Идентификация

Номер от ИСУН BG16RFOP002-2.015-0001-C02
Наименование на проекта Ваучерна схема за предоставяне на услуги за емитиране на ценни книжа на малки и средни предприятия
Бенефициент 131304835 ИЗПЪЛНИТЕЛНА АГЕНЦИЯ ЗА НАСЪРЧАВАНЕ НА МАЛКИТЕ И СРЕДНИ ПРЕДПРИЯТИЯ /ИАНМСП/
Източник на финансиране ЕФРР ==> Иновации и конкурентоспособност
Дата на сключване на договора/заповедта 27.06.2018
Дата на стартиране 27.06.2018
Дата на приключване 27.06.2021
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Прекратен (към дата на прекратяване)
Местонахождение
  • България

Описание

Кратко описание на проекта
Настоящото проектно предложение е изготвено на база стартираща пилотна ваучерна схема за малки и средни предприятия (МСП). Мярката е част от Стратегията за развитие на капиталовия пазар в България. Тази стратегия  е изготвена от Съвета за развитие на капиталовия пазар, който обединява всички организации от инвестиционната общност, Българска фондова борса, Централен депозитар и Комисията за финансов надзор. Ваучерната схема за предоставяне на услуги за емитиране на ценни книжа на капиталовите пазари е насочена към осигуряването на достъп за българските малки и средни предприятия (МСП) до финансиране от капиталовите пазари посредством предоставянето на стимули за свързване с доставчиците на услуги в областта на емитирането на ценни книжа. Целта е да се разшири обхвата от съществуващи възможности за финансиране на предприятията на различни етапи от тяхното развитие, като се подкрепи развитието на капиталовите пазари, което от своя страна да допринесе за постигането на растеж и устойчивост на българската икономика.
Дейности
  • Дейност: Изработване и отпечатване на ваучери за предоставяне на услуги за емитиране на ценни книжа на капиталовите пазари : Дейност 1 е задължителна за изпълнението на настоящото проектно предложение. Тя ще се осъществи посредством външен изпълнител, съобразно изискванията на Закона за обществените поръчки и актовете по прилагането му, както и указанията, заложени в Ръководството за изпълнение на договори за безвъзмездна финансова помощ по ОПИК 2014-202. Отпечатването на ценните образци ще се осъществява върху хартия, със степен на защита, отговаряща на изискванията на ИАНМСП и УО на ОПИК, посочени в техническата спецификация документацията за участие в обществената поръчка. Отпечатването ще се осъществява при спазване на изискванията на ИАНМСП и съгласно чл. 22 от Наредба за условията и реда за отпечатване и контрол върху ценни книжа, приета с ПМС № 289 от 1994г. В случай, че настъпи промяна в нормативната уредба, относно наименованието на ценните образци, избрания за Изпълнител участник е длъжен да преименува същите съгласно настъпилата промяна., Договорена стойност: 2 500.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Набиране на проектни предложения, оценка и предоставяне на поименни ваучери, осъществяване на контрол върху предоставянето на услуги за емитиране на ценни книжа на капиталовите пазари : ИАНМСП стартира процедура по набиране на формуляри за участие във ваучерна схема за предоставяне на услуги за емитиране на ценни книжа на капиталовите пазари. Информация за стартиралото набиране на заявления се публикува на интернет страниците на ОП „Иновации и конкурентоспособност“ 2014-2020: www.opic.bg; Единния информационен портал за ЕСИФ: www.eufunds.bg и Изпълнителната агенция за насърчаване на малките и средни предприятия: www.sme.government.bg. Преди обявяването на ваучерната схема ИАНМСП задължително представя за одобрение от Ръководителя на Управляващия на ОПИК условията за кандидатстване и условията за изпълнение по ваучерната схема и приложенията към тях. Финансирането по схемата се осъществява посредством предоставянето на ваучери на стойност 50 000 лева. Подаване на проектно предложение (в опростен вариант) по ваучерната схема по електронен път чрез попълване на уеб базиран формуляр за кандидатстване и подаване на формуляра и придружителните документи чрез Информационната система за управление и наблюдение на Структурните инструменти на ЕС в България (ИСУН 2020) единствено с използването на Квалифициран електронен подпис (КЕП), чрез модула „Е-кандидатстване“ на следния интернет адрес: https://eumis2020.government.bg. В него кандидатът за ваучер следва да опише как използването на заявените услуги ще допринесе за интернационализацията, растежа и повишаване на конкурентоспособността на предприятието-кандидат, чрез набирането на допълнителен частен капитал. При одобрението на проектно предложение, бенефициентите ще могат да финансират посредством ваучера следните дейности: 1. Дейности и разходи, свързани с предоставянето на консултантски услуги, свързани с емитирането на ценни книжа (акции и облигации) на капиталовите пазари в страната и чужбина: --подготовка/изготвяне на проспект за емитиране на ценни книжа; --пласиране на ценни книжа в страната и чужбина. Тази услуга трябва да бъде извършена от лицензирани инвестиционни посредници, притежаващи пълен или частичен лиценз, които са включени в Списъка на инвестиционните посредници, поддържан от Комисията за финансов надзор към датата на обявяване на ваучерната схема за предоставяне на консултантски услуги за емитиране на ценни книжа на капиталовите пазари, като за доказателство на това, при сключване на договор за предоставяне на ваучер, ще се изисква и договор с посредник от посочените по-горе. 2. Разходите за такси, свързани с процеса на подготовка на проспекта за емитиране на ценни книжа и самия процес на емитиране на ценни книжа, дължими към съответните институции. Задължително условие за изплащането на стойността на ваучера ще е осъществяването на успешна емисия - набиране на капитал равен на или по-голям от 500 000 лв., което представлява стойността на десетократния размер на ваучера. За удостоверяване на успешна емисия, ИАНМСП ще извършва контрол. , Договорена стойност: 1 500 000.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Консултантски услуги за разработване на документация и провеждане на предвидените по проекта обществени поръчки. : В процеса на изпълнение на настоящото проектно предложение, Бенефициентът, съгласно националното законодателство, следва да избере външни изпълнители посредством възлагане по Закона за обществените поръчки (открита процедура и процедури на пряко договаряне). Предвидено е дейността да бъде възложена на външен изпълнител, предвид спецификата на поръчките. В техническата спецификация като задачи за изпълнение към Изпълнителя, ИАНМСП е предвидила следните дейности: 1.Разработване на тръжна документация, ведно с придружаваща техническа спецификация и методика за оценка на офертите; 2.Участие в подготовка на документация при обжалване; 3.Изготвяне на проектно предложение;, Договорена стойност: 21 400.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Организация и управление на проекта: Дейността по организация и управление на проекта спада към непреките разходи по проекта, като съгласно Методология за определяне на единна ставка за финансиране на дейности за организация и управление, сумата няма да надхвърля повече от 9 процента от преките допустими разходи по проекта. В обхвата на дейностите за организация и управление попадат и дейностите за одит на проекта, както и дейностите, свързани с информация и комуникация. Като експертен екип, който ще участва пряко в управлението и организацията на настоящото проектно предложение, ИАНМСП предвижда следния персонал: -Ръководител проект, който ще притежава опит и квалификация, отговарящи на нуждите на проекта. В неговите задължения ще влиза изготвянето на междинни/финален технически доклади и финансови отчети за напредъка по проекта, ежемесечен мониторинг, като при констатация на отклонение от предварително планираните параметри, ще се извършва своевременно проучване на причините за него и ще се вземат мерки за отстраняването му. -Координатор-ще участва в цялостната дейност по организацията и координацията на всички дейности, бенефициента, участниците в проекта и екипа -Счетоводител -Юридически консултант- ще подпомага експертно и технически процеса на цялостното юридическо администриране на проектното предложение -Експертен персонал, състоящ се от двама експерти, служители на ИАНМСП, които ще изпълняват дейността по приемане, одобрение и контрол при изпълнението на проектните предложения на участниците във ваучерната схема. С особено внимание ще се следи за стриктното спазване на Условията за изпълнение на проекта и правилното попълване и поддържане на Досието на проекта. Дейността по организация и управление включва следните видове разходи: -разходи за възнаграждения, включително здравни и осигурителни вноски, свързани с възнагражденията, които са за сметка на работодателя, на ръководителя на проекта, координатора, счетоводителя, юридическия консултант двамата експерти за период от 36 месеца, съобразени с нормативната уредба на Р България. -разходи за одит -предвидено е част от преките допустими разходи по проекта, като за разхода ще бъде проведена обществена поръчка по реда на ЗОП -разходи за информация и комуникация., Договорена стойност: 137 151.00 , Отчетена стойност: 0.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: "МАК ЛЕГАЛ КОНСУЛТ" ООД, Договорена стойност по проекта*: 5 000.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: "ЕС ПИ ТЕХНОЛОДЖИ" ООД, Договорена стойност по проекта*: 16 400.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: "Демакс" АД, Договорена стойност по проекта*: 2 871.12 , Отчетена стойност**: 0.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Брой на предприятията, осъществили първично публично предлагане на ценни книжа., Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 30.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 2 Производствени инвестиции: Брой предприятия, които получават безвъзмездни средства, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 30.00 , Достигната стойност: 0.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 1 661 051.00 BGN
БФП 1 661 051.00 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 0.00 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Дейности по информираност и публичност, Прогнозна стойност: 12 000.00
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Извършване на независим финансов одит на проект "Ваучерна схема за предоставяне на услуги за емитиране на ценни книжа", Прогнозна стойност: 10 000.00
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: Изработване и отпечатване на ваучери за предоставяне на услуги за емитиране на ценни книжа на капиталовите пазари, Прогнозна стойност: 2 500.00
Процедура 4 Предмет на предвидената процедура: Консултантски услуги за разработване на документация и провеждане на предвидените по проекта обществени поръчки, Прогнозна стойност: 21 400.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN