Идентификация

Номер от ИСУН BG05M9OP001-2.019-0009-C02
Наименование на проекта Дом и подкрепа за всяко дете
Бенефициент 000261630 ОБЩИНА ДУПНИЦА
Източник на финансиране ЕСФ ==> Развитие на човешките ресурси
Дата на сключване на договора/заповедта 16.12.2019
Дата на стартиране 16.12.2019
Дата на приключване 25.07.2023
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Югозападен (BG41), Кюстендил (BG415), Дупница, гр.Дупница

Описание

Кратко описание на проекта
Проект „Дом и подкрепа за всяко дете“ цели създаване и реализиране на устойчив модел за деинституционализация на грижите за деца, лишени от родителски грижи и деца в риск, чрез разкриване и предоставяне на нови резидентни услуги в община Дупница – ЦНСТ за деца и Преходно жилище за деца от 15 до 18 години. Услугата ЦНСТ ще окаже подкрепа за осигуряване на среда, близка до семейната, за 12 деца, а Преходно жилище за 8 деца. 
Проектното предложение идва в отговор на основната цел на настоящата операция по Компонент 1, която е „да продължи подкрепата на процеса по деинституционализация на грижата за децата, настанени в Домовете за деца, лишени от родителска грижа и закриване на тези институции“. Изпълнението на процедурата ще обезпечи предоставянето на новите услуги в общността, за които е изградена подходяща инфраструктура със средства от Оперативна програма „Региони в растеж". В тази връзка за Община Дупница бяха предоставени средства за изграждането на необходимата социална инфраструктура за разкриването на двете нови резидентни услуги чрез проектите  BG16RFOP001-5.001-0052-C01/05.04.2018г. "Подай ръка" /за Преходно жилище/ и BG16RFOP001-5.001-038-С01/29.12.2017г. "Дом и семейство за всяко дете от Община Дупница" /за ЦНСТ/. В продължение на вече постигнатите инфраструктурни резултати, сега намеренията на Община Дупница са ориентирани към осигуряване на социално включване, равен достъп и защита на децата, настанени в ДДЛРГ и децата в риск от общността.
Чрез деинституционализацията на грижата за тези деца ще бъде изпълнено едно от най-важните условия за гарантиране на правата на децата, които по една или друга причина са в риск или не могат да се отглеждат от своите биологични семейства. Включвайки се в процесите по разкриване и предоставяне на нови резидентни услуги, Общината изпълнява основния си ангажимент да защитава и гарантира правата на детето във всички сфери на обществения живот и да създава подходящи условия за тяхното развитие.
Дейности
  • Дейност: Подбор и наемане на персонал за социалните услуги „Център за настаняване от семеен тип за деца” и „Преходно жилище за деца от 15 до 18-годишна възраст”, предвидени да бъдат разкрити на територията на Община Дупница: Чрез изпълнение на тази дейност ще се определи персоналът на Център за настаняване от семеен тип за деца и Преходно жилище за деца от 15 до 18-годишна възраст, който да гарантира осигуряването на професионални грижи за потребителите от страна на мотивиран, добре консултиран и работещ екип. Подборът на персонала, структурирането на длъжностите в него, координацията и управлението му, са дейности с ключово значение за предоставянето и качеството на социалните услуги „ЦНСТ" и „ПЖ”. За наемането на персонала в Центъра за настаняване от семеен тип и Преходното жилище ще се разработи Процедура за подбор, която ще се утвърди от Кмета на Общината. В изпълнение на тази дейност Община Дупница ще обяви работните места на сайта на Общината и в Дирекция "Бюро по труда" Дупница. След приемане на документите на кандидатите за работа, те ще бъдат разгледани за съответствие с поставените изисквания и след това с допуснатите ще се извърши събеседване. Класирането и определянето на най-подходящите лица ще се извърши съгласно разработената Процедура. С одобрените кандидати за работа в Центъра за настаняване от семеен тип и Преходното жилище ще се сключат трудови договори съгласно Кодекса на труда и ще се оформи досие на всеки служител. За предоставяне на социалната услуга „Център за настаняване от семеен тип за деца” на трудов договор ще се наеме следният персонал: Ръководител (1/2 щ. бр.), Социален работник ( 1/2 щ. бр.), Психолог (1 щ. бр.), Възпитател (1 щ. бр.), Детегледач (6 щ. бр.) и Домакин/Работник поддръжка (1 щ. бр.). За предоставяне на социалната услуга „Преходно жилище за деца от 15 до 18-годишна възраст” на трудов договор ще се наеме следния персонал: Ръководител (1/2 щ. бр.), Социален работник (1/2 щ. бр.) и Трудотерапевт (4 щ. бр.). Определените длъжности и числеността на персонала в двете социални услуги са съобразени с Методика за определяне длъжностите на персонала в специализираните институции и социалните услуги в общността, както и приложенията към нея, утвърдени със Заповед № РД 01-864/30.10.2012 г. на Министъра на труда и социалната политика. Предвидено е двете социални услуги да имат общ административен ръководител, както и да се обслужват от един социален работник, с цел да бъде назначен достатъчно на брой персонал, който да осигурява 24-часов режим на работа и качествено предоставяне на услугите. За изпълнение на дейността по Подготовка, преместване и настаняване на децата в Центъра за настаняване от семеен тип и Преходното жилище ще се наемат на граждански договори, след процедура в съответствие с приложимото законодателство, двама консултанти, всеки за 240 часа, за период от 6 месеца (по 1 за всяка услуга), които ще оказват регулярно експертна подкрепа на персонала. , Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Подготовка, преместване и настаняване на децата в Центъра за настаняване от семеен тип и Преходното жилище : С тази дейност се цели безпроблемно и безболезнено извеждане на децата от институции или от общността и настаняването им в среда близка до семейната, съобразено с индивидуалността на всеки потребител. Назначеният персонал на Центъра за настаняване от семеен тип и на Преходното жилище ще извършат посещение на кандидат потребителите на услугата минимум два пъти, за да се опознаят преди настаняването им. След всяка опознавателна среща екипа ще се събира, за да анализира ситуацията, да се направят изводи, да се набележат нови стъпки в общуването с децата. За всяка екипна среща ще се води протокол. По проекта се предвижда да се осъществи обмяна на опит в други населени места, където вече има такъв или подобен тип социални услуги, за да се разгледа документацията, която трябва да се поддържа в този вид услуги, какви проблеми срещат и как ги решават. Наетият персонал за предоставяне на услугите със съдействието на двамата консултанти ще разработят необходимите документи и процедури за функциониране на Център за настаняване от семеен тип за деца и Преходно жилище за деца от 15 до 18-годишна възраст – Методика за предоставяне на услугите; Правилник за вътрешния ред; Процедура за новопостъпил персонал; Процедура за поверителност и информация; Процедура за подаване на жалби; Процедура за посещения от външни лица; Процедура за оценка на служители в ЦНСТ, съответно в ПЖ; Процедура за осъществяване на наблюдение на срещите при посещения с цел осигуряване безопасност на настанените деца; Процедура за действие при сигнал за насилие или друга рискова ситуация за дете от член на персонала, децата или други лица; Процедура за предаване на информация и действия при инцидент и спешни случаи; Процедура при отсъствие на дете без разрешение от социалната услуга; Процедура за обучение и контрол на настанените деца, включваща лична и полова хигиена, предотвратяване употребата на алкохол и наркотични вещества, и тютюнопушене, предпазване от ХИВ/СПИН и други полово предавани болести; Процедура за възпитание и дисциплина и др. Изготвянето на необходимата документация за функциониране на двете услуги от резидентен тип (ЦНСТ и ПЖ) ще се извърши от наетия персонал с експертното съдействие на двамата консултанти и в съответствия със стандартите и критериите, определени в Наредбата за критериите и стандартите за социални услуги за деца. Посещението на персонала при кандидат- потребителите за услугите Център за настаняване от семеен тип за деца и Преходно жилище ще се извърши въз основа на предоставени данни от Агенция за социално подпомагане и Дирекция «Социално подпомагане» Дупница. За пътуванията в други населени места ще се използва общинско МПС, за което ще се издаде заповед за ползване за целите на проекта. Назначеният ръководител на Център за настаняване от семеен тип за деца и Преходно жилище ще изготвя график за посещенията на наетия персонал в съответните институции с цел опознаване с бъдещите потребители.Графикът ще се съгласува с ръководителя на проекта. В тези посещения ще се включи целият персонал, ангажиран с предоставянето на самите услуги Център за настаняване от семеен тип за деца и Преходно жилище., Договорена стойност: 166 260.00 , Отчетена стойност: 199 619.11
  • Дейност: Предоставяне на социалната услуга „Център за настаняване от семеен тип за деца”: Целта на тази дейност е предоставяне на социалната услуга «Център за настаняване от семеен тип за деца» чрез осигуряване на индивидуализирана грижа и подкрепа, осигуряващи качество на живот, което гарантира пълноценното физическо, емоционално и познавателно развитие и социално включване на всяко дете в естествената за него среда. Услугата Център за настаняване от семеен тип за деца ще се разкрие със Заповед на Кмета на Община Дупница с капацитет 12 места. Съгласно издадените заповеди от Дирекция "Социално подпомагане" всеки един от кандидат потребителите на социалната услуга Център за настаняване от семеен тип за деца ще се изведе от институцията или от общността, където е бил и ще се настани в Център за настаняване от семеен тип за деца, гр. Дупница. В ЦНСТ за деца ще се води регистър на потребителите. Всеки потребител на услугите в ЦНСТ за деца ще има оформено лично досие, което ще съдържа: Лични данни - трите имена, ЕГН; Удостоверение за раждане; Заповед на директора на Дирекция „Социално подпомагане" за настаняване на детето в ЦНСТ, Решение на районен съд за настаняване на детето, оценка на случая, план за действие, социален доклад от ОЗД; Задължителна документация при постъпване; Специализирана оценка, индивидуален план за грижи; Направления/заповеди за ползване на други социални услуги; Работна бланка/ доклади за развитие на детето в ЦНСТ; Протоколи от екипни срещи; Медицинска, образователна и друга документация събрана при работа по случай в ЦНСТ; Документ "История на живота" на детето; Личен дневник; Снимка на детето; Друга документация, свързана с детето и др., Договорена стойност: 592 132.38 , Отчетена стойност: 469 826.43
  • Дейност: Предоставяне на социалната услуга „Преходно жилище за деца от 15 до 18-годишна възраст”: Целта на тази дейност е предоставяне на социалната услуга «Преходно жилище за деца от 15 до 18-годишна възраст» с високо качество на грижа 24 часа в денонощието, насочени към задоволяване на ежедневните потребности на децата и изпълнение на индивидуални програми за социална интеграция. Услугата Преходно жилище ще се разкрие със Заповед на Кмета на Община Дупница с капацитет 8 места. Съгласно издадените заповеди от дирекция "Социално подпомагане" всеки един от кандидат потребителите на социалната услуга Преходно жилище ще се изведе от институцията или общността, където е бил и ще се настани в Преходно жилище, гр. Дупница. В ПЖ ще се води регистър на потребителите. Всеки потребител на услугите в ПЖ ще има оформено лично досие, което ще съдържа: лични данни, лична история, предхождаща приема в ПЖ, препис от акт за раждане, лична карта; административна заповед и/или съдебно решение за настаняване в социалната услуга и задължителната документация при постъпване; оценка на потребностите; план за грижи; документи, отнасящи се до здравето и интелектуалното развитие; формуляр за здравни грижи; формуляр за социална рехабилитация; формуляр за занимателна трудотерапия. Досието се поддържа в актуалност от персонала на ПЖ. Настанените в Преходното жилище деца съобразно индивидуалните си възможности ще бъдат записани или ще продължат да се обучават в учебните заведения на територията на гр. Дупница, като при необходимост ще се търси съдействие от РУО Кюстендил., Договорена стойност: 236 260.00 , Отчетена стойност: 126 968.72

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: Домашен социален патронаж и диетични столово хранене - ДСП и ДСХ, гр. Дупница, Договорена стойност по проекта*: 22 080.00 , Отчетена стойност**: 5 340.00
  • Изпълнител: "ГЕРИ ГОЛД" ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 3 000.00 , Отчетена стойност**: 3 000.00
  • Изпълнител: МОНИ ТЕКС ООД, Договорена стойност по проекта*: 9 793.12 , Отчетена стойност**: 9 793.12
  • Изпълнител: "АДЕЛАЗ" ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 4 263.43 , Отчетена стойност**: 4 263.43
  • Изпълнител: Катрин, Договорена стойност по проекта*: 2 400.00 , Отчетена стойност**: 2 397.44
  • Изпълнител: ЕТ "Лалка Стоева-АНГОРА", Договорена стойност по проекта*: 8 499.60 , Отчетена стойност**: 8 499.60
  • Изпълнител: "Водоснабдяване и канализация - Дупница" ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 540.00 , Отчетена стойност**: 377.57
  • Изпълнител: Милена, Договорена стойност по проекта*: 2 400.00 , Отчетена стойност**: 2 400.00
  • Изпълнител: "Ава-Дупница" ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 3 087.60 , Отчетена стойност**: 3 087.60
  • Изпълнител: "Кабел Сат Запад" ООД, Договорена стойност по проекта*: 299.88 , Отчетена стойност**: 226.58
  • Изпълнител: КООПЕРАЦИЯ "ПАНДА", Договорена стойност по проекта*: 9 280.81 , Отчетена стойност**: 9 280.81
  • Изпълнител: "ЧЕЗ Електро България" АД, Договорена стойност по проекта*: 8 400.00 , Отчетена стойност**: 564.05
  • Изпълнител: "СПОНД" ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 3 000.00 , Отчетена стойност**: 4 999.87
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Деца и младежи настанени в институции, обхванати в интервенции за деинституционализация, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 7.00 , Достигната стойност: 37.00
Индикатор 2 Деца и младежи, получаващи социални и здравни услуги в общността, след извеждането им от институция, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 7.00 , Целева стойност: 7.00 , Достигната стойност: 37.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 794 194.02 BGN
БФП 794 194.02 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 794 194.02 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: "Доставка на канцеларски материали", Прогнозна стойност: 5 000.00
  • Обособена позиция 1: "Доставка на канцеларски материали"
    Изпълнител: ЕТ "Лалка Стоева-АНГОРА"
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 2 499.60
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: "Доставка на оборудване и обзавеждане за помещенията, в които ще се предоставят новите услуги" - по две обособени позиции: Обособена позиция 1: "Доставка на оборудване", Обособена позиция 2: "Доставка на обзавеждане", Прогнозна стойност: 10 416.67
  • Обособена позиция 1: Доставка на оборудване
    Изпълнител: КООПЕРАЦИЯ "ПАНДА"
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 6 951.61
  • Обособена позиция 2: Доставка на обзавеждане
    Изпълнител: КООПЕРАЦИЯ "ПАНДА"
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 2 329.20
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: "Доставка на санитарни материали и материали и консумативи за лична хигиена на потребителите" по две обособени позиции: Обособена позиция 1: "Доставка на санитарни материали и консумативи", Обособена позиция 2: "Доставка на мателиали и консумативи за лична хигиена на потребителите", Прогнозна стойност: 7 250.00
  • Обособена позиция 1: Обособена позиция 1: "Доставка на санитарни материали и консумативи"
    Изпълнител: "АДЕЛАЗ" ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 2 600.63
  • Обособена позиция 2: Обособена позиция 2: "Доставка на мателиали и консумативи за лична хигиена на потребителите"
    Изпълнител: "АДЕЛАЗ" ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 1 662.80

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN