Идентификация

Номер от ИСУН BG16RFOP002-3.004-0026-C01
Наименование на проекта Ресурсна ефективност в ИНТЕРПЛАСТ ООД
Бенефициент 126005977 ИНТЕРПЛАСТ ООД
Източник на финансиране ЕФРР ==> Иновации и конкурентоспособност
Дата на сключване на договора/заповедта 27.11.2018
Дата на стартиране 27.11.2018
Дата на приключване 02.06.2020
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Южен централен (BG42), Хасково (BG422), Хасково, гр.Хасково

Описание

Кратко описание на проекта
ИНТЕРПЛАСТ ООД кандидатства по процедурата с проект за повишаване на ресурсната ефективност. Компанията предвижда внедряване на ново, пилотно за България, технологично решение, което представлява производствена иновация. Проектът води до подобряване на ресурсната ефективност на предприятието-кандидат, има положителен ефект върху опазването на околната среда и се базира на проведен одит за ресурсна ефективност.
Реализацията на проекта предвижда демонстриране на внедрената технология пред други предприятия от бранша и има потенциал за мултиплициране на резултатите. Изпълнението предвижда внедряване на технологично решение за оптимизиране на производствения процес, намаляване на използваните суровини и елиминиране на част от образуваните отпадъци в съществуващото производство. Проектът се отнася до един от специфичните отпадъчни потоци „Отпадъци от опаковки", количеството емисии в атмосферата и ще се изпълнява около териториите от мрежата Натура 2000 и като резултат ще осигури положителен ефект върху опазването на околната среда. ИНТЕРПЛАСТ ООД кандидатства по процедурата самостоятелно. Предвидени са дейности да въвеждане в експлоатация на ДМА – Инсталация за производство на изделия от пластмаса с иновативна екструдерна глава,  провеждане на 2 събития и публикация в традиционни и дигитални медии за мултиплициране на резултатите, визуализация на проекта. Преди кандидатстването по процедурата е проведен одит за ресурсна ефективност на предприятието, който планира срок на откупуване на инвестицията – 3.8420 години, увеличаване на ефективността на разходите с 18.66%, намаляване на количеството използвани суровини – среднопретеглено за всички суровини – 16,03% и 100% елиминиране на отпадъци с код 120105 Стърготини, стружки и изрезки от пластмаси и 150102 Пластмасови опаковки. 
Дейности
  • Дейност: Дейност (до 400 символа): Въвеждане в експлоатация на Инсталация за производство на изделия от пластмаса с иновативна екструдерна глава, която има характер на ДМА и осигурява разширяване на производствения капацитет, намаляване на количеството използвани суровини, ефективно управление на отпадъците, намаляване на количеството емисии в атмосферния въздух и отпадъците от опаковки.: Като част от дейността ще бъде закупена Инсталация за производство на изделия от пластмаса с иновативна екструдерна глава, състояща се от три машини, които покриват пълната продуктова гама на предприятието – Дамаджани, бутилки и подобни изделия от пластмаси с вместимост под и над 2л. Машините работят успоредно и изпълняват един и същ технологичен процес, но получените крайни изделия са с различни размери, форма и вместимост. Ефективността от въвеждането в експлоатация на инвестицията е обоснована и аргументирана в извършения Одит за ресурсна ефективност (Приложение Е). Дейността в съответствие с елемент А „Внедряване” от условията за кандидатстване и ще бъде изпълнявана при условията и праговете за режим „регионална инвестиционна помощ”. Тя има за свой основен предмет осъществяване на първоначални инвестиции в материален актив, свързан с разширяване на капацитета на съществуващия стопански обект. Дейността съответства на Дейност 1 Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация Инсталация за производство на изделия от пластмаса с иновативна екструдерна глава -1бр. (изделия от пластмаси с вместимост до 2л, 2-10л и 10-20 л), водеща до намаляване на използваната суровина полиетилен, описани в т.1.2. и т.4.6. от раздел IV. на Одита за ресурсна ефективност. Внедряването на инсталацията ще намали използването на суровина "Полиетилен" в производство на опаковки с вместимост 2-10л. и 10-20л. с 16.6% (16% за сметка на контрола на дебелината на шлауха и 0.6% за сметка на възможността за влагане на до 10% рециклируема суровина, представляваща генерирания отпадък от стружки, неподлежащи на прегранулиране). Спестяване на суровина ще се постигне, благодарение на следните характеристики на инсталацията, подробно описани в т.11 от Формуляра: - Наличие на система за контрол на дебелината на заготовката-шлаух в 200 точки от изделието; - Наличие на система за контрол на качеството на готовата продукция чрез изпитване за цялост и непропускливост на изделието; - Възможност за използване на до 10% рециклируема суровина в производствения процес; Закупуването на Инсталацията ще има положителен ефект върху ефективното управление на отпадъците при производството на единица продукция като елиминира 100% количеството генериран отпадък от 120105 Стърготини, стружки и изрезки от пластмаси. С изпълнение на проекта, управлението на отпадъка ще премине към първа степен “предотвратяване”. Дейностите по проекта ще доведат до намаляване с до 16.6% на образуваните отпадъци 150102 „Пластмасови опаковки” в следствие на намаленото количество използвана суровина за производство (за смека на избягването на брака на суровина). Пластмасовите опаковки са отпадък, който се образува вследствие от използването на суровина полиетилен (гранулат), тъй като тя се доставя опакована в пластмасови опаковки. С намалението на използването на полиетилен на единица продукт и загубите на суровина ще се намали и отпадъка от пластмасови опаковки. Във връзка с посоченото по-горе може да се направи обосновано заключение, че проектът се отнася до един от специфичните отпадъчни потоци, а именно Отпадъци от опаковки. Дейност 1 гарантира намаляване на количеството използвана суровина за единица продукт и повишаване на качеството на изделията. Благодарение на значителното ускоряване на най-времеемките процеси в производството на “Интерпласт” ООД, при запазване на равни други условия е възможно повишаване на производителността до 170% от текущата, резултат от замяната на сега използваните машини с иновативната Инсталация за производство на изделия от пластмаса с иновативна екструдерна глава Закупуването и въвеждането в експлоатация на описаната производствена Инсталация ще доведе до подобряване ресурсната ефективност на производството чрез по-ефективно използване на суровините, намаляване на количеството некачествена продукция/отпадъци и предотвратяване на производствен отпадък., Договорена стойност: 674 370.00 , Отчетена стойност: 674 370.00
  • Дейност: Изготвяне на одит за ресурсна ефективност на проекта за целите на процедурата (съгласно Приложение Е от Условията за кандидатстване) : Дейността за изготвяне на одит за ресурсна ефективност е извършена преди подаване на проектното предложение. Като част от дейността е извършено обследване за ресурсна ефективност на ИНТЕРПЛАСТ ООД. Услугата по изготвянето му е възложена на външен изпълнител. В резултат от обследването е изготвен одит за ресурсна ефективност съгласно Приложение Е. Изпълнението на дейността премина през следните етапи: 1. Избор на изпълнител чрез събиране на две оферти 2. Подписване на договор с избрания изпълнител – „ЕнЕфект Консулт” ЕООД 3. Подписан приемо-предавателен протокол след получен одит за ресурсна ефективност по образец , Договорена стойност: 7 300.00 , Отчетена стойност: 7 300.00
  • Дейност: Извършване на измервания на показателите за емисии от акредитирана лаборатория : Дейността е изпълнена за собствена сметка. Дейността е извършена преди подаване на проектното предложение за целите на базовите показатели на емисии и е направена от външна за кандидата акредитирана лаборатория. Избраната лаборатория е акредитирана от национален орган по акредитация съгласно стандарт БДС EN ISO/IEC 17025:2006. Копие от акредитацията на лабораторията е приложено към одита за ресурсна ефективност. Като част от дейността са извършени измервания на базовите показателите за емисии на фирма ИНТЕРПЛАСТ ООД. В резултат от извършените измервания са изготвени Протоколи от измервания. Сканирано копие от протоколите от лабораторията са приложени към точка VI. Справки от одита за ресурсна ефективност. Изпълнението на дейността премина през следните етапи: 1. Избор на изпълнител чрез събиране на две оферти 2. Провеждане на измервания от лабораторията 3. Подписан приемо-предавателен протокол след получаване на Протоколи от измерванията , Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Провеждане на 2 събития за мултиплициране на резултатите от проекта: Дейността има за своя основна цел постигане на мултиплициращ резултат на въведеното в рамките на проекта пилотно технологично решение - Инсталация за производство на изделия от пластмаса с иновативна екструдерна глава. За постигане на тази цел ще бъдат проведени следните събития: 1. Пресконференция – 1 бр. Пресконференцията ще се проведе в края на проекта и ще има за цел повишаване информираността на заинтересованите страни и да покаже ефекта от въвеждането на пилотния иновативен производствен процес. Пресконференцията ще е насочена към широката общественост чрез публично обявяване на резултатите от изпълнения проект. За да достигне до повече лица, тя ще бъде анонсирана чрез съобщение в медия и на нея е могат да присъстват всички заинтересовани страни – предприятия от индустрията и всеки проявил интерес към внедрения пилотен иновативен производствен процес. 2. Работна среща – 1 бр. Кръглата маса или работната среща ще се проведе също след внедряване на технологичното решение и ще има за цел повишаване информираността на по-тясно заинтересованите страни и да покаже ефекта от въвеждането на пилотния иновативен производствен процес. Целевата група на събитието ще бъдат предприятията, осъществяващи същата дейност – производство на изделия от пластмаса по метода на леене под налягане, както и други заинтересовани страни от сектора на обработката на пластмаси, които могат да въведат или да разпространят пилотната технология. На събитията ще бъде представена информация относно ефекта от въвеждането на пилотната технология в производството на предприятието, с което другите предприятия със сходна дейност, сектор на икономическа дейност и подобни производствени процеси да се насърчат да въведат същото или подобни ресурсоефективни решения. Предвидените за изпълнение на дейността разходи са както следва: - За провеждане на пресконференция – 2500 лв. - За провеждане на работна среща – 2500 лв. Дейността ще бъде изпълнена в съответствие с „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация” 2014-2020. Изпълнението на дейността ще премине през следните етапи: 1. Планиране и подготовка на събитията (16 месец) 2. Провеждане на събитията (17 – 19 месец ), Договорена стойност: 5 000.00 , Отчетена стойност: 5 000.00
  • Дейност: Публикация в традиционни и дигитални медии за мултиплициране на резултатите от проекта: Дейността има за своя основна цел постигане на мултиплициращ ефект на резултата от въведеното в рамките на проекта пилотно технологично решение - Инсталация за производство на изделия от пластмаса с иновативна екструдерна глава. За постигане на тази цел медийно ще бъде направена публикация - Статия за внедрената иновативна технология в ИНТЕРПЛАСТ ООД. Статията ще бъде публикувана паралелно с провеждането на двете събития за мултиплициране на резултатите от проекта и ще отразява резултатите от тях. Целевата група на публикацията са предприятията, осъществяващи същата дейност – производство на изделия от пластмаси, както и други заинтересовани страни от сектора, които могат да въведат или да разпространят пилотната технология. Публикацията ще съдържа информация относно ефекта от въвеждането на пилотната технология в производството на предприятието и ще има за цел да насърчи други предприятия да въведат същото или подобни ресурсоефективни решения. Дейността ще бъде изпълнена в съответствие с „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация” 2014-2020. Изпълнението на дейността ще премине през следните етапи: 1. Публикуване на статията (18 – 19 месец ), Договорена стойност: 3 000.00 , Отчетена стойност: 3 000.00
  • Дейност: Визуализация на проекта : Основната цел на дейността е информиране на обществеността за получената безвъзмездна помощ. Дейността ще бъде осъществена в съответствие с изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020г. и приложимото към момента на изпълнение на дейността законодателство. Като част от изпълнението на дейността ще бъдат закупени по 1 бр. постоянна табела и 3 бр. стикери за обозначаване на трите машини, част от инсталацията. Табелата ще включва като минимум логото на финансиращия фонд - Европейския фонд за регионално развитие, названието/абревиатурата - Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност”, логото на оперативната програма и всички останали задължителни елементи съгласно Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020г. и действащото законодателство. На оборудването, част от Инсталацията, ще бъдат поставени стикери при доставката му, които ще съдържат необходимата визуализация съгласно Наръчника. -Визуализиране емблемата на ЕС; -Упоменаване „Европейски съюз“; -Наименованието „Европейски фонд за регионално развитие“; -Общото лого за програмен период 2014-2020г., с наименованието на Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“ -Номер на договора за безвъзмездна финансова помощ; Във всеки документ, свързан с изпълнението на проекта, който се използва за обществеността ще се посочва, че финансиращата го оперативна програма се осъществява с подкрепата на фонда. Всяка публикация на Бенефициента във връзка с проекта, под каквато и да е форма и в каквото и да е средство за осведомяване, ще съдържа следното заявление: “Този документ е създаден с финансовата подкрепа на Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“ 2014-2020, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие. Цялата отговорност за съдържанието на документа се носи от ИНТЕРПЛАСТ ООД и при никакви обстоятелства не може да се приема, че този документ отразява официалното становище на Европейския съюз и Управляващия орган.” Етапи за изпълнение на дейността: 1. Избор на изпълнител (1 месец) 2. Доставка на визуализационните материали и подписване на приемо-предавателен протокол (текущо, при доставката на оборудването) 3. Поддържане на визуализационните материали и изпълнение на изискванията за публичност и визуализация - през целия период на изпълнение на проекта. , Договорена стойност: 400.00 , Отчетена стойност: 400.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: ЕНЕФЕКТ-КОНСУЛТ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 5 110.00 , Отчетена стойност**: 7 300.00
  • Изпълнител: СТАРБИЛД ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 280.00 , Отчетена стойност**: 400.00
  • Изпълнител: СЕР МАКИНА САНАЙИ ВЕ ТИДЖАРЕТ ЛТД. ШТИ. (Производство и търговия „Сер Макина“ ООД)“, Договорена стойност по проекта*: 472 059.00 , Отчетена стойност**: 674 370.00
  • Изпълнител: СДРУЖЕНИЕ "ЕВРОПЕЙСКИ ЦЕНТЪР В ПОДКРЕПА НА БИЗНЕСА" Сдружение, Договорена стойност по проекта*: 5 600.00 , Отчетена стойност**: 8 000.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Ефективно управление на отпадъците съгласно йерархията при управление на отпадъците по чл. 6 от Закона за управление на отпадъците, при производството на единица продукция, преди/след изпълнение на проекта в проценти, Мерна единица: %, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 61.61 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 2 Реализирани пилотни и демонстрационни инициативи, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 3 Подкрепени проекти свързани с управление на отпадъците в промишлеността, Мерна единица: % от подкрепените проекти по ИП 3.2, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 4 Срок на откупуване, Мерна единица: години, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 3.87 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 5 Намаляване на количеството използвани суровини при производството на единица продукция преди/след изпълнение на проекта в проценти, Мерна единица: %, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 15.96 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 6 Производствени инвестиции: Брой предприятия, които получават безвъзмездни средства, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 7 Повишаване на ефективността на производствените разходи, Мерна единица: %, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 2.55 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 8 Количество емисии преди/след изпълнение на проекта, Мерна единица: %, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 10.00 , Достигната стойност: 0.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 690 070.00 BGN
БФП 483 049.00 BGN
Собствено финансиране 207 021.00 BGN
Общо реално изплатени суми 483 049.00 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Визуализация на проекта , Прогнозна стойност: 400.00
  • Обособена позиция 1: Визуализация на проекта
    Изпълнител: СТАРБИЛД ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 280.00
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Доставка и въвеждане в експлоатация на Инсталация за производство на изделия от пластмаса с иновативна екструдерна глава -1 бр. , Прогнозна стойност: 674 370.00
  • Обособена позиция 1: Доставка и въвеждане в експлоатация на Инсталация за производство на изделия от пластмаса с иновативна екструдерна глава -1 бр.
    Изпълнител: СЕР МАКИНА САНАЙИ ВЕ ТИДЖАРЕТ ЛТД. ШТИ. (Производство и търговия „Сер Макина“ ООД)“
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 472 059.00
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: Извършване на измервания на показателите за емисии от акредитирана лаборатория , Прогнозна стойност: 0.00
Процедура 4 Предмет на предвидената процедура: Изготвяне на одит за ресурсна ефективност на проекта за целите на процедурата (съгласно Приложение Е от Условията за кандидатстване), Прогнозна стойност: 7 300.00
  • Обособена позиция 1: Изготвяне на одит за ресурсна ефективност на проекта за целите на процедурата (съгласно Приложение Е от Условията за кандидатстване)
    Изпълнител: ЕНЕФЕКТ-КОНСУЛТ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 5 110.00
Процедура 5 Предмет на предвидената процедура: Провеждане на 2 събития за мултиплициране на резултатите от проекта - пресконференция и работна среща, Прогнозна стойност: 5 000.00
  • Обособена позиция 1: Провеждане на пресконференция
    Изпълнител: СДРУЖЕНИЕ "ЕВРОПЕЙСКИ ЦЕНТЪР В ПОДКРЕПА НА БИЗНЕСА" Сдружение
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 5 600.00
  • Обособена позиция 2: Провеждане на работна среща
    Изпълнител: СДРУЖЕНИЕ "ЕВРОПЕЙСКИ ЦЕНТЪР В ПОДКРЕПА НА БИЗНЕСА" Сдружение
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 5 600.00
Процедура 6 Предмет на предвидената процедура: Публикация в традиционни и дигитални медии за мултиплициране на резултатите от проекта, Прогнозна стойност: 3 000.00
  • Обособена позиция 1: Публикация в медии
    Изпълнител: СДРУЖЕНИЕ "ЕВРОПЕЙСКИ ЦЕНТЪР В ПОДКРЕПА НА БИЗНЕСА" Сдружение
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 5 600.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN