Идентификация

Номер от ИСУН BG05FMOP001-3.002-0046-C07
Наименование на проекта Осигуряване на топъл обяд в Община Кюстендил
Бенефициент 000261517 ОБЩИНА КЮСТЕНДИЛ
Източник на финансиране ФЕПНЛ ==> Храни
Дата на сключване на договора/заповедта 21.07.2016
Дата на стартиране 01.05.2016
Дата на приключване 30.04.2020
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Югозападна и южно-централна България, Югозападен, Кюстендил, Кюстендил

Описание

Кратко описание на проекта
Проектът предвижда предоставяне на услуга "Осигуряване на топъл обяд" в Община Кюстендил, от Община Кюстендил чрез КСУ - Кюстендил. Услугата е насочена към задоволяване  потребностите на хора,  които не са в състояние сами или с помощта на близки, да си осигуряват храна. Община Кюстендил разполага с налични  технически и транспортни средства, необходими за предоставянето на топлия обяд. Към Община Кюстендил функционира Комплекс за социални услуги – Кюстендил (КСУ - Кюстендил), който  предоставя следните социални услуги:
1.	Домашен социален патронаж,  с адрес  с. Жиленци, община Кюстендил, ул. „Д. Каляшки“ 5, включваща услугите „Доставяне на храна по домовете“ и „Санитарно обслужване“, 
2.	„Общинска социална трапезария“, с адрес: гр. Кюстендил, пл. „Велбъжд“, Павилион 2.
3.	Център за настаняване от семеен тип за деца/младежи с увреждания, с адрес : гр. Кюстендил, ул. „Власина“ №3 – социална услуга от резидентен тип;
4. Съпътстваща дейност - Безвъзмездна подкрепа в лицето на социален работник.
Дейността, осъществявана от КСУ - Кюстендил се реализира чрез финансиране от бюджета на община Кюстендил, дарения и хуманитарни помощи, проекти, свързани с дейността, както и от републиканския бюджет (за ЦНСТ). Община Кюстендил има опит в предоставянето на топъл обяд, в т.ч. до домовете на потребители или на бездомни и/или скитащи лица. 
Дейностите по  приготвяне на храната по проект "Осигуряване на топъл обяд в Община Кюстендил" ще се извършват в предоставен на КСУ-Кюстендил от Община Кюстендил общински имот – Корпус „В“ на сградата на бившето ОУ „Св. Св. Кирил и Методий“, с. Жиленци. В сградата се намира модерен кухненски блок,  в който се приготвя храна за потребителите на  услугите: Домашен социален патронаж,Общинска социална трапезария и ЦНСТ и до момента за потребителите на операция "Осигуряване на топъл обяд 2015" BG05FMOP001-03.01. Осигуряването на топъл обяд ще се извърши в Общинска социална трапезария, намираща се в гр. Кюстендил, пл. „Велбъжд“, Павилион 2.
Дейности
  • Дейност: Дейност 1- Определяне на целевите групи: При изпълнението на дейността стриктно ще се спазват утвърдените изменения на Оперативната програма за храни, целевите групи за подпомагане с топъл обяд, които са определени с Наредба на Министъра на труда и социалната политика. Предвидена е основна целева група, както и допълнителна целева група, на която да бъдат раздадени неполучените храни. При определянето на целевите групи ще се спазва и НАРЕДБА № РД-07-1 от 4 април 2016 г. за реда и условията за определяне на целевите групи по Оперативна програма за храни и/или основно материално подпомагане, съфинансирана от Фонда за европейско подпомагане на най-нуждаещите се лица (ДВ, бр.29 от 12.04.2016 год.) Информация за представителите на целевите групи се предоставя от дирекциите „Социално подпомагане“. Проектът е адресиран към нуждите именно на групи в неравностойно положение и неговата реализация във висока степен ще допринесе за постигане на политиките на равните възможности и социалното включване. В съответствие с изисквания на ЕС за равенство между половете и интегриране на принципа на равенство на възможностите са взети необходимите мерки при определяне на целевите групи да бъде предотвратена дискриминация, основана на пол, раса, етнически произход, религия, недъзи, възраст или сексуална ориентация. Проектo-предложението е съобразено с принципите на равенство и отсъствие на дискриминация, съгласно Регламент №223/2014 и Закона за защита от дискриминация. При изпълнение на дейността ще се извърши кампания по популяризиране на дейността за предоставяне на топъл обяд, която ще бъде осъществена с подкрепата на медии – местна телевизия, радио, вестник, електронна медия; Кандидатите за получаване на топъл обяд трябва да не са в състояние сами или с помощта на близки да осигуряват и задоволяват потребностите си от храна. Съгласно Чл. 5., ал.1 от Наредба № РД-07-1/2016г. за реда и условията за определяне на целевите групи (изм. – ДВ, бр. 100 от 2017 г. , в сила от 15.12.2017 г.) , основната целева група за предоставяне на топъл обяд се състои от: 1. лица и семейства на месечно подпомагане по реда и условията на чл. 9 ППЗСП; 2. лица с доказана липса на доходи и близки, които да се грижат за тях, установено от съответната дирекция "Социално подпомагане"; 3. (изм. – ДВ, бр. 100 от 2017 г. , в сила от 15.12.2017 г.) семейства и самотно живеещи пенсионери, които имат ниски доходи и не могат да се издържат с тези доходи и имуществото си; 4. скитащи и бездомни деца и лица. Община Кюстендил ще предоставя топъл обяд на 300 лица от целеви групи, попадащи в обхвата на Наредба № РД-07-1/2016г. за реда и условията за определяне на целевите групи. Бенефициентът не залага конкретен брой на всеки един от представителите на целевите групи посочени по-горе, продължава приема на заявления от кандидат потребители. Община Кюстендил реализира мащабна информационна кампания, имаща за цел привличане на нов брой потребители нуждаещи се от услугата „топъл обяд“. , Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Дейност 2- Закупуване на хранителни продукти: Чрез изпълнение на дейността ще се осигури приготвянето на топъл обяд за потребителите. Хранителните продукти трябва да отговарят на изискванията в Закона за храните, Наредбата за изискванията към храните със специално предназначение, Наредбата за изискванията за етикирането и представянето на храните в сила от 13.12.2014 г., Наредба №5 от 25.05.2006 г. на МЗ за хигиена на храните, Наредба №8 от 16 април 2002 г. за изискванията към използваните добавки в храните и др. нормативни актове, които гарантират качеството на предоставяната социална услуга. Водещите изисквания към качеството на използваните хранителни продукти ще бъдат: Хлябът и хлебните изделия, да са произведени от качествено пшенично, пълнозърнесто или др. вид брашно. Доставяният хляб да е произведен в деня на доставката. Млякото и млечните продукти да бъдат без растителни примеси. Всички млечни продукти да са произведени от сурово мляко, без добавка на растителни мазнини, консерванти, стабилизатори, емулгатори, синтетични оцветители(избелители) и синтетични подсладители. Предлаганото месо в зависимост от термичното състояние да бъде прясно, охладено и замразено. Охладеното месото от ЕРД и ДРД да е сухо, с хубав свеж, бледо розово - червен цвят, с еластична консистенция. Рибата и рибните продукти, да са получени в регламентирани обекти за добив и преработка на риба и рибни продукти. Рибата трябва да бъде с естествен цвят, специфичен за дадения вид. Яйцата трябва да бъдат клас "А", да са пресни, да отговарят на определените стандартни размери M, L, със срок на годност не по-дълъг от 28 дни, считано от деня на снасянето; с нормална, чиста, неповредена черупка, която да е маркирана съгласно Наредба №1/09.01.2008г. Плодовите и зеленчукови консерви трябва да бъдат в подходящи херметически затворени опаковки, пастъоризирани/стерилизирани без бомбаж. На етикетите да бъдат ясно обозначени адреса на производителя, дата на производство, срок на минимална трайност, условия на съхранение, нетно количество и знак „Е” за неговото съответствие. Всички продукти при условие, че са произведени по УС да са маркирани с ясно обозначен лого/знак за съответния стандарт или нормативен документ. Консервираните плодове и зеленчуци трябва да бъдат с добър външен вид, с цвят, характерен за дадения вид. Заливката да бъде бистра, без утайка и раздробени частици. Пресните плодове и зеленчуци трябва да бъдат с хубав, свеж външен вид, да не са увехнали и наранени.Другите храни /бакалски стоки/ се разделят на храни на зърнена основа – брашно, жито, ориз, грис; храни на растителна основа – захар, олио, маргарин и храни на животинска основа. Тези храни трябва да бъдат добре опаковани, без чужди примеси. На опаковката ясно да бъдат отбелязани наименованието на продукта, количество нето и знак „Е” за съответствие на нетното количество, датата на производство, всички вложени добавки - състав, разрешени от Министерство на здравеопазването, срок на минимална трайност, условия на съхранение, маркировка за обозначение на партидата, към която принадлежи продукта, име на фирмата производител, седалище и адрес на управление. - Дейността по предоставяне на топъл обяд стартира на 01.05.2016 и ще приключи на 30.04.2020 год.-общо 48 месеца Ще се предоставя топъл обяд на 300 лица.Храната която се приготвя и предоставя е съгласно утвърдени стандарти и съгласно Рецептурник /Сборник рецепти/ общ за всички заведения за обществено хранене, в това число и Домашния социален патронаж в който се приготвя топлия обяд по проекта. Съгласно представена от партньорската организация декларация--Приложение IIа - проведена е процедура по ЗОП с уникален номер на обществената поръчка в РОП-00426-2017-0031 и подписани договори с избрани изпълнители: №Д-00-228, №Д-00-229 от 01.04.2019г.; №Д-00-256, №Д-00-257,№Д-00-258 и №Д-00-259 от 12.04.2019;№ Д-00-273 от 15.04.2019; №Д-00-289 от 24.04.2019г. и №Д-00-524 от 22.08.2019г., Договорена стойност: 600 238.90 , Отчетена стойност: 521 882.50
  • Дейност: Дейност 3 - Осигуряване на топъл обяд: Осигуряването на топъл обяд ще се извърши от Община Кюстендил, чрез КСУ-Кюстендил в Общинска социална трапезария- Кюстендил, гр. Кюстендил, пл. „Велбъжд“, Павилион 2. Предоставяният топъл обяд може да се доставя до адреса на лицето, чрез специализиран транспорт, за домашна консумация, когато потребителят е лице с тежко увреждане и живее в друго населено място от общината. Дейностите по приготвяне на храната ще се извършва в предоставен за безвъзмездно управление общински имот – Корпус „В“ на сградата на ОУ „Св. Св. Кирил и Методий“, с. Жиленци, предоставен безвъзмездно на КСУ - Кюстендил за стопанисване и управление, където се намира кухненски блок, кухня с необходимите обслужващи помещения, складови помещения. Приготвената готова храна ще се извозва със специализиран транспорт до мястото, където хората ще я получават или по домовете на тези потребители, които са в тежко здравословно състояние и не са в състояние сами да отидат до трапезарията, където да получат топлия обяд. Балансираното хранене на целевите групи ще бъде осигурено чрез ежеседмично изготвяне на разнообразно, питателно и здравословно меню, съобразено със съответните предписания и разпоредби на Българска Агенция по Безопасност на Храните, спазване на нормите и стандартите за хранене Закон за храните. Предоставяната храна от КСУ-Кюстендил чрез Общинска социална трапезария – Кюстендил, може да се доставя до адреса на лицето, чрез специализиран транспорт, за домашна консумация, когато ползвателят е лице с тежко увреждане и живее в друго населено място от общината. Ще се предоставя топъл обяд на 300 лица.Храната която се приготвя и предоставя е съгласно утвърдени стандарти и съгласно Рецептурник /Сборник рецепти/ общ за всички заведения за обществено хранене, в това число и Домашния социален патронаж в който се приготвя топлия обяд по проекта. Община Кюстендил ще съблюдава строго спазването на изискванията за безопасност на храните, националните стандарти и норми за хранене и изискването за принос към балансирания режим на хранене. , Договорена стойност: 30 011.95 , Отчетена стойност: 104 450.59
  • Дейност: Дейност 4 - Предоставяне на съпътстващи мерки: Комплекс за социални услуги- Кюстендил ще предостави "Безвъзмездна подкрепа за социално включване в лицето на социален работник" на потребителите на социалната услуга "Топъл обяд". Съпътстващите мерки ще се реализират през целия период на изпълнение на дейността „Осигуряване на топъл обяд“. Съпътстващите мерки, допълващи предоставянето на топъл обяд , се изразяват в индивидуално консултиране и съдействие за: - възможностите за ползване на други социални услуги, предоставяни на територията на общината, включително и такива, финансирани от ЕСФ; - ползването на административни общински услуги и за осигуряване на временен подслон на бездомните лица, за подпомагане на достъпа до здравни и образователни услуги, за управление на семейния бюджет, за здравословно и балансирано хранене, - други форми на подкрепа, съдействие, индивидуално или групово консултиране, реализирани в отговор на установени конкретни нужди и проблеми на представителите на целевите групи., Договорена стойност: 30 011.94 , Отчетена стойност: 26 094.14

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: "Милфред 2" ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: "Колос 2008 Кюстендил" ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: "ИЙТ УЕЛ" ЕАД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: "Ефект 2002" ООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: "Боби Транс 65" ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 0.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 лица, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 300.00 , Достигната стойност: 550.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 660 262.79 BGN
БФП 660 262.79 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 660 177.51 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Доставка на хранителни продукти за нуждите на звената на бюджетна издръжка при Община Кюстендил за 2016 година, обособени позиции., Прогнозна стойност: 1 476 660.19
  • Обособена позиция 1: Обособена позиция №1 "Хляб и хлебни изделия"
    Изпълнител: "Милфред 2" ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 0.00
  • Обособена позиция 2: Обособена позиция №2 "Мляко и млечни продукти"
    Изпълнител: "Ефект 2002" ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 0.00
  • Обособена позиция 3: Обособена позиция №3 "Месо и месни продукти"
    Изпълнител: "Ефект 2002" ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 0.00
  • Обособена позиция 4: Обособена позиция №4 "Риба"
    Изпълнител: "Ефект 2002" ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 0.00
  • Обособена позиция 5: Обособена позиция №5 "Яйца"
    Изпълнител: "Ефект 2002" ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 0.00
  • Обособена позиция 6: Обособена позиция №6 "Зеленчукови и плодови консерви"
    Изпълнител: "ИЙТ УЕЛ" ЕАД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 0.00
  • Обособена позиция 7: Обособена позиция №7 "Пресни плодове и зеленчуци"
    Изпълнител: "Колос 2008 Кюстендил" ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 0.00
  • Обособена позиция 8: Обособена позиция №8 "Други храни"
    Изпълнител: "Ефект 2002" ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 0.00
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Доставка на хранителни продукти за нуждите на звената на бюджетна издръжка при Община Кюстендил, обособени позиции., Прогнозна стойност: 1 284 000.00
  • Обособена позиция 1: Обособена позиция 2:"Мляко и млечни продукти"
    Изпълнител: "Ефект 2002" ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 0.00
  • Обособена позиция 2: Обособена позиция 3:"Месо и месни продукти"
    Изпълнител: "Ефект 2002" ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 0.00
  • Обособена позиция 3: Обособена позиция 4"Риба"
    Изпълнител: "Ефект 2002" ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 0.00
  • Обособена позиция 4: Обособена позиция 5"Яйца"
    Изпълнител: "Ефект 2002" ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 0.00
  • Обособена позиция 5: Обособена позиция 6:"Зеленчукови и плодови консерви"
    Изпълнител: "Ефект 2002" ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 0.00
  • Обособена позиция 6: Обособена позиция 7:"Пресни плодове и зеленчуци"
    Изпълнител: "Боби Транс 65" ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 0.00
  • Обособена позиция 7: Обособена позиция 8"Други храни"
    Изпълнител: "ИЙТ УЕЛ" ЕАД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 0.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN