Идентификация

Номер от ИСУН BG-RRP-4.020-0173-C01
Наименование на проекта "Въвеждане на мерки за енергийна ефективност на сгради на Спортен комплекс "Локомотив" - гр. Варна"
Бенефициент 000093442 ОБЩИНА ВАРНА
Източник на финансиране МВУ ==> Национален план за възстановяване и устойчивост
Дата на сключване на договора/заповедта 04.04.2024
Дата на стартиране 04.04.2024
Дата на приключване 30.06.2026
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП В изпълнение (от дата на стартиране)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Североизточен (BG33), Варна (BG331), Варна, гр.Варна

Описание

Кратко описание на проекта
Проектното предложение е насочено към енергийно обновяване на общински сгради за обществено обслужване в областта на спорта в Спортен комплекс "Локомотив" - гр.Варна. 
Предвижда се въвеждане на мерки за енергийна ефективност, достигане клас на енергопотребление "А" и на минимум 30% спестяване на първична енергия за всеки обект. Внедряването на мерки за енергийна ефективност на залите обект на интервенция ще се извърши в съответствие с изготвените доклади от обследването за енергийната ефективност. Ще бъде извършена модернизация на физическата инфраструктура съгласно предписаните неотложни мерки в техническите паспорти и ще се изпълнят мерки осигуряващи достъпа на хора в неравностойно положение. Предвижда се на всяка от залите да се изгради фотоволтаична система за производството на електрическа енергия за собствено потребление, което ще допринесе за намаляване на крайното енергийно потребление, респективно до спестяване на публичен ресурс, както и до подобряване на условията в сградите за предоставяне на услуги.
Обектите на интервенция са общинска собственост - Спортна зала „Димитър Нушев“ с долепената до нея зала за модерен петобой  и Сграда на "Закрит лекоатлетически комплекс Локомотив" се намират на територията на втория по големина район "Младост", разположен в северозападната част на града, в който живеят над 90 000 души. Сградите са с административен адрес бул. „Сливница“, район „Младост“, гр. Варна. 
С реализирането на проекта чрез прилагане на устойчиви и интегрирани високоефективни енергийни мерки ще се подобрят енергийните характеристики на сградите на Спортен комплекс "Локомотив" и ще се намалят разходите на Общината за електроенергия. Допълнителният ефект от реализацията на проекта е свързан с по-рентабилната експлоатация на сградите, което ще позволи устойчиво да продължи управлението и поддръжката им, с оглед предоставяне на по-добри условия за практикуване на физически упражнения и спорт от населението.
Дейности
  • Дейност: Организация и управление на проекта: След сключване на Договора за предоставяне на средства от МВУ, крайният получател - Община Варна ще сформира Екип за управление на проекта /ЕУП/. Управлението е ключова дейност, която се осъществява през целия период на проекта. Чрез тази дейност ще се осигури ефективното и качествено изпълнение на заложените дейности в проекта и постигане на поставените цели. Екипът за управление на проекта ще се състои от минимум 3-ма члена, като в него ще бъдат включени физически лица. Неговият състав е както следва: • Ръководител на проекта; • Счетоводител на проекта; • Експерт "Строителство". Сформираният екип за организация и управление на проекта ще: - организира, координира и контролира изпълнението на дейностите по проекта, респективно степента на постигане на заложените цели; - отговаря за техническото и финансово администриране на дейностите; - носи отговорност за качественото изпълнение на дейностите и правилното изразходване на предвидените в бюджета средства; - спазва и изпълнява приложимите механизми за вътрешна оценка и контрол; - извършва мониторинг върху напредъка и предприемане на корективни мерки при необходимост; - изготвя отчетна документация по проекта - техническа и финансова. Характерна част от управлението на проекта е финансовото управление, което следва да гарантира анализ на паричните потоци и осигуряване на необходимите средства за разплащане по договорите с изпълнители в нужните срокове. ЕУП ще изпълнява задълженията си, спазвайки условията на Договора за финансиране, изискванията и указанията на СНД, вътрешните правила на Община Варна и други нормативни актове, касаещи управлението на проекти и разходването на средствата по МВУ. През периода на извършване на строителните дейности, Екипът периодично ще провежда срещи с фирмите изпълнители, както и с представителите на експлоатационните дружества с цел постигане на по-добро координиране на действията, идентифициране и минимизиране на рисковете от забавяне и неточно изпълнение на възложените работи, включително и на проекта като цяло. Успоредно с това Ръководителят на проекта, съвместно с представители на строителния надзор, ще осъществяват посещения на мястото на строителната площадка с цел осъществяване на пряк контрол на извършваните строително-монтажни работи. Стойността е включена във формираната от раздел I. НЕПРЕКИ РАЗХОДИ бюджетен ред 2. Непреки разходи по единна ставка, подред 2.1. Разходи за организация и управление и за информация и публичност и е в общ размер на 40 895.02 лв. - БФП. Разходите за организация и управление, включени в тях са общо 37 235.02 лв. - БФП., Договорена стойност: 40 895.02 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Инженеринг (проектиране, СМР и авторски надзор) за въвеждане на мерки за енергийна ефективност на сгради на Спортен комплекс "Локомотив" - гр. Варна": Сградите обект на интервенция се намират в ПИ 10135.3516.162 на бул."Сливница", район "Младост, гр.Варна и представляват част от многофункционален лекоатлетически спортен комплекс: * Спортна зала "Димитър Нушев" с ПИ 10135.3516.162.2 е построена през 1964 г. Тя е с правоъгълна форма, ситуирана е в източната част на имота и е отделна сграда от целия спортен комплекс. Тя е еднокорпусна с долепена до нея по-ниска сграда за модерен петобой. В северната си част е двуетажна, а в останалата е зала за баскетбол, хандбал на едно ниво с висок таван. Строежът е пета категория, частна общинска собственост с РЗП 846,47 м2. Долепената до нея сграда за модерен петобой е с РЗП 105,78 м2. с правоъгълна форма с ПИ 10135.3516.162.4. В нея е разположена една зала за модерен петобой и санитарен възел към нея. Конструкцията на сградата е монолитна. Обща РЗП на двете зали - 952,25 кв.м. * Сградата на "Закрит лекоатлетически комплекс "Локомотив" с ПИ 10135.3516.162.1 е с РЗП 2713,62 м2. Построена е през 1970 г. Строежът е четвърта категория, частна общинска собственост. Състои се от два надземни и един полуподземен етаж. В рамките на проекта, Община Варна ще възложи по реда на ЗОП дейностите по енергийно обновяване на сградите на инженеринг, което включва: 1. Изготвяне на пълна проектна документация, съгласно разпоредбите на ЗУТ и Наредба № 4 за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти; 2. СМР, съгласно изготвения и одобрен по съответния ред инвестиционен проект; 3. Упражняване на авторски надзор. Проектното предложение, планира да бъдат извършени СМР, които включват енергоспестяващи мерки, предписани в направените обследвания за ЕЕ (респ. избрания пакет енергоспестяващи мерки, посочени в сертификатите за ЕЕ на спортните залите), както и всички задължителни мерки, предписани в техническите обследвания и техническите паспорти. Планираните мерки за ЕЕ, за зала „Димитър Нушев“ в т.ч. залата за модерен петобой включват: - топлинно изолиране на външните стени; - подмяна на стара дограма с нова PVC; - топлинно изолиране на тавански / покривни конструкции; - подмяна на стари ЛНЖ, ЛОТ и МХ с нови LED; - монтаж на ФВЕЦ за собствено потребление на покрива на сградата. След реализация на ЕСМ интегрираният показател на сградата по първична невъобн. енергия ще бъде 76,8 kWh/m2 и сградата ще достигне клас "А" от скалата на класовете за енергопотребление на "Сгради за спорт". Ще има дял на енергопотребление от възобновяеми източници 65% и ще отговаря на условието за сграда с близко до нулата потребление на енергия. За сграда „Закрит лекоатлетически комплекс "Локомотив", предвидените енергоспестяващите мерки включват: - топлинно изолиране на външните стени, - топлинно изолиране на тавански и покривни конструкции; - топлинно изолиране на подови конструкции; - подмяна на стари ЛНЖ, ЛОТ и МХ с LED в отопляеми и неотопляеми помещения; - монтаж на ФВЕЦ за собствено потребление на покрива на сградата. След реализация на ЕСМ интегрираният показател на сградата по първична невъобн. енергия ще бъде 66,7 kWh/m2 и сградата ще достигне клас "А". Ще има дял на енергопотребление от възобновяеми източници 70% и ще отговаря на условието за сграда с близко до нулата потребление на енергия. Освен енергоспестяващите мерки ще бъдат изпълнени и СМР описани като задължителни в Техническите паспорти на сградите, както и мерки за осигуряване на достъпа до залите от хора в неравностойно положение, съгласно Наредба №4 /01.07.2009 г. Индикативната стойност за дейността е формирана в раздел II. РАЗХОДИ ЗА СМР, бюджетен ред 4. Разходи за инженеринг (проектиране, СМР и авторски надзор), подред 4.1. "Разходи за инженеринг (проектиране, СМР и авторски надзор) за въвеждане на мерки за енергийна ефективност на сгради на Спортен комплекс "Локомотив" - гр. Варна" и е в размер на БФП 2 293 107.63 лв. с ДДС и СФ 512 910.53 лв. с ДДС. Обща стойност: 2 806 018.16 лв. с ДДС. , Договорена стойност: 2 806 018.15 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Оценка на съответствието на инвестиционния проект и упражняване на строителен надзор на обекта : Изпълнителят на дейността ще бъде избран по реда на ЗОП. Той носи отговорност за дейностите и задълженията си като участник в инвестиционния процес, регламентирани в чл. 166 и чл. 168 от ЗУТ, както и за тези произтичащи от чл. 178 от ЗУТ и другите приложими разпоредби на законодателството. Строителният надзор ще се изпълнява в обхват съобразно изискванията на ЗУТ, изискванията на Наредба № 3/2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството, с отчитане на изискванията на Наредбата за съществените изисквания към строежите и оценяване съответствието на строителните продукти и всички законови и подзаконови нормативни актове. Тъй като изпълнението на обекта се възлага на инженеринг, консултантът ще има ангажимент да изготви оценка за съответствие (включително оценка за съответствието на част „Конструктивна”, съгласно чл. 142 от ЗУТ и доклад за оценка за съответствието на проекта с основните изисквания за енергийна ефективност по чл. 169, ал. 1, т. 6 ЗУТ) - като комплексен доклад . Консултантът трябва да притежава лиценз от Министъра на РРБ съгласно правилата на Наредба за условията и реда за издаване на лицензи на консултанти за оценяване на съответствието на инвестиционния проект и упражняване на строителен надзор. Той ще подписва всички актове и протоколи за откриване на строителна площадка и по време на строителството, необходими за оценка на строежа, относно изискванията за безопасност и за законосъобразно изпълнение. Предписанията му, ще се вписват в дневника на строежа и са задължителни за строителя и техническия ръководител на строежа. След приключване на СМР и след издаване на всички писмени становища от специализираните органи по законосъобразното изпълнение на строежа и по готовността му за въвеждане в експлоатация, лицето упражняващо строителен надзор, ще изготви окончателен доклад. Предвид на това, че СМР ще бъдат осъществени посредством инженеринг след етапа на проектиране Община Варна има задължение да обособи възникналите при проектирането недопустимо разходи в отделна КСС. Индикативната стойност за изпълнение на дейността е формирана в раздел II. РАЗХОДИ ЗА СМР, бюджетен ред 6. Разходи за строителен надзор и за оценка на съответствието, подред 6.1. Разходи за оценка на съответствието на инвестиционния проект и упражняване на строителен надзор и е в размер на БФП 120 551.94 лв. с ДДС и СФ 26 964.44 лв. с ДДС. Обща стойност: 147 516.38 лв. с ДДС. , Договорена стойност: 147 516.38 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Изготвяне на независима експертна оценка от сертифициран енергиен одитор след приключване на дейностите по изпълнение на СМР: В изпълнение на изискванията на Насоките за кандидатстване за целите на отчитането на постигнатите резултати (индикатори) по процедурата е необходимо след приключване на дейностите за СМР, в рамките на окончателното отчитане на изпълнявания договор за финансиране на одобрената инвестиция, КП да изготви независима експертна оценка от сертифициран енергиен одитор (лица от регистъра по чл.44 ал. 1 от Закона за енергийна ефективност), която да докаже потреблението на първична енергия и постигнатите спестявания от обновяването, заложени в подаденото на етапа на кандидатстване предложение. Изпълнението на дейността ще бъде възложено от Община Варна или по действащо Рамково споразумение или след провеждане на приложимата процедура по ЗОП. Независима експертна оценка от сертифициран енергиен одитор, нужна за целите на отчитането на постигнатите резултати по настоящата процедура не се припокрива със задължението на Общината да изготви нов сертификат за ЕЕ не по-рано от една календарна година след изпълнението на енергоспестяващи мерки, съгласно действащото законодателство. Индикативната стойност за изпълнение на дейността е формирана в раздел II. РАЗХОДИ ЗА СМР, бюджетен ред 9. Разходи за изготвяне на независима експертна оценка , подред 9.1. Разходи за изготвяне на независима експертна оценка от сертифициран енергиен одитор и е в размер 8 146,76 лв. с ДДС - БФП. , Договорена стойност: 8 146.76 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Извършване на обследване за енергийна ефективност по реда на ЗЕЕ и на обследване за установяване на техническите характеристики на сградата и технически паспорт: С цел набавяне на необходимите документи за кандидатстване по процедура BG-RRP-4.020 „Подкрепа за устойчиво енергийно обновяване на публичен сграден фонд за административно обслужване, култура и спорт” - кандидатът Община Варна е възложила по реда на ЗОП: * извършване на обследване за енергийна ефективност по реда на ЗЕЕ на сградите, общинска собственост, разположени върху поземлен имот с идентификатор 10135.3516.162, с които ще се кандидатства за финансиране. Във връзка с това е отправена покана рег.№РД22018389ВН/25.08.2022 г. по сключено Рамково споразумение № РД18024012ВН/14.12.2018 г., открита с Решение №2356/22.06.2018 г. на кмета на Община Варна с предмет "Обследване за енергийна ефективност на сгради, обследване за енергийна ефективност на системи за външно изкуствено осветление, обследване за енергийна ефективност на промишлени системи, самостоятелна проверка за енергийна ефективност на водогрейни котли и климатични инсталации, оценка на съответствието но инвестиционни проекти на общински обекти със съществените изисквания за енергийна ефективност, оценка на енергийните спестявания в сгради, оценка на енергийни спестявания в системи за външно изкуствено осветление" Изпълнител на поръчката е "Газ Флоу Контрол" АД, ЕИК 131341164. Цената на договора е 3 846,50 лв. без ДДС или 4 615,80 лв. с ДДС. * извършване на обследване и изготвяне на технически паспорт с екзекутивно заснемане съгласно Наредба №5/28.12.2006 г. за техническите паспорти на строежите (изм.ДВ, бр.102 от 12.12.2014 г., изм. бр.79 от 13.10.2015 г.) на сгради, общинска собственост, разположени върху поземлен имот с идентификатор 10135.3516.162, гр.Варна, бул."Сливница", с които ще се кандидатства за финансиране. Във връзка с това е отправена покана с рег.№ РД22018384/25.08.2022 г. и допълване към нея с № РД22018384_001ВН/26.08.2022 г. по Рамково споразумение № РД19006813ВН/11.04.2019 г. по открита с Решение №1723/10.05.2018 г. обществена поръчка с предмет "Консултантска услуга по чл.166, ал.1 от Закон за устройство на територията за нуждите на Община Варна". Изпълнител на поръчката е Обединение "Бул Инвест Инженеринг"108507750. Цената на договора е 19 232,50 лв. без ДДС или 23 079 лв. с ДДС. Разходите за изпълнение на дейностите се формират в раздел II. РАЗХОДИ ЗА СМР, бюджетен ред 7. Разходи за изготвяне на обследване за ЕЕ и сертификат за ЕЕ, разходи за ТО и технически паспорт ( фонд: МВУ , режим на финансиране: Неприложимо , допустим): * подред 7.1. Разходи за изготвяне на обследване за ЕЕ и сертификат за ЕЕ, по които размера на БФП е 4 615.80 лв. с ДДС. * подред 7.2. Разходи за обследване за установяване на техническите характеристики на сградата и технически паспорт, по които размерът на БФП е 23 079.00 лв. с ДДС. , Договорена стойност: 27 694.80 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Геодезическо заснемане на обектите на интервенция: Геодезическо заснемане на обектите на интервенция включени в настоящия проект, след приключване изпълнението на строително-монтажните работи във връзка с изпълнение на задълженията на възложителя по чл. 54 от Закона за кадастъра и имотния регистър. В резултат на изпълнение на дейността ще се постигне и допълнителна прецизнозност при отчитане на изпълнението. Индикативната стойност за изпълнение на дейността е формирана в раздел II. РАЗХОДИ ЗА СМР, бюджетен ред 8. Разходи, свързани с въвеждането на обекта в експлоатация, подред 8.1. Разходи за геодезическо заснемане на обектите след приключване изпълнението на СМР и е в размер на 3 000 лв. с ДДС - Съфинансиране., Договорена стойност: 3 000.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Информация и публичност: Информирането на обществеността за финансирането, предоставяно от Европейския съюз по МВУ, е отговорност на Община Варна в качеството й на краен получател, сключил договор за финансиране. Основните цели на дейностите по информация, комуникация и публичност, които ще бъдат реализирани са: • да повишат обществената осведоменост и прозрачността по отношение на финансирането на изпълняваната инвестиция от МВУ; • да информират широката общественост за ролята, която играе Европейският съюз съвместно с държавите-членки при отпускането на помощта и за резултатите от нея; • да гарантират прозрачността в процеса на усвояване на средствата от МВУ и изпълнението на финансираната инвестиция; • да информират за източника на европейско съфинансиране – инструмента СледващоПоколениеЕС (NextGenerationEU) на ЕС. Община Варна ще посочва произхода и ще осигурява видимост на финансирането от ЕС, включително, ако е приложимо, чрез поставяне на емблемата на ЕС и на подходящо указание за финансирането, например „финансирано от Европейския съюз – СледващоПоколениеЕС“. В процеса на реализация на проекта ще предоставя последователна, ефективна и пропорционална целева информация на различни видове публика, включително медиите и обществеността. По време на изпълнението на инвестицията Община Варна ще информира обществеността за получената от Европейския съюз чрез СледващоПоколениеЕС подкрепа, като: • включи на уеб-сайта си, кратко описание на изпълняваната инвестиция, включително на поставените цели и очакваните резултати, като откроява финансовата подкрепа от ЕС чрез инструмента СледващоПоколениеЕС; • ще постави минимум един плакат с информация за изпълняваната инвестиция (минимален размер А3), в който се споменава финансовата подкрепа от ЕС, на видно за обществеността място; • Всяка публикация на Община Варна ще съдържа следното заявление: “Този lt;документ/публикацияgt; е създаден с финансовата подкрепа на Европейския съюз – СледващоПоколениеЕС. Цялата отговорност за съдържанието на документа се носи от Община Варна и при никакви обстоятелства не може да се приема, че този документ отразява официалното становище на Европейския съюз и lt;наименование на СНДgt;.“ По време на изпълнението на инвестицията ще бъде поставен временен билборд на видимо за обществеността място - на територията на СК "Локомотив". След края на проекта, той ще се замени с постоянна табела. Комуникационни мерки, които ще бъдат приложени от Общината, за да бъдат информирани участниците в изпълняваната инвестиция за дейностите, финансирани от ЕС чрез МВУ са: • Организиране на две събития, за по 20 души – пресконференции - встъпителна и заключителна. На събитията ще присъстват медии и официални лица. Те ще бъдат отворени и за широката общественост. * Дизайн и изработване на плакат А3 - 10 бр. Всички информационни материали ще имат единна визия и дизайн, съобразен с естеството на проектните дейности. Всяко едно средство за визуализация на изпълняваната инвестиция ще посочва, че проектът е получил финансиране от Европейския съюз чрез инструмента СледващоПоколениеЕС (NextGenerationEU) и ще съдържа номера и наименованието на изпълняваната инвестиция. Предвидените комуникационни дейности ще гарантират видимостта на финансирането от Съюза за финансовата подкрепа, предвидена по Плана за възстановяване и устойчивост. Така информацията за полученото финансиране от Съюза и неговия произход ще достигнат до широката общественост. Стойността e включена в общата стойност, формирана от раздел I. НЕПРЕКИ РАЗХОДИ бюджетен ред 2. Непреки разходи по единна ставка, подред 2.1. Разходи за организация и управление и за информация и публичност /непреки разходи по единна ставка/ в общ размер на 40 895,02 лв. с ДДС - БФП. Разходите за публичност, включени в тях са общо 3 660 лв. с ДДС - БФП., Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Провеждане на процедури по ЗОП за избор на изпълнители на дейностите по проекта: Община Варна като възложител на обществени поръчки по ЗОП е задължена да разходва средствата за изпълнението на дейности по проекта при спазване на правилата на нормативната уредба в областта на обществените поръчки. В рамките на проекта се предвижда и възможността при избора на изпълнител/и на съответната дейност да се ползват действащи рамкови споразумения на Община Варна след провеждане на вътрешен конкурентен избор за конкретните поръчки. Обект на избор на изпълнител/и чрез провеждане на процедури по ЗОП са следните дейности: * Инженеринг (проектиране, СМР и авторски надзор) за въвеждане на мерки за енергийна ефективност на сгради на Спортен комплекс "Локомотив" - гр. Варна"; * Оценка на съответствието на инвестиционния проект за въвеждане на мерки за енергийна ефективност на сгради на Спортен комплекс "Локомотив" - гр. Варна" и упражняване на строителен надзор; * Информация и публичност по проект "Въвеждане на мерки за енергийна ефективност на сгради на Спортен комплекс "Локомотив" - гр. Варна"; * Изготвяне на независима експертна оценка от сертифициран енергиен одитор след приключване на дейностите по изпълнение на СМР; *Геодезическо заснемане на обекта на интервенция. Дейността е без финансово отражение в бюджета на проекта., Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители Няма
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Намаляване на емисиите на парникови газове, Мерна единица: тонове CO2 екв., Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 236.31 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 2 Завършено енергийно-ефективно обновяване на нежилищни сгради — обновена площ на обществени сгради (подмярка 2), Мерна единица: m2, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1 832.94 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 3 Понижаване на годишното потребление на първична енергия, Мерна единица: kWh/година, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1 118 350.62 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 4 Завършено енергийно-ефективно обновяване на нежилищни сгради — брой на обновените сгради (подмерки 2 и 3), Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 2.00 , Достигната стойност: 0.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 3 037 471.11 BGN
БФП 2 494 596.14 BGN
Собствено финансиране 542 874.97 BGN
Общо реално изплатени суми 0.00 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 83.33 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Няма намерени тръжни процедури

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN