастни хора с уврежданияв рамките на проект BG05M9OP001-2.005- 0098 ”Дневен център за възрастни хора с увреждания – шанс за активно включване” ДПБФП № BG05M9OP001-2.005- 0098, финансиран по ОП “Развитие на човешките ресурси” 2014-2020, процедура за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ № BG05M9OP001-2.005 “АКТИВНО ВКЛЮЧВАНЕ”
    Изпълнител: Малди8 ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 21 720.00
Процедура 5 Предмет на предвидената процедура: Доставка на оборудване за нуждите на Дневен център за възрастни хора с увреждания, Прогнозна стойност: 0.00
  • Обособена позиция 1: Доставка на оборудване за нуждите на Дневен център за възрастни хора с увреждания
    Изпълнител: НетКом - Дупница ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 17 000.00
Процедура 6 Предмет на предвидената процедура: Доставка на работно облекло за нуждите на Дневен център за възрастни хора с увреждания-шанс за активно включване., Прогнозна стойност: 3 000.00
  • Обособена позиция 1: Спонд ЕООД
    Изпълнител: "СПОНД" ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 2 995.20
Процедура 7 Предмет на предвидената процедура: Идентифициране на нужди и специфични потребности на представителите на целевата група, изготвяне на индивидуална социална оценка за нужди и специфични потребности на представителите на целевата група., Прогнозна стойност: 10 000.00
Процедура 8 Предмет на предвидената процедура: Избор на изпълнител за осигуряване на информация и комуникация в рамките на проект Дневен център за възрастни хора с увреждания-шанс за активно включване, по две обособени позиции. Обособена позиция 1: Изработване на брошури и плакати. Обособена позиция 2:Организиране на събития, публикации, репортаж, изработване на табела,рекламни материали., Прогнозна стойност: 0.00
  • Обособена позиция 1: Организиране на събития, публикации, репортаж, изработване на табела,рекламни материали.
    Изпълнител: "ДИ ЕМ АЙ Дивелопмънт" ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 510.00
Процедура 9 Предмет на предвидената процедура: Избор на изпълнител за осигуряване на информация и комуникация в рамките на проект Дневен център за възрастни хора с увреждания-шанс за активно включване, по две обособени позиции. Обособена позиция 1: Изработване на брошури и плакати. Обособена позиция 2:Организиране на събития, публикации, репортаж, изработване на табела,рекламни материали., Прогнозна стойност: 3 480.00
  • Обособена позиция 1: Организиране на събития, публикации,репортаж, изработване на табела,рекламни материали.
    Изпълнител: "АТЕРА" ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 1 770.00
Процедура 10 Предмет на предвидената процедура: Извършване на СМР, Прогнозна стойност: 37 633.50
  • Обособена позиция 1: "СТИВИСТАР"ЕООД
    Изпълнител: "СТИВИСТАР" ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 37 633.45
Процедура 11 Предмет на предвидената процедура: Извършване на супервизия за нуждите на Дневен център за възрастни хора с увреждания, гр. Дупница, Прогнозна стойност: 6 166.66
  • Обособена позиция 1: Извършване на супервизия за нуждите на Дневен център за възрастни хора с увреждания, гр. Дупница
    Изпълнител: Национална асоциация правна инициатива за отворено управление (Сдружение НАПИОУ)
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 6 166.66
Процедура 12 Предмет на предвидената процедура: Юридическа подкрепа при изпълнение на дейности по проекта, в това число консултиране във връзка с процедурите, свързани с изпълнение на дейности по Проекта, подготовка на тръжни документи и договори с външни изпълнители., Прогнозна стойност: 2 705.00
  • Обособена позиция 1: Ирина Красимирова Янакиева
    Изпълнител: Ирина
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 2 705.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN